[O1] Kłopoty z zimnym silnikem 1.6 AEE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • apple
    Classic
    • 2008
    • 10
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    [O1] Kłopoty z zimnym silnikem 1.6 AEE

    A skad sciagacie ? :roll: i czy jest z pigulka?
    O1 1,4 16V > O2 FL 1,6 LPG
  • zinom
    Classic
    S_OCP Member
    • 2007
    • 18

    #2
    [O1] Kłopoty z zimnym silnikem 1.6 AEE

    Witam mam problem każdego ranka auto odpala normalnie kiedy rusze i przejade jakieś 400m auto traci moc nie ciągnie nie chce jechac wysprzęglam to wchodz na obroty normalnie załączam bieg znowu spadek mocy i nie jedzie i taka zabawa aż silnik nie zgaśnie odpale i jest oki w międzyczasie temperatura wzrasta do ok 50st i wszystko ustaje nadmieniam że w kwietni wymieniłem czujnik temperatury silnika . Proszę o porade co ta może być . Acha informuje, że Vag nic nie wykazuje żadnego błędu.

    Komentarz


    • #3
      cos z paliwem ...w sensie podawania paliwa...
      na gazie masz czy nie
      objawy takie jakby pompa nie podawała paliwa, robisz reset w sensie odpalenia i luksus ..
      tak mi sie wydaje na logikę biorąc.

      Komentarz

      • marekzu
        L&K
        • 2007
        • 1412
        • Superb II combi (3V5)

        #4
        a sprobuj zanim odpalisz z 4 razy wlaczyc i wylaczyc zaplon

        Komentarz

        • tomi98
          Rider
          • 2004
          • 564

          #5
          sprawdż
          - przewody
          - świeczki
          - pompę paliwa

          Komentarz

          • hubert78
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1576

            #6
            kiedyś w astrze mialem podobny problem (ale była z gazem) że jak nie było mrozów to odpalałem na gazie (miałem manualny przełącznik gaz/benzyna) i zawsze jak załączałem zapłon słychać było jak pompa chodzi i po pewnym nie długim czsie pompa się $$##..iła wymieniłem pompe i po paru tygodniach to samo, pojechałem do magika i on podlączył zasilanie pompy pod przełacznik gaz/benzinka (jak było na gazie to pompa nie chodziła )
            No ale wcześniej jak jeszcze nie doszedłem co i jak to jak odpalałem na benzynie to miałem podobnie.
            Czyli jeśli masz gaz/s starszej generacji, to może ci to pomoże, choć nie wiem czy dobrym tropem idę.[/scroll]

            Komentarz

            • zinom
              Classic
              S_OCP Member
              • 2007
              • 18

              #7
              Dziękuje wszystkim za podpowiedzi informuję że przewody sa nowe NGK pompa paliwa nowa orginał (słono kosztowała) jeżdzie bez gazu świeczki NGK maja 2 tyś Vag błędów nie wykazuję na mojego czuja to może być sonda żę grzałki w sondzie już siadaja ale mogę się mylić

              Komentarz

              • tomi98
                Rider
                • 2004
                • 564

                #8
                a jakie masz spalanie benzynki ?

                Komentarz

                • zinom
                  Classic
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 18

                  #9
                  Ze spalaniem to bywa tak sobie trasa na mazury ok 6,7l/100 po mieście ok 8/100
                  średnio ok 7,8/100 ale bywa że wiećej weźmie

                  Komentarz

                  • tomi98
                    Rider
                    • 2004
                    • 564

                    #10
                    czyli sonda jest w porządku

                    Komentarz

                    • Sub_Przemas
                      Classic
                      • 2007
                      • 2

                      #11
                      Witam! Mam w swojej taki sam silnik i podobne problemy . Podczas odpalenia (np. rano, albo po kilku godz. postoju) silnik ma bardzo niskie obroty - 450 - gdy dodaję gazu - gasnie. Po ponownym odpaleniu - działa. Niewłaściwie wchodzi na obroty podczas jazdy - niezależnie od jego temp. na 1,2,3 biegu. Wysprzęglanie trochę mu pomaga. Najgorsze jest to, że jeszcze pół roku temu silnik chodził bez zarzutu. Komputer pokazuje błędy na przepustnicy. Po usunięciu błędów, samochód chodził przez ok 100 km idealnie, a później znów to samo. Czyszczenie przepustnicy (bez zdejmowania jej) nic nie pomogło. Specjaliści radzą wymianę sondy i przepustnicy. Twierdzą, że po takim przebiegu (160 000) te elementy mogą wariować. Jeszcze tego nie zrobiłem :P. Jest to niemały wydatek a nie wiem czy to pomoże. Poza tym - świece są w dobrym stanie, kable też. Pozdrawiam.
                      PS. Tylko benzyna - bez gazu
                      cool

                      Komentarz

                      • tomi98
                        Rider
                        • 2004
                        • 564

                        #12
                        sprawdż czy nie ma nieszczelności ( uszczelka przy kolektorze wydechowym, szczelność układu wydechowego) może silnik dostaje lewe powietrze i wariuje :!:

                        Komentarz

                        Pracuję...