[O1] AEE chodzi tylko na niskich obrotach.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Robgold
    Classic
    • 2007
    • 19

    [O1] AEE chodzi tylko na niskich obrotach.

    Zamieszczone przez Ćwiarteczka
    Zamieszczone przez karolz
    Zamieszczone przez Arek
    Może za tydzien zrobimy spota w Grodzisku w cukierni?? są chetni??
    moze byc, tam jest cieplo i maja dobre nalesniki
    A lody będą :?: Bo jak nie to nie jadę :foch:

    :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
    lokalu nie rezerwowałem :?
  • pwl
    Classic
    • 2006
    • 34

    #2
    [O1] AEE chodzi tylko na niskich obrotach.

    Witam po dosyć długiej nieobecności. Niestety, po 1,5 roku eksploatacji, moja Octavia 1.6 AEE z 2002 roku zaczęła sprawiać problemy.
    W czwartek wstawiłem samochód do garażu. Normalnie palił, jechał po mieście i w trasie bez problemów. W piątek rano zaczął się kłopot. Silnik odpalał i strzelało coś pod maską i gasł. Wymieniłem świece na NGK V-Line i kable WN. Samochód po tym zabiegu odpala i chodzi na wolnych obrotach, a przy dodaniu gazu dławi się i w końcu gaśnie. Reset komputera (odpięcie aku) nic nie dało. Po podłączeniu do komputera nie wykazuje błędów.

    Przebieg około 78 tysięcy, zagazowana, instalacja pełna sekwencja. Krztusi się na obu rodzajach paliwa.

    Przepraszam, jeśli rozwiązanie jest już gdzieś na forum, użyłem szukajki, ale nie znalazłem. Z góry dziękuję za pomoc.

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Poczytaj, może podobne tematy innych użytkowników naprowadzą na przyczynę;



      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • pwl
        Classic
        • 2006
        • 34

        #4
        Magik w warsztacie nie za bardzo wie co jej jest... Mówi, że może aparat zapłonowy. Jakoś nie uśmiecha mi się kupować nawet używanego na to jego "może", bo jeśli się okaże, że to nie to, to mam kasę w plecy. Muszę zakombinować jakoś i pożyczyć na próbę aparat od kogoś. Mam nadzieję, że w końcu znajdę przyczynę.

        Pompa, filtry odpadają, bo chodziłby na gazie, a nie chodzi ani na jednym ani na drugim.

        Komentarz

        • Matis68
          Ambiente
          • 2006
          • 195

          #5
          Trzeba by sprawdzić przepustnicę. Sonda lambda nawet jak padnie to auto wchodzi na obroty, tyle że sterownik pracuje w trybie awaryjnym. Może jeszcze zajrzyj do kopułki na palec rozdzielacza, strzały mogą byc od słabej iskry bądź od złego składu mieszanki. Te elementy mogą dawać podobne objawy i na gazie i na benzynie...W sumie mnie albo dawało w dupę na gazie albo na benzynie-nigdy naraz...
          http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            Raczej przepustnica do czyszczenia to najczęściej w aee jest do zrobienia
            ja na przebieg 120 tys 3x czysciłem takie objawy jak piszesz
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • pwl
              Classic
              • 2006
              • 34

              #7
              Przeczyściłem przepustnicę benzynką i szmatką (bez zdejmowania) - mało pomogło. Zadzwoniłem do ASO i podczas rozmowy zabiła mnie reakcja kolesia - "pewnie włączył się tryb serwisowy". Co prawda świeci mi inspekcja w związku z przebiegiem (30 tys od poprz. przeglądu) od około tysiąca km, ale żeby taki kaganiec się odpalał? Decyzja zapadła, jutro moje kochanie jedzie do ASO (mam nadzieję, że się jakoś doturlam)...

              Naprawdę byłoby mi łatwiej gdyby chociaż po podpięciu do kompa pokazywało, że tryb serwisowy czy coś, a nie taka ciuciubabka :C

              Komentarz

              • Sebastian_M26
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1823
                • Superb II (3T4)

                #8
                przeglądy co 30 tyś w 1.6 AEE :shock:
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #9
                  a palec i kopułka sprawdzona????

                  Komentarz

                  • pwl
                    Classic
                    • 2006
                    • 34

                    #10
                    Nie sprawdzone, bo ja niebardzo się na tym znam (;p) a mechanior mówił, że trzeba by nowy aparat zapłonowy kupic w ciemno :/ Drugi mówił, że przepustnice wyczyścić, no to wyczyściłem.

                    Dziś Octavia odpaliła po 10 minutach próbowania i kręcenia(dobrze, że aku jakoś to wytrzymuje), więc jest z nią coraz gorzej... Stoi w ASO (właśnie wróciłem).

                    More updates soon ;C

                    Komentarz

                    • daneczek76
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3642
                      • Toyota

                      #11
                      Zamieszczone przez pwl
                      od około tysiąca km, ale żeby taki kaganiec się odpalał
                      nic takiego niema zadnego kagańca tryb serwisowy trzeba było sobie skasować samemu.
                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                      Komentarz

                      • pwl
                        Classic
                        • 2006
                        • 34

                        #12
                        Jedną inspekcję już skasowałem, teraz wyświetlała się następna i już za cholerę nie da się skasować :/
                        A tzw. kaganiec to pomysł mojego taty, w którego imieniu to piszę :P

                        Diagnoza z ASO - katalizator do wymiany. Stoi teraz u gostka od tego, zobaczymy...

                        Komentarz

                        • aciu
                          Rider
                          • 2005
                          • 685

                          #13
                          Zamieszczone przez pwl
                          iagnoza z ASO - katalizator do wymiany
                          ile ma przejechane km ?
                          Czuć na końcu rury że jest wydech, niechce mi się wieżyć aby się zapchał. Jednak wszystko jest możliwe :?

                          Komentarz

                          • Matis68
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 195

                            #14
                            A co ma piernik do wiatraka??? Nie słyszałem żeby w taki młodym aucie poszedł kat. Uważaj żebyś nie miał dziwnej miny jak ci pokażą rachunek.Katalizator do AEE jest w komplecie z dwururką i "portkami".Koszt to ponad 1000 zeta.
                            http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

                            Komentarz

                            • pwl
                              Classic
                              • 2006
                              • 34

                              #15
                              Podczas rozmowy telefonicznej z mechanikiem padł koszt od 300 do 600 złotych. Moim zdaniem kat mógł pasć, bo cośtam w nim dzwoniło podczas jazdy czasami. Auto na gazie, czesto po polnych drogach, więc może jakiś kamień czy cos pomogło. Zobaczymy. Czekam na telefon czy to kat czy jednak nie. Jak nie to się pochlastam Ile można szukać przyczyny :evil:

                              Komentarz

                              • Matis68
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 195

                                #16
                                Skoro tak to czekaj co wybadają.Poprostu u mnie kat wytrzymał 250tkm i to na gazie. A doświadzczenia mam smutne- serwisy doją ile wlezie. Pamiętaj że zawsze możesz wsadzić zamiast kata strumienicę w eleganckiej obudowie- z zewnątrz wygląda podobnie i na przeglądach nic nie mruczą.A cena i odgłos do przyjęcia(ok.100zeta)
                                http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

                                Komentarz

                                • daneczek76
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 3642
                                  • Toyota

                                  #17
                                  Zamieszczone przez pwl
                                  skasowałem, teraz wyświetlała się następna i już za cholerę nie da się skasować :/
                                  obydwie się da kasować serwisową jak i olejową wejs książke osługi lub poszukaj na forum.

                                  [ Dodano: Czw 02 Sie, 07 14:12 ]
                                  Zamieszczone przez pwl
                                  dzwoniło podczas jazdy czasami.
                                  i nadal bedzie dzwonić no chyba że ci tam zaspawaja a dokładnie to ci dzwoniło: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=#64426
                                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                  Komentarz

                                  • pwl
                                    Classic
                                    • 2006
                                    • 34

                                    #18
                                    Update:
                                    - Katalizator był spalony w nic
                                    - Obydwa tłumiki roztrzaskane szczątkami katalizatora

                                    Nowy katalizator i obydwa tłumiki kosztowały mnie 700 zł. Kat rozgrzewa się w 30s do temp., którą powinien osiągnąć po 10 min. Mechanik twierdzi, że paliwo dostaje się gdzieś gdzie nie powinno. Auto zaholowane z powrotem do ASO. Ponad 1000zł, a jeszcze nic nie wiadomo. Wściec się mozna... :evil: Ciekawe co teraz wymyślą.

                                    Komentarz

                                    • bubuDE
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 763
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      #19
                                      Jesli potrafisz to sprawdzaj to wszystko, co wymienili, co naprawili, co ustawili. ASO (mowie z wlasnego, bolesnego doswiadczenia) doi klientow jak krowe zwlaszcza jak ktos malo pyta lub z pytan wynika ze nie czai wiele. Bedziesz rozczarowany jak ja, gdy zmadrzejesz po kilku wizytach na tym forum.
                                      PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                      Komentarz

                                      • pwl
                                        Classic
                                        • 2006
                                        • 34

                                        #20
                                        Świece i kable wymieniłem we własnym zakresie, bo już był czas. Wydech robiony nie w ASO, bo w Toruńskie nie robi wydechu i mam na niego gwarancję, więc narazie ok z wymianami. Zobaczymy co ASO teraz zrobi.

                                        UPDATE!
                                        Włąsnie wróciłem już sprawną Octavią z ASO. Winowajcą była cewka zapłonowa, której wadliwe działanie było przyczyną dostawania się paliwa do ukł. wydechowego, a w efekcie spalenie katalizatora i uszkodzenie tłumików jego szczątkami. Po wymianie wydechu jest odczuwalna różnica w osiągach Wkręca się ładniej i szybciej na obroty, reakcja na gaz jest natychmiastowa

                                        Teraz muszę powalczy i zareklamować cewkę, która była do tej pory w Skodzie. Kiedyś samochód nie chciał zapalić i znajomy mechanik założył nową, oryginalną cewkę. Skasował 300zł, ale już powiedział, że będziemy ją reklamować w sklepie gdzie ją kupił. Po przejechaniu 1500km mam już drugą cewkę, miejmy nadzieję, że ta przejedzie "trochę" więcej.

                                        I tak, przy okazji awarii cewki, wymieniłem praktycznie kompletny wydech, kable i świece. Kosztowało mnie to ponad 1300zł. Dobrze, że w ASO policzyli tylko za jedno podpięcie elektroniki :twisted:

                                        [ Dodano: Sob 04 Sie, 07 14:56 ]
                                        UP!

                                        Komentarz

                                        Pracuję...