Rozkminiamy jak działa FAP w praktyce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jabar1975
    RS
    • 2006
    • 3331

    #51
    Zamieszczone przez jedrzejm
    koło 40km/h na "czwórce"
    rispek

    Zamieszczone przez jedrzejm
    czasem jeżdzę do czerwonego pola non-stop,
    no to stary rispek again
    nasza droga: www.wpzs.pl

    Komentarz

    • jedrzejm
      Drive
      • 2005
      • 83

      #52
      Jabar1975, a jak, elastyczne ustrojstwo :P
      Marcin
      Octavia 1,9TDi 140KM
      Octavia RS TDi 170KM

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #53
        Zamieszczone przez jedrzejm
        Jabar1975, a jak, elastyczne ustrojstwo :P
        to ze cos nie protestuje przed jazda przy 1200rpm/min to nie znaczy ze to jest dla niego zdrowa jazda :roll:
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • Jabar1975
          RS
          • 2006
          • 3331

          #54
          jedrzejm, wszystko cudownie z tymi hiper nowoczesnymi dieslami tyle ze zakres obrotow dla "uzytkownika" jest cokolwiek przymaly (lub z drugiej strony patrzac biegi zbyt krotkie), a naduzywanie niskich obrotow i wkrecanie sie na jednym biegu z 1,5k obrotow szybko pozegna Twoje sprzeglo - niestety ale ten przyrost momentu w okolicach 2k jest przyjemny dla kierownika - za to duzo mniej dla przeniesienia napedu. Popoytaj kolegow co maja podobne moce u siebie w tdi-kach - z jakich obrotow korzystaja.
          nasza droga: www.wpzs.pl

          Komentarz

          • jedrzejm
            Drive
            • 2005
            • 83

            #55
            MisiekWAW, może i tak, ale myślę, że nie muszę cały czas jechać na max Nm zwłaszcza jeśli mam taki humor katualnie jadąc w kolumnie samochodów to po pierwsze.
            Po drugie zdrowe czy nie zdrowe, jeżdżę już w sumie 7mym samochodem i nigdy nic się nie działo silnikom...
            Po trzecie to chyba już jesteśmy OT...

            [ Dodano: Czw 07 Cze, 07 22:17 ]
            Jabar1975, i tu masz rację, ale ja wybrałem TDi a nie TFSI, bo po prostu lubię tą charakterystykę dla kierownika
            A poza tym jeszcze żadnym autem nie zrobiłem 100tys. przed sprzedażą, więc myślę że sprzęgło to dalsza historia tak czy owak...
            Marcin
            Octavia 1,9TDi 140KM
            Octavia RS TDi 170KM

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #56
              Zamieszczone przez Jabar1975
              jedrzejm, wszystko cudownie z tymi hiper nowoczesnymi dieslami tyle ze zakres obrotow dla "uzytkownika" jest cokolwiek przymaly (lub z drugiej strony patrzac biegi zbyt krotkie), a naduzywanie niskich obrotow i wkrecanie sie na jednym biegu z 1,5k obrotow szybko pozegna Twoje sprzeglo - niestety ale ten przyrost momentu w okolicach 2k jest przyjemny dla kierownika - za to duzo mniej dla przeniesienia napedu. Popoytaj kolegow co maja podobne moce u siebie w tdi-kach - z jakich obrotow korzystaja.
              1000 do 1900 :lol: :szeroki_usmiech no tak, ale ja nie mam takiej śmocy ops: zaraz zaraz... a może jednak mam :shock: :roll: :szeroki_usmiech
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • jedrzejm
                Drive
                • 2005
                • 83

                #57
                Jabar1975, i jeszcze jedno, nie wiem czy wiesz, ale sprzęgło w RS jest jednak inne niż np. w 2,0 TDi 140 KM... A podobne moce mają raczej auta po modzie jeśli nie są RSem... Chyba, że się mylę... Mówię tu oczywiście o Octavii...
                Marcin
                Octavia 1,9TDi 140KM
                Octavia RS TDi 170KM

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #58
                  MisiekWAW, MisiekWAW, Jezdzil ktorys z Was Octa z DSG??

                  Pojedz mi na 4 biegu 60km/h w sznurku aut to pogratuluje 5 bieg lekko, a przyrost predkosci do 70km/h wrzuca 6 bieg Styl pracy systemu D, na S bedzie trzymal nizszy bieg, tylko po co. Jazda pod gore z 1500obr/min, nie ma problemu.

                  I zeby to nie bylo ze tylko to DSG tak dziala, to skrzynia w BMW dzialala identycznie, wiec chyba wsrod nas jest niezdrowe podejscie do tematu i obr/min albo producenci sa idiotami :twisted:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #59
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    MisiekWAW, MisiekWAW, Jezdzil ktorys z Was Octa z DSG??

                    Pojedz mi na 4 biegu 60km/h w sznurku aut to pogratuluje 5 bieg lekko, a przyrost predkosci do 70km/h wrzuca 6 bieg Styl pracy systemu D, na S bedzie trzymal nizszy bieg, tylko po co. Jazda pod gore z 1500obr/min, nie ma problemu.

                    I zeby to nie bylo ze tylko to DSG tak dziala, to skrzynia w BMW dzialala identycznie, wiec chyba wsrod nas jest niezdrowe podejscie do tematu i obr/min albo producenci sa idiotami :twisted:
                    nie mowimy o DSG a o RSie, to raz a dwa mowa byla o 40 a nie 60km/h :P
                    nie chcesz mnie chyba przekonać, że masz większy moment u siebie niż ja :P a może bedziesz chciał mnie przekonać że trzymanie silnika na takich obrotach jest zdrowe :?:

                    zreszta, mam to w dupie, to nie mi sie FAP zapycha i nie ja mam wiecznie z nim problemy k

                    skoro kolega od RSa uwaza ze jazda 40 na 4tym biegu jest ok to niech tak sobie jezdzi, ja na szczescie po nim auta nie kupie... chociaz po jednym takim co mial swoje teorie zdaje sie juz jedno auto kupilem :x

                    a propos producentow... widzialem tu juz opinie ze seryjnie DSG ciagnie za wysoko, bo silnik juz nie ma sily a skrzynia jeszcze trzyma bieg... czy producent jest idiota czy nie zna charakterystyki silnika? odpowiedz prawidlowa brzmi (IMHO) era niezawodnych i naprawde przemyslanych aut juz minela, teraz producent ma to w dupie
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • jedrzejm
                      Drive
                      • 2005
                      • 83

                      #60
                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                      skoro kolega od RSa uwaza ze jazda 40 na 4tym biegu jest ok to niech tak sobie jezdzi, ja na szczescie po nim auta nie kupie
                      może jeszcze o tym nie wiesz
                      ludzie, którzy kupili ode mnie auta dzwonią i proszą, żebym dał znać jak będę sprzedawał kolejne - tacy są zadowoleni, więc Twój komentarz jest tu zbędny...

                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                      zreszta, mam to w dupie, to nie mi sie FAP zapycha i nie ja mam wiecznie z nim problemy
                      i po to pisałem posta kolego jeśli nie zrozumiałeś, że testuję jego zachowanie w różnych warunkach, a Ty się czepiasz mojej niby ulubionej jazdy na minimalnych obrotach... Cały temat przez to zszedł na inną ścieżke niż diagnostyczna DPF'a...

                      [ Dodano: Czw 07 Cze, 07 22:45 ]
                      Poza tym ta gadka o tym kto ma większy moment obrotowy zaczyna mi przypominać piaskownicę... Kto ma większy szpadelek i foremkę...
                      Marcin
                      Octavia 1,9TDi 140KM
                      Octavia RS TDi 170KM

                      Komentarz

                      • Jabar1975
                        RS
                        • 2006
                        • 3331

                        #61
                        Zamieszczone przez jedrzejm
                        i jeszcze jedno, nie wiem czy wiesz, ale sprzęgło w RS jest jednak inne niż np. w 2,0 TDi 140 KM...
                        wiesz jak to sie nazywa? marketing producenta - a Ty jestes jego ofiarą :diabelski_usmiech
                        nasza droga: www.wpzs.pl

                        Komentarz

                        • misiekwaw
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7715
                          • Ford

                          #62
                          Zamieszczone przez jedrzejm
                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                          skoro kolega od RSa uwaza ze jazda 40 na 4tym biegu jest ok to niech tak sobie jezdzi, ja na szczescie po nim auta nie kupie
                          może jeszcze o tym nie wiesz
                          ludzie, którzy kupili ode mnie auta dzwonią i proszą, żebym dał znać jak będę sprzedawał kolejne - tacy są zadowoleni, więc Twój komentarz jest tu zbędny...

                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                          zreszta, mam to w dupie, to nie mi sie FAP zapycha i nie ja mam wiecznie z nim problemy
                          i po to pisałem posta kolego jeśli nie zrozumiałeś, że testuję jego zachowanie w różnych warunkach, a Ty się czepiasz mojej niby ulubionej jazdy na minimalnych obrotach... Cały temat przez to zszedł na inną ścieżke niż diagnostyczna DPF'a...

                          [ Dodano: Czw 07 Cze, 07 22:45 ]
                          Poza tym ta gadka o tym kto ma większy moment obrotowy zaczyna mi przypominać piaskownicę... Kto ma większy szpadelek i foremkę...
                          ok, juz sie nie odzywam :szeroki_usmiech

                          z tym wiekszym momentem chodzilo mi o to ze wiekszy moment pomaga na niskich obrotach nie zauwazyc ze sa za niskie :szeroki_usmiech wiec w RSie czy u mnie bedzie latwiej tego nie zauwazyc niz w 2.0 140KM ale wciaz nie bedzie to zdrowe :roll:

                          W WRXie z koleu natyczmiast czuc ze obroty sa za niskie :? zachowanie auta nie pozostawia cienia watpliwosci :?
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz

                          • jedrzejm
                            Drive
                            • 2005
                            • 83

                            #63
                            Jabar1975, nie uległem żadnemu marketingowi, kupiłem to auto, a potem grzebiąc w liście części zobaczyłem, że sprzęgło jest inne. Nawet jak by było takie same to i tak bym kupił ten samochód. Nie jest to kwestia ceny, mógłbym kupić cokolwiek innego (też nowego), bo nie miałem ograniczonego budżetu tylko do Skody... Więc mnie Twoja opinia nie rusza i tyle

                            [ Dodano: Czw 07 Cze, 07 22:59 ]
                            MisiekWAW, ok, teraz mamy jasność, masz rację z tym momentem i jego wpływem na odczuwanie obrotów, na hamowni RS ma max moment 368 Nm... Dużo większego mi szczerze mówiąc nie potrzeba... No chyba, że mały modzik do 400, ale niekoniecznie
                            Marcin
                            Octavia 1,9TDi 140KM
                            Octavia RS TDi 170KM

                            Komentarz

                            • Jabar1975
                              RS
                              • 2006
                              • 3331

                              #64
                              Zamieszczone przez jedrzejm
                              a potem grzebiąc w liście części zobaczyłem, że sprzęgło jest inne.
                              co nie zmienia faktu ze nie ma co sobie za wiele po nim obiecywac - dobra wystarczy tego oftopicznia.
                              nasza droga: www.wpzs.pl

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #65
                                Podwozilem zone w jedno miejsce i musialem na nia chwile poczekac i akurat jak dojezdzalem na miejscie, to silnik zmienil swoj dzwiek... 8)
                                A że gorąco bylo i musialem sie ratowac pracującą klimatyzacją, tak wiec odstalem na parkingu jakies 15 minut w bezruchu i filtr w tym czasie sie zregenerowal.

                                Troche to trwalo, ale jednak potwierdzam, ze jest mozliwa pelna regeneracja filtra na biegu jalowym. 8)
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • herman00
                                  Classic
                                  • 2006
                                  • 28

                                  #66
                                  Cześć,
                                  Sorry, że tak się wam wcinam, ale nasze spostrzeżenia są właściwie identyczne i niezależne od marki auta.
                                  Wczoraj wracałem z dłuższej trasy i w pewnym momencie czuję, że auto trochę zmuliło, a snulismy się z Krakowa na Olkusz w sznurze aut z prędkością 60km/h. Mówię do żony, ocho chyba filtr się czyści i byłem bardzo ciekaw czy na pewno filtr i jak to będzie, bo to miało być pierwsze czyszczenie z założonym Boxem. Trwało to już kilka minut i sznurek samochodów się zatrzymał i patrzę jest 1000rpm, więc OK. Nic sie nie zapaliło, żadna kontrolka, żadnych objawów ubocznych, po kilku minutach wszystko wróciło do normy, moc też. Tak więc ja zauważyłem, że auto gorzej ciągnie. Takie są moje obserwacje.
                                  Pozdrówka
                                  Po 10 latach zdradziłem Octavię, ale sentyment został

                                  Komentarz

                                  • MiKruS
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7976

                                    #67
                                    herman00, Wcinaj sie wcinaj. Wszelkie info jest pomocne.

                                    Tak BTW: Dopiero pierwszy raz miales regeneracje po zalozeniu boxa??
                                    A ile km zrobiles, bo u mnie regeneruje sie co jakies 300 km.

                                    BTW: Dzis dojezdzajac do pracy, akurat zaczela sie regeneracja. Wylaczylem silnik, jak dojechalem na miejsce, przerywajac caly proces. Samochod stoi juz kilka godzin i jeszcze kilka postoi.
                                    Ciekaw jestem co bedzie sie dzialo...

                                    Dam znac.
                                    TDI 205PS

                                    Komentarz

                                    • herman00
                                      Classic
                                      • 2006
                                      • 28

                                      #68
                                      No cześć,
                                      Ciekawe co będzie u ciebie po takim postoju, bo ja jak wspomniałem nie robiłem takiej długiej przerwy podczas regeneracji.
                                      Po założeniu Boxa przejechałem najpierw około 300km tylko po mieście i co ciekawe jeździło się rewelacyjnie nawet na bardzo niskich obrotach, ale miałem też w zbiorniku BP Ultimate. Przed wyjazdem w trasę zatankowałem też BP ale zwykłego diesla i kurde jak ruszałem spod pierwszych świateł to mi zgasł, bo dostał ode mnie za mało gazu. Od razu była widoczna różnica w paliwie. W trasie filtr zaczął sie czyścić po przejechaniu około 400km, czyli normalnie, jak przed założeniem Boxa, bo ja obserwuję czyszczenie co mniej więcej 800km (teraz było też około 800, bo przed załozeniem Boxa 100km+300miasto+400trasa=800km.
                                      Po 10 latach zdradziłem Octavię, ale sentyment został

                                      Komentarz

                                      • jedrzejm
                                        Drive
                                        • 2005
                                        • 83

                                        #69
                                        MiKruS, powiedz co z Twoim DPFem po postoju?
                                        Marcin
                                        Octavia 1,9TDi 140KM
                                        Octavia RS TDi 170KM

                                        Komentarz

                                        • MiKruS
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7976

                                          #70
                                          A no wlasnie - zapomnialem.

                                          Po kilku godzinach postoju, procedura nie byla kontynuowana.
                                          Przejechalem od tamtej pory ok. 50-70 km i na razie nie regenerował sie.
                                          TDI 205PS

                                          Komentarz

                                          • jedrzejm
                                            Drive
                                            • 2005
                                            • 83

                                            #71
                                            Potwierdzam, co pisze MiKruS, DPF u mnie bez względu na styl jazdy regeneruje się co jakieś 300km. Na 100% jestem już pewny, że szybkość zapełniania filtra nie jest skorelowana ze stylem jazdy. Dopiero po uruchomieniu procedury filtr się oczyszcza. Wcześniej to po prostu tylko się zapełnia

                                            [ Dodano: Wto 12 Cze, 07 14:45 ]
                                            BTW, wczoraj mi się właczyła procedura i wypalił się podczas jazdy w mieście...
                                            Marcin
                                            Octavia 1,9TDi 140KM
                                            Octavia RS TDi 170KM

                                            Komentarz

                                            • Jabar1975
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3331

                                              #72
                                              Ciekawe jaki wplyw na "zapychanie" sie filtra ma paliwo, napiszcie jakie lejecie i ile zrobiliscie km i jak czesto sie zapala lampka.
                                              nasza droga: www.wpzs.pl

                                              Komentarz

                                              • MiKruS
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7976

                                                #73
                                                jedrzejm, Widac swiadomosc kierownika przeklada sie na brak problemow z kontrolką...

                                                Bo rozumiem, ze nie zapala juz Ci sie co chwila, jak to bylo wczesniej?

                                                [ Dodano: Wto 12 Cze, 07 14:51 ]
                                                Zamieszczone przez Jabar1975
                                                Ciekawe jaki wplyw na "zapychanie" sie filtra ma paliwo, napiszcie jakie lejecie i ile zrobiliscie km i jak czesto sie zapala lampka.
                                                Ja do tej pory lałem za kazdym razem neste w roznych miejscach i chyba raz statoil.

                                                Przebieg prawie 4.000 km, kontrolka nie swiecila mi sie do tej pory ani razu.
                                                TDI 205PS

                                                Komentarz

                                                • jedrzejm
                                                  Drive
                                                  • 2005
                                                  • 83

                                                  #74
                                                  MiKruS, dokładnie, czyli tak jak w małżeństwie :P

                                                  Jabar1975, paliwo nie ma wpływu, testowałem kilka stacji i różne paliwa, łącznie z BP Ultimate ON, i V-Power Diesel
                                                  Marcin
                                                  Octavia 1,9TDi 140KM
                                                  Octavia RS TDi 170KM

                                                  Komentarz

                                                  • MiKruS
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 7976

                                                    #75
                                                    Kolejna obserwacja:
                                                    Dzis wylaczylem samochod w trakcie wypalania. Wrocilem do auta po ok. 3-4h i trwało dalej...
                                                    TDI 205PS

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...