Wymiana turbinki w O1 ? A może regeneracja.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ingraf
    Drive
    S_OCP Member
    • 2004
    • 83

    Wymiana turbinki w O1 ? A może regeneracja.

    Piotrek polecam uwazne przeczytanie pierwszej i drugiej strony tego dlugasnego watku. W moim odczuciu do chwili gdy Mikrus dokonal nadinterpretacji wypowiedzi Jara - doszukujac sie w niej niesamowitej wrecz zlosliwosci wobec MT. Moze ja slepy jestem ale wypowiedzi o tym ze do czegos podchodzi sceptycznie i ze MT nie jest cudotworca maja niewiele wspolnego z blyskawicznym podsumowaniem dzialalnosci Jaro na forum i daniem mu ostrzezenia a chwile pozniej zakazu pisania. Ja rozumiem ze przerwal wam chlopak (pozdro dla Szkody Mikrusa i Berniego :diabelski_usmiech ) te wszystkie ohy i ahy na temat podatnego egzemplarza - ale zeby go od razu na wczasy wysylac to lekka przesada.

    Pawel widze ze jakis doktorat z dyszli w miedzyczasie zrobiles :diabelski_usmiech

    Zamieszczone przez Purchawa
    Nawet zarzucil, ze MAHA klamie, nie mowiac juz o tunerze...
    pokaz Piotrus gdzie bo szukam i szukam .....

    Moim zdaniem (ktore pewnie was nie interesuje), zareagowaliscie dosc nerwowo na sceptyzm (badz co badz grzeczny i wywazony) jednego z forumowiczow, zupelnie niepotrzebnie bo gosc sie okazal honorowy i sam chcial rozwiac swoje watpliwosci jadac na inna hamownie. Za nadgorliwosc dostal co dostal i tyle ....

    Nie bardzo tylko rozumiem po co taki sposob rozwiazywania sporow ....
    Octavia II 1.9TDI Classic
  • autorus
    Rider
    • 2004
    • 508

    #2
    Wymiana turbinki w O1 ? A może regeneracja.

    Cieknie mi olej z intercoolera Samochód przejechał 125kkm. I teraz pytanko czy warto regenerować czy kupić nówkę? I czy ASZ czy może juz ARL?
    Dziś w serwisie mnie zaskoczyli , że turbinka przecieka i w związku z tym piszę. Moc podkręcona do 163KM.

    Czy jak założe nową ASZ to będę musiał jechać na dostrajanie do Mastersa? Czy tylko jak kupię wiekszą czyli ARL?

    Autorus
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
    Budowa mojego domku MURATORZE

    ----------------------------------------------------
    Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...a duzo musisz oleju dolewac miedzy wymianami? jezeli nie
      to to ze dolot i IC lekko plywa w oleju jest normalne.
      Gdybys jednak zmienial turbine to obowiazkowo na taka z ARLa
      i korekta softu.

      Darek
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • Sev
        L&K
        • 2007
        • 1295

        #4
        Mnie chyba dotknął ten sam problem w 1,8T AUM, auto ma przebieg dopiero 33tys km. Kupione jako używane 2 tys km temu :-(
        Dzisiaj się zorientowałem że dolna część intercoolera jest mocno zaolejona i kapie z niego. Poziom oleju nie zmienił się ale martwi mnie to :-(
        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

        Komentarz

        • Hanz2k
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 522

          #5
          Sev, umyj intercooler przez kratkę z przodu i dopiero wtedy obejrzyj jeszcze raz.
          Hanz2k
          1,8 T by MT
          :admin: bo nie użyłem Szukaj

          Komentarz

          • autorus
            Rider
            • 2004
            • 508

            #6
            Zamieszczone przez dariuspolo
            ...a duzo musisz oleju dolewac miedzy wymianami? jezeli nie
            to to ze dolot i IC lekko plywa w oleju jest normalne.
            Gdybys jednak zmienial turbine to obowiazkowo na taka z ARLa
            i korekta softu.

            Darek
            No własnie olej leci z tej rury dolotowej do ic. Dziś właśnie zauważyłem jak w serwisie podnieśli samochód. Od ostatniego przeglądu tj przez oststnie 5kkm nic nie dolałem. Ale będę obserwowł i jak mi się uda upolować ARL to przy nastepnej wizycie bym wymienił.

            Autorus

            PS. Nigdy tamtendy olej mi sie nie lał. Przynajmniej nic o tym nie wiem.
            http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
            Budowa mojego domku MURATORZE

            ----------------------------------------------------
            Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

            Komentarz

            • Sev
              L&K
              • 2007
              • 1295

              #7
              Zamieszczone przez Hanz2k
              Sev, umyj intercooler przez kratkę z przodu i dopiero wtedy obejrzyj jeszcze raz.
              Mam taki zamiar, w międzyczasie wymienię olej (chyba jest zalany Castrol TXT) na Mobil 1 5W50 i zobaczę co wtedy. Olej i tak muszę wymienić.
              Przy intercoolerze jest jakiś czujnik, nie wiem od czego. Ostatnio zapala mi się kontrolka silnika (check) i komp podaje że jest zbyt uboga mieszanka, auto jedzie normalnie i może to zaolejony czujnik bedzie tego przyczyną? Oby.
              Dzięki Hanz2k
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz

              • Hanz2k
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 522

                #8
                Nie ma sprawy. Mało AUM na forum więc trzeba sobie pomagać . Jak datuje się twoja Octa (miesiąc-rok)? Co do oleju - zastanów się mimo wszystko nad Motulem. W paru wątkach był omawiany i widać doświadczalnie, że to lepszy olej.
                Hanz2k
                1,8 T by MT
                :admin: bo nie użyłem Szukaj

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  autorus, możesz wymieniać turbiny do usranej śmierci a i tak będziesz miał olej w dolocie.
                  Bierze sie on nie z turbiny tylko z odmy :idea: :idea: :idea:

                  Jeśli jakiś niedowiarek się znajdzie to mogę pokazać mój dolot gdzie nie ma grama oleju czy jakiegokolwiek syfu (turbina regenerowana> 55tyś.km temu; odma, EGR wywalone jakieś 20tyś.km temu)
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • misiek^wro
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8321

                    #10
                    dobrygrzeswawa dobrze gada, polac mu.
                    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      dobrygrzeswawa, Odme masz zrobione bardziej ekologicznie do 'słoiczka' czy mnie 'pod auto'
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        Zamieszczone przez misiek^wro
                        dobrygrzeswawa dobrze gada, polac mu.
                        w Krościenku, nie ma problemu

                        Zamieszczone przez Maicroft
                        dobrygrzeswawa, Odme masz zrobione bardziej ekologicznie do 'słoiczka' czy mnie 'pod auto'
                        narazie wersja mniej ekologiczna ale niedługo robie zbiorniczek ponieważ za dużo oleju spiernicza przez ten wąż
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • Sev
                          L&K
                          • 2007
                          • 1295

                          #13
                          Zamieszczone przez Hanz2k
                          Jak datuje się twoja Octa (miesiąc-rok)?
                          Pierwsza rej. sierpień '04
                          Zamieszczone przez Hanz2k
                          Co do oleju - zastanów się mimo wszystko nad Motulem. ...
                          Mobila już kupiłem więc może za 15kkm ;-) Zobaczę jak będzie się sprawował.

                          Co do odmy i oleju w IC to czy tak samo będzie w 1.8T jak w 1.9TDI?
                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                          Komentarz

                          • Paweł T
                            Elegance
                            • 2006
                            • 784

                            #14
                            ja też po regeneracji turbiny wywaliłem odmę na zewnątrz, sprawdź czy masz podciśnienie w wężykach dochodzących do zaworu N75
                            TDI ASV 140KM 300Nm

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3776
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              co do odmy to u mnie się to sprawdza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...highlight=odma
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • autorus
                                Rider
                                • 2004
                                • 508

                                #16
                                No w sumie to nie zaobserwowałem,żeby turbinka mi gwizdała ani chodziła inaczej niż zwykle. Fakt faktem olej wycieka, choć do tej pory jeszcze nic nie dolałem a standardowo między wymianami to dolewałem ok 0,5 litra. (ale taka sytuacja była od samego początku).

                                Więc co ja mam z tym wszystkim zrobić? Gdzie sprawdzić czy turbawka działa ok czy nie?

                                Autorus
                                http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                                Budowa mojego domku MURATORZE

                                ----------------------------------------------------
                                Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Zobacz czy dmucha w pelnym zakresie obrotow jak ma dmuchac i jak jest dobrze to nic nie ruszaj.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • autorus
                                    Rider
                                    • 2004
                                    • 508

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Zobacz czy dmucha w pelnym zakresie obrotow jak ma dmuchac i jak jest dobrze to nic nie ruszaj.
                                    Sprawdzałem na trasie i nic nie zauważyłem , idzie jak zawsze żadnych dziwnych dźwięków.
                                    W innym wątku juz pytałem się o turbinki i tunning, ale w sumie nic niczemu nie przeszkadza. Trzeba się i tak przygotować na zmiany

                                    A co z tą odmą i EGR? Brać się za to? Jak się w ogóle to czyści? Czy może dać komuś do czyszczenia?

                                    Dziwna sprawa ale zauważam ze faktycznie ludzie z aso nie za bardzo się na niektórych rzeczach znają (delikatnie mówiąc) . Oczywiście nie mówię o wszystkich.

                                    Autorus
                                    http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                                    Budowa mojego domku MURATORZE

                                    ----------------------------------------------------
                                    Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                                    Komentarz

                                    Pracuję...