O1 - 250000 km, małe podsumowanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O1 - 250000 km, małe podsumowanie

    Zamieszczone przez djczas
    termin jest juz podany 22 - 24 luty
    ok stary tak będę kombinował żeby być
    żona z małym na stokju
    a ja okupuję knajpę z browcem

  • #2
    O1 - 250000 km, małe podsumowanie

    Witam wszystkich.
    250 tys. km to chyba niezły wyniki. Postanowiłem więc, że opiszę historię mojej O. Może ktoś będzie zainteresowany doświadczeniami, a więc po kolei: co?, gdzie?, kiedy? (podaję również na co wymieniałem). Autko został kupione w 2002.08 w salonie w specyfikacji 1.9 TDI 81kw, wersja wyposażenia ELEGANCE. Do przebiegu ok. 70 000 wszystko było git, standardowe wymiany filtrów i oleju co 10 000 (mobil turbo diesel 5w40, filtry z serwisu). I tu pojawia się pierwszy problem, jak się okazało po diagnozie, padł przepływomierz. Szybciutko do serwisu i po chwili zamontowany jest nowy ( o dziwo chiński - ważne!). Od 70 000 ponownie gra i buczy - silnik, bo przy ok 90 000 padły łożyska z przodu. Przy okazji wymiany łożysk (ori) , w sumie auto i tak stało, wymieniłem rozrząd(ori). Następne 100 000 bez żadnych niespodzianek z silnikiem i zawieszeniem. Po drodze padły mechanizmy centralnego (czujniki otwarcia drzwi po stronie kierowcy), urwanej osłony silnika nie liczę ;-). Od 190 000:
    - wymiana rozrządu dokładnie przy 190 000 (ori - przynajmniej tak myslałem),
    - 210 000 - zmiana oprogramowania (Diagtronik). I tu pojawia się motyw przepwływomierza. Po 2h stojenia okazało się, że auto lepiej pracuje na tym chińskim niż na brand new ori wyjetym przy mnie z pudełka ( raczej folii)
    - 215 000 - wymiana wahaczy (TRW), tulei w tylnej belce (ori). Pomiędzy 210 000 i 215 000 urwałą się rolka napinająca pasek więc również na kanał. Wszystkie rolo SKF , pasek Gates.
    - 220 000 - ponownie łożyska (SKF) przód + tarcze przód ( ori). Dodatkowo konieczna była wymiana piasty. Łożysko ją rozwaliło więc została wstawiona piasta od Golfa.
    - 240 000 - wymiana turbo. Niestety stare się skończyło. truudno, co zrobić. Wymiana zrobiona przez Diagtronik, turbina ori z Wimaru. Do tego zaworek i uszczelka pod kolektor również ori. Dodatkowo okazało się że rozrząd dziwnie pracuje. Rzut oka i jak się okazało, oryginalny , wymieniony przy 190 000 to nie jest ori!!! Intercooler również wymaga wymiany.
    -245 000 - wymiana rozrządu, tym razem sam kupiłem w serwisie i stałem przy aucie do końca wymiany.
    - 250 000 - wymiana tarcz z przodu ( ori się powyginały) i z tyłu (normalnie się zużyły) na Brembo Do tego klocki Bosch.

    Przeglądy okresowe robione były raczej na czas. Mam tu na myśli olej, filtry, rozrząd, kilmę.

    Stan aktualny:

    Zrobione/wymienione:
    - zawieszenie (wahacze, tuleje, łączniki),
    - turbo (turbina, zaworek, uszczelka pod kolektor),
    - hamulce (tarcze, klocki, płyn),
    - łożyska (przód + piasta)
    - rozrząd (rolki, napinacze, pompa wody, pasek)
    - pasek wielorowkowy ( wszystkie rolki i napinacze i pasek oczywiście)


    Do zrobienia/wymiany:
    - zrobić porządek z centralnym,
    - wymienić intercooler,
    - wymienić przednią szybę ( ma bardzo dużo zarysowań od kamyków i piachu)
    - wymienić szklanki,
    - wymienić sprzęgło ( myślę, że stare ma już dosyć),
    - odświeżyć lakier i ...... latać następne 250 000 ;-).


    pozdr

    Komentarz

    • borut
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 299

      #3
      Z tego co piszezsz, jak już coś pada to konkretnie ( w kontekście finansowym )
      Powered by VSI PRINS

      Komentarz

      • Luca
        Rider
        • 2004
        • 524

        #4
        Życzę kolejnych 250 kkm, i jak najmniej stresu.
        "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
        Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
        Pionek znów gra.......

        Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
        www.dynosoft.pl

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez borut
          Z tego co piszezsz, jak już coś pada to konkretnie ( w kontekście finansowym )
          moja teoria jest taka, że diesel jest tańszy ale droższy;-)

          Komentarz

          • orzel720
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2270
            • Superb III (3V3)

            #6
            cześć
            możesz podać koszty tych napraw - będzie to interesujące dla osó rozważających takie auta - co ile kosztuje (części + robocizna )

            dzięki z góry
            Orzeł720

            Komentarz


            • #7
              Kosztowo wygląda to mniej więcej tak:

              - zawieszenie - wahacze 150PLN sztuka, tyleje tylnej belki 90PLN sztuka, sprężyny 600PLN, amortyzatory ok 500 - 600PLN, wymiana amor + sprężyna 70PLN sztuka, tuleje tylnej belki 70 PLN sztuka.
              - turbo (turbina, zaworek, uszczelka pod kolektor) - ok 3000 brutto (części + robocizna)
              - hamulce (tarcze, klocki, płyn), tarcze przód 250PLN, tarcze tył 180PLN, klocki przód 160PLN, klocki tył 120PLN, płyn coś ok 15PLN za butelkę (poszło 3 przy odpowietrzaniu)
              - łożyska (przód + piasta)
              - rozrząd (rolki, napinacze, pompa wody, pasek) - części 1200PLN, wymiana 300PLN
              - pasek wielorowkowy ( wszystkie rolki i napinacze i pasek oczywiście) - tego nie pamiętam(nie zapisałem), wiem że rolki SKF, napinacz z amortyzatorem też SKF za 270PLN i pasek Gates za 90PLN. Ile dałem za wymianę nie pamiętam

              [ Dodano: Czw 16 Sie, 07 13:35 ]
              zapomianłem o łożyskach - 290PLN sztuka , ile za wymianę nie pamiętam, piasta 250 z golfa IV.

              Komentarz

              • bubuDE
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 763
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                chester, czy to mozliwe ze pierwsza wymiane tarcz miales po 200k ? czy to kolejna i tylko o ostatniej wspomniales?
                PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez bubuDE
                  chester, czy to mozliwe ze pierwsza wymiane tarcz miales po 200k ? czy to kolejna i tylko o ostatniej wspomniales?
                  Faktycznie wkradła się mała niespójność. Wspomniałem o ostatniej, ponieważ o dziwo, pierwsze tarcze wytrzymały ok. 180 tys. (mozliwe, że przesadziłem z długością używania, ale auto hamowało OK więc nie myślałem o tym). Wymieniłem tarcze na ori, prosto z serwisu (przód) + klocki również ori. Niestety, po ok 10 tys. kierownica zaczęła mi latać przy hamowaniu. Diagnoza, krzywe tarcze. Po przetoczeniu było OK przez jakiś czas. Potem to samo. Wkurzony lekko jakością ( ile razy można tarcze toczyć) wymieniłem na nowe. Mam nadzieję , że teraz trochę dłużej wytrzymają.
                  Sorki za brak wzmianki o wymianie tarcz.

                  Komentarz

                  • bubuDE
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 763
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    pytam bo u mnie dochodzi 40k i po wewnetrznej mam rysy, tylko z przodu. W serwisie mruczal ze dlugo nie pojezdze.
                    PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                    Komentarz

                    • Paweł T
                      Elegance
                      • 2006
                      • 784

                      #11
                      według mnie to trochę dużo tych napraw jak na 250kkm, ja mam 160kkm i też już mnie zaczyna to auto wkurzać jeśli chodzi o naprawy, niby nic a co chwila coś pada.
                      TDI ASV 140KM 300Nm

                      Komentarz

                      • Rudi
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 195
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez chester
                        Wymieniłem tarcze na ori, prosto z serwisu (przód) + klocki również ori. Niestety, po ok 10 tys. kierownica zaczęła mi latać przy hamowaniu. Diagnoza, krzywe tarcze.
                        Wtrącę co słyszałem w tej kwestii. Swego czasu był taki boom na produkcję ->> sprzedaż samochodów , że odlewnie nie dawały rady. I w związku z tym tarcze, które powinny odleżeć po odlaniu ileś tam dni trafiały do obróbki końcowej jeszcze ciepłe. Wichrowało się wszystko co było na rynku.
                        W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Paweł T
                          według mnie to trochę dużo tych napraw jak na 250kkm, ja mam 160kkm i też już mnie zaczyna to auto wkurzać jeśli chodzi o naprawy, niby nic a co chwila coś pada.
                          Ujmę to tak, nie wiem czy to duzo napraw, czy mało. Silnik cały czas jest na chodzie i poza wymianą oleju i filtrów nic przy nim nie robię. Co do zawieszenia to w naszych warunkach trudno wymagać dłuzszej niezawodności, szczególnie jeżeli ktoś jeździ do pracy bokami żaby minąć korki. Boki jako drogi dugiej kat. mają swoje uroki. Zgodzę się jednak z Tobą, niby nic, a zawsze coś.

                          pozdr

                          Komentarz

                          • Paweł T
                            Elegance
                            • 2006
                            • 784

                            #14
                            to oczywiście Twoje auto i Twoja ocena, jednak ja oczekiwałem trochę więcej kupując octavię. No może jeszcze mnie zaskoczy pozytywnie bo musi przejechać jeszcze około 100kkm i dobije do przebiegu jak u Ciebie.
                            TDI ASV 140KM 300Nm

                            Komentarz

                            Pracuję...