Test: ©koda Octavia 1,8 TSI - mini RS po czesku... :-)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mario34
    Ambiente
    • 2007
    • 151

    Test: ©koda Octavia 1,8 TSI - mini RS po czesku... :-)

    może nie wygląda rewelacyjnie, ale te 1200 KM, które można wyciągnąć z tego to masakrastyczny wynik :shock:

    P.S. Przypomniał mi się poprzedni Vector. O ile dobrze pamiętam z czasów podstawówki to był on na tych obrazkach z gum Turbo :P Tamten chyba V max miał 340 km/h
    mario
  • marlej108
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 4976
    • Octavia III (5E3)
    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

    #2
    Test: ©koda Octavia 1,8 TSI - mini RS po czesku... :-)

    Czesc, na ponizszej stronie jest test Skody OII 1.8 TSI - pomyslalem, ze moze kogos zainteresowac. Niestety jest po czesku, ale mozna sporo rzeczy zrozumiec, podejrzewam tez ze za pewien czas na roadlook.pl bedzie po polsku.

    w tabelce gdzie jest porownanie tego silnika z 1.8T jakos za bardzo nie widze roznicy szczegolnej na korzysc nowego motoru....?

    pozdrawiam serdecznie,

    Vše ze světa aut a motorek. Recenze, hodnocení, srovnávací testy i crash testy. Novinky, bazar, servis, česká auta. Vlastní videa a profesionální video recenze.
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • metrotest
      Rider
      • 2006
      • 506
      • Volkswagen
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

      #3
      Re: Test: ©koda Octavia 1,8 TSI - mini RS po czesku... :-)

      Zamieszczone przez marlej108
      pomyslalem, ze moze kogos zainteresowac
      Na forum dominują traktorzyści 8) /nie bijcie, pls/.

      Co do silnika /na papierze/ to widać postęp: lepszy moment obrotowy, przyśpieszenie i mniejsze spalanie /sądząc po nazwie TSI nie wymaga Pb98/. Nie wiadomo jak to będzie w praktyce. FSI też mniej pali od MPI ale tylko przy spokojnej jeździe.

      No i czy 1.8TSI będzie tak podatne na tuning jak 1.8T?

      Silnik ciekawy i w dobrej /ale i tak za wysokiej :| jak na kieszeń/ cenie. Co ciekawe koncern VW ma już szeroką gamę turbodoładownych benzynowych silników:
      1.4 TSI 120 KM /zastąpi 1.6FSI/, 1.4TSI 140 KM, 1.4TSI 170 KM, 1.8 TSI 160 KM, 2.0 TSI 200 KM /w audi S3 265 KM :!:/.

      Ciekawy tylko dlaczego 1.8TSI nie wszedł jeszcze do VW? Jest już w skodzie, seacie i audi a w VW dalej /taki sobie/ 2.0 FSI.

      Ech pojeździłoby się :diabelski_usmiech.
      I to najlepiej przed 24.07. Strażnikom drogowym /pardon miejskim/ już się łapy trzesą.
      Oj zadbają o bezpieczeństwo ............ kasy miejskiej.
      Może Luca Zaia założy u nas jakąś partię?

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez metrotest
        Na forum dominują traktorzyści 8) /nie bijcie, pls/.
        co za bzdura :!: :szeroki_usmiech
        bardzo jestem ciekaw tego silnika, na papierze wyglada to bardzo zachęcająco :!:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • paf
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3140

          #5
          szkoda, co się traktorzysto odzywasz - hehehe
          a swoją drogą ciekawe czy będzie to tak udana jednostka jak 1.8T - naprawdę ciekawe - zobaczymy pojeździmy i czas pokaże

          aha metrotest tak przy okazji - TRAKTORY RULEZ - :twisted:

          Komentarz

          • metrotest
            Rider
            • 2006
            • 506
            • Volkswagen
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

            #6
            aha metrotest tak przy okazji - TRAKTORY RULEZ -
            Wiedziałem :wink:

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez metrotest
              Na forum dominują traktorzyści /nie bijcie, pls/.
              i Kombajniści :diabelski_usmiech

              Poczytałem te dane i wykresy i powiem , że to musi fajnie iść , 1.8T w O1 ładnie się zbiera to według tabelki TSI będzie jeszzcze lepiej przyspieszało.









              Only TDI :diabelski_usmiech
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                #8
                naprawde fajna alternatywa dla 2.0 które teraz jest w ofercie zobaczymy jaka będzie cena w PLN pewnie zaporowa.
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez daneczek76
                  naprawde fajna alternatywa dla 2.0
                  i dla 2.0 TDI IMHO również :idea:
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #10
                    Zamieszczone przez daneczek76
                    naprawde fajna alternatywa dla 2.0 które teraz jest w ofercie zobaczymy jaka będzie cena w PLN pewnie zaporowa.
                    Cena za Ambiente 76300 8) wystarczy zajrzeć do konfiguratora :P
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • daneczek76
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3642
                      • Toyota

                      #11
                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                      Cena za Ambiente 76300
                      no tak faktycznie to taniej niż nie uturbiona 2.O FSI
                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                      Komentarz

                      • b707
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1272

                        #12
                        hmmm... TFSI czy TSI w końcu?

                        1.8 jest silnikem Turbo FSI zastanawia mnie fakt uzywania terminu zarezerwowanego dla silnika z Turbo i kompresorem... czyli TSI [Turbocharger Supercharger Injection]...
                        IMHO jest to dosc spory błąd... nie tylko w Skodzia ale i Seacie... Audi nazwa swoje dziecko 1.8TFSI...

                        Dodac można tez że na stronach skody wszędzie mamy 1.8 TFSI/Turbo FSI... a Tu pyk... TSI... Zabrakło im plastików na silnik?
                        pzdr
                        Adam

                        Komentarz

                        • Mr T.
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 236

                          #13
                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                          Cena za Ambiente 76300 wystarczy zajrzeć do konfiguratora
                          szkoda tylko, że w wersjach kombi Cross 4x4 i Elegance 4x4 pozostaje benzyna 2.0. Do takich wersji takie 1.8 turbo ładnie by styknęło. Po programie w napędzie 4x4 byłby gites.
                          życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                          Komentarz

                          • marlej108
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 4976
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                            #14
                            Srovnání 1,8T vs. 1,8 TSI
                            Parametry Octavia Tour 1.8T Octavia 1.8 TSI
                            Objem [cm3] 1781 1798
                            Výkon [kW/ot./min] 110/5700 118/5000 - 6200
                            Max. toèivý moment [Nm/ot.] 210/1750-4600 250 Nm pøi 1500 - 4200
                            Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,5 8,1
                            Max. rychlost [km/h] 219 223
                            Spotøeba paliva mìsto/mimo mìsto/kombinovaná [l/100 km] 10,8/6,3/8,0 10,1/5,9/7,4

                            czesc,

                            powyzej sa dane ze strony ktora podalem obu silnikow - wlasciwie za duzo roznic to tam nie widac.... - choc wynika ze ten nowy TSI ma lepszy moment obrotowy... i to wszystko wlasciwie.
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz

                            • Mr T.
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 236

                              #15
                              a tak nawiasem, to przy takich cenach i porównaniu parametrów silnika, to 2.0FSI może się słabo sprzedawać ;-)

                              [ Dodano: Czw 19 Lip, 07 11:49 ]
                              Zamieszczone przez marlej108
                              powyzej sa dane ze strony ktora podalem obu silnikow - wlasciwie za duzo roznic to tam nie widac.... - choc wynika ze ten nowy TSI ma lepszy moment obrotowy... i to wszystko wlasciwie.
                              no, poza tym, że ma wyższą moc, lepsze przyspieszenie do 100km/h niższe spalanie i wyższą vmax to faktycznie wszystko
                              życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                              Komentarz

                              • daneczek76
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 3642
                                • Toyota

                                #16
                                Zamieszczone przez Mr T.
                                to 2.0FSI może się słabo sprzedawać
                                wiesz no chyba kazdy znas woli 1,8 z turbo niz 2,0 i jazde na wysokich obrotach żeby jakoś smigać dynamicznie.
                                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                Komentarz

                                • brutus
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 329

                                  #17
                                  40 Nm w niższym zakresie obrotów też piechotą nie chodzi
                                  OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                  Komentarz

                                  • perfex
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1117

                                    #18
                                    Re: Test: ©koda Octavia 1,8 TSI - mini RS po czesku... :-)

                                    Zamieszczone przez marlej108
                                    Czesc, na ponizszej stronie jest test Skody OII 1.8 TSI - pomyslalem, ze moze kogos zainteresowac. Niestety jest po czesku, ale mozna sporo rzeczy zrozumiec, podejrzewam tez ze za pewien czas na roadlook.pl bedzie po polsku.

                                    w tabelce gdzie jest porownanie tego silnika z 1.8T jakos za bardzo nie widze roznicy szczegolnej na korzysc nowego motoru....?

                                    pozdrawiam serdecznie,

                                    http://magazin.auto.cz/testy/skoda-o...i-mini-rs.html
                                    I to jak dla mnie aktualnie jedynie słuszny silnik do OII, całkiem dobry kompromis cena/osiągi a i podobno podatny na tuning. Ciekawe czy nadal ma on 5 zaworów na cylinder czy 4 ..?
                                    Pozdrawiam
                                    perfex

                                    Octavia HTP

                                    Komentarz

                                    • b707
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 1272

                                      #19
                                      Re: Test: ©koda Octavia 1,8 TSI - mini RS po czesku... :-)

                                      Zamieszczone przez perfex
                                      Zamieszczone przez marlej108
                                      Czesc, na ponizszej stronie jest test Skody OII 1.8 TSI - pomyslalem, ze moze kogos zainteresowac. Niestety jest po czesku, ale mozna sporo rzeczy zrozumiec, podejrzewam tez ze za pewien czas na roadlook.pl bedzie po polsku.

                                      w tabelce gdzie jest porownanie tego silnika z 1.8T jakos za bardzo nie widze roznicy szczegolnej na korzysc nowego motoru....?

                                      pozdrawiam serdecznie,

                                      http://magazin.auto.cz/testy/skoda-o...i-mini-rs.html
                                      I to jak dla mnie aktualnie jedynie słuszny silnik do OII, całkiem dobry kompromis cena/osiągi a i podobno podatny na tuning. Ciekawe czy nadal ma on 5 zaworów na cylinder czy 4 ..?
                                      hmm... Ma nadal 4... Jak to każdy FSI... 1.8TFSI jest dziełem Audi i powstał po sukcesie jednostki 2.0TFSI
                                      pzdr
                                      Adam

                                      Komentarz

                                      • marlej108
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 4976
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Mr T.

                                        no, poza tym, że ma wyższą moc, lepsze przyspieszenie do 100km/h niższe spalanie i wyższą vmax to faktycznie wszystko
                                        Moim zdaniem to tymi "lepszymi" wynikami nie ma sie co tak podniecac w porownianiu z poczciwym 1.8T, bo 1.8TSI jest tylko o 0,4 sekundy szybszy do setki - czyli raczej niezauwazalnie, predkosc max. wieksza az.... o 4 km LOL ;-) a spalanie super oszczedniejsze mniej wiecej o pol litra na 100 km.... - rzeczywiscie osiagi duzo lepsze......

                                        Nie mowie ze 1.8 TSI zly - bo moim zdaniem super, ale w stosunku do 1.8T to wcale nie jest zadna rewelacja, a i cena OII z tym silniczkiem troche za duza :-(

                                        pozdrawiam serdecznie,
                                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          #21
                                          Zamieszczone przez marlej108
                                          Zamieszczone przez Mr T.

                                          no, poza tym, że ma wyższą moc, lepsze przyspieszenie do 100km/h niższe spalanie i wyższą vmax to faktycznie wszystko
                                          Moim zdaniem to tymi "lepszymi" wynikami nie ma sie co tak podniecac w porownianiu z poczciwym 1.8T, bo 1.8TSI jest tylko o 0,4 sekundy szybszy do setki - czyli raczej niezauwazalnie
                                          możesz mi wierzyć lub nie, ale jeśli postawisz obok siebie dwa auta, których różnica w przyśpieszeniu wynosi 0,4 sekundy to nie miałbyś żadnego problemu ze wskazaniem które to jest to szybsze własnie 8)
                                          poza tym zakladam ze wyzszy moment przelozy sie rowniez na lepsze wyniki w elastycznosci :roll:
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          • metrotest
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 506
                                            • Volkswagen
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                            #22
                                            1.8 jest silnikem Turbo FSI zastanawia mnie fakt uzywania terminu zarezerwowanego dla silnika z Turbo i kompresorem... czyli TSI [Turbocharger Supercharger Injection]...
                                            IMHO jest to dosc spory błąd... nie tylko w Skodzia ale i Seacie... Audi nazwa swoje dziecko 1.8TFSI...
                                            1.4TSI o mocy 122KM /zastąpi 1.6FSI/ ma tylko turbosprężarkę /bez kompresora/ i nie ma w nazwie litery F. Chyba się sami pogubili

                                            W zeszłym roku ©koda Auto wprowadziła do chińskiej oferty nowy silnik, w tym roku w Genewie jednostka zadebiutuje na europejskim rynku. Pod maską Octavii pojawi się nowy silnik z konstrukcji Audi. ©koda w komunikacie prasowym podaje, że nowy doładowany silnik zastąpi dotychczas oferowaną 4-cylindrową jednostkę 2,0 FSI o mocy 110 kW (150 KM). Audi zaprezentowało ten silnik podczas zeszłorocznych targów w Paryżu pod nazwą 1,8 TFSI, ©koda użyła prostszy skrót TSI.

                                            Dalsze informację są na razie nieoficjalne, a dokładniej ich źródłem jest specyfikacja i komunikat prasowy Audi. Silnik odpowiada potrzebie na wysoką moc i moment obrotowy przy niskich obrotach, spokojną i cichą pracę, minimalne wibracje i niskie zużycie paliwa.

                                            Wyposażenie silnika Audi opisuje następująco: 6-otworowe wtryskiwacze pracujące pod ciśnieniem zwiększonym do 150 bar, które zapewniają homogenną mieszankę w cylindrach; turbosprężarka K03 firmy Borg Warner chłodzona cieczą skracająca reakcję na nadeptnięcie pedału gazu; slinik wyposażono w wałki równoważące i zmienne fazy rozrządu zaworów ssących. Rozrząd silnika 1,8 TFSI zapewnia specjalny bezprzeglądowy rzemień zębaty. Jednostka 1,8 TFSI o stopniu sprężania 9,6:1 osiąga w Audi moc maksymalną 118 kW (160 KM) w zakresie 5000 do 6200 obr., już przy 1000 obr./min dostępne jest 165 Nm momentu obrotowego, przy czym ekstremalnie płaski przebieg momentu obrotowego osiąga swoje maksimum 250 Nm w zakresie 1500 do 4200 obr./min. Dzięki tym osiągom możliwe jest ekonomiczne zestopniowanie skrzyni biegów, tak więc zużycie paliwa w cyklu mieszanym Audi A3 z manualną skrzynią biegów wynosi zaledwie 7,3 l/100 km. W modelu Seat Altea XL zużycie paliwa jest porównywalne z podstawową jednostką 1,6 l/75 kW.

                                            W Chinach silnik Octavii prezentowany był w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic, w Genewie pojawi się raczej wersja z manualną skrzynią biegów.

                                            Produkcja 4-cylindrowca 1,8 TFSI, który spełnia najbardziej rygorystyczne normy na całym świecie, odbywa się w węgierskim Györ i chińskim Dalianie.

                                            Źródło: ©koda Auto


                                            Na stronie z testem tego silnika na klapie bagażnika jest znaczek TSI.

                                            BTW: Czy wiadomo kiedy ten silnik wejdzie do VW?

                                            Komentarz

                                            • perfex
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1117

                                              #23
                                              Re: Test: ©koda Octavia 1,8 TSI - mini RS po czesku... :-)

                                              Zamieszczone przez b707

                                              hmm... Ma nadal 4... Jak to każdy FSI... 1.8TFSI jest dziełem Audi i powstał po sukcesie jednostki 2.0TFSI
                                              pzdr
                                              W słowie "nadal" chodziło mi o to czy ma nadal 5 zaworów na cylinder tak jak ma to miejsce w 1.8T. Bo nie wiem czy silnik 1.8TFSI powstał na bazie 2.0TFSI (w co watpie, bo po co mieliby skracać skok tłoka tylko po to by mieć ciut słabszy motor) czy na bazie 1.8T - głównie poprzez zmianę głowicy - no i czy w związku z tym jest on 16V czy 20V :szeroki_usmiech Trzeba by się dowiedzieć jaka jest średnica cylindra/skok tłoka i będzie jasne Jeżeli jest to po prostu 1.8T z inną głowicą (niech ona nawet będzie 16V) to to będzie dobry motorek
                                              Pozdrawiam
                                              perfex

                                              Octavia HTP

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Te 0,4 sek na plus to jest tak naprawde duzo wiecej ;P Buda OII nie wazy tyle co OI, a kazde 100kg to jest duza strata na przyspieszeniu
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                Pracuję...