Dywagacje nt nieseryjnych sprezyn, amorów a takze balastu...
Ok.
Z racji na to, ze mam wybitnego pecha, a moze jezdze i jestem przy tym czasem mocno rozkojarzony i nie patrze na to ktoredy jade, tylko jak jade, a takze tym ze obecna amortyzacja auta ma nastukane 144 tysiaki na naszych pieknych drogach postanowilem rozpoczac mala zabawe ....
Zaczynam od forum, nie chce sie wpier....dzielic w jakies szambo.
Mianowicie to, ze amortyzatry KYB Excel-G sa ok to wiem. Wszyscy, ktorzy je uzywaja polecaja, wiec raczej w tej materii decyzji nie zmienie. Auto ma mi wozic wygodnie dupe, tym samym chce, zeby bylo ciutke tylko twardsze, do tego ma sie co by tu duzo mowic, prowadzic jak ladna sucz, albo klacz, jak kto woli :diabelski_usmiech
Swoj szatanski plan rozpoczalem od wyszukania odpowiednich sprezyn na allegro. I tu zonk, wiekszosc obniza auto o te 3cm. Jednak jesli obnize je o 3 cm, to chce zeby te springi byly twardsze. Nie mocno, ale nie lekko, chce miec powiedzmy sobie ciutke mniej bujajace springi i pytanie brzmi :
Jak osiagnac na tyle optymalny efekt, zeby auto nie fruwalo gora dol, trzymalo sie na wzglednie tym samym poziomie, nie bujalo jak pie...olony rezus z toną łancuchów na szyi a takze po zamontowaniu tej alu-plyty ( 5mm ) nie poszlo o kolejne cm w dol.
Wszelkie sugestie mile widziane.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
I sie generalnie zastanawiam, jaki to efekt osiagne przez cos takiego. Moja Occia buja sie jak afroamerykanin z teledyskow, wychyla sie w ktora strone tylko zapragniesz, generalnie nie czuje sie zbyt bezpiecznie. Rodzinki jeszcze nie mam, bo studia w toku, czasem depne bardziej agreswnie, ale chce cos co nie bedzie ladowalo na kazydm krawezniku, stad osobny watek.
Powiedzmy ze ja szukam czegos pomiedzy komfortem, ale tez nie zupelnie w kategorii sport. Srodki jakie chce przeznaczyc na to to kolo 1600 zl, tylko te B6 juz testowalem na 18 calowych felaskach ( ja mam 17" )i trze za mocno sie dupa .... :diabelski_usmiech
Stad szukam pewnego rodzaju polsrodka :twisted:
Ciekaw jestem czy jak walne KYB-ExcelG + te springi z plyta to czy auto pojdzie mi o max 2 cm w dol, czy wiecej
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Nie sądze, żeby zamontowanie tej płyty znacząco (lub wogóle) obniżyło auto. Mam taką zmontowaną i nie widze różnicy (no może jest niżej o wysokość śrub od mocowania)
Co do aukcji na sprężyny eibach'a to imo troche drogo gościu sobie liczy (jak za używke). Nowe w Prince 699pln, także szału z ceną nie ma.
Nie sądze, żeby zamontowanie tej płyty znacząco (lub wogóle) obniżyło auto. Mam taką zmontowaną i nie widze różnicy (no może jest niżej o wysokość śrub od mocowania)
nie auto sie obniza tylko plyta jest nizej niz plastikowa - w przypadku seryjnej plyty z zestawu na bezdroza to około 2cm o ile dobrze pamietam
MisiekWAW, a jak wyglada sprawa z ta plyta? Ona trzyma rowniez zderzak przedni ? Bo nie ukrywam, chcialbym zeby mi zderzak przedni nie robil sie w "bananka" ...
hEllo), ano ano wiem o tym. Bede go molestowal zeby conajmniej 100 zl spuscil z ceny. Nie bedzie chcial ... to kupie uzywke z niemiec, jest podobna na allegro.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
MisiekWAW, a jak wyglada sprawa z ta plyta? Ona trzyma rowniez zderzak przedni ? Bo nie ukrywam, chcialbym zeby mi zderzak przedni nie robil sie w "bananka" ...
nie trzyma zderzaka
jezeli chcesz zalozyc sprezyny obnizajace IMHO powiniennes zaczac od plyty, ja mam springi od RSa + Bilsteina B6, obniżyło to o 2cm w stosunku do samego B6 i wale płytą dość często :?
nie auto sie obniza tylko plyta jest nizej niz plastikowa
correct
Chyba coś pomyślałem na okrągło (taka dziwna konstrukcja myślowa ops: ), że niby płyta (jej ciężar) "posadzi" zawieszenie niżej...
Rzeczywiscie płyta by MROV jest deko nizej niż plastikowa ori (ile nie mierzyłem). Chociaż wydaje mi się, że "wali" się nią z równą częstotliwością co plastikową tylko to lepiej słychać :wink:
ja mam springi od RSa + Bilsteina B6, obniżyło to o 2cm w stosunku do samego B6 i wale płytą dość często :?
U mnie na springach i amorkach od RS, przod poszedl ~2,3cm w dol, tyl ~1,5cm wzgledem serii. Seria miala 150kkm przebiegu, graty od rs-a maja teoretyczne ~50kkm.
Przycierac zdarzy mi sie lekko plyta o jakies garby, ale moja plastikowa plyta jest ze mna od pocztaku i urwane mam ze 2 zaczepy i jest juz ze 2cm nizej niz powinna.
[ Dodano: Wto 05 Cze, 07 13:25 ]
Zamieszczone przez misiek^wro
ale chce cos co nie bedzie ladowalo na kazydm krawezniku, stad osobny watek.
Nie wiem jakie ty spotykasz krawezniki, ale dosc czesto mialem problem z przycieraniem o nie juz na serii, teraz mam 2cm nizej wiec moze byc juz tylko gorzej :wink:
Nie wiem ile ci usiadzie na springach -35mm, ale aby nie siadl ci -40mm :roll:
[ Dodano: Wto 05 Cze, 07 13:27 ]
Zamieszczone przez misiek^wro
B6 juz testowalem na 18 calowych felaskach ( ja mam 17" )i trze za mocno sie dupa .... :diabelski_usmiech
Ciekawe czy to moze byc od 18' felg ? Bo jakos nie wydaje mi sie aby te B6 byly az tak twarde :roll:
Samiec, Jestem ciekaw ile mi siadzie na glebe, bo teoretycznie zawias z RS obniza o 15mm wzgledem serii - tak pisze w folderach. Ale jednak TDI troche wazy.
Mialem takie sprezyny z benzyny 1.6-1.8 to przod i tyl siadl blisko 50mm
Samiec, Jestem ciekaw ile mi siadzie na glebe, bo teoretycznie zawias z RS obniza o 15mm wzgledem serii - tak pisze w folderach. Ale jednak TDI troche wazy.
A co bedziesz wkladal? U mnie tyl sie wlasnie o tyle obnizyl :wink: Ale seria z tylu byla bardzo zjezdzona od wozenia towaru i tyl siedzial nizej niz przod.
cook, te kity moze nie beda takie zle, takowy wlasnie upolowalem na allegro, tylko cene negocjuje, jesli zaloze Excel-G to na normal springach ori auto podobno idzie w gore, czyli wg mojego rozumowania na tych springach powinno summa summarum pojsc o 1.5 cm w dol - czy zle dedukuje ?
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Zebys mial kombi to sa takie springi na allegro : LINK
Raz widzialem uzywki Weitec-a za 200zl, wiec dla mnie ta cena tych Eibachow jest za wysoka :roll:
Komentarz