jedrzejm, wszystko cudownie z tymi hiper nowoczesnymi dieslami tyle ze zakres obrotow dla "uzytkownika" jest cokolwiek przymaly (lub z drugiej strony patrzac biegi zbyt krotkie), a naduzywanie niskich obrotow i wkrecanie sie na jednym biegu z 1,5k obrotow szybko pozegna Twoje sprzeglo - niestety ale ten przyrost momentu w okolicach 2k jest przyjemny dla kierownika - za to duzo mniej dla przeniesienia napedu. Popoytaj kolegow co maja podobne moce u siebie w tdi-kach - z jakich obrotow korzystaja.
MisiekWAW, może i tak, ale myślę, że nie muszę cały czas jechać na max Nm zwłaszcza jeśli mam taki humor katualnie jadąc w kolumnie samochodów to po pierwsze.
Po drugie zdrowe czy nie zdrowe, jeżdżę już w sumie 7mym samochodem i nigdy nic się nie działo silnikom...
Po trzecie to chyba już jesteśmy OT...
[ Dodano: Czw 07 Cze, 07 22:17 ] Jabar1975, i tu masz rację, ale ja wybrałem TDi a nie TFSI, bo po prostu lubię tą charakterystykę dla kierownika
A poza tym jeszcze żadnym autem nie zrobiłem 100tys. przed sprzedażą, więc myślę że sprzęgło to dalsza historia tak czy owak...
jedrzejm, wszystko cudownie z tymi hiper nowoczesnymi dieslami tyle ze zakres obrotow dla "uzytkownika" jest cokolwiek przymaly (lub z drugiej strony patrzac biegi zbyt krotkie), a naduzywanie niskich obrotow i wkrecanie sie na jednym biegu z 1,5k obrotow szybko pozegna Twoje sprzeglo - niestety ale ten przyrost momentu w okolicach 2k jest przyjemny dla kierownika - za to duzo mniej dla przeniesienia napedu. Popoytaj kolegow co maja podobne moce u siebie w tdi-kach - z jakich obrotow korzystaja.
1000 do 1900 :lol: :szeroki_usmiech no tak, ale ja nie mam takiej śmocy ops: zaraz zaraz... a może jednak mam :shock: :roll: :szeroki_usmiech
Jabar1975, i jeszcze jedno, nie wiem czy wiesz, ale sprzęgło w RS jest jednak inne niż np. w 2,0 TDi 140 KM... A podobne moce mają raczej auta po modzie jeśli nie są RSem... Chyba, że się mylę... Mówię tu oczywiście o Octavii...
MisiekWAW, MisiekWAW, Jezdzil ktorys z Was Octa z DSG??
Pojedz mi na 4 biegu 60km/h w sznurku aut to pogratuluje 5 bieg lekko, a przyrost predkosci do 70km/h wrzuca 6 bieg Styl pracy systemu D, na S bedzie trzymal nizszy bieg, tylko po co. Jazda pod gore z 1500obr/min, nie ma problemu.
I zeby to nie bylo ze tylko to DSG tak dziala, to skrzynia w BMW dzialala identycznie, wiec chyba wsrod nas jest niezdrowe podejscie do tematu i obr/min albo producenci sa idiotami :twisted:
MisiekWAW, MisiekWAW, Jezdzil ktorys z Was Octa z DSG??
Pojedz mi na 4 biegu 60km/h w sznurku aut to pogratuluje 5 bieg lekko, a przyrost predkosci do 70km/h wrzuca 6 bieg Styl pracy systemu D, na S bedzie trzymal nizszy bieg, tylko po co. Jazda pod gore z 1500obr/min, nie ma problemu.
I zeby to nie bylo ze tylko to DSG tak dziala, to skrzynia w BMW dzialala identycznie, wiec chyba wsrod nas jest niezdrowe podejscie do tematu i obr/min albo producenci sa idiotami :twisted:
nie mowimy o DSG a o RSie, to raz a dwa mowa byla o 40 a nie 60km/h :P
nie chcesz mnie chyba przekonać, że masz większy moment u siebie niż ja :P a może bedziesz chciał mnie przekonać że trzymanie silnika na takich obrotach jest zdrowe :?:
zreszta, mam to w dupie, to nie mi sie FAP zapycha i nie ja mam wiecznie z nim problemy k
skoro kolega od RSa uwaza ze jazda 40 na 4tym biegu jest ok to niech tak sobie jezdzi, ja na szczescie po nim auta nie kupie... chociaz po jednym takim co mial swoje teorie zdaje sie juz jedno auto kupilem :x
a propos producentow... widzialem tu juz opinie ze seryjnie DSG ciagnie za wysoko, bo silnik juz nie ma sily a skrzynia jeszcze trzyma bieg... czy producent jest idiota czy nie zna charakterystyki silnika? odpowiedz prawidlowa brzmi (IMHO) era niezawodnych i naprawde przemyslanych aut juz minela, teraz producent ma to w dupie
skoro kolega od RSa uwaza ze jazda 40 na 4tym biegu jest ok to niech tak sobie jezdzi, ja na szczescie po nim auta nie kupie
może jeszcze o tym nie wiesz
ludzie, którzy kupili ode mnie auta dzwonią i proszą, żebym dał znać jak będę sprzedawał kolejne - tacy są zadowoleni, więc Twój komentarz jest tu zbędny...
Zamieszczone przez MisiekWAW
zreszta, mam to w dupie, to nie mi sie FAP zapycha i nie ja mam wiecznie z nim problemy
i po to pisałem posta kolego jeśli nie zrozumiałeś, że testuję jego zachowanie w różnych warunkach, a Ty się czepiasz mojej niby ulubionej jazdy na minimalnych obrotach... Cały temat przez to zszedł na inną ścieżke niż diagnostyczna DPF'a...
[ Dodano: Czw 07 Cze, 07 22:45 ]
Poza tym ta gadka o tym kto ma większy moment obrotowy zaczyna mi przypominać piaskownicę... Kto ma większy szpadelek i foremkę...
skoro kolega od RSa uwaza ze jazda 40 na 4tym biegu jest ok to niech tak sobie jezdzi, ja na szczescie po nim auta nie kupie
może jeszcze o tym nie wiesz
ludzie, którzy kupili ode mnie auta dzwonią i proszą, żebym dał znać jak będę sprzedawał kolejne - tacy są zadowoleni, więc Twój komentarz jest tu zbędny...
Zamieszczone przez MisiekWAW
zreszta, mam to w dupie, to nie mi sie FAP zapycha i nie ja mam wiecznie z nim problemy
i po to pisałem posta kolego jeśli nie zrozumiałeś, że testuję jego zachowanie w różnych warunkach, a Ty się czepiasz mojej niby ulubionej jazdy na minimalnych obrotach... Cały temat przez to zszedł na inną ścieżke niż diagnostyczna DPF'a...
[ Dodano: Czw 07 Cze, 07 22:45 ]
Poza tym ta gadka o tym kto ma większy moment obrotowy zaczyna mi przypominać piaskownicę... Kto ma większy szpadelek i foremkę...
ok, juz sie nie odzywam :szeroki_usmiech
z tym wiekszym momentem chodzilo mi o to ze wiekszy moment pomaga na niskich obrotach nie zauwazyc ze sa za niskie :szeroki_usmiech wiec w RSie czy u mnie bedzie latwiej tego nie zauwazyc niz w 2.0 140KM ale wciaz nie bedzie to zdrowe :roll:
W WRXie z koleu natyczmiast czuc ze obroty sa za niskie :? zachowanie auta nie pozostawia cienia watpliwosci :?
Jabar1975, nie uległem żadnemu marketingowi, kupiłem to auto, a potem grzebiąc w liście części zobaczyłem, że sprzęgło jest inne. Nawet jak by było takie same to i tak bym kupił ten samochód. Nie jest to kwestia ceny, mógłbym kupić cokolwiek innego (też nowego), bo nie miałem ograniczonego budżetu tylko do Skody... Więc mnie Twoja opinia nie rusza i tyle
[ Dodano: Czw 07 Cze, 07 22:59 ] MisiekWAW, ok, teraz mamy jasność, masz rację z tym momentem i jego wpływem na odczuwanie obrotów, na hamowni RS ma max moment 368 Nm... Dużo większego mi szczerze mówiąc nie potrzeba... No chyba, że mały modzik do 400, ale niekoniecznie
Podwozilem zone w jedno miejsce i musialem na nia chwile poczekac i akurat jak dojezdzalem na miejscie, to silnik zmienil swoj dzwiek... 8)
A że gorąco bylo i musialem sie ratowac pracującą klimatyzacją, tak wiec odstalem na parkingu jakies 15 minut w bezruchu i filtr w tym czasie sie zregenerowal.
Troche to trwalo, ale jednak potwierdzam, ze jest mozliwa pelna regeneracja filtra na biegu jalowym. 8)
Cześć,
Sorry, że tak się wam wcinam, ale nasze spostrzeżenia są właściwie identyczne i niezależne od marki auta.
Wczoraj wracałem z dłuższej trasy i w pewnym momencie czuję, że auto trochę zmuliło, a snulismy się z Krakowa na Olkusz w sznurze aut z prędkością 60km/h. Mówię do żony, ocho chyba filtr się czyści i byłem bardzo ciekaw czy na pewno filtr i jak to będzie, bo to miało być pierwsze czyszczenie z założonym Boxem. Trwało to już kilka minut i sznurek samochodów się zatrzymał i patrzę jest 1000rpm, więc OK. Nic sie nie zapaliło, żadna kontrolka, żadnych objawów ubocznych, po kilku minutach wszystko wróciło do normy, moc też. Tak więc ja zauważyłem, że auto gorzej ciągnie. Takie są moje obserwacje.
Pozdrówka
Po 10 latach zdradziłem Octavię, ale sentyment został
herman00, Wcinaj sie wcinaj. Wszelkie info jest pomocne.
Tak BTW: Dopiero pierwszy raz miales regeneracje po zalozeniu boxa??
A ile km zrobiles, bo u mnie regeneruje sie co jakies 300 km.
BTW: Dzis dojezdzajac do pracy, akurat zaczela sie regeneracja. Wylaczylem silnik, jak dojechalem na miejsce, przerywajac caly proces. Samochod stoi juz kilka godzin i jeszcze kilka postoi.
Ciekaw jestem co bedzie sie dzialo...
No cześć,
Ciekawe co będzie u ciebie po takim postoju, bo ja jak wspomniałem nie robiłem takiej długiej przerwy podczas regeneracji.
Po założeniu Boxa przejechałem najpierw około 300km tylko po mieście i co ciekawe jeździło się rewelacyjnie nawet na bardzo niskich obrotach, ale miałem też w zbiorniku BP Ultimate. Przed wyjazdem w trasę zatankowałem też BP ale zwykłego diesla i kurde jak ruszałem spod pierwszych świateł to mi zgasł, bo dostał ode mnie za mało gazu. Od razu była widoczna różnica w paliwie. W trasie filtr zaczął sie czyścić po przejechaniu około 400km, czyli normalnie, jak przed założeniem Boxa, bo ja obserwuję czyszczenie co mniej więcej 800km (teraz było też około 800, bo przed załozeniem Boxa 100km+300miasto+400trasa=800km.
Po 10 latach zdradziłem Octavię, ale sentyment został
Potwierdzam, co pisze MiKruS, DPF u mnie bez względu na styl jazdy regeneruje się co jakieś 300km. Na 100% jestem już pewny, że szybkość zapełniania filtra nie jest skorelowana ze stylem jazdy. Dopiero po uruchomieniu procedury filtr się oczyszcza. Wcześniej to po prostu tylko się zapełnia
[ Dodano: Wto 12 Cze, 07 14:45 ]
BTW, wczoraj mi się właczyła procedura i wypalił się podczas jazdy w mieście...
Komentarz