[O2] ubywanie płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arturless
    Classic
    • 2008
    • 17

    [O2] ubywanie płynu chłodniczego

    To auto miało swoją kameralną premierę kilka tygodni temu, podczas targów Cercle Deluxe w wiedeńskim Grand Hotelu. Uczestniczyła w niej jedynie garstka wyselekcjonowanych osób, wśród których nie było ani jednego dziennikarza. Powód? Przewidywany koszt kreacji holenderskiej firmy Vandenbrink to milion euro!

    Ta astronomiczna kwota nie zawiera ceny "materiału wyjściowego", czyli Ferrari 599 GTB Fiorano. Dziś holenderski producent znany z ekskluzywnych przeróbek aut dla milionerów przedstawił pierwsze zdjęcia modelu Vandenbrink GT Convertible. Nowy projekt Michiela van den Brink zapiera dech w piersiach. Trudno jest sprawić, by linia Ferrari 599 GTB autorstwa Pininfarina stała sie jeszcze piękniejsza. Holendrzy uprzedzili Włochów, którzy dopiero pracują nad otwartą wersją modelu 599 Fiorano. Holenderską interpretację Ferrari pozbawiono dachu. Nie ma go również pod tylną klapą. Zamiast tego nabywca otrzyma lekki hard top wykonany z karbonu. Chcąc cieszyć się promieniami słońca i wiatrem smagającym włosy pasażerów dach trzeba zostawić w garażu. A kiedy podczas przejażdżki zaskoczy nas deszcz pozostaje mocniej wcisnąć pedał gazu.

    Mocy na pewno nie zabraknie. Źródłem napędu będzie najprawdopodobniej 12-cylindrowy silnik dostarczany przez niemieckiego tunera Edo Competition o mocy 650 i 750 KM. Takie monstrum Vandenbrink montuje w opisywanym przez nas wcześniej modelu 599 GTO.

    Tak przygotowane auto nie może być tanie. Każdy z planowanych 20 egzemplarzy powstanie według indywidualnej specyfikacji klienta, z uwzględnieniem jego najbardziej wyszukanych życzeń. Holenderska manufaktura już dziś zapowiada pojawienie sie kolejnych modeli w ofercie. W najbliższym czasie zobaczymy Audi R8, Spykera C8 Spyder i Corvette Z06 według pomysłu Vandenbrinka.

    [źródło: mototarget link]
  • wojtasos
    Ambiente
    • 2007
    • 104

    #2
    [O2] ubywanie płynu chłodniczego

    witam,
    mam problem...od jakis 5tys. km ubywa mi płynu chłodniczego nie wiem co jest. w zbiorniku z płynem nie ma zadnych zabrudzeń. oleju nie ubywa. nie zauważyłem żadnych wycieków pod samochodem, temperatura silnika w normie. rurki wychodzące od zbiorniczka (te metalowe idące spodem zimne jak lód i skrapla się na nich woda), pompa wodna (jeśli to ta z przodu silnika, zaraz przy wentylatorach) tez mi wygląda na suchą.

    a tak jeszcze kontrolnie zapytam: co ile w BKD zmieniać rozrząd? w instrukcji piszą, że nawet do 120tys. km można trzymać.

    dzięki za odpowiedzi.

    pozdrawiam

    Komentarz

    • salvado
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 314

      #3
      Zamieszczone przez wojtasos
      rurki wychodzące od zbiorniczka (te metalowe idące spodem zimne jak lód i skrapla się na nich woda)
      to chyba od klimy, a nie od chłodzenia silnika?

      Zamieszczone przez wojtasos
      pompa wodna (jeśli to ta z przodu silnika, zaraz przy wentylatorach) tez mi wygląda na suchą.
      nie masz prawa jej widzieć, bo schowana jest pod pokrywą rozrządu.

      Na mój gust, jesli płynu chłodniczego ubywa, a w oleju nie robi Ci się majonez, to jednak gdzieś musisz mieć "dzuirkę" :-) Może ona być na tyle mała, że nie będzie z niej ewidentnie kapać, ale jakaś krystalizacja w jej okolicach na pewno jest. Może chłodnica od strony niewidocznej? Popatrz dokładnie na jej spód - może jednak jakieś ślady sączącego się płynu będą widoczne.
      Staram się pisać poprawnie po polsku.

      Komentarz

      • wojtasos
        Ambiente
        • 2007
        • 104

        #4
        salvado, z rurakami moze i masz racje hehe

        Komentarz

        • salvado
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 314

          #5
          wojtasos, z pompą chyba też ;-)
          Staram się pisać poprawnie po polsku.

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            pewnie pieprznęła ci głowica co mozna uznac za swego rodzaju "normę" w BKD
            jak masz na gwarancji to walcz, jak nie... też walcz :?

            [ Dodano: Pon 27 Sie, 07 23:55 ]
            Zamieszczone przez wojtasos
            co ile w BKD zmieniać rozrząd?
            co 90 kkm
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • wojtasos
              Ambiente
              • 2007
              • 104

              #7
              szkoda, no bez kitu :/

              gwarancji juz nie ma...i niby co ja mam tu walczyc :/

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Heh na pewno nie wpadac w panike i najpierw sprawdzic czy to na pewno glowica. A co do samych glowic, to temat tych glowic jest stary jak to forum i wlasnie dzieja sie takie dziwne rzeczy. Nie dotyczy to tylko OII, ale tez A3, Golfa, Leona itd. Polecam przegladnac watek na http://www.forum.a3-club.net/ odnosnie pekajacych glowic.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • mariobros
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 551

                  #9
                  Aby wyeliminować nieszczelność w układzie chłodzenia można podjechać do zakładu, który ma sprzęt umożliwiający podniesienie ciśnienia w układzie chłodzenia i wtedy poobserwowanie, czy w jakimś miejscu płyn nie ucieka (jak wiadomo dopóki silnik gorący, ciśnienie jest dość wysokie, ale i temperatura dość wysoka, co powoduje, że nawet jak jest minimalny wyciek, to płyn zdąży odparować, zanim się coś zobaczy - można więc podpompować ciśnienie w układzie chłodzenia nawet gdy silnik jest chłodny używając "sprzętu", o którym piszę). Metoda jest prosta - w walizeczce są kompatybilne z typowymi korkami końcówki, wkręca się je w miejsce korka w zbiorniczku wyrównawczym i podpompowuje. Wtedy można przejrzeć uważnie węże, chłodnicę (tam gdzie widać)... Bo jeśli nie nieszczelność w układzie chłodzenia, to jak inni piszą - może być głowizna...
                  Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                  Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                  Komentarz

                  • wojtasos
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 104

                    #10
                    no nic w sobote jak będę we wrocku to sie zobacze z mechaniorem...przeraża mnie troche myśl, że może trzeba będzie coś z głowicą grzebać:/ jeszcze popatrze czy jak stoi to też płynu ubywa.

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez wojtasos
                      no nic w sobote jak będę we wrocku to sie zobacze z mechaniorem...przeraża mnie troche myśl, że może trzeba będzie coś z głowicą grzebać:/
                      lepiej się przygotuj na najgorsze, najwyżej się miło rozczarujesz...
                      jaki przebieg, bo chyba nie podawałeś?
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • jarekjack
                        Drive
                        • 2007
                        • 40

                        #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        pewnie pieprznęła ci głowica co mozna uznac za swego rodzaju "normę" w BKD
                        jak masz na gwarancji to walcz, jak nie... też walcz :?

                        [ Dodano: Pon 27 Sie, 07 23:55 ]
                        Zamieszczone przez wojtasos
                        co ile w BKD zmieniać rozrząd?
                        co 90 kkm
                        Ja miałem dokładnie te same objawy u siebie :-( - pomogła dopero wymiana uszczelki pod głowicą.

                        Kosztowało mnie razem z planowaniem głowicy nowymi srubami ok 1200 PLN
                        Pozdrawiam Jarek

                        Octa 01, Combi Elegance, r 2000
                        AHF - 1.9 VP - 110KM (235Nm) [135/303] Po tuningu MTM

                        Komentarz

                        • oktawian_gt
                          Classic
                          • 2007
                          • 16

                          #13
                          mialem taka przygode, woda ubywala a w aucie troszke wilgoci

                          Okazalo sie, ze to nagrzewnica miala dziurke b.mala, ale pod cisnieniem woda siurkiem dosc mocnym leciala.
                          Wymienilem nagrzewnice i plyn chlodzacy utrzymuje poziom bez drastycznych spadkow. Problem jest, zeby to sprawdzic, bo trzeba dosc mocno rozebrac przod pod deska i cala dmuchawe wyjac.
                          Powodzenia, jesli to oczywiscie to co mowie. :wink:

                          Komentarz

                          • wojtasos
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 104

                            #14
                            no i cóż...we wrocku przejechałem się po kilku mechanikach...jeden obejrzał wszystko - żadnego wycieku, nigdzie nic nei widać. Drugi sprawdził czy w układzie nie ma CO2...nie ma...i tu powiedział, że nie jest to uszczelka. Więc teraz czeka mnie wyprawa do kogoś kto mi sprawdzi ciśnienie w układzie...dzisiaj sprawdzałem i po odkręceniu kurka był tylko mały świst. Wnioskuje, że ciśnienie w układzie nie było zbyt duże, ale czy powinno być większe nie wiem.

                            Jeśli ktoś z was może polecić w Wawie jakiegoś dobrego speca od tego rodzaju problemów to będę wdzięczny.

                            Aha i coś ma problem z odpaleniem...jakby akumulator padał...ale zaczęło się to nagle. W sumie ostatnimi czasy fura odpalana jest 2 razy na tydzień. Ogłupieć można.

                            i mały update. byłem dzisiaj u mechanika, co powiedział? no, że jeśli nie ma widocznych objawów np. dymek biały przy odpalaniu, nalot na kurku oleju, itp. to nie jest w stanie na 100% ocenić co się dzieje i będę dalej z tym jeździł. chyba, że ktoś da namiar na speców jakiś co definitywnie będą potrafili zdiagnozować co boli Skodzinke.

                            Komentarz

                            • aga_zg
                              Classic
                              • 2007
                              • 1

                              #15
                              witam bardzo serdecznie !!!! :wink:
                              widzę że nie tylko ja mam taki problem, u mnie też od jakiegoś czasu ucieka płym z chłodnicy i muszę dolewać nawet co parę dni po ok.500-700ml. dzisaj byłam ze skodą u mechanika i niestety dla mnie nie stwierdził z nikąd ubytku, zero,żadnych śladów wycieku, nic... a płyn ucieka. widzę że radzicie sprawdzić uszczelkę albo nagrzewnicę ... mozę to podpowiem mechanikowi?? pompa wody była wymieniana jakiś czas temu ( bo było podejrzenie żę może stamtąd) na nową . wkurza mnie to wyciekanie bo muszę wodę dolewać w naj mniej odpowiednim momencie przeważnie jak wracam do domku z pracy nagle włącza mi się kontrolka i miga jak głupia a ja za każdym razem mam stresa czy mogę tak dojechać do domciu.

                              Komentarz

                              • Master
                                Classic
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 18

                                #16
                                Witam!
                                Mam podobny problem. Na szczęście brat jest mechanikiem. On też stwierdził, że mam chłodnicę do wymiany , lepiej jeszcze przed zimą. Takiego strasznego ubytku nie było widać. Lewy dolny róg. Tego też nie widać, można to stwierdzić na podnośniku, zdjąwszy osłonę silnika.

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Master
                                  Witam!
                                  Mam podobny problem. Na szczęście brat jest mechanikiem. On też stwierdził, że mam chłodnicę do wymiany , lepiej jeszcze przed zimą. Takiego strasznego ubytku nie było widać. Lewy dolny róg. Tego też nie widać, można to stwierdzić na podnośniku, zdjąwszy osłonę silnika.
                                  no, problem jest podobny ale nie do konca, temat dotyczy O2 a tam stosunkowo czesto padają głowice :szeroki_usmiech
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • aikiki
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 58

                                    #18
                                    Witaj wojtatos,
                                    pochwal się jak u Ciebie ta sprawa z ubywaniem płynu się skończyła?

                                    Miałem bardzo podobny problem, nawet przy odpalaniu były podobne problemy - na zimnym silniku ciężko było mu zaskoczyć.

                                    Naszczęście sprawa jest już rozwiązana, ale musieli wymienić głowicę - potwierdziłem u kilku osób, że te silniki miały takie wady
                                    pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • grejan
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 104

                                      #19
                                      ja byłem w Aso i mialem podobny problem i tam wszystko sprawdzili i plyn ewidentnie uciekal ze zbiorniczka i tez nie stwierdzili chyba co2 w zbiorniku bo jak gadal mi mechanik RACZEJ uszczelka pod glowica. Wymian i wszystko ok.

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8038
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #20
                                        U mnie w OII też zauważyłem ubycie płynu w zbiorniku wyrównawczym. Po ok.6kkm ubyło ok 1/3 pomiędzy min/max. Będę w piątek w ASO ze stacyjką to zapodam im ten problem również.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • mr.dD
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 1

                                          #21
                                          Moze glupie pytanie ale... Mam cos takiego w mojej Octavce tylko, ze 1.8T. Wczesniej byly ubytki plynu chlodzacego. Niestety mialem malego dzwona i wymienili mi takze chlodnice. Ubytkow od jakiegos czasu nie ma tylko sa problemy z odpalaniem. Czytajac forum obstawialem czujnik temperatury ale teraz sam nie wiem. Czy u mnie tez moga to byc problemy z glowica czy to sie tylko diesli tyczy? Przejechane ponad 200 tys.

                                          Komentarz

                                          • Luca
                                            Rider
                                            • 2004
                                            • 524

                                            #22
                                            Witam, podobno były również felerne chłodnice płynu. Czasami potrafiły sie po prostu rozszczelnić. 2 godziny szukania i znaleziono - chłodnica do wymiany.
                                            Czekam na info jak się skończy ten temat u Ciebie.
                                            "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                            Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                            Pionek znów gra.......

                                            Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                            www.dynosoft.pl

                                            Komentarz

                                            Pracuję...