turbina w tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zawadi
    Classic
    • 2008
    • 37

    turbina w tdi

    oziemi, był ten temat ze złym odpalaniem na ciepło.... użyj funkcji:
    OCTAVIA TOUR ICE 1,9 TDI 90KM
  • abstinent
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4842
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    turbina w tdi

    mam pytanie jak można samemu sprawdzic stan turbiny przed zakupem octavi ew. ile taka przyjemnosc kosztuje w warsztacie?oraz stan wtryskiwaczy?

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      wtryskiwacze vagiem - turbina tylko organoleptycznie

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        a troche jasniej jesli można?

        Komentarz

        • -Piotr-
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1018
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Można też sprawdzić w szukajce:
          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
          O III czarna liftback - reaktywacja

          Komentarz

          • bogusg
            Rider
            • 2007
            • 355

            #6
            Trzeba sie przejechać najlepiej na długiej prostej jak auto płynnie przyśpiesza np na 3 biegu do 100km/h na 4 do 130km/h i na piątym osiągniesz co najmniej ze 180 km/h to turbina, przepływka są dobre. Dodatkowo w dwie osoby można z kanału lub na podnośniku zobaczyć czy rusza się przy dodaniu gazu cięgno sterujące kierownicami turbiny. Jak u mnie był walnęty ten właśnie zawór sterujący kieronicami to na trójce z trudem dochodziłem do 80km/h i często auto zatykało się podczas przyśpieszania, a jeszcze lepiej podczas przyśpieszania obserwować obrotomierz jak obroty płynnie dochodzą w pobliże czerwonego pola to nie ma się co martwić
            Teraz xenony by krzynol

            Komentarz


            • #7
              zdejmij filtr powietrza, sprawdz przewody, włoz łape os trony turbo i bedziesz widzial czy wzli olejej, jak wali to padło

              a tak czemu wszysscy tak sie boją tego turbo ...
              kurde to tylko 1000 zł nówka i po sprawie ...
              sprawdz lepeij czy nie walnięta była i takie tak gadzety.

              Komentarz

              • bogusg
                Rider
                • 2007
                • 355

                #8
                Sigma ma rację z tym turbem, poważniejszym problemem może być to jeśli silnik bierze olej w ilościach np. 1 l na 1000 km bo to znaczy ze zdycha silnik i skutkuje remontem silnika. Najlepiej umówić sie na jazdę próbną przed jazda sprawdzić na bagnecie poziom oleju i np przejechać z 500 km i znów sprawdzić, wówczas bedzie można ocenić czy silnik konsumuje olej
                Teraz xenony by krzynol

                Komentarz

                • dariuspolo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1168

                  #9
                  Zamieszczone przez bogusg
                  Najlepiej umówić sie na jazdę próbną przed jazda sprawdzić na bagnecie poziom oleju i np przejechać z 500 km
                  ...tak, tak jazda probna o dlugosci 500km, ciekawe kto by sie na to zgodzil!
                  Ciekawe co by zrobil niemiec jak bym mu powiedzial ze chce sie przejechac 500km
                  a pozniej mu zaplace

                  Darek
                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                  Zuzycie paliwa

                  Komentarz

                  • bogusg
                    Rider
                    • 2007
                    • 355

                    #10
                    Zamieszczone przez dariuspolo
                    tak, tak jazda probna o dlugosci 500km, ciekawe kto by sie na to zgodzil!
                    Ciekawe co by zrobil niemiec jak bym mu powiedzial ze chce sie przejechac 500km
                    a pozniej mu zaplace
                    Ostatecznie mamy chyba juz kapitalizm i rynek klienta a nie sprzedawcy i to klient stawia warunki a nie odwrotnie. Jedynie ku sprawiedliwości mozna umówic się np ze klient zapłaci za zużyte paliwo. A na marginesie kiedyś sprowadzono mi z Niemiec Toyotę jeszcze jak za przedpłaty na malucha można było sprowadzić samochód bez cła i owa Toyota na trasie Olsztyn-Wawa i spowrotem chlała 1 litr oleju
                    Teraz xenony by krzynol

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez dariuspolo
                      Ciekawe co by zrobil niemiec jak bym mu powiedzial ze chce sie przejechac 500km
                      a pozniej mu zaplace

                      ....bo akurat tyle masz do domu

                      Komentarz

                      • Marcinisko
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 149

                        #12
                        Zamieszczone przez bogusg
                        Najlepiej umówić sie na jazdę próbną przed jazda sprawdzić na bagnecie poziom oleju i np przejechać z 500 km i znów sprawdzić, wówczas bedzie można ocenić czy silnik konsumuje olej
                        Wybacz bogusg ale tutaj to trochę przesadziłeś :P

                        Zamieszczone przez bogusg
                        Ostatecznie mamy chyba juz kapitalizm i rynek klienta a nie sprzedawcy i to klient stawia warunki a nie odwrotnie
                        No tak, a sprzedający to nie ma co robić i zawsze chętnie przejedzie się 500 km z każdym zainteresowanym.

                        Komentarz

                        • bogusg
                          Rider
                          • 2007
                          • 355

                          #13
                          Marcinisko To podaj sposób jak byś sprawdził czy silnik bierze olej czy nie ? :?: Mozna w takim razie próbować znaleźć takiego sprzedającego co będzie nu zalezało na sprzedaży w końcu samochodów w Polsce już jak piachu, i sprzedać auto coraz trudniej
                          Teraz xenony by krzynol

                          Komentarz

                          • Marcinisko
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 149

                            #14
                            Nie wchodząc głęboko w temat, bo chyba nie o zużycie oleju w tym poście chodzi, pozostają obserwacje znaków dymnych z rufencji klekota. Same zużycie oleju nie zawsze oznacza tragiczną sytuacje stanu motorowni. Nieraz wystarczy wymienić uszczelniacze i po sprawie.

                            Komentarz

                            • bogusg
                              Rider
                              • 2007
                              • 355

                              #15
                              W mojej 30 letniej praktyce jako użytkownika samochodów i bezpośrednim kontakcie z tematem w większości takie zużywanie oleju kończy się wymianą pierścieni tłokowych plus uszczelniaczy-sprawdzone, a znaki dymne to mogą określać zuzycie wtryskiwaczy a nie palenie oleju silnikowego :!: I kolega ma racje że nie o zużycie oleju chodziło w tym poscie ale jak zauważył jeden z przedmówców turbina czy tez jej regeneracja nie jest najdrozszym elementem w silniku. Myślę że wymiana pierscieni tłokowych i uszczelniaczy jest zdecydowanie droższą imprezą, dlatego zeszło na temat oleju
                              Teraz xenony by krzynol

                              Komentarz

                              • Marcinisko
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 149

                                #16
                                Zamieszczone przez bogusg
                                ...w większości takie zużywanie oleju kończy się wymianą pierścieni tłokowych plus uszczelniaczy-sprawdzone, a znaki dymne to mogą określać zuzycie wtryskiwaczy a nie palenie oleju silnikowego
                                a w szczególności lekko niebieskawy dymek jest odpowiedialny za stan wtryskiwaczy

                                Niestety temat pobierania przez silnik oleju nie jest okiełznany na poziomie diagnostyki typu VAG . Tak jak wspomniałeś najczęściej pary w ruchu posuwisto-zwrotnym cechują się zwiększoną przepuszczalnością oleju. Zgodzisz się ze mną na pewno, że silnik może być w bardzo dobrym stanie, a cieknące uszczelniacze są bezpośrednim sprawcą konsumpcji oleju. Ich wymiana może zakończyć konieczność dolewania oliwy w okresach między wymianą.

                                Edytowany
                                W temacie stanu elementów: tlok, pierścienie, tuleja, zawory z gniazdami pomiar ciśnienia sprężania jest niezłym parametrem diagnostycznym.

                                Komentarz

                                • dariuspolo
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1168

                                  #17
                                  Zamieszczone przez bogusg
                                  Mozna w takim razie próbować znaleźć takiego sprzedającego co będzie nu zalezało na sprzedaży
                                  ... z mojej znowu praktyki wynika ze klijent ktoremu zalezy na sprzedazy auta przewaznie ma cos do ukrycia. Poprostu jezeli ktos zabardzo nam nadskakuje i zachwala to nie warto tracic czzasu na jego auto, uczciwy sprzedawca powinien byc neutralny a jego auto powinno miec slady normalnego uzytkowania.


                                  Lec
                                  ...do domu mam 730km, ale po 500km napewno bym nie wracal zeby zaplacic :twisted:

                                  Darek
                                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                  Zuzycie paliwa

                                  Komentarz

                                  • jaro4444
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 508

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Marcinisko
                                    Edytowany
                                    W temacie stanu elementów: tlok, pierścienie, tuleja, zawory z gniazdami pomiar ciśnienia sprężania jest niezłym parametrem diagnostycznym.
                                    Nie zapomnij o dwóch rodzajach pomiaru - na sucho i mokro. Dopiero to daje wiarygodny wynik.
                                    O podładowaniu akumulatora podaczas pomiarów też pamiętaj :szeroki_usmiech
                                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                    Komentarz

                                    • bogusg
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 355

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Marcinisko
                                      W temacie stanu elementów: tlok, pierścienie, tuleja, zawory z gniazdami pomiar ciśnienia sprężania jest niezłym parametrem diagnostycznym.
                                      Słusznie choć jest to metoda inwazyjna, bo trzeba odkręcić wtryski i ja gdybym sprzedawał samochód na pewno bym sie nie zgodził aby mi ktoś go rozkręcał i i ingerował w szczelność osadzenia wtrysków. :!:
                                      Teraz xenony by krzynol

                                      Komentarz

                                      Pracuję...