problem z ABSem po wymianie łożyska

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rkoleda
    Classic
    • 2007
    • 20

    problem z ABSem po wymianie łożyska

    ryhO haft to podstawa :P bynajmniej moim zdaniem
    robert
  • harsh
    Classic
    • 2006
    • 11

    #2
    problem z ABSem po wymianie łożyska

    Witam
    po wymianie łożyska w przednim kole mam problem z ABSem. Hamując, prawie juz przy samym zatrzymaniu włącza mi się ABS, dzieje się to nie za każdym razem. Problem rowniez występuje czasem skręcając. Pytając u ludzi ktorych wymieniałem łożysko twierdzą że wymiana łożyska nie ma z tym nic wspolnego. Mial ktoś z was wcześniej taki problem?
    harsh

    Komentarz

    • phrix
      L&K
      • 2007
      • 1000
      • Audi
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      A oponki wymieniałeś ?? Wiem ze u znajomego byl podobny problem przy zmianie opon . Od siebie dodam sprawdz czy nie ma zabrudzenia na czujniku ABS-u. Może jakieś bicie powoduje właczenie układu?? Przy skrencaniu jak hamujesz włancza sie ABS czy bez hamowania przy skrecaniu sie wlancza ??
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz

      • harsh
        Classic
        • 2006
        • 11

        #4
        opon nie wymieniałem teraz, jakies dwa miesiace temu je wymienialem, a przy skrecaniu włącza sie i przy hamowaniu i bez hamowania, ale jak bez hamowania to tak bardzo delikatnie
        harsh

        Komentarz

        • Kejup
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 533

          #5
          Zamieszczone przez phrix
          Od siebie dodam sprawdz czy nie ma zabrudzenia na czujniku ABS-u
          Może tak być lub nieprawidłowa odległość czujnika od tej tarczy (nie wiem jak ona się fachowo nazywa ops: ) z którego czujniki biorą dane o prędkości obrotów kół.
          Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
          Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Czyli zwichrowana tarcza ABS-u takie dziurkowane cos zbite razem z piasta.

            Jak wymienia sie lozysko mozna to wlasnie powyginac.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • phrix
              L&K
              • 2007
              • 1000
              • Audi
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zarówno Maicroft jak i Michał Dorobisz maja racje ! Sprawdz jak wyglada ta "tarcza" a dokładnie kratkowana część do której dochodzi czujnik . Może jest zabrudzona , do czujnika lubią przylepiać sie opiłki i inne nieciekawe rzeczy. Sprawdz czy nie jest zwichrowana co też może mieć miejsce ( jeżeli mechanik nie wie co robi :-(

              Od siebie dodam , że cos tu jest dziwnego bo w szkole uczyli mnie , że ABS nie może się włączyć bez nacisniecia hamulca ( to wydaje mi się logiczne ). Dlaczego u Ciebie przy skrecie bez hamulca sie wlancza ?? Może przyczyna nie jest ABS ??
              Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

              _

              Komentarz

              • Kejup
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 533

                #8
                harsh, a masz może ASR?
                Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
                Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

                Komentarz

                • harsh
                  Classic
                  • 2006
                  • 11

                  #9
                  mam ASR
                  a wymienialem to skodzie w ASO tyle że lewo,więc zakaldsam że powinni się znac na tym co robią,a teraz staraja sie wmowić że przyczyna jest inna,(pompa,czujnik,bądz zapieczone zaciski,).
                  harsh

                  Komentarz

                  • Kejup
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 533

                    #10
                    ASR działa na czujnikach ABS-u tak jak reszta tych systemów, gdzieś wyczytałem, że ASR jest odpowiedzialny za stabilizację toru jazdy na zakręcie (ale nie wiem dokładnie o co chodzi) więc jeżeli ta tarcza od ABS-u jest zwichrowana lub czujniki zasyfione to może i przy skręcie tak jak piszesz zaczyna głupieć ASR i się włącza ale to tylko moje przemyślenia. Tu coś wyczytałem: http://www.sciaga.pl/tekst/24708-25-...mami_abs_i_asr
                    Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
                    Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

                    Komentarz

                    • Zbyszek
                      Classic
                      • 2005
                      • 35

                      #11
                      ASR to nie ESP, ESP to stabilizacja toru jazdy, ASR tylko zapobiega buksowaniu kół i jak zerwiesz przyczepność to ujmuje "gazu". Pmijając ten detal to też bym się przyjrzał co mechaniki porobiły i porównał z drugą stroną nie ruszaną na wygląd. Przedmuchanie z syfów nie zaszkodzi. Poziom wiedzy i dbałości o cudze mienie serwisantów jest czasem trudny do zaakceptowania. Ewentualnie poszukaj na forum jakiego polecanego mechanika z Twojej okolicy, wydaję mi się to najlepszym rozwiązaniem.

                      Komentarz

                      • Adamu
                        L&K
                        • 2006
                        • 1384

                        #12
                        ASR chyba powinien zadziałać w przypadku zbytniego dodania gazu na zakręcie, gdy samochód jest podserowny (te z napędem na przód) i odjąć gazu aby łatwiej wyprowadzić auto.

                        a za stablizację istotnie ESP jest odpowiedzialne, i steruje 4 kołami.

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          #13
                          w ktorym ASO to robiłeś?
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • ZYBI68
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 697
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Sprawdz kabel od czujnika ABS-u , tez mialem podobnie co prawda w vw ale objaw byl ten sam , a mianowicie przetarl sie (przelamal) robiac zwarcie wlasnie podczas skretu
                            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #15
                              Zamieszczone przez harsh
                              Pytając u ludzi ktorych wymieniałem łożysko twierdzą że wymiana łożyska nie ma z tym nic wspolnego.
                              niech Ci to dadzą na piśmie a potem możesz robić im koło dupy jak chcesz ponieważ każdy mechanik wie, że jest to powiązane. Problemem może być wląśńie nieszczęsna tarczka od m.in. od ABS-u. Przy demontażu lub montażu piasty (łożysk) jest duże prawdopodobieństwo że zielony mechanior ją pognie.
                              kolejna sprawa to czy podpieli Ci dobrze kostkę od czujnika przy tym właśnie kole? (powinno wyjść na VAG-u sygnał przyrywany jeśli jest coś nie tak)
                              kolejna: sprawdź czy czasem nie urwali śruby mocującej czujnik ABS-u (często się zdarza jak niepotrzebnie demontowany jest czujnik)
                              oraz ogólnie to co koledzy piszą powyżej

                              aaaaa jak już załatwisz z nimi sprawe to zmień serwis :wink:
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • harsh
                                Classic
                                • 2006
                                • 11

                                #16
                                dzięki za pomoc
                                dziś albo jutro pojadę tam do serwisu i bedę się staral zalatwić sprawę, dam znać o efektach
                                harsh

                                Komentarz

                                • pawelski
                                  Drive
                                  • 2006
                                  • 74
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  skupiłbym się na przewodzie łączącym czujnik z centralką
                                  była octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
                                  a teraz... znowu octa ;-)

                                  Komentarz

                                  Pracuję...