Ja bym do tego inaczej podszedl. Sprawdzil dokladnie liste wyposazenia standardowego oraz listy opcji.
Akurat w wypadku Golfa V co z tego jak auto ma silnik 2.0TFSI jak lampy, klime auto i rozne inne drogie duperele trzeba doplacac, a inni daja to juz w gratisie.
Akurat w wypadku Golfa V co z tego jak auto ma silnik 2.0TFSI jak lampy, klime auto i rozne inne drogie duperele trzeba doplacac, a inni daja to juz w gratisie.
zdziwiłbyś się ile wyposażenia ma w standardzie GTI, jedyne rzeczy których nie ma porówując do RS-a to climatronic i xenony
no i jeszcze image GTI czyli coś dla czego kupuje się GTI, a nie skodzinę
Zamieszczone przez Adi20
ehhh nie ma to jak jakość VW
według mnie Vw warto kupić od Passata wzwyż, resztę porównań przegrywa zarówno pod względem ceny, wyposażenia i jakości wykończenia. Mam tu na myśli:
Polo - Fabia I
Octavia II - Golf V
Chociaż według mnie z całym szacunkiem dla OI gdybym miał wybierać, wolałbym Golfa IV
lol, nie warto a jednak wolałbyś vw
Zamieszczone przez jarekjack
mateo napisał/a:
Ziomal napisał/a:
bajeczki typu , Skoda to tańszy VW to można sobie w .... wsadzić bo mówią to osoby którym nie starczyło do VW .
ja znalem : skoda to VW dla ubogich
Chyba audi dla ubogich
audi dla ubogich to seat, skodzie jeszcze daleko do audi, na razie ma opinię tańszego vw (czytaj dla ubogich)
audi dla ubogich to seat, skodzie jeszcze daleko do audi, na razie ma opinię tańszego vw (czytaj dla ubogich)
...chyba tylko jezeli chodzi o kolor podswietlania, posiadam auta obydwoch marek i wierz mi Skoda (pomimo ze o rok starsza i z gorszym wyposazeniem) plastiki wnetrza ma lepsze od Seata, mojego zdanie nie zmieniam nawet po jezdzie nowymi modelami tego koncernu( toledo2, leon2).
Akurat w wypadku Golfa V co z tego jak auto ma silnik 2.0TFSI jak lampy, klime auto i rozne inne drogie duperele trzeba doplacac, a inni daja to juz w gratisie.
zdziwiłbyś się ile wyposażenia ma w standardzie GTI, jedyne rzeczy których nie ma porówując do RS-a to climatronic i xenony
no i jeszcze image GTI czyli coś dla czego kupuje się GTI, a nie skodzinę
ja rozumiem, że każda sroczka swój ogonek chwali, ale wszystko powinno mieć swoje granice :shock: :lol: :lol: :lol:
Jak dla mnie to RS ma w serii kilka rzeczy oprócz xenonów i climatronica których w GTI nie ma:
- xenony (wiem, że w GTI są bi-xenony ale dopiero po dopłaceniu 5640zł)
- climatronic dwustrefowy (GTI + 4120zł)
- czujniki parkowania (w GTI tylko pikacz i tylko z tyłu za jedyne 2030zł)
- drzwi tylne :zlosnik: (GTI + 2680zł)
- podłokietnik z przodu ze schowkiem ( GTI + 490zł)
- MAXI DOT (GTI + 280zł)
- 8 głośników i radio z MP3 (GTI + 2800zł i opis nic nie wspomina o MP3)
- kontrolka poziomu płynu do spryskiwaczy (w GTI dostępna w pakiecie zimowym za 1990zł)
- podłokietnik na tylnej kanapie (w GTI nie wystepuje :?: :roll: )
- bagażnik.... bezcenne za wszystko inne dopłacić możesz :lol: wiem to było poniżej pasa :P :lol: :szeroki_usmiech
Na dodatek w RSie nie dopłaca się za metallic
Czy mógłbym w takim razie prosić o listę rzeczy których RS nie ma a GTI ma :?: :idea: :roll:
bo ja znalazłem tylko czujnik deszczu za który w RSie trzeba dopłacic 600zł i tzw Light Assistant ktry w RSie kosztuje dodatkowo 300zł
Nie pytam o szeroko pojęty image, bo dla mnie to za mało żeby wywalić na Golfa 20kzł więcej (bo na RSa dostaję rabat a w salonie Volkswagena nikt się mną nie intersuje :kciukminus ).
Mogą się tez pojawić głosy, że GTI to ma image ale auta dla dresiarza :P
Dla ułatwienia dodam, że nie kupię ani GTI ani RSa ale może cos z tej klasy :wink:
[EDIT]
Auta skonfigurowane pod moje widzi mi sie to 113600zł z RSa (minus rabat do 10% :szeroki_usmiech ) i 128880zł za GTI + łaska sprzedawcy za to że mnie obsłuży :kciukminus
Czy image jest tyle warty :?: Na to pytanie każdy musi sobie sam odpowiedzieć 8)
mojego zdanie nie zmieniam nawet po jezdzie nowymi modelami tego koncernu( toledo2, leon2).
potwierdzam, ostatnio dosyc sporo bywalem w slaonach i Skoda o niebo lepsza a do tego w moim starym Seacie plastiki jak by milsze w dotyku.
Wracajac do tematu chrisunm1, musisz sie przejechac obydwoma autkami i wybrac te ktore Tobie bardziej pasuje (biorac pod uwage tez subiektywne odczucia) bo czlowiem musi sie czuc dobrze w aucie, a wtedy to nawet te pare setek wiecej przy przegladzie juz tak nie boli
Pogadaj na temat ceny O2 z djczas jak już wybierzesz jedynie slusznie
krz_p, według mnie jakość (głównie wykończenie wnętrza) VW jest gorsza od Skody w następujących modelach:
Polo - Fabia I
Golf V - Octavia II
Natomiast Golf IV jest lepiej wykończony niż OI. Wybrałem jednak OI ponieważ trafił mi się naprawdę świetny egzemplarz którego historie dobrze znałem
Jeżeli obecnie produkowany VW od od Passata wzwyż - takie jest moje zdanie na tema współczesnych VW
Octavia III Combi Style 1,4 TSI 150KM DSG
BMW E38 740iA
Tak nawiązując do Seata np. Toledo w środku jest lipnie a brzydki jest jak cholera.
Stary Toledo to nawiązywał chociaż do A3(konsola identyczna) Teraz to na pewno nie jest nawt audi dla ubogich raczej osób bez poczucia estetyki
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
a mnie sie nie podoba to, że wszyscy jakoś pogardliwie traktują tych "ubogich", czy tylko kasa sie liczy czy jak?
jestem k#$wa ubogi i mam octavie, nie podoba sie coś komuś :?: :!: :twisted:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Jak dla mnie to RS ma w serii kilka rzeczy oprócz xenonów i climatronica których w GTI nie ma:
- xenony (wiem, że w GTI są bi-xenony ale dopiero po dopłaceniu 5640zł)
- climatronic dwustrefowy (GTI + 4120zł)
- czujniki parkowania (w GTI tylko pikacz i tylko z tyłu za jedyne 2030zł)
- drzwi tylne (GTI + 2680zł)
- podłokietnik z przodu ze schowkiem ( GTI + 490zł)
- MAXI DOT (GTI + 280zł)
- 8 głośników i radio z MP3 (GTI + 2800zł i opis nic nie wspomina o MP3)
- kontrolka poziomu płynu do spryskiwaczy (w GTI dostępna w pakiecie zimowym za 1990zł)
- podłokietnik na tylnej kanapie (w GTI nie wystepuje )
- bagażnik.... bezcenne za wszystko inne dopłacić możesz wiem to było poniżej pasa
co do xenonów i climatronica to faktycznie przy tej cenie powinny być
ale co do reszty
- czujnika parkowania nie potrzebuję
- drzwi tylne, też mi nie są potrzebne
- podłokietnik z przodu dostałem gratis (oprócz sporego rabatu)
- radio z MP3 jak najbardziej jest dostępne
- kontrolka poziomu płynu do spryskiwaczy też nie jest niezbędna
- podłokietnik z tył jest i nie trzeba za niego dopłacać
- bagażnik - tyle co woże wchodzi bez problemu
Zamieszczone przez MisiekWAW
Nie pytam o szeroko pojęty image, bo dla mnie to za mało żeby wywalić na Golfa 20kzł więcej (bo na RSa dostaję rabat a w salonie Volkswagena nikt się mną nie intersuje ).
a dla mnie image usportowionego auta jest ważny
a poza tym to ma zapie...ć, a te wszystkie gadżety można sobie darować
Zamieszczone przez MisiekWAW
Mogą się tez pojawić głosy, że GTI to ma image ale auta dla dresiarza
no dobra jestem dresiarzem
ja nikogo nie traktuję pogardliwie
nie zastanowiliście się jednak dlaczego na każdym kroku podkreślane jest, że skoda należy do VAG'a, i że to prawie jak VW, na tych samych częściach itp itd? to usłyszycie od sprzedawców, przeczytacie w materiałach reklamowych itp.
i czy ktoś z was kupiłby skodę gdyby cena była porównywalna (pomijając większy bagażnik, drzwi z tył i tego typu pierdoły)?
aha nie chcę już dalej prowadzić polemiki o wyższości jakiejś marki nad inną, tematjest o tym czy wybrać jettę czy octavię i kolega wolałby przeczytać jakieś racjonalne argumenty za jednym i za drugim autem
ja na jego miejscu przeszedłbym się najpierw do jednego potem do drugiego salonu sprawdziłbym ile kosztuje interesująca go wersja z takim wyposażeniem jakiego potrzebuje (bez brania pod uwagę niektórych nieistotnych dla niego dodatków) i przede wszystkim przejechałbym się każdym autem i sprawdził, w którym się lepiej czuje
no i nie patrzyłbym na oficjlane ceny i rabaty, ale na to za ile faktycznie mu dane auto będą chciali sprzedać
w vw dużą różnicę pod względem ceny robi to czy auto jest z tzw. placu czy będzie produkowane na zamówienie (a może stoi idealnie takie jak chcemy w salonie)
ja utargowałem w sumie ok. 14% co może się wydać niektórym niewiarygodne
aha trzeba pamiętać o tym że promocje nie zawsze dotyczą też aut produkowanych na zamówienie
Golf GTI to prekursor gatunku GTI/RS. Jak miałbym kupować coś z tego segmentu to nawet na oct RS nie spojrzałbym :lol: Golfy też trzymają wyższą cenę po paru latach. No i golf jest jeszcze R32 !!!
czy ktoś z was kupiłby skodę gdyby cena była porównywalna
tak ops:
wg. mnie cena jest porównywalna (nie zwracałem uwagi na wyposażenie kupując, wystarcza mi pewne minumum)
i rozumiem, ze ciężko to zrozumieć komuś, dla kogoś VW jest synonimem dobrobytu, luksusu, prestiżu itd. itp. a taki ma właśnie wizerunek VW w Polsce (w niektórych regionach silniejszy w innych słabszy) i bardzo dobrze, mamy wolny wybór
tylko, że IMHO teraz, mogę się oczywiście mylić, ZASADNICZA różnica między popularnymi VAGami (vw, seat, skoda) sprowadza się właściwie tylko do image'u.
skoda ma caly czas kiepski, ale mnie to akurat nie przeszkadza
[ Dodano: Sro 29 Sie, 07 20:19 ]
więc chrisunm1, kup sobie tą Jettę, samochodzik jest fajny, a zaoszczedzisz sobie wysłuchiwania tych wszystkich pierdół o tym, że jesteś ubogi, kupiłeś podróbę itd
no chyba, że spotkasz właściciela audi...
:lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
krz_p, ja ci napisze tak jak volkswagen jeszcze nie był nawet w planach to skoda robiła już auta dla arystokracji i gdyby nie ustrój w jakim się znalazły Czechy podejrzewam że inaczej byś sie wypowiadał o skodzie a tak to skoda jest "gorszą "marką vw ale niestety tu sie mylisz i sam vw pozycjonuje Skodę wyżej niż swoją markę VW bo VW ma znów być autem dla ludu a skoda będzie bardziej ekskluzywną marką ot taka polityka producenta a co do seat to jest na sprzedaż i grupa VW chce sie jej pozbyć bo jest i była deficytowa
Co do image to napisz mi dlaczego Sheraton na całym świecie wyposaża swoja flotę SuperB-em zastępując Mercedesa i nie tylko Sheraton ale i inne sieci hotelowe podobnie robią
krz_p napisał/a:
czy ktoś z was kupiłby skodę gdyby cena była porównywalna
Ja tesh tak
Wedlug mnie skoda nie ma kiepskiego iMAGE'u. To jest linia która się nie znudzi. A te fszystkie pozaokrąglane golfikki to jakoś tak do mnie nie przemawiają. Ta sama historyja z passsatem i jettą.
OCTAVKA jest poprostu zgrabniacha!! :szeroki_usmiech
Planowany zakup CZESŁAWY w diesel'ku....KOMBI ma siem rozumieć.
no ale image to nie jest sprawa subiektywna :idea:
skoda ma kiepski i koniec.
popatrzyłem sobie w cenniki, takie "surowe" oczywiście, i za cenę O2 1,9 TDI ambiente można mieć:
-VW golf+ 1.4 TSI
-VW golf V 1.4 TSI i 1,9 TDI
-VW golf variant 1.4TSI
-VW jetta 1.4 TSI
za tą samą cenę (maks 2tys wiecej w stosunku do O2), więc jak rozszerzymy sobie widełki wybór bedzie jeszcze trudniejszy, bo dla mnie już to co powyżej to auta porównywalne z wyjsciową O2, mimo, że silniki przeważnie benzynowe...
[ Dodano: Sro 29 Sie, 07 20:39 ]
organoleptycznie musisz zorientować się co ci po prostu "leży" i jak bardzo bedzie cię uwierał brak image'u
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
no ale image to nie jest sprawa subiektywna :idea:
skoda ma kiepski i koniec.
popatrzyłem sobie w cenniki, takie "surowe" oczywiście, i za cenę O2 1,9 TDI ambiente można mieć:
-VW golf+ 1.4 TSI
-VW golf V 1.4 TSI i 1,9 TDI
-VW golf variant 1.4TSI
-VW jetta 1.4 TSI
za tą samą cenę (maks 2tys wiecej w stosunku do O2), więc jak rozszerzymy sobie widełki wybór bedzie jeszcze trudniejszy, bo dla mnie już to co powyżej to auta porównywalne z wyjsciową O2, mimo, że silniki przeważnie benzynowe...
[ Dodano: Sro 29 Sie, 07 20:39 ]
organoleptycznie musisz zorientować się co ci po prostu "leży" i jak bardzo bedzie cię uwierał brak image'u
nio ale w porownaniu z octawia to golf jest mniejszy i jeszcze za taka sama cene sa benzynowe,.....ja jush nie wiem
Planowany zakup CZESŁAWY w diesel'ku....KOMBI ma siem rozumieć.
ja kupilem octe w kwietniu, zamierzam nią jezdzic 4-5 lat i juz dzis wiem, ze moje nastepne auto to tez bedzie skoda, i wali mi to co mowia inni, bo tak jak pisaliscie, wazne jest to jak sie ktos czuje w aucie jak ono sie prowadzi itd. moze image skody nie jest na wysokim poziomie, ale mi to lotto, powiem jedno: image skody ciągle idzie w gore, auta są coraz lepsze, coraz ladniejsze i coraz więcej się ich sprzedaje, a vw juz nie wie co robic ze swoimi autami, i z modelu na model sa one coraz bardziej przekombinowane, i do tego jakos nie widac zeby image vw piął sie w góre, bo co chwile w czasopismach motoryzacyjnych czyta sie ze vw turan albo jakis inny gdzies tam sprawia/sprawil komuś powazne problemy ktore skonczyly sie wizyta w serwisie. rynkiem zaczyna rządzic cena a nie jakość, skoda nie ma tego problemu bo jest tania, a vw musi obnizac cene bo ich sprzedaz spada, a to niestety odbija sie na jakości.... SKODA RULEZZZZZZ :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
a mnie sie nie podoba to, że wszyscy jakoś pogardliwie traktują tych "ubogich", czy tylko kasa sie liczy czy jak?
jestem k#$wa ubogi i mam octavie, nie podoba sie coś komuś :?: :!: :twisted:
No właśnie o co chodzi z tym określeniem "dla ubogich". Gdy wybierałem auto miałem budżet 80 tys. Porównywałem wiele aut pod względem ich wykonania, opinii i ceny - wiadomo - jak każdy. Wybrałem O2 Ambiente za 76 tys. To jest samochód dla ubogich? To ja przepraszam... :szeroki_usmiech Niestety w Polsce dla większości ważna jest marka. To że auto nie trzeszczy i jest zrobione z pożądnych materiałów nie ma znaczenia. To że ma uznany na świecie silnik nie ma znaczenia. To że jego eksploatacja nie pożera domowego budżetu też nie ma znaczenia. Znaczenie ma, że na masce jest coś zielonego z napisem SKODA i to jest problem dla większości "baranów" w moim otoczeniu.
Wracając do sedna.
Jak kolega ma wybrać Skodę i się w niej źle czuć, to lepiej niech dopłaci i kupi VW. Ja w mojej czuję się doskonale. :szeroki_usmiech Dodatkową radość daje mmi obserwowanie min wyprzedzanych kolesi na trasie a to dzięki wielkiemu MT.
Komentarz