Pytanie do kolegówo ON

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #26
    arturv3, Uzupelnij profil to bedziemy dyskutowac :idea: :wink:

    Pisze to dlatego, bo wrozka nie jestem, a wiem ze Octa II ma kategoryczny zakaz uzywania bio nafty, jak to ladnie jest napisane na wlewie. Stara na VP nic takiego nie ma
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • pwgajda
      Drive
      • 2005
      • 90

      #27
      Panowie, aktualnie jestem w Lipsku i wszedlem na strone www.biodiesel.de Znalazlem tam informacje ze na octavii 1 (do 2 trzeba cos domontowac za 100eur) mozna bez problemu jezdzic na biodieslu. Dodatkowo tutaj w okolicy sa 4 stacje z biodieslem. Zajade dzisiaj i zobacze jakie sa jego ceny, jak bedzie tanszy to wyjezdze paliwo co mam (ponad pol baku) i zatankuje. W ogole jak wyjezdzalem z Polski w niedziele to ON kosztowal 3.85, a tutaj jego cena wacha sie od 0.98-1.04 eur czyli 3,90-4zl zl. JAk biodiesel bedzie tanszy to zaczne tankowac paliwo w niemczech . Rok temu na jesien jezdzilem stara jetta 1.6D na zwyklym oleju rzepakowym i powiem szczerze,ze bylem zadowolony. Domontowalem tylko podgrzewacz przeplywowy(wodny) wlasnej konstrukcji do paliwa ,elektrozawor i dodatkowy zbiornik 5-6litr. Odpalalem zimny silnik na dieslu, po nagrzaniu przelaczalem na OR i jazda . Jak jechalem w dluga trase to mieszalem w baku 50%ON i 50OR Chodzil pieknie. Spalanie i moc byla podobna wrecz po przejsciu na OR poznikaly mi problemy z wtryskami(jak byl zimny to szarpal czasami - OR je chyba przeczyscil )
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • autorus
        Rider
        • 2004
        • 508

        #28
        Ja tankuje only na Neste. Konkretnie w Jankach, sporadycznie gdzie indziej jak już nie dojadę. I nigdy nie miałem żednych problemów. Przy okazji jest taniej a najważniejsze że nie muszę odbierać fv tylko mi przyślą. Zajefajna sprawa. Jak ktoś ma firmę to najlepiej to rozumie.

        Autorus 8)
        http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
        Budowa mojego domku MURATORZE

        ----------------------------------------------------
        Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

        Komentarz

        • diesel
          Drive
          • 2006
          • 63

          #29
          a ja najczesciej Orlen - bo mam stacje naprzeciw domu, pozatym Shell i stacje przy Tesco, jak dotąd żadnych zonkow i oby tak dalej

          Komentarz

          • autorus
            Rider
            • 2004
            • 508

            #30
            Przez chwilke myslałem ze kolega jest ze Skierniewic, bo u mnie na przeciwko jest stacja Orlen a przy Tesco jest shell.
            http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
            Budowa mojego domku MURATORZE

            ----------------------------------------------------
            Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

            Komentarz

            • diesel
              Drive
              • 2006
              • 63

              #31
              nie , wielkoposka a dokladniej Wągrowiec

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                #32
                Ja od zawsz Neste zadnych problemów nigdy nie miałem filtr paliwa i tak wymieniam częściej niż zalecane bo wydaje mi się sprzedawany w polsce ON jednak nie jest tak dobry jakościowo ja naprzykład u naszych sąsiadów Niemców , Przynajmniej kiedyś miałem takie dośwaidczenie jeszcze ze stary Golfem TD naprawde lepiej śmigał i jakis oszczędniejszy był .
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                • ZYBI68
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 697
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #33
                  Panowie nie popadajmy w panike juz wyjasniam Grupa Lotos robi od trzech lat bio ale do benzyn czyli dodaja etanol cos podobnego do metylu diesel jest narazie czysty ktos nagadal ze biodiesel szkodzi nic podobnego rozmawialem w pracy w G.Lotos z znajomym w labolatorium tyczy sie to tez opalu a mianowicie opal to jest nic innego jak ON polega to na tym ze w opale jest tylko wiecej siarki tyle samo co bylo w ON do 90 r a jak ktos wie to siarka smaruje no i minus pozostawia nagar dlatego w opale jest szkodliwy tylko barwnik ktory zapycha filtry wtryski i oczywiscie pompy ale jeszcze gorsze jest kwas i wapno ktore stosowane jest do usuwania czerwonego czynnika mam znajomego ktory leje do bmw 2-latka sam olej rzepakowy ale tego nie proponuje jest on za gesty a noce sa juz chlodne :lol: a biokomponety to nic innego jak wyciag z rzepaku mowiac prosciej jest tak samo jak z mlekiem poddane wirowaniu odzyskuje sie smietane :wink: i pozostaje mniej gesty produkt . Mam kuzyna w dojczach i on jezdzi VW 5 TDI od nowego na bio i nic oczywiscie mowi ze motor jest troche slabszy ale za to cichszy i nic nie przerabial co maja powiedziec ludzie co tankuja w hipermarketach :wink: tylko jedno nie moze byc to olej uniwersalny ja wychodze z tego iz ON jest do diesla i nic innego ale od stycznia maja dawac bio . A co bylo z gazem tez mowili ze rozwali silniki i co kazdy chwali to samo bedzie z bio
                  Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                  Komentarz

                  • Jabar1975
                    RS
                    • 2006
                    • 3331

                    #34
                    Zamieszczone przez ZYBI68
                    ktos nagadal ze biodiesel szkodzi nic podobnego
                    proponuje aby wszyscy "panikarze" dowiedzieli sie ile biokomponentow jest w paliwie ktore sprzedaje sie np w Austrii - a przeciez wszyscy zgodnie uwazaja ze za granica to maja paliwo ze hoho
                    nasza droga: www.wpzs.pl

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Jabar1975, Ale pamietaj, ze tam i w Niemczech masz mozliwosc wyboru tego co wlewasz do baku. Jest na stacji cos bardziej lub mniej bio, a u nas bedzie tylko bio
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Jabar1975
                        RS
                        • 2006
                        • 3331

                        #36
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        ze tam i w Niemczech masz mozliwosc wyboru tego co wlewasz do baku
                        chyba nie bardzo (przynajmniej w Austrii) wybor masz pomiedzy :
                        - duzy udzial biokompoonentow
                        - maly udzial biokomponentow

                        nie ma innej opcji bio..... sa zawsze (opieram sie na danych z Austrii)
                        nasza droga: www.wpzs.pl

                        Komentarz

                        • Rudi
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 195
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Zaszkodzic moze jazda tylko i wylacznie na takim paliwie, a i to nie zostalo do konca udowodnione. Skoda pisze w instrukcji cos na ten temat, ale to trzeba by bylo sprawdzic, bo nie pamietam. Wiem ze Renault zabrania stosowania bio-paliw bo sie uszczelki wytopia. Ale to jest w wypadku ciaglego stosowania takiego paliwa. Przy sporadycznym jego uzywaniu i w dodatku mieszaniu, to solidna konstrukcja VP powinna przyzyc :wink:

                          Twierdza, ze na wschodzie Europy jest do dupy paliwo. Bedac na Ukrainie i przejezdzajac ponad 2000km na ich paliwie, zadnych roznic nie bylo czuc. Fakt tankowac tam trzeba na duzych stacjach, bo przed stacjami mozna kupic ich ON ktory jest czarny przeznaczony do ciezarowek i innego chlamu.
                          W instrukcji wyczytałem że dopuszczalne jest tankowanie biodiesla pod warunkiem że spełnia on wymienioną w teście normę. W przeciwnym razie może być awaria.

                          Co do destylacji OR i wykorzystywania jego estrów to wyczytałem gdzieś ze są one b. agresywne i mogą nabroić . Więc w silniczkach PD raczej mieszać z klasyczną gnojówką.

                          Niedawno w Autoszmacie była druga część testu jazdy na OR. Jeździł Golf V TDI PD VTG. Jaki to był dokładnie silnik nie podano ale generalnie silnik nie dał rady. Nagary z OR zablokowały sterowanie turbiną i się biedaczka rozpadła podczas jazdy. Silnik stopniowo tracił moc, robił coraz większego Batorego aż wreszcie zdechł. Napisali ze padła turbina ale jeśli dała by dłużej radę to rozpadłoby się coś innego. Natomiast w starszym klekocie golfa świetnie dawał sobie silniczek radę.

                          Co do paliw na stacjach różnych koncernów to jest to to samo paliwo pobierane z tych samych naftobaz. Do niektórych partii ( tych lepsiejszych :wink: ) pobierane są tylko "uszlachetniacze". Więc na Jet'cie będzie to samo paliwo co np na Shel'u . Róznica polega tylko na tym że Shel ma swoje oklejone cysterny. Pomijam tutaj jakość zbiorników i uczciwość stacji . Wyjątkiem był , przynajmniej kiedyś, Shell V-Power wożony z Niemiec.
                          W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

                          Komentarz

                          • mariobros
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 551

                            #38
                            Zamieszczone przez Rudi
                            W instrukcji wyczytałem że dopuszczalne jest tankowanie biodiesla pod warunkiem że spełnia on wymienioną w teście normę. W przeciwnym razie może być awaria.
                            Zgadza się, też to czytałem swego czasu i według instrukcji nie będzie problemów, jeśli bio-ON spełni podaną normę jakości... A to oznacza, w przypadku Polski, że zapewne będą problemy :evil:
                            Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                            Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                            Komentarz

                            • Paweł T
                              Elegance
                              • 2006
                              • 784

                              #39
                              nie boisz się na tesco
                              TDI ASV 140KM 300Nm

                              Komentarz

                              • eR_
                                Rider
                                • 2005
                                • 411

                                #40
                                na postoletach na JET pisze EKO-ON (i tylko to jest), mam nadzieje ze to nie BIO :!:
                                Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  eR_, Od 8 lat tankujemy w domu klekoty na tym EKO czyms i tylko Lagunie dci cos przeszkadzalo, ale jej to nie tylko to przeszkadzala, tak wiec pomijam ten problem. Jezdzi i nie narzekam.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • arturv3
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 100

                                    #42
                                    Wczoraj zatankowałem pełny bak biopaliwa z 20% dodatkiem estrów (na stacji paliw obok Rafineri w Trzebini). Na razie przejechałem kilka kilometrów i szczerze mówiąc nie widzę żadnej różnicy (w porównaniu do paliwa ze Shela), dzisiaj rano samochód pali bez porblemu i nie kopci. Jak wyjeżdżę cały zbiornik to napiszę coś więcej.
                                    Cena tego paliwa: 3.62. :lol:

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #43
                                      arturv3, Po tyle to ja w promocji na Shelu tankuje, albo kilka groszy drozej maja stacje Jet/ Neste itd. Dlatego twierdze, ze ta ich promocja na te paliwa 5-10gr jest smieszna i to ma byc proekologiczne paliwo :lol:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • arturv3
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 100

                                        #44
                                        U mnie na Shelu ON wczoraj kosztował 3.79 a przy Rafineri ON BIO 3.62, więc róznica jednak jest (0,17). Różnica na pełnym baku (wlałem 47 litrów) wynosi 7,99 PLN więc uważam, że to się opłaca.
                                        P.S.
                                        W mojej mieścinie paliwo jest droższe niż w Krakowie, na większości stacji jest ta sama cena paliw, zmowa jakaś czy co ?

                                        Komentarz

                                        • daneczek76
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 3642
                                          • Toyota

                                          #45
                                          Zamieszczone przez ZYBI68
                                          A co bylo z gazem tez mowili ze rozwali silniki i co kazdy chwali
                                          Wiesz chwali bo tym jeździ mój wujek ma wewrocławiu sąsiad który spawa silniki i większośc silnków dokładnie około 85% to bęzynki po zagazowaniu, ale to może zależy też od technologi i także terz te instalacje gazowe są lepsze i mysle że jest lepiej, dlamnie jak auto jest na bęzyne to leje bezyne jak ON to ON. Ale o gustach nie dyskutujemy bo sie jadka zrobi. A tak w ogóle w Olsztynie ON po 3.60 PLN i oby dalej w dół gdzie te czasy jak miałem pierwszego diselka gdzie ropa była po 0,90 gr
                                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                          Komentarz

                                          • arturv3
                                            Ambiente
                                            • 2006
                                            • 100

                                            #46
                                            Przejechałem na biodieslu (20 % estrów) ok. 700 km, teoretycznie różnicy nie ma żadnej, auto dobrze się zbiera, nie kopci i nie jest głośniejsze. Problem pojawił się niedawno, przy niższej temeperaturze (ok.3*C) gorzej zapala, ale tragedii jeszcze nie ma (dzisiaj rano odpalił dopiero za drugim razem). Gdzieś czytałem, że to paliwo niezbyt nadaje się na niskie temperatury i to chyba jest prawda.
                                            Tak czy siak, na razie wracam do Shella (idzie zima :roll: ) a w lecie może jeszcze zatankuję trochę tego rzepaku.

                                            Komentarz

                                            • Castaway
                                              Ambiente
                                              • 2005
                                              • 125

                                              #47
                                              Panowie w wolnej chwili proponuje poczytać(niestety tylko dla angielsko-języcznych) to co zamieszczam poniżej , a potem poprosić na stacji o karte charakterystyk paliwa, które zatankowaliście (muszą coś takiego mieć i muszą pokazać).
                                              1.Światowa Karta Paliw World-Wide fuel charter - określa podstawowe charakterystyki paliw, których używanie jest dopuszczane przez producentów samochodów . Polecam strony od 13-tej do 17-tej i 35 do 48 dla wytrwałych.
                                              2. Stanowisko producentów układów wtryskowych dotyczące używania biokomponentów FAME (estrów metylowych kwasów tłuszczowych) do 5%. Najciwekawsza rzecz jest na końcu w tabeli tzn. czym potencjalnie grozi używanie FAME w ilościach niezgodnych z normami EN590 i EN 14214.

                                              ..."The currently agreed position of all FIE manufacturers undersigned is to limit release of injection equipment for admixtures up to a maximum of 5% FAME (meeting the EN14214 standard) with unadulterated diesel fuel (meeting the EN590 standard). The final product B5 must also comply with EN 590. "
                                              ..."Non-compliance of the fuel to standards agreed by the FIE manufacturers, whether being evident by appearance of the known degradation products of these fuels, or their known effects within the fuel injection equipment, (see attached list of known issues) will render the FIE Manufacturers’ guarantee null & void...."

                                              Sorry ale nie mam tego wszystkiego w j. polskim.

                                              Niezły materiał na prace dyplomową :wink:

                                              Fakt, że samochód przejechał a silnik przepalił na paliwie z 20% zawartością FAME 700km i nic się nie dzieje jeszcze o niczym nie świadczy. Tak naprawde problemy mogą wystąpić jeśli takiego paliwa używa się stale.
                                              Zamieszczone przez arturv3
                                              Gdzieś czytałem, że to paliwo niezbyt nadaje się na niskie temperatury i to chyba jest prawda.
                                              To wynika z wysokiej lepkości takiego paliwa w niskich temperaturach.


                                              BTW1. Badanie składu chemicznego ON nie jest drogie - 220zł w ITN Kraków, a super widać jakich dodatków używa producent....i dlaczego ultimate jest "ultimate" :wink:
                                              BTW2. Kompleksowe badanie wszystkich charakterystyk kosztuje w ITN ok. 600zł
                                              POzdro - Pit

                                              Komentarz

                                              Pracuję...