Zamieszczone przez misiek^wro
[O1] Olej Motul
Zwiń
X
-
[O1] Olej Motul
Witam
Szybkie pytanko odnosnie w/w tematu
Obecnie jezdze na Mobilu Super Synt S Special 5w 40(taki byl od poczatku)
Chce wlac Motul tyle ze mam maly dylemat ktory:Wiadomo ze ma miec 505.01
Chodzi mi konkretnie z tych tzrech linkow
1. http://moto.allegro.pl/item216205976..._5l_rally.html
2.
3.
Wszystkie to 505.01. Poztrebuje do ASZ z chipsem na 168KM przebieg to malutkie 44tys, wymieniam co 15tys
Nie rozumie tutaj tych połsyntetyk, 100% syntetic, technosyntese bo one chyba tym sie roznia..Ten mobil co mam to tez podobno półsynetetyk na bazie syntetycznej czy jakos tak..
Prosilbym o rozjasnienie tematu, zebym nie kupil złego--------------
-
-
Więc - z tych linków co podałeś to sprawdzonym sprzedawcą jest mammoth2002 (tak jak Nexus z tego forum).Zamieszczone przez hermanWszystkie to 505.01. Poztrebuje do ASZ z chipsem na 168KM przebieg to malutkie 44tys, wymieniam co 15tys
Nie rozumie tutaj tych połsyntetyk, 100% syntetic, technosyntese bo one chyba tym sie roznia..Ten mobil co mam to tez podobno półsynetetyk na bazie syntetycznej czy jakos tak..
Co do olejów - Mobil Super Synt S Special V 5w40 jest półsyntetykiem (jak większość olejów klasy 505.01 5W40).
Motule:
- technosyntese to technologia uzyskiwania bazy półsyntetycznej więc taki olej to półsyntetyk - http://moto.allegro.pl/item219373377...osynthese.html to ten sam olej co: http://moto.allegro.pl/item216205976..._5l_rally.html - do tej pory sprawdzony i użytkowany w wielu wysilonych silnikach PD,
- http://moto.allegro.pl/item217941774..._5l_rally.html - ten olej to nowość, obiecująco spełnia ważniejsze normy VW i podobno jest w 100% syntetyczny, to następca poprzedniego,
Osobiście brałbym ten ostatni ale od Mammutha albo Nexusa.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
149 zł to bdb cena za ten olej u mamotha to 185zł wiec roznica ok 20% jesli to to samo to jest spora..Spzredajacy tamte ma sporo pozytywow..Dodam ze roznica 30zł nie jest jakas dla mnie potezna bo chce miec pewnosc o auto, ale skoro to ten sam czemu mam przeplacac?
Rozumie jaro444 ze spokojnie zamiast tego mobila co mam moge wlac tego motula??
Ale skoro jak piszesz ten co mam jest pólsynetetyk a ten niby najnowszy jest napisane ze to 100% syntetic to go raczej nie powinno sie zmieniac..
Ale skoro ten technosyntese jest ok to pewnie kupie taki zeby czegos nie popsuc i nie bede sie sugerowal jakimis nowosciami--------------
Komentarz
-
-
Wybór należy do Ciebie - jak napisałem Mammuth jest sprawdzony. 30 zł to niedużo jak za pewność....Zamieszczone przez herman149 zł to bdb cena za ten olej u mamotha to 185zł wiec roznica ok 20% jesli to to samo to jest spora..Spzredajacy tamte ma sporo pozytywow..Dodam ze roznica 30zł nie jest jakas dla mnie potezna bo chce miec pewnosc o auto, ale skoro to ten sam czemu mam przeplacac?
Możesz lać tego i tego Motula. Choć zalałbym tego nowego bo jest syntetykiem 100% (jeden z nielicznych olejów klasy 505.01 w pełni syntetyczny!!!) i spełnia ostrzejsze normy. Generalnie jest bardziej uniwersalny jak starszy Specyfic i chyba jest bardziej zbliżony do doskonałego 8100 X-cees.Zamieszczone przez hermanRozumie jaro444 ze spokojnie zamiast tego mobila co mam moge wlac tego motula??
Przy Twoim przebiegu nie masz się co bać przejścia na full syntetyk. Poza tym jak widać za chwilę nie będzie Specyfika 505.01 (tego starszego) już w ofercie. Więc po co znów zmieniać olej???
[ Dodano: Sro 25 Lip, 07 22:59 ]
Trochę dużo. Wymieniaj co 10-12 kkm. Będzie bezpieczniej dla silnika.Zamieszczone przez hermanPoztrebuje do ASZ z chipsem na 168KM przebieg to malutkie 44tys, wymieniam co 15tysBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Podepnę się pod temat, bo ja również niedługo muszę zalać nową oliwę (mam obecnie 42500 km) i też zastanawiam się nad tym Motulem 505.01 pełnym syntetykiem. Czy ktoś ma już doświadczenie z tym nowym olejem? Do tej pory serwis zalewał u mnie Castrola Special Plus a ja chcę od 45 kkm przejść na Motula i teraz mam dylemat - którego?OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Nexus6, dzięki za wsparcie, rozumiem, że mówimy konkretnie o tym produkcie: http://moto.allegro.pl/item217941774..._5l_rally.html
??OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
ale tanio, ja płaciłem 250Zamieszczone przez jaro4444[http://moto.allegro.pl/item217941774..._5l_rally.html - ten olej to nowość, obiecująco spełnia ważniejsze normy VW i podobno jest w 100% syntetyczny, to następca poprzedniego,
Osobiście brałbym ten ostatni ale od Mammutha albo Nexusa.
ale różnicy po nim w stosunku do Mobila żadnej nie widziałem...
a czy ktoś wie jak turbognojówki reagują na pełny syntetyk?Zamieszczone przez sontarioPodepnę się pod temat, bo ja również niedługo muszę zalać nową oliwę (mam obecnie 42500 km) i też zastanawiam się nad tym Motulem 505.01 pełnym syntetykiem. Czy ktoś ma już doświadczenie z tym nowym olejem? Do tej pory serwis zalewał u mnie Castrola Special Plus a ja chcę od 45 kkm przejść na Motula i teraz mam dylemat - którego?
mam niemiłe doświadczenia z rozszczelnianiem silnika...
Komentarz
-
-
widocznie nie wykorzystywałeś na autostradzie potencjału swojego autaZamieszczone przez Tytusale różnicy po nim w stosunku do Mobila żadnej nie widziałem...
nijak, leje się i jeździZamieszczone przez Tytusa czy ktoś wie jak turbognojówki reagują na pełny syntetyk?With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Przy okazji ostatniego przegl¹du zalałem silnik tymże synstetykiem. Jak na razie ( 5 ty? km ) nic się specjalnego nie zdarzyło. Na oko to praktycznie też nic nie ubyło.Zamieszczone przez sontarioPodepnę się pod temat, bo ja również niedługo muszę zalać nową oliwę (mam obecnie 42500 km) i też zastanawiam się nad tym Motulem 505.01 pełnym syntetykiem. Czy ktoś ma już doświadczenie z tym nowym olejem? Do tej pory serwis zalewał u mnie Castrola Special Plus a ja chcę od 45 kkm przejść na Motula i teraz mam dylemat - którego?
A tak wogóle to praktycznie od nowo?ci auto było eksploatowane na Motulu, fabryczny olej spu?ciłem może po 2 ty? km.
pozdrawiamJarecki
Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
Komentarz
-
-
mylisz się i to bardzo, własnie biorąc pod uwagę, że mam przeloty po 1,5kkm w jeden dzień i przez Niemcy średnią prędkość na kompie ok 140kmh a po dwóch latach na liczniku przejechane 80kkm jest w stanie powiedzieć w tym temacie sporoZamieszczone przez Nexus6widocznie nie wykorzystywałeś na autostradzie potencjału swojego auta
i powiem tyle, że Motul mnie nijak nie zaskoczył, jak pisałem kiedyś wydaje mi się, że Mobila silnik bierze mi wyraźnie mniej i pali także ciut mniej na setkę...
ale to moje osobiste wrażenia
Komentarz
-
-
A mnie wręcz przeciwnie. Jeździłem Fabią ATD, gdzie serwis lał Castrola 505.01 Przy 120 kkm postanowiłem zalać Motula i od którejś z kolei wymiany już na Motulu przestałem praktycznie dolewać oliwy. Na całym przebiegu od wymiany do wymiany wystarcza oliwy z max granicy miarki do minimalnej. Castrola zżerał więcej...Zamieszczone przez Tytusi powiem tyle, że Motul mnie nijak nie zaskoczyłOII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
zalałem motula przy przebiegu 5 tyś km . do tego przebiegu nic mi nie ubywało po zalaniu motulem po 6 tyś km zapaliła mi się kontrolka oleju :!: sam nie wiem co o tym myśleć :? .
jeżeli olej jest w porządku to jedynym powodem może być zachipowanie auta które zrobiłem mniej więcej w tym samym czasie ,O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Trochę szybko zachipowałeś wg mnie... silnik się jeszcze nie zdążył dobrze ułożyć... ja mam 42500 i jeszcze się zastanawiam, choć bardziej ze względu na gwarancję niż przebieg :|Zamieszczone przez leszekmwzalałem motula przy przebiegu 5 tyś km . do tego przebiegu nic mi nie ubywało po zalaniu motulem po 6 tyś km zapaliła mi się kontrolka oleju :!: sam nie wiem co o tym myśleć :? .
jeżeli olej jest w porządku to jedynym powodem może być zachipowanie auta które zrobiłem mniej więcej w tym samym czasie ,OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
sontario, nie , no nie przesadzaj , 40 tys i sie zastanawiasz :?: ile czasu ma samochód ?
do tych 5 tyś jeżdziłem bardzo delikatnie tak więc powinien sie w miarę dotrzeć . te silniki podobno lubia olej jak sie szybciej jeżdzi i to też może być tym spowodowane że te pierwsze 5 tyś jeżdziłem bardzo spokojnie i w zasadzie powoli - w porywach do 120O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Panowie Wam to się chyba OPR należy :evil:
Kto pytał o wyższość Motula nad Mobilem czy odwrotnie?????
Kolega Herman zadał konkretne pytanie. Odpowiedzmy więc konkretnie. Z tego co wiem i Motul i Mobil 505.01 są dobrymi olejami. Znam ASZ++ (ponad 200 KM) latającego na Mobilu i nic się nie działo. Znam też ARL ponad 200 KM (czasem grubo ponad 200 :diabelski_usmiech ) ganiające na Motulu i chodzą dobrze. Ważne są terminowe wymiany (10-12 kkm), pewne źródło oleju i rozsądek kierowcy.
Przy VP oraz Corsie 1.0 12V żony śmigam na Motulu 8100 X-Cees 5W40 i jest super. :szeroki_usmiech
Polski dystrybutor Motula tnie w pręta. 260 zł za 8100 X-Cees 5W40 lub za 505.01 to skandal!!! :shock:Zamieszczone przez Tytusale tanio, ja płaciłem 250
W Niemczech te oleje kosztują ok 40-45 E za bańkę 5l... :PBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Sorry za OT, ale odpowiem jeszcze koledzeZamieszczone przez leszekmwsontario, nie , no nie przesadzaj , 40 tys i sie zastanawiasz :?: ile czasu ma samochód ?
do tych 5 tyś jeżdziłem bardzo delikatnie tak więc powinien sie w miarę dotrzeć . te silniki podobno lubia olej jak sie szybciej jeżdzi i to też może być tym spowodowane że te pierwsze 5 tyś jeżdziłem bardzo spokojnie i w zasadzie powoli - w porywach do 120
Auto zakupiłem w zeszłym tygodniu. Ma niecały rok i do 30.08.2008 jest jeszcze na gwarancji. Tak więc jestem 2-gim właścicielem. Zastanawiam się jeszcze nad chipsem zamiast od razu chipować ze względu na gwarancję. Czytam też o tych słabych turbulum w BKD i trochę się obawiam, że wysra mi się, jak podniosę moc do 170-180 kopyt i moment do prawie 400 niutów! Mam skrzynię manual, więc tak się bardzo o nią nie boję, jak o turbinę. Dobra, to był naprawdę ostatni OT z mojej strony w tym wątku hehe 8)OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Pewnie za "zielonego" Castrola SLX. W Polsce on kosztuje około 80 zł/l więc nic dziwnego, że tyle płaciłeś. Ja pierdzielę taki olej i wymiany wydłużone. Wolę kupić olej za 40 zł/l i wymienić go co 12 kkm :diabelski_usmiechZamieszczone przez Tytusza litr w DE ostatnio płaciłem 22 euro, chyba za Castrola
[ Dodano: Czw 26 Lip, 07 16:09 ]
Np tu:Zamieszczone przez Tytusgdzie???
lub tu:
lub tu:
Afrikas digitale Zukunft – Zukunftstechnologien des Kontinents - Finde hier Inspirationen für deinen Lifestyle in und rund um Österreich. Ob Mode, Beauty, Wohnen, Kulinarik oder Reisen – ich teile mit dir meine Geheimtipps, damit du das Beste aus deiner Zeit in Österreich herausholen kannst.
Starczy? :P :diabelski_usmiech
P.S. Tytus Ty masz chyba dużo $ skoro tak wszędzie przepłacasz 8)Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Sorry ze sie wtrace, ale nie chce zakładac nowego tematu. Musze wymienic za pare dni olej. Chciałem zalac Motula 8100 X-Cess 5W-40, bo wiem ze to dobry olej, a jeszcze bede go mial z pewnego źródła. Moje pytanie brzmi czy bedzie sie on dobrze sprawował w seryjnym TDi 110 km (ASV)??? Samochód ma przyejechane z 60 000 kilometrów. Gdzies kiedys wyczytalem ze motul'a zaleca sie zalewac do wysilonych jednostek, a jak jest z tymi seryjnymi??? Sorrki wielkie jesli gdzies to bylo napisane a nie zauważyłem
Komentarz
-


Komentarz