Działanie zaworu przy turbinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartheks
    Drive
    • 2008
    • 40

    Działanie zaworu przy turbinie

    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
    Kolega chyba nie do końca przestudiował "ABC Diagnozowania" :wink: Te 2-3 stopnie to odnośnie czego??? a dawka startowa jest w okolicach 20-30mg.
    Jeśli już piszesz o wartości w bloku 001 to powinna być od 2.2 do 9 mg
    A wlasnie Grzes wartosci kata wtrysku w ktorym bloku sie sprawdza i ile powinny wynosic? :roll:
    Kupilem vaga ale narazie tylko ogarnolem sprawdzenie przeplywki. ops:
  • markom
    Drive
    • 2007
    • 93

    #2
    Działanie zaworu przy turbinie

    Witam. Jak wyłączycie silnik to zawór przy turbo dźwiga wam ramie do samej góry, czy do pewnego momentu ponieważ jest jeszcze podciśnienie w wężyku???
    Lichy

    Komentarz

    • DGW
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 2330

      #3
      Sory kolego ale przeczytaj teraz co napisałeś i jeśli jest to dla Ciebie jasne to przetłumacz mi niedouczonemu, o co Ci chodzi :roll:
      NFPNorth-West
      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
      WARSZTAT www.dsize.pl
      ->
      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

      Komentarz

      • lencza
        Classic
        • 2005
        • 34

        #4
        U mnie po wyłączeniu silnika po 2 sekundach zawór wraca do końca ze stunknięciem.

        Komentarz


        • #5
          dobrygrzeswawa, chyba sie z nim nie dogadamy jaki masz silnik nie ejsteśmy jasnowidzami żeby wiedzieć czy to benz czy diesel

          Komentarz

          • markom
            Drive
            • 2007
            • 93

            #6
            Chodzi mi o zawór podciśnieniowy, który jest przy turbinie. Jeśli w wężyku idącym od N75 do tego zaworu przy turbinie o który mi chodzi, jest podciśnienie, to powoduje on przesunięcie dzwigni odpowiedzialnej za zmiane ustawień łopatek w turbinie (to jest tylko w turbinach ze zmienna geometrią). Powinien on działać tak, że po zapaleniu dźwignia od łopatek ma ustawić się w jednym skrajnym punkcie, podczas dodawania gazu powinna przesuwać się w kierunku 2 skrajnego punktu... a po wyłączeniu silnika powinna powrócić do stanu wyjściowego czyli 2 skrajnego punktu, ale tego właśnie nie jestem pewny bo u mnie tak nie jest. Dopiero jak opepne od niego wężyk podciśnieniowy idący od N75, to wraca do położenia wyjściowego.. Stąd moje pytanie czy tak samo jest u Was???
            Lichy

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              Wiesz Robert bo u mnie to ten zawur to chyba jest przy innych zaworach :wink:
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • markom
                Drive
                • 2007
                • 93

                #8
                to jest diesel 1,9 TDi 110KM ASV
                Lichy

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Gdy motor jest w stanie spoczynku i w układzie nie ma podciśnienia dźwignia jest na max. do góry. Gdy tylko odpalisz silnik powinna zmienić położenie na max w dół. Przy dodawaniu gazu na luzie przemieszczenie tej dźwigni jest minimalne ponieważ silnik nie jest obciążony. Po wyłączeniu motorowni dźwignia zostaje w pozycji max. do dołu do czasu aż w układzie jest podciśnienie.
                  Jeśli zdołasz poruszysz ręką tą dźwignie od jednego max. punktu do drugiego to czyli kierowniczki są ok a tym samym po zgaszeniu motorowni im dłużej ta dźwignia zostaje w położeniu max. do dołu to tym lepiej- świadczy to o szczelności ukł. podciśnienia jak i samego zaworka N75
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • markom
                    Drive
                    • 2007
                    • 93

                    #10
                    Czyli ja u mnie wraca do 2/3 drogi od dołu to jest zle????
                    Lichy

                    Komentarz

                    Pracuję...