1.8T awaria... pomocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rolland
    Classic
    • 2007
    • 22

    1.8T awaria... pomocy

    Przelewik wlasnie poszedl :P
    www.tuning.opole.pl
  • czarny108
    Drive
    • 2006
    • 92

    #2
    1.8T awaria... pomocy

    Witam!

    Auto pali na trzy cylindry. Świece dobre, cewki też (zamieniałem). Wygląda na to, że nie dochodzi sygnał sterujący na cewkę. Co najdziwniejsze nie pokazuje błedów (poza jednym: zbyt bogata mieszanka, ale to chyba wynika z niespalonego paliwa). Stawiam na wiązkę lub komputer? Macie jakiś pomysł, co jest bardziej prawdowpodobne? Albo znacie dobrego elektryka w Krakowie? A może ktoś ma schemat???

    Pozdrawiam i z góry dzieki

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      czarny108, pogadaj ze Zbyszkiem Śpiewakiem z Interauto lub z Jas191 u niego zgniła instalacja i trzeba było wymienić i on tez ma swojego elektryka

      Komentarz

      • czarny108
        Drive
        • 2006
        • 92

        #4
        Czy ów Zbyszek mieszka może w Pękowicach?

        Komentarz

        • bubuDE
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 763
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          podczas 2-letniego użytkowania 1.8T 2-krotnie wymieniałem cewkę W.N. Na tablicy wyświetlacz pokazywał błąd w elektronice silnika. Był spadek mocy, silnik szarpał. Po pewnym czasie błąd ustąpił samoistnie ale w pamięci komp. zapisany był błąd. Serwis wymienił ją -gwarancja
          PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

          Komentarz

          • djczas
            RS
            • 2005
            • 9612

            #6
            czarny108, nie wiem ale chyba tak podjedź pogadaj z nim w serwisie

            Komentarz

            • yoschua
              Rider
              • 2006
              • 339

              #7
              Aby się upewnić że jest coś nie tak podczas pracy odłacz po kolei sterowanie cekami - jeżeli faktycznie nie pali na którymś cylindrze zdjęcie kabla z cewki nie zmieni pracy silnika.

              To z mojego doświadczenia. a u mnie takie zachowanie było spowodowane złym przepływomierzem.
              Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
              HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

              Komentarz

              • tomaszg
                Classic
                • 2007
                • 11

                #8
                taki efekt w silniku 1,6 dał uszkodzony czujnik obrotów silnika .Musiał być dobrany z nr samochodu bo się różnią i niby taki sam też nie działał może u ciebie też to padło

                Komentarz

                • czarny108
                  Drive
                  • 2006
                  • 92

                  #9
                  Odłączałem po kolei, zamieniałem. Nie było iskry na trzecim cylindrze, potem na drugim (jak zamieniłem) Więc cewki są w porządku. Tylko nie mam pojęcia, dlaczego nie ma błędów. Czy to nie sugeruje wiązki?

                  Komentarz

                  • djczas
                    RS
                    • 2005
                    • 9612

                    #10
                    czarny108, to moze byc wiązka

                    Komentarz

                    • tomek
                      L&K
                      • 2005
                      • 1078

                      #11
                      Zamieszczone przez czarny108
                      Odłączałem po kolei, zamieniałem. Nie było iskry na trzecim cylindrze, potem na drugim (jak zamieniłem) Więc cewki są w porządku. Tylko nie mam pojęcia, dlaczego nie ma błędów. Czy to nie sugeruje wiązki?
                      zaraz zaraz, co zamieniles, ze nie bylo najpierw na trzecim, potem na drugim? chyba nie zamieniales kabli od cewek?
                      O2FL RS | S2 | F2

                      Komentarz

                      • RomanS
                        Elegance
                        • 2004
                        • 804

                        #12
                        Zamieszczone przez tomek
                        czarny108 napisał/a:
                        Odłączałem po kolei, zamieniałem. Nie było iskry na trzecim cylindrze, potem na drugim (jak zamieniłem) Więc cewki są w porządku. Tylko nie mam pojęcia, dlaczego nie ma błędów. Czy to nie sugeruje wiązki?


                        zaraz zaraz, co zamieniles, ze nie bylo najpierw na trzecim, potem na drugim? chyba nie zamieniales kabli od cewek?
                        No a jeśli zamieniłeś miejscami cewki 2 i 3 cylindra to akurat wskazywałoby, że cewka...
                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                        Komentarz

                        • czarny108
                          Drive
                          • 2006
                          • 92

                          #13
                          Przeczytałem to co napisalem.... :-)
                          Myślałem dobrze, napisałem odwrotnie. Chodziło mi o to, że po zamianie cewki 3 z 2 iskry nie było dalej w tym samym miejscu. Czyli cały czas na 3 cylindrze.

                          Komentarz

                          • yoschua
                            Rider
                            • 2006
                            • 339

                            #14
                            No to albo świeca albo kable/wiązka.
                            Ostatecznie może być też komputer . . ., tyle że jak sugerują koledzy prawdopodobnie są to kable.
                            Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                            HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                            Komentarz

                            • tomek
                              L&K
                              • 2005
                              • 1078

                              #15
                              czarny108, bo ja mialem podobny problem, a problemem byly jakies zasniedziale zlaczki, na kablach. Moze warto od tego zaczac. U mnie problem nie pojawil sie odrazu. Zaczelo sie od gubienia pojedynczych zaplonow na cylindrze, az po paru dobrych dniach zaczal chodzic na trzech juz prawie ciagle. A jak to u Ciebie sie pojawilo??
                              O2FL RS | S2 | F2

                              Komentarz

                              • czarny108
                                Drive
                                • 2006
                                • 92

                                #16
                                Być może też zacząło się to stopniowo, czasami szarpnął, albo zafalował obrotami. No nic jadę właśnie do elektryka, zobaczymy. Sprawdziłem omomierzem z igłą, czy kable nie sią uszkodzone, do momentu kiedy znikają w wiązce - nie. Ale w porównaniu ze złączkami cewek 1,2,4, oporności między przewodami w wiązce do trzeciej świecy są inne. Podejrzewam, że to kabel, nawet wiem który, tyle, że nie mogę się dostać do kompa. Może dobrze, że nie mogę się tam dostać :-)

                                [ Dodano: Pią 29 Cze, 07 01:13 ]
                                No to teraz szybki quiz.... co mi było? :-)

                                Dla ułatwnienia: świece sprawne, cewki, instalacja i komp na podszybiu też....

                                Komentarz

                                Pracuję...