Szarpanie przy 1800RPM, OII 1.9TDI PD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PaPi
    Classic
    • 2008
    • 30

    Szarpanie przy 1800RPM, OII 1.9TDI PD

    Jestem pod wrażeniem :shock: Jakie siedzi u Ciebie sprzęgło?
  • zoltan
    Classic
    • 2007
    • 14

    #2
    Szarpanie przy 1800RPM, OII 1.9TDI PD

    Przegladnalem kilka postów nt. szarpania, ale wygląda, że nie chodzi o ta sama usterkę.

    Opis: podczas przyspieszania w okolicach 1600-1850 RPM silnik delikatnie szarpie. Przy okazji slychac, ze dzwiek zasysanego powietrza jest rowniez przerywany. Praktycznie na kazdym biegu. Najbardziej irytujace jest to na 2 tak sie najczesciej po miescie jezdzi przy tych remontach:-)

    Kiedy: w lecie bardziej niż w zimie, oczywiscie pod gorke bardziej czuc niz przy jezdzie po plaskim terenie.

    Serwis Skody byl juz nawiedzany 3 razy i wszelkie pomiary pokazuja, ze wszystko gra. No nie gra:-(

    Komentarz

    • Adrian
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 662
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Dla mnie to są za małe obroty do jazdy i jak mocno ciśniesz to dlatego szarpie. Nie wiem jak to robisz ale ja u siebie nie słyszę dźwięku zasysanego powietrza.
      PerfectService by DGW
      Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
      Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
      Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

      Komentarz

      • zoltan
        Classic
        • 2007
        • 14

        #4
        To sie dzieje przy delikatnym dodawaniu gazu. Jesli wcisne mocniej to szybciej przechodze przez problemowy zakres obrotow i ledwo co czuc.

        Komentarz

        • mateo
          Ambiente
          • 2007
          • 172

          #5
          Zamieszczone przez zoltan
          To sie dzieje przy delikatnym dodawaniu gazu. Jesli wcisne mocniej to szybciej przechodze przez problemowy zakres obrotow i ledwo co czuc.
          moze po prostu zle interpretujesz moment rozpedzania sie turbiny ?
          Mateo
          chip'ed

          Komentarz

          • psychodad
            Ambiente
            • 2007
            • 117

            #6
            A nie draga CI dumasa czasami ? Jedz spokojnie "ala PSJ" koło 50-60km/h na IVbiegu i gwałtownie przybutuj(tak aby go zabrało od dołu) .. jeśli poczujesz szarpnięcie , lekiie drgania to może to być niestety dwumasa :|
            chip ... chip huraaa !

            Komentarz

            • zoltan
              Classic
              • 2007
              • 14

              #7
              Po podlaczeniu do komputera wszystkie parametry sa OK.
              Padlo na uszkodzenie mechaniczne.
              Sprobuje wytlumaczyc co sie dowiedzialem, ale sluchalem tego po niemiecku, wiec tak naprawde musicie przetumaczyc teraz z polskiego na polski:-)
              Jest takie cos przy turbinie co sie zowie AGF (Abgasfuhrung) i miesza to czyste powietrze z powietrzem z rury wydechowej. Jesli mu sie odlaczy wezyk od turbo to nie szarpie. Wyglada wiec, ze to cudo jest zepsute. W srodku ma jakies sprezynki, ktore moga sie zacinac i stad ten problem (mam nadzieje, ze ta diagnoza jest prawidlowa).

              Komentarz

              • jotka
                Drive
                • 2006
                • 66

                #8
                Zamieszczone przez zoltan
                Jest takie cos przy turbinie co sie zowie AGF (Abgasfuhrung) i miesza to czyste powietrze z powietrzem z rury wydechowej.
                czy to nie jest czasem egr? prosze kogos o ew. potwierdzenie, poniewaz mam ten sam problem. :twisted:

                Komentarz

                • djczas
                  RS
                  • 2005
                  • 9612

                  #9
                  poszukajcie na forum było kolega eR_ miał podobny problem wymiana softu w ASO ponoć pomogła jak znajde linka to zapodam

                  Komentarz

                  • lilo
                    RS
                    • 2006
                    • 4315
                    • Mercedes-Benz

                    #10
                    Ja mam to samo od nowości ale nigdy nie brałem tego do siebie myślałem że tak wszyscy mają , po 3000 padło mi turbo i myślałem że po wymianie turbiny będzie OK ale nadal tak robi . Zgłosze ten problem mojemu serwisowi i zobacze co oni mi powiedzą
                    Daniel

                    Komentarz

                    • djczas
                      RS
                      • 2005
                      • 9612

                      #11
                      Zamieszczone przez lilo
                      po 3000tyś padło mi turbo
                      stary ale poszedłeś po bandzie najwiekszy przebieg bez remontu o jakim słyszałem to był 1mln km a nie 3mln

                      co do szarpania tak jak pisałem kolega eR_ miał ten problem linki poniżej może pomogą

                      Komentarz

                      • lilo
                        RS
                        • 2006
                        • 4315
                        • Mercedes-Benz

                        #12
                        Zamieszczone przez djczas
                        stary ale poszedłeś po bandzie najwiekszy przebieg bez remontu o jakim słyszałem to był 1mln km a nie 3mln

                        ??? nie wiem o co ci chodzi napisałem że po trzech tysiącach km padło turbo a nie po 3mln
                        Daniel

                        Komentarz

                        • Maciek_H
                          Rider
                          • 2006
                          • 320

                          #13
                          Również podpinam sie pod temat. Jeżdżąc "ala PSJ" wszystko jest ok. Ostatnio dwa razy zdarzyło sie, za jadąc A4 (autostradą :lol: ) troszke jechałem, że tak sie wyraże, dynamiczniej, po zjeździe z a4 na Bielsko jechałem już spokojnie i nie ustępowało. A mianowicie: pomiędzy ok 2000 a 2500-2600 obr/min podczas nawet bardzo delikatnego przyspieszania odczuwam drgania. Na 1, 2, 3 biegu nie. Tylko 4, 5, 6. Jak cały czas jade bardzo spokojnie to tego nie ma. Moge spokojnie przyspieszyc na 4 czy 5 od 2000 i idzie idealnie gładko. Czy to moze byc ten EGR? Auto ma 55tys km / 2 lata. Moc ma jak nalezy, oleju nie bierze (tzn w normie bierze, niewiele), nie dymi.

                          [ Dodano: Czw 28 Cze, 07 09:50 ]
                          Tak więc, nie wytrzymałem nerwowo, rozebrałem mechanizm zamykania dopływu powietrza oraz EGR. Tzn odłączyłęm te dwa ustrojstwa z układu, wybrałem tyle sadzy, że jeszcze w życiu nie widziałem takiej ilości :shock: . Wszystko wyczyściłęm w środku na końcu na błysk benzyną ekstrakcyjną. Złożyłem. Błędy nie wyskoczyły, silniczek chodzi jak nalezy. Nie podłączając jeszcze tej czrnej rury i przy pomocy latarki upewniłem się, ze zawór EGR działa poprawnie (zamyka i otwiera), klapka także. Turbo przybrało zupełnie inny wydźwięk - taki jak za młodu. Piękny, wysoki gwizd. Powstaje jak sądzę, gdy powietrze opływa tę klapke z ostrymi krawędziami. Jutro sprawdze na trasie czy występują te drgania.

                          I jeszcze musze dodac, ze najbardziej mnie ucieszyło, ze była tam tylko sadza a nie olej :lol: .
                          Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
                          ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
                          http://www.termowizja.bielsko.pl/

                          Komentarz

                          • brutus
                            Rider
                            • 2006
                            • 329

                            #14
                            lilo, dj chodziło o 3000 tysiecy ,które potem przeedytowałeś po jego poście na na 3000

                            Ale żeby po 3 tys padło Turbo..... ja niemogę,
                            OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                            Komentarz

                            • Maciek_H
                              Rider
                              • 2006
                              • 320

                              #15
                              Jak się okazało dziś na trasie, problem zniknął :lol: . Nic nie warczy i nie wpada w te nieprzyjemne drgania. W nagrodę kupiłem mojej Skodzie welurowe dywaniki .[/b]
                              Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
                              ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
                              http://www.termowizja.bielsko.pl/

                              Komentarz

                              Pracuję...