Jako ze diesla mam od kilku tygodni - nigdy się nie orientowałem co do jakości ON.
Wiadomo są stacje lepsze i gorsze ale nie oto mi chodzi. Wiem ze miały być a może już są biopaliwa czy jakoś tak na oleju rzepakowym chyba. I powiedzcie mi co z tym jest ? Czy każdy ON ma już te biopaliwa czy nie weszło to do nas. A może jest to w tych paliwach Ultimate na BP ?
Pytam dlatego ze dziś znajomy przywiózł do siebie dosyć sporo ON. Powiedział ze odstąpi mi karnisterek jeśli poczesuje. Powiedział ze to dobre paliwo na oleju rzepakowym. Długo już na nim jeździ. Skusiłem się miałem pół baku i wlałem sobie 20l. Jak wlewałem widziałem ze było takie jasno żółte.
Dlatego pytam:
czy coś wam wiadomo na temat tego rzepaku w ON
czy BP Ultimate ma w sobie ten rzepak
czy szkodzi takie rzepak naszym VW Diezelkom
W skrocie: dawka bio komponentu, ktora nasz rzad chcial dodac byla najwieksza w Europie i dlatego to nie przeszlo. Sadze ze jakas sladowa ilosc, to producenci dodaja caly czas, a sam dodatek bio moze brac sie jeszcze z czegos innego (sztuczny-stad ta cena).
Na olej kupowany z beczki trzeba tylko uwazac, zeby nie okazalo to sie odbarwionym opalem bo wtedy moze byc wielka lipa.
Istnieje sposob alternatywny zasilania diesla czystym olejem rzepakowym, takim jak do gotowania uzywamy i jest to duzo tansze rozwizania niz sztuczne osiagniecie z oleju rzepakowych estrow rzepakowych a to nasze panstwo chcialo nam zafundowac.
Co do tej alternatywy to w Mikolowie jest gosc ktory tym sie zajmuje. W skrocie przerobka w wypadku silnikow D TD oraz TDi VP polegala na zmianie wtryskiwaczy na inne (ksztalt rozpylacza sie rozni) oraz dla bezpieczenstwa silnika montaz dodatkowego filtra paliwa, bo czasem cos moze byc w takim oleju bo roznie to firmy wytlaczaja.
BP Ultimate to zwykly ON ktory jeszcze nie jest podrabiany z jakimis extra dodatkami zmniejszajacymi dymienie i takie tam.
W Niemczech wiem ze tez jest jakis ON bio, ale jego np nie mozna tankowac do pewnych silnikow i producent to wyraznie zaznacza w instrukcji. Taki olej tam jest tanszy o ok 0,20€ od zwyklego, a u nas mialo byc na odwrot i bez mozliwosci wyboru.
Czyli jeżeli ten ON ktory wlałem okazałby sie normalnym ON zrobionym z rzepaku, a nie samym rzepakiem, i nie był by to odbarwiony opał. To moge spokojnie jezdzić ni stanie sie nic skodziance TDI VP ? Czy dla pewności lac 50/50.
No i jeszcze jedno chyba tez glupie pytanie ale wybaczcie ops: Bo nie wiem czy dobrze rozumiem ten ON rzepakowy to jest właśnie to biopaliwo ? ops:
No i jeszcze jedno chyba tez glupie pytanie ale wybaczcie ops: Bo nie wiem czy dobrze rozumiem ten ON rzepakowy to jest właśnie to biopaliwo ? ops:
Trzeba rozgraniczyc czysty olej rzepakowy(roslinny, tani w produkcji) od oleju napedowego z estrami rzepakowymi (to te slynne bio-komponenty)ktory jest duzo drozszy w produkcji niz zwykly ON jaki teraz mamy na stacji, bo ktos ten bio-komponent musi dostarczyc. Wg mnie to sa dwa rozne oleje.
Więc ostatnie pytanie : to co zalalem bylo ON z estrami rzepaku czyli bio-ON. I czy on jest szkodliwy dla naszych TDI ? czy VW pozwala na stosowanie dodatków BIO. No i czy to nie zaszkodzi silnikowi.
Zaszkodzic moze jazda tylko i wylacznie na takim paliwie, a i to nie zostalo do konca udowodnione. Skoda pisze w instrukcji cos na ten temat, ale to trzeba by bylo sprawdzic, bo nie pamietam. Wiem ze Renault zabrania stosowania bio-paliw bo sie uszczelki wytopia. Ale to jest w wypadku ciaglego stosowania takiego paliwa. Przy sporadycznym jego uzywaniu i w dodatku mieszaniu, to solidna konstrukcja VP powinna przyzyc :wink:
Twierdza, ze na wschodzie Europy jest do dupy paliwo. Bedac na Ukrainie i przejezdzajac ponad 2000km na ich paliwie, zadnych roznic nie bylo czuc. Fakt tankowac tam trzeba na duzych stacjach, bo przed stacjami mozna kupic ich ON ktory jest czarny przeznaczony do ciezarowek i innego chlamu.
Dla silnika Diesla najwazniejszym parametrem jest liczba cetanowa i parametr odpowiadajacy za suchosc paliwa. Ale w tym temacie juz nie mam dostatecznej wiedzy.
Standardowy ON ma chyba liczbe cetanowa rowna 48-49, ale tego tez nie jestem pewien.
pokukam w instrukcji co VW sadzi o bio
i poszukam jaka liczbe cetanowa maja bio
W instrukcji właśnie wyczytałem :
W samochodach z silnikami wysokoprężnymi można używać także paliwa ekologicznego. Paliwo ekologiczne wytwarzane jest w procesie chemicznym z oleju roślinnego. Pod pojęciem paliwa ekologicznego rozumie się ester metylowy oleju rzepakowego. Osiągi mogą być nieco gorsze a spalanie nieco większe. Można mieszać z dowolnym innym paliwem w stosunku dowolnym. Nie zaleca się stosować poniżej -10 stopni C
Ja tam tankuje w wiekszosci na Jet-cie, Slovnafcie i Shellu, ojciec to samo i zadnych problemow. Te stacje mam najblizej i jakos tam mi zawsze najlepiej. A jeszcze jedna: Oszolom - ale obok tej przejezdzam zdala :twisted:
O tak tak stacje przy hipermarketach trzeba omijać na kilometr. A propos Ultimate diesel różnicę zauważyłem przy odpalaniu zimą podczas niskich temperatur. Zdeecydowanie łatwiej
Najbardziej denerwujące na BP jest to że Ultimate pistolety są oznaczone , a zwykłe paliwo nie. Powyciągali naklejki, żeby klient kierował się intuicyjnie (przyznam że działa), jak sobie przypominam jak tankowałem też wolałem wziąść pistolet oznaczony. W paliwie nie ma najmniejszej różnicy ale ...Światem rządzi marketingowy pieniądz !!!! :!: :szeroki_usmiech
Komentarz