wydajnosc klimy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • justpepe
    Classic
    • 2008
    • 28

    wydajnosc klimy

    Cóż mi pozostaje innego jak tylko się do was dołączyć, też mam 2.0 AQY z LPG i również są problemy z mieszanką, podaję moje kody 16519,16515,16523,16525,16524, pozdrawiam i dużo wytrwałości...
  • mateo
    Ambiente
    • 2007
    • 172

    #2
    wydajnosc klimy

    jak u Was w O2 wyglada sprawa z wydajnoscia klimy ?
    (dualny climatronic)

    odnosze wrazenie ze u mnie cos slabawo ...
    tzn na polu 30 stopni w aucie ustawione 23 i obroty wichury nie spadaja ponizej polowy
    (nawet po 20 minutach pracy)

    temp wylotowa z kratek to ok 12 stopni - moze 14 ...

    czy to ok ? czy tez sprawdzic ?

    pozdrawiam
    Mateo
    chip'ed

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Climatronik dba, abyś się nie przeziębił . Ustawione 23* może być niewystarczające w odczuciu zwłaszcza jak w samochodzie podróżuje kilka osób. Zmniejsz temperaturę np. do 21*. Nie sugeruj się prędkością dmuchawy. Nasłonecznienie wnętrza ma również wpływ na schładzanie kabiny.
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • mateo
        Ambiente
        • 2007
        • 172

        #4
        Zamieszczone przez -Piotr-
        Climatronik dba, abyś się nie przeziębił . Ustawione 23* może być niewystarczające w odczuciu zwłaszcza jak w samochodzie podróżuje kilka osób. Zmniejsz temperaturę np. do 21*. Nie sugeruj się prędkością dmuchawy. Nasłonecznienie wnętrza ma również wpływ na schładzanie kabiny.
        ale wlasnie na tym polega problem ze jak ustawie 21 stopni to dmichawa chodzi prawie na maxa drąc sie niemilosiernie i robi sie nieprzyjemnie

        co z tego ze temp mam komfortowa skoro mam glosno jak cholera ?
        Mateo
        chip'ed

        Komentarz

        • Wacek.pl
          Drive
          • 2007
          • 99

          #5
          A dawno robiłes przegląd klimy ? Ile lat ma autko?
          Może zwyczajnie ubyło czynnika i klima "nadrabia " to większymi obrotami dmuchawy.
          1.6i ICE 2002


          www.czystegroby.za.pl

          Komentarz

          • mateo
            Ambiente
            • 2007
            • 172

            #6
            Zamieszczone przez Wacek.pl
            A dawno robiłes przegląd klimy ? Ile lat ma autko?
            Może zwyczajnie ubyło czynnika i klima "nadrabia " to większymi obrotami dmuchawy.
            auto ma tydzien dlatego pytam :?
            Mateo
            chip'ed

            Komentarz

            • Wacek.pl
              Drive
              • 2007
              • 99

              #7
              To może masz włączony obieg wewnętrzny,wtedy szum jest większy.
              1.6i ICE 2002


              www.czystegroby.za.pl

              Komentarz

              • wodzu
                Classic
                • 2007
                • 23

                #8
                Zamieszczone przez mateo
                odnosze wrazenie ze u mnie cos slabawo ...
                tzn na polu 30 stopni w aucie ustawione 23 i obroty wichury nie spadaja ponizej polowy
                (nawet po 20 minutach pracy)
                Hej!

                To narmalny objaw... We wszytkich climatronicach tak miałem.. zawsze przez jakiś czas wyje a później maleje.. u mnie przy nagrzanym wnętrzu i przy jeździe w mieście to nawet przez 20-30 min mam ze 4-6 kresek... Jak od razu wyjeżdżam na szosę i nabieram predkości to dmuchowa dosć szybko schodzi w doł- do 3 kresek... powodem jest to, że wtedy też dziala pęd powietrza opływającego samochód i do schłodzenia wystarczy takie powietrze (tzn. jego ilość i prędkośc przeplywająca przez uk. przewietrznia). Jak auto jest schłodzone to w celu utrzymania stałej temperatury dmuchawa chodzi caly czas na 2-3 kreskach...

                Zamieszczone przez mateo
                ale wlasnie na tym polega problem ze jak ustawie 21 stopni to dmichawa chodzi prawie na maxa drąc sie niemilosiernie i robi sie nieprzyjemnie
                to też normalne - jak masz 23 i przestawisz na 21 to automat stara się jak najszybciej obniżyć temp. do żądanej co oznacza ze musi jak najszybicej i jak najwiecej wtloczyć zimnego poietrza... ergo - dmuchawa na maxa no i hałas Po schłodzeniu znowu 2-3 kresek i prawie cisza
                O2 2,0 TDI kombi Ambiente, ESP+ALu+Climatronic

                Komentarz

                • Highspeed
                  Rider
                  • 2006
                  • 298

                  #9
                  Myślę że może przyda się instrukcja obsługi samochodu z klimą.

                  Jak auto stoi w słońcu to wiadomo że w środku jest mały piekarnik. I nie jest to +50 tylko więcej - czasem i do 70 ;-) Jak wsiądziesz i ustawisz na 23 - to zanim klima schłodzi Ci auto do tych 23 stopni minie trochę czasu - pewno jak pisze wodzu i 20-30 minut może być.

                  Spróbuj może najpierw:
                  1. przed odpaleniem przewietrzyć auto - otworzyć wszystkie drzwi.
                  2. jak trochę ciepło odejdzie - pozamykaj i odpal auto - ustaw na obieg wewnętrzny (klima mieli to samo powietrze i szybciej przez to schładza - tak gdzieś wyczytałem)
                  3. przejdź na tryb auto.

                  Może ofkors się mylić :lol: to proszę o konstruktywną krytykę wówczas.

                  Piszesz że " temp wylotowa z kratek to ok 12 stopni - moze 14 ... " - niedawno był temat http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#157833 i np odnośnik w środku ... chyba trochę dużo. Z tego co piszą - temp na kratkach powinna być rzędu kilku stopni ...ok 5-6-7
                  nawigację mam - ram pa pa pa pam

                  Komentarz

                  • mateo
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 172

                    #10
                    Zamieszczone przez Highspeed
                    Myślę że może przyda się instrukcja obsługi samochodu z klimą.

                    Jak auto stoi w słońcu to wiadomo że w środku jest mały piekarnik. I nie jest to +50 tylko więcej - czasem i do 70 ;-) Jak wsiądziesz i ustawisz na 23 - to zanim klima schłodzi Ci auto do tych 23 stopni minie trochę czasu - pewno jak pisze wodzu i 20-30 minut może być.
                    auto stalo w cieuniu i nie by nagrzane specjalnie
                    termometr pokazywal ok. 30 stopni na zewnatrz
                    Mateo
                    chip'ed

                    Komentarz

                    • wodzu
                      Classic
                      • 2007
                      • 23

                      #11
                      Zamieszczone przez Highspeed
                      jak trochę ciepło odejdzie - pozamykaj i odpal auto - ustaw na obieg wewnętrzny (klima mieli to samo powietrze i szybciej przez to schładza - tak gdzieś wyczytałem)
                      w przypadku clmatronica w opcji AUTO obieg zamknięty jest zamykany automatycznie - własnie w celu jak njaszybszego schłodzenia...

                      Zamieszczone przez Highspeed
                      Piszesz że " temp wylotowa z kratek to ok 12 stopni - moze 14 ... " - niedawno był temat http://forum.octaviaclub....ghlight=#157833 i np odnośnik w środku ... chyba trochę dużo. Z tego co piszą - temp na kratkach powinna być rzędu kilku stopni ...ok 5-6-7
                      jak wczoraj jechałem ok 2 godz. non stop to miałem też ok 12 St na wylocie - climatronic chyba tak miesza w Skodzie powietrze coby się nie przeziębić W Mondeo miałem tak, że dmuchał lodem a potem nic nie leciało a potem znowu lód i tak wkółko co powodowało że raz bylo z a zmino a raz za ciepło... wiec chyba lepiej tak jak w Skodzie
                      O2 2,0 TDI kombi Ambiente, ESP+ALu+Climatronic

                      Komentarz

                      • mateo
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 172

                        #12
                        Zamieszczone przez wodzu
                        Zamieszczone przez Highspeed
                        jak trochę ciepło odejdzie - pozamykaj i odpal auto - ustaw na obieg wewnętrzny (klima mieli to samo powietrze i szybciej przez to schładza - tak gdzieś wyczytałem)
                        w przypadku clmatronica w opcji AUTO obieg zamknięty jest zamykany automatycznie - własnie w celu jak njaszybszego schłodzenia...
                        instrukcja mowi ze nie
                        Mateo
                        chip'ed

                        Komentarz

                        • wodzu
                          Classic
                          • 2007
                          • 23

                          #13
                          Zamieszczone przez mateo
                          instrukcja mowi ze nie
                          Muszę sprawdzić - moze z Fordem pomyliłem? tam na pewno tak było
                          O2 2,0 TDI kombi Ambiente, ESP+ALu+Climatronic

                          Komentarz

                          • Jabar1975
                            RS
                            • 2006
                            • 3331

                            #14
                            Zamieszczone przez Highspeed
                            1. przed odpaleniem przewietrzyć auto - otworzyć wszystkie drzwi.
                            2. jak trochę ciepło odejdzie - pozamykaj i odpal auto - ustaw na obieg wewnętrzny (klima mieli to samo powietrze i szybciej przez to schładza - tak gdzieś wyczytałem)
                            3. przejdź na tryb auto.
                            to jeszcze lepiej dziala jak otworzysz wszystkie drzwi (bagaznik niekoniecznie ) i odpalisz auto temp na 22 st - w zupelnosci wystarczy, po minucie moze dwoch wsiadasz do auta i ruszasz - ALE Z OTWARTYMI SZYBAMI - tak aby jeszcze przewialo wnetrze. Pozniej dobrze robi pozostawianie delikatnie uchylonych szyb (tak 2-3 cm) i puszczenie nawiewu tylko na nogi - cieple powietrze zostanie wtedy wypchniete przez to chlodne. - po max 10 minutach jazdy juz jest przyjemniej w aucie - oczywiscie zyski ciepla jakie sa np. z rozgrzanej deski rozdzielczej jeszcze dlugo daja sie we znaki ale jest juz duzo lepiej niz przy opcji zapalam auto i zamykam szyby.

                            Climatronik zamyka na poczatku obieg powietrza w samochodzie po to by szybciej schlodzic - po paru minutach wraca do pozycji otwartej - z reguly nie wyczuwamy momentu przelaczenia bo wentylator i tak daje po uszach.
                            Zamieszczone przez wodzu
                            W Mondeo miałem tak, że dmuchał lodem a potem nic nie leciało a potem znowu lód i tak wkółko co powodowało że raz bylo z a zmino a raz za ciepło... wiec chyba lepiej tak jak w Skodzie
                            trzeba bylo jechac do serwisu bo w tych Mondeo ktore ja uzywalem bylo calkowicie normalnie (klima wydajniejsza niz w O1 i O2)
                            nasza droga: www.wpzs.pl

                            Komentarz

                            • wodzu
                              Classic
                              • 2007
                              • 23

                              #15
                              Zamieszczone przez Jabar1975
                              W Mondeo miałem tak, że dmuchał lodem a potem nic nie leciało a potem znowu lód i tak wkółko co powodowało że raz bylo z a zmino a raz za ciepło... wiec chyba lepiej tak jak w Skodzie
                              trzeba bylo jechac do serwisu bo w tych Mondeo ktore ja uzywalem bylo calkowicie normalnie (klima wydajniejsza niz w O1 i O2)
                              troche ubarwiłem , ale genaralnie w Skodzie jest to troche stabilniej... W focusie miałem podobnie jak w O2...
                              O2 2,0 TDI kombi Ambiente, ESP+ALu+Climatronic

                              Komentarz

                              • ziutsane
                                RS
                                • 2007
                                • 2376

                                #16
                                ja dzis napelnialem moja klime i na opcji LO mialem 4 stopnie w wylocie :O troche lodowka sie zrobila napelnili mi klime za 80 zl po znajomosci szwagier zaczal kichac tak mi ochlodzilo kabine
                                Radio: C90r+XDP210EQ
                                Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                Wzm:XES M1+FP 1.800
                                Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                Komentarz

                                Pracuję...