Kilka pytan do posiadaczy Octavii.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dniopers
    Classic
    • 2008
    • 2

    Kilka pytan do posiadaczy Octavii.

    KyLo, witam kolejnego z Lublina
  • mkaminski100
    Classic
    • 2007
    • 9

    #2
    Kilka pytan do posiadaczy Octavii.

    Witam serdecznie
    Jest to moja pierwsza wizyta na stronie wiec wybaczcie niewiedze. Zastanawiam sie nad zakupem auta w wersji kombi. Powaznie zastanawiamy sie nad Octavia i dlatego mam kilka pytan.
    Do niedawna myslalem, ze Octavie maja po prostu silnik TDI (taki mnie interesuje), a tu okazuje sie, ze tak jak w koncernie VW jest kilka wersji tych silnikow. Ktory z nich jest najbardziej polecany czyli ma najlepszy stosunek mocy, paliwozernosci i awaryjnosci? Szukam auta po liftingu w granicach 2001-2003. W jaki sposob sprawdzic jaki silnik jest zamontowany w danym aucie?

    Czy auto po pierwszym liftingu przechodzilo jakies zmiany, ktore cos zmienialy, dodawaly, eliminowaly problemy?

    Na co zwrocic uwage podczas zakupu? Czy sa jakies elementy ktore warto sprawdzic? Nigdy nie mialem diesla, ale czytalem ze te ze stajni VW cierpia na awarie sprezarki. Czytalem rowniez na forum VW jak ktos opisywal, ze najczesciej powodem jest sadza i brud ktory zakleja sprezarke. Jak to wyglada?

    Pomierzylem troche wczoraj swoja Vectre liftback i przestraszylem sie troche wysokoscia bagaznika do poziomu szyb w Octavii. Porownujac do mojego auta jest prawie o polowe plytszy bagaznik (ok 37cm). Czy ktos moze potwierdzic jaka jest faktyczna wysokosc bagaznika? Po za tym to bagaznik jest porownywlny/minimalnie wiekszy. Tylko ta glebokosc.

    Co warto kupic w standardzie? Oczywiscie pomijam detale jak poduszka, ABS czy wspomaganie. Bardziej zalezy mi na dodatkach jak komputer, climatronic czy dodatkowe detale ktore znaczaco podnosza jakosc uzytkowania.
    Dziekuje za pomoc.
    Marcin

    Komentarz

    • deespe
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1468

      #3
      mkaminski100, spróbuj sobie użyć funkcji szukaj bo jest opór informacji i odpowiedzi na twoje pytania :lol:
      :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

      Komentarz

      • mkaminski100
        Classic
        • 2007
        • 9

        #4
        Znalazlem informacje o wersjach diesla, ale mi bardziej zalezy na tych mocniejszych (130KM). Czy sa tak wrazliwe na kiepskie paliwo jak VW i czy awaryjnosc jest na podobnym poziomie do slabszych diesli.
        Nigdzie nie znalazlem informacji o tym jak sprawdzic jaki silnik jest pod maska. Auto bede kupowal w Anglii i tu zaden Anglik nie chce sie bawic w sprawdzanie wersji silnika. dlatego zastanawiam sie czy po zegarach albo obudowie silnika mozna poznac moc auta?
        Wiem tez o serii wadliwych turbin, ale tez nie znalazlem jak szybko dowiedziec sie jaka jest zamontowana w ogladanym aucie.

        Komentarz

        • hubert78
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1576

          #5
          oznaczenie silnika znajdziesz na naklejce znamionowej w bagażniku jak podniesiesz dywanik

          Komentarz

          • Czader
            Ambiente
            • 2005
            • 145

            #6
            Silnik ma trzy literowy kod ktory mozesz go przeczytac na wklejce w bagazniku i/lub w ksiazce serwisowej. Np. ASV 110 KM VP , ALH 90 KM VP, ASZ 130 KM PD.
            Czader

            OCTA COMBI 2003 ALH

            Komentarz

            • mkaminski100
              Classic
              • 2007
              • 9

              #7
              Dzieki, juz wiem wiecej. Wolalbym jednak dowiedziec sie czy mozna jednostki rozroznic z zewatrz (wyglad silnika, zegary), zeby oszczedzic dzwonienia i marnowania czasu. Zreszta ludzie niechetnie podaja te oznaczenia weszac podstep.
              Np VW ma naklejki "TDI" i na podstawie koloru mozna szybko dojsc wersji i odrzucic te ktorych nie szukamy. Potem mozna juz szukac naklejek czy sprawdzac silnik, ale dzieki smiesznym naklejkom mozna oszczedzic duzo czasu. Tego samego szukam w Octavii.
              Czy wszystkie wersje silnikow byly montowane przez caly okres produkcji czy moze w latach w jakich szukam auta bylo tylko kilka?

              Komentarz

              • hubert78
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1576

                #8
                Czy wszystkie wersje silnikow byly montowane przez caly okres produkcji czy moze w latach w jakich szukam auta bylo tylko kilka?
                mkaminski100, naprawdę TEŻ było, poświęć więcej czasu na szukanie !!!!!!!!!!

                Komentarz

                • mkaminski100
                  Classic
                  • 2007
                  • 9

                  #9
                  Pewnie tak, ale mi zalezy bardziej na tym jak poznac silnik z zewnatrz.
                  To jest dodatkowe pytanie pozwalajace na eliminacje poszczegol;nych jednostek i jesli bylo to pewnie je znajde.

                  Komentarz

                  • Dzida
                    RS
                    • 2006
                    • 2253

                    #10
                    Powodzenia :roll:

                    Komentarz

                    • dede_adam
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 1449

                      #11
                      z zewnątrz raczej nie poznasz,
                      130tka ma skrzynie 6tke :szeroki_usmiech :wink:
                      a pozostałe 5tke
                      90hp agr do 2003/4
                      90hp alh od 2003/4
                      110 ahf do 2003/4
                      110 asv od 2003/4
                      130 asz
                      najlepiej tabliczke znamionowa w bagazniku, najprostsze rozwiązanie

                      z tego co wiem nikt nie narzeka w 130tkach na jakość paliwa, ale
                      opału pewnie nikt z nas nie leje :wink:

                      ja bym szukał tylko 130tki,
                      nowsza konstrukcja, mocniejszy silnik i super baza do modów,
                      a spalanie 1-2l większe od słabszych wersji

                      co do awari spreżarek, jak nie będziesz pałował na zimnym silniku i
                      dasz mu odpocząć po ostrzejszej jeździe nic sie nie powinno dziać,
                      regularna wymiana filtra powietrza też jest wskazana żeby jakieś
                      kamyczka czy syfu nie wciągnęła bo wtedy turbulum idzie w pi*&u
                      dobry olej, regularnie wymieniany też jest wskazany,
                      co do wyposażenia, klima koniecznie, z kilmatronika
                      nigdy nie korzystałem bo niemam wiec nie wiem
                      ale obiło mi sie o uszy że potrafi zimą zwariować i dawać zimne
                      zamiast ciepłego,nie wiem na ile to prawda,
                      szukaj wersji z xenonem,super w nocy sie jeździ, jakby dzień był!
                      przydatny gadżet to tempomat i podgrzewane dupska...

                      bagażnik ma pojemność 500l/1500l wg mnie jest ogromny,
                      szczególnie w kombi, przeszkadza tylko próg nierówny załadunku,
                      ale ogólnie to i przeprowadzki da sie zrobić !

                      komputer ma każda wersja która ma seryjnie elektryczne
                      szyby z przodu,przydatny gadżet,ale i bez niego da sie żyć,
                      w wyższych wersjach fotele mają regulacje pod lędźwie, a pasażer
                      też fotel na wysokość,

                      nie wiem jak u Ciebie sie wersje nazywaja ale w polsce to bym
                      szukał minimum ambiente a najlepiej elegance

                      jeżeli szukasz do 2003r to 130 bedzie trudno znaleźć, bo własnie chyba w 2003
                      zaczeli je montować.

                      pozdro! mam nadzieje że pomogłem troche !

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        ASZ na pierwszy rzut oka można odróżnić bez problemu > ma korek wlewu oleju po innej stronie niż VP a po której to proszę Cię kolego żebyś przynajmniej raz użył opcji SZUKAJ
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        Pracuję...