cześć
dziś zauważyłem, że rozwarstwił się pasek klinowy (alternator i wspomaganie kierownicy). zakupiłem już sobie nowy pasek i... po pierwszych przymiarkach nie mogę zwolnić napinacza. Nie odkręcałem go jeszcze licząc na jakiś "patent", ale coś nie mog go wykminić. Znalazłem w sieci zdjęcie napinacza jaki mam u siebie w aucie i zaznaczyłem... coś. Nie wiem co to jest, czy ma to może jakiś wpływ na zwolnienie napinacza, tak aby umożliwić wymianę paska? po odkręceniu tego czarnego stabilizatora sama rolka napinacza ani drgnie, oczywiście cały czas naciągając pasek.
jakieś pomysły?
zwalnia się napinacz bodajże kluczem nr 16 - na metalowym korpusie jest nadlew jak nakrętka ( z tym nr to mogę się mylić - bo robiłem to już rok temu ) trza się mocno zaprzeć, zaciągnąć i zluzować.o ile sobie przypominam to wymiana zajęła mi jakieś 5 min z pomocą kolegi, który był uprzejmy przytrzymać napinacz na czas zdjęcia/założenia paska.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Na zdjęciu widać napinacz w położeniu naciągniętym z włożonym bolcem blokującym.
Jak wspomniał kolega kluczem przekręcasz to ramię do góry aż będziesza mógł włożyć ten trzpień (na zdjęciu -otwór na bolec jest z prawej strony zaznaczonego czerwonego kółka). Bolec przez otwór w ramieniu dojdzie do otworu w korpusie (nie pamiętam czy w korpusie jest otwór czy też rodzaj oporu) co spowoduje zablokowanie ramienia napinacza w pozycji maksymalnie ściśniętej. Potem wymiana paska. Następnie kluczem luzujesz naciąg ramienia, wyjmujesz bolec, opuszczasz ramię i po kłopocie.
sytuacja opanowana
tak jak huwe mówił, pomoc okazała się niezbędna - samemu jest to ciężko zrobić, a o patencie z bolcem blokującym nie wiedziałem i jakoś nie rzucił mi się on w oczy
generalnie właściwy klucz, kilka minut i po sprawie
dzięki za pomoc
była octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
a teraz... znowu octa ;-)
zbliżam się do regeneracji alternatora ale jedna sprawa jest dla mnie nie jasna skoro na zdjęciu jest pokazany napinacz w stanie naciągnietym z włożonym bolcem to w jaki sposób zablokować napinacz tak żeby udało sie zdjać pasek?
Bierze sie klucz chyba 13, 14 lub 15 juz nie pamietam, odhacza napinacz sciaga pasek potem puszcza, a przy zakladaniu tak samo. Nie ma najmniejszego problemu
Dzieki koledzy na uwagi teraz już wiem wszystko bede miał więcej czasu to zrobie relacje z wyciagnięcia alternatora, ale to troche potrwa (brak czasu ( ). Mam nadziejem że jeszcze w styczniu mi sie to uda bo łożysko już gwiżdze
Dzięki za info
Ostatnio mam problem z tym ustrojstwem na zdjęciu. Po wyłączeniu silnika rolka zwalnia napięcie paska. Po ponownym odpaleniu, zanim rolka sie naciągnie to kilkakrotnie (1,2 - 2 sekundy) strzela i sie ustawia. Po wyłączeniu znów puszcza i tak w kółko. Mechanior wymienił mi ten napinacz na używany ale dalej jest to samo.
Mam pytanko:
Czy ten napinacz jakoś się reguluje, czy po prostu wadliwy zamieniłem na wadliwy.
Komentarz