[O1] Zjadlo mi tylny klocek hamulcowy....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    [O1] Zjadlo mi tylny klocek hamulcowy....

    42% :roll: :/ Pierwszy krok do piekła..
    RS BLUE
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    [O1] Zjadlo mi tylny klocek hamulcowy....

    Przed wyjazdem na urlop sprawdzalem ogolny stan klockow i tylne klocki byly na oko tak samo zuzyte. Po dojechaniu na miejsce docelowe wypoczynku(2kkm) okazalo sie ze tylnego klocka hamulcowego od strony kierowcy zostalo moze 1mm :roll: Jako ze bylem za granica to wymina klockow na nowe nie wchodzila w gre. Wiec wrucilem do domu na 3 hamulcach, bo z tamtego to zostala juz tylko blacha, a wzasadzie polowa jej. Bylem swiadomy, ze tarcza tez bedzie do wymiany.
    Pytanie moje jest takie, dlaczego zjadlo tak szybko klocki z jednej strony, a z drugiej jest spokojnie polowa i nie widac wogole aby po przejechaniu 4500km cos ubylo.
    Bede na dniach wymienial tarcze i klocki na nowe i musze wiedziec co moglo byc winowajca takiego przypadku. Aby nowe tarcze i klocki tez tak nie polecialy.
    Czy jest mozliwe aby cylinderek sie zapiekl? Jak klocka bylo jeszcze z 1mm, to unioslem auto i krecilem kolem i nic nie obcieralo :roll:
    Wszelkie porady i sugestie mile widziane.
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      Re: Zjadlo mi tylny klocek hamulcowy....

      Zamieszczone przez Samiec
      Bede na dniach wymienial tarcze i klocki na nowe i musze wiedziec co moglo byc winowajca takiego przypadku. Aby nowe tarcze i klocki tez tak nie polecialy.
      Czy jest mozliwe aby cylinderek sie zapiekl? Jak klocka bylo jeszcze z 1mm, to unioslem auto i krecilem kolem i nic nie obcieralo :roll:
      Wszelkie porady i sugestie mile widziane.
      obstawiam to samo co znalazł DobryGrzesWawa u mnie - zapieczona prowadnice czy jak tam to badziewie sie nazywa :zlosnik:
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • marekzu
        L&K
        • 2007
        • 1412
        • Superb II combi (3V5)

        #4
        wyczysc dokladnie miejsce w ktorym lezy klocek - najlepiej szczotka drucina w wiertarce

        Komentarz

        • bubuDE
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 763
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          nie zapomnij o smarze miedzianym bo to on umozliwia swobodny ruch okladek na prowadnicach i zapobiega popiskiwaniu.
          PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

          Komentarz

          • hubert78
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1576

            #6
            Sprawdził bym jeszcze dla pewności tłoczek od zacisku czy jak to sie tam zwie.
            miałem podobnie w kangoorze z przodu tłoczek krzywo leżał klocek z jednej strony odbijał a z drugiej go żarło .

            Komentarz

            • Samiec
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4287
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Moglby mi ktos wskazac na zdjeciu ponizej ktore to jest prowadnica? :roll:

              LINK

              Wyjolem dzisiaj klocki i od strony tloczka na dole klocek byl bardziej starty niz na gorze.
              Do tego jak go ruszylem to wypadla okladzina.
              Wziolem szczypcami wkrecilem troche tloczek, chcac sprawdzic czy sie zapiekl. Niebylo wsumie duzego oporu, ale nie wiem czy powinno to wchodzic/krecic ciasno czy lekko.
              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

              Komentarz

              • marekzu
                L&K
                • 2007
                • 1412
                • Superb II combi (3V5)

                #8
                to co zaznaczyles - jak wlozysz klocek to on ma mozliwosc poruszania sie do-od tarczy - jesli jest syf zacisk docisnie go do tarczy ale on juz nie cofnie sie - wez to dokladnie wyczysc -

                Komentarz

                • hubert78
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1576

                  #9
                  Zamieszczone przez Samiec
                  Wziolem szczypcami wkrecilem troche tloczek, chcac sprawdzic czy sie zapiekl. Niebylo wsumie duzego oporu, ale nie wiem czy powinno to wchodzic/krecic ciasno czy lekko.
                  Jeżeli chodzi w tył i w przód tzn nie jest zapieczony a jeśli płynu nie widać na zewnątrz to jest OK czyli tak jak mówili koledzy przeczyść prowadnice i będzie Git

                  Komentarz

                  • Samiec
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4287
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez marekzu
                    to co zaznaczyles - jak wlozysz klocek to on ma mozliwosc poruszania sie do-od tarczy - jesli jest syf zacisk docisnie go do tarczy ale on juz nie cofnie sie - wez to dokladnie wyczysc -
                    Czyli prowadnice to sa te blaszki na ktorych siedzi klocek. I to miejsce oczyscic i smarowac smarem miedzianym ?:>
                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      tak , to jest ta czesc odlewu

                      Komentarz

                      • Samiec
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4287
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Klocki i tarcze zmienione, prowadnice byly zapieczone, trzeba bylo wszystko ladnie wyskrobac i doczyscic i nasmarowac
                        Teraz tylko po zalozeniu nowych tarcz mam wrazenie ze kola lekko bija :roll:
                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez Samiec
                          Teraz tylko po zalozeniu nowych tarcz mam wrazenie ze kola lekko bija :roll:
                          Nie widziałem jak to było robione ale możliwe jest że pod tarcze dostał się jakiś syf :?
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • Samiec
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4287
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                            Nie widziałem jak to było robione ale możliwe jest że pod tarcze dostał się jakiś syf :?
                            To raczej pomijam, bo staralem sie aby wszystko bylo czysciutkie :wink: Walczylem z piasta szczotka druciana i papierem sciernym,a po wszystkim wszystko wydmuchane sprezonym powietrzem. Pojezdze troche i po obserwuje, w razie co zdemontuje i zamontuje je raz jeszcze dla pewnosci. :roll:
                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #15
                              Samiec, jeśli pod tarczą wszystko ok, to odkręć koła i obróć je o 180', znów przykręć i sprawdź czy dalej bije. Ten zabieg pomógł u berniego na nowych felgach i oponach to może i Tobie pomoże
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              Pracuję...