[O1] ekonomiczny styl jazdy -a co na to turbo?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtek.
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 51

    [O1] ekonomiczny styl jazdy -a co na to turbo?

    Witam. Wydaje się, że kolega Szpal znalazł przyczynę migania lampki. W związku z tym jeśli ktoś mógłby podesłać schemat elektryczny od czujnika poziomu płynu hamulcowego i ręcznego byłbym wdzięczny. Mój adres to [email protected]. Pozdrawiam
  • BOBI-X
    Classic
    • 2006
    • 37

    #2
    [O1] ekonomiczny styl jazdy -a co na to turbo?

    W zwiazku z tym ze wydawalo mi sie ze moja okta troche duzo pali siegnalem po fachowe porady na temat "jak ekonomicznie jezdzic"Owszem powiedziano mi ze trzeba jak najszybciej zmieniac bieg na wyzszy ,jezdzic miedzy 1500-2000 obrotow itd.Owszem dziala osiagnolem dobry wynik -ponizej 5 litrow srednia,ale mocno zastanawiam sie czy takiej jazdy nie mozna zdefiniowac jako PSJ?Jesli tak to co na to torbo?Juz raz mialem zatarte kierownice w turbo-wiec nie wiem tak naprawde jaki moze miec wplyw ekonomiczna jazda na turbo.co wy na to?jak jezdzic zeby nie smolil jak smok-ale zeby turbo tez hulalo bez problemow.wielkie dzieki za wszelkie sugestie -i sorry za rozlazlosc

    Komentarz

    • dklk
      Classic
      • 2007
      • 17

      #3
      Z doświadczenia wiem ,że taka jazda miedzy 1500-2000 obr.powoduje jedno -osadzanie sadzy w układzie wydechowym .Przy późniejszym mocniejszym przygazowaniu (wyprzedzanie ,ruszanie ze świateł) walnie dymem jak z "Batorego'.
      Jeżeli chcesz pomykać ekonomicznie to obroty to nie wszystko ,zmiana biegów przy 1500 według mnie to przesada i motorek się męczy a wpływ na turbo chyba żaden bo nie pracuje to się nie rozwali.
      dklk -Darek

      Komentarz

      • koja86
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 3178

        #4
        BOBI-X, taka jazda kończy się zapieczeniem kierowniczek w turbo .
        Turbinka ma zmienną geometrię i jeżdrząc w ten sposób nie dasz jej możliwości normalnie pracować. ASV powinien pracować w pełnym zakresie obrotów.
        Czip na 140kM spowoduje ,że będziesz jeździł na wyższych obrotach a spalanie będzie na poziomie 5,5 więcej uciechy i zadowolenia z jazdy polecam. :lol:
        Takie zwykłe Ambiente

        Komentarz

        • dzi
          Drive
          • 2005
          • 77

          #5
          w przypadku tdi najmniejsze spalanie jest przy max. momencie obrotowym silnika, mniej hamować bez sensu, jeździć płynnie, mniej stać w korkach i spalanie spadnie
          Powered by Aligator

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            #6
            dzi, najmniejsze spalanie jest przy stałej prędkości obrotowej, to ciągłę przyspieszenia i hamowania wpływają na wzrost zużycia paliwa
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • kristo
              Rider
              S_OCP Member
              • 2004
              • 266

              #7
              BOBI-X, co do turbo to nie problem od czasu do czasu przegazować tak silniczek na chwilkę do 4500obr/min aby zapobiec zapiekaniu łopatek a poza tym to 1500-2000 i będzie OK!! tzn niskie zużycie paliwka.... np jak moje w podpisie
              Pink Floyd fan.

              Komentarz

              • lazy bones
                Drive
                • 2006
                • 60

                #8
                ja tak właśnie robię jak pisze kristo, generalnie jeżdżę spokojnie ze zmianami biegów w okolicach 2000-2200, ale raz na tydzień badź dwa biorę auto w ostry galop i kręcę pod czerwone; spalanie małe a i turbo się rozrusza

                Komentarz

                Pracuję...