Witam serdecznie
Jest to moja pierwsza wizyta na stronie wiec wybaczcie niewiedze. Zastanawiam sie nad zakupem auta w wersji kombi. Powaznie zastanawiamy sie nad Octavia i dlatego mam kilka pytan.
Do niedawna myslalem, ze Octavie maja po prostu silnik TDI (taki mnie interesuje), a tu okazuje sie, ze tak jak w koncernie VW jest kilka wersji tych silnikow. Ktory z nich jest najbardziej polecany czyli ma najlepszy stosunek mocy, paliwozernosci i awaryjnosci? Szukam auta po liftingu w granicach 2001-2003. W jaki sposob sprawdzic jaki silnik jest zamontowany w danym aucie?
Czy auto po pierwszym liftingu przechodzilo jakies zmiany, ktore cos zmienialy, dodawaly, eliminowaly problemy?
Na co zwrocic uwage podczas zakupu? Czy sa jakies elementy ktore warto sprawdzic? Nigdy nie mialem diesla, ale czytalem ze te ze stajni VW cierpia na awarie sprezarki. Czytalem rowniez na forum VW jak ktos opisywal, ze najczesciej powodem jest sadza i brud ktory zakleja sprezarke. Jak to wyglada?
Pomierzylem troche wczoraj swoja Vectre liftback i przestraszylem sie troche wysokoscia bagaznika do poziomu szyb w Octavii. Porownujac do mojego auta jest prawie o polowe plytszy bagaznik (ok 37cm). Czy ktos moze potwierdzic jaka jest faktyczna wysokosc bagaznika? Po za tym to bagaznik jest porownywlny/minimalnie wiekszy. Tylko ta glebokosc.
Co warto kupic w standardzie? Oczywiscie pomijam detale jak poduszka, ABS czy wspomaganie. Bardziej zalezy mi na dodatkach jak komputer, climatronic czy dodatkowe detale ktore znaczaco podnosza jakosc uzytkowania.
Dziekuje za pomoc.
Marcin
Znalazlem informacje o wersjach diesla, ale mi bardziej zalezy na tych mocniejszych (130KM). Czy sa tak wrazliwe na kiepskie paliwo jak VW i czy awaryjnosc jest na podobnym poziomie do slabszych diesli.
Nigdzie nie znalazlem informacji o tym jak sprawdzic jaki silnik jest pod maska. Auto bede kupowal w Anglii i tu zaden Anglik nie chce sie bawic w sprawdzanie wersji silnika. dlatego zastanawiam sie czy po zegarach albo obudowie silnika mozna poznac moc auta?
Wiem tez o serii wadliwych turbin, ale tez nie znalazlem jak szybko dowiedziec sie jaka jest zamontowana w ogladanym aucie.
Silnik ma trzy literowy kod ktory mozesz go przeczytac na wklejce w bagazniku i/lub w ksiazce serwisowej. Np. ASV 110 KM VP , ALH 90 KM VP, ASZ 130 KM PD.
Dzieki, juz wiem wiecej. Wolalbym jednak dowiedziec sie czy mozna jednostki rozroznic z zewatrz (wyglad silnika, zegary), zeby oszczedzic dzwonienia i marnowania czasu. Zreszta ludzie niechetnie podaja te oznaczenia weszac podstep.
Np VW ma naklejki "TDI" i na podstawie koloru mozna szybko dojsc wersji i odrzucic te ktorych nie szukamy. Potem mozna juz szukac naklejek czy sprawdzac silnik, ale dzieki smiesznym naklejkom mozna oszczedzic duzo czasu. Tego samego szukam w Octavii.
Czy wszystkie wersje silnikow byly montowane przez caly okres produkcji czy moze w latach w jakich szukam auta bylo tylko kilka?
Czy wszystkie wersje silnikow byly montowane przez caly okres produkcji czy moze w latach w jakich szukam auta bylo tylko kilka? mkaminski100, naprawdę TEŻ było, poświęć więcej czasu na szukanie !!!!!!!!!!
Pewnie tak, ale mi zalezy bardziej na tym jak poznac silnik z zewnatrz.
To jest dodatkowe pytanie pozwalajace na eliminacje poszczegol;nych jednostek i jesli bylo to pewnie je znajde.
z zewnątrz raczej nie poznasz,
130tka ma skrzynie 6tke :szeroki_usmiech :wink:
a pozostałe 5tke
90hp agr do 2003/4
90hp alh od 2003/4
110 ahf do 2003/4
110 asv od 2003/4
130 asz
najlepiej tabliczke znamionowa w bagazniku, najprostsze rozwiązanie
z tego co wiem nikt nie narzeka w 130tkach na jakość paliwa, ale
opału pewnie nikt z nas nie leje :wink:
ja bym szukał tylko 130tki,
nowsza konstrukcja, mocniejszy silnik i super baza do modów,
a spalanie 1-2l większe od słabszych wersji
co do awari spreżarek, jak nie będziesz pałował na zimnym silniku i
dasz mu odpocząć po ostrzejszej jeździe nic sie nie powinno dziać,
regularna wymiana filtra powietrza też jest wskazana żeby jakieś
kamyczka czy syfu nie wciągnęła bo wtedy turbulum idzie w pi*&u
dobry olej, regularnie wymieniany też jest wskazany,
co do wyposażenia, klima koniecznie, z kilmatronika
nigdy nie korzystałem bo niemam wiec nie wiem
ale obiło mi sie o uszy że potrafi zimą zwariować i dawać zimne
zamiast ciepłego,nie wiem na ile to prawda,
szukaj wersji z xenonem,super w nocy sie jeździ, jakby dzień był!
przydatny gadżet to tempomat i podgrzewane dupska...
bagażnik ma pojemność 500l/1500l wg mnie jest ogromny,
szczególnie w kombi, przeszkadza tylko próg nierówny załadunku,
ale ogólnie to i przeprowadzki da sie zrobić !
komputer ma każda wersja która ma seryjnie elektryczne
szyby z przodu,przydatny gadżet,ale i bez niego da sie żyć,
w wyższych wersjach fotele mają regulacje pod lędźwie, a pasażer
też fotel na wysokość,
nie wiem jak u Ciebie sie wersje nazywaja ale w polsce to bym
szukał minimum ambiente a najlepiej elegance
jeżeli szukasz do 2003r to 130 bedzie trudno znaleźć, bo własnie chyba w 2003
zaczeli je montować.
ASZ na pierwszy rzut oka można odróżnić bez problemu > ma korek wlewu oleju po innej stronie niż VP a po której to proszę Cię kolego żebyś przynajmniej raz użył opcji SZUKAJ
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz