wspomaganie układu kierowniczego octawii II 1,6 MPI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bogi71
    Classic
    • 2008
    • 7
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    wspomaganie układu kierowniczego octawii II 1,6 MPI

    Zamieszczone przez nosferatus
    Myślę,że jak nikt do 10:30 się nie zdeklaruje to nie ma po co jechać bo tylko się ośmieszymy ,że OCP w Krakowie jest takie"silne"
    sorki że się wtrącam ale czy nie mozecie przyłaczyć się do Skodovki ?? i razem wziaśc udział w imprezie ?? przecież tu nie chodzi o prezentacji każdego klubu Skody tylko o prezentacje tej marki
    bogi71
  • jerzy
    Classic
    • 2007
    • 4

    #2
    wspomaganie układu kierowniczego octawii II 1,6 MPI

    Mam octawię II 1,6. 2005 rok przebieg 20.000km. spisuje sie wspaniale, duża wygodna i cicha. Przed kilkoma dniami wpadłem lewym kołem na zgłąbioną na kilka cm studzienkę / jechałem około 40km/h/ czyli nic wielkiego. W tym momencie zapaliła sie sygnalizacja awaria wspomagania układu kierowniczego - kolor pomarańczowy/wspomaganie elektromechaniczne/. Jeżdżę przez tydzień raz sygnalizacja sie pali i wspomagania jest fatalne zaraz potem gaśnie i wszystko jest ok. Podpowiedziano naładuj akumulator bo komp wyłacza wspoganie. Zrobiłem to i nadal wystepuje problem. Byłem w serwisie, drapia sie po głowie, mówia o wymianie czujnika skretu, że to podobno pomoze ale pewnosci nie maja bo z taka usterką sie jeszcze nie spotkali. Serwują cene usługi na kilkaset zł. Czy ktoś spotkał sie z takim problemem i jakie jest na to lekarstwo
    jerzy

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Trzeba podlaczyc VAG z CAN lub VAS i przeczytac czego chce od tego czujnika. Jest kilka czujnikow w tym jeden w kierownicy. Rozumie, ze gwarancja juz sie skonczyla
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • jerzy
        Classic
        • 2007
        • 4

        #4
        Gwarancja sie skończyła w lutym. Byłem u znajomego, podłączał koputer i wykazało: zwiekszona rezystancja w obwodzie lub awaria czujnika skrętu. Z tym że powiedziano mi że ten typ ma zmodyfikowany czujnik i on nie ma prawa ulec awarii. I nie potrafi powiedzieć co się dzieje . Bo gdyby lampka sie zapaliła i świeciła cały czas to było by bez problemu a ona sama sie zapala i potem gaśnie. W trakcie wizyty w aso nie udało mi sie zeby lampka świeciła. Raz juz mało brakowało a przed sama bramą zgasła i wszystko było ok.
        jerzy

        Komentarz

        • macieks
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 469
          • Octavia III (5E3)
          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez jerzy
          zwiekszona rezystancja w obwodzie
          to może być po prostu przerwa w obwodzie - może coś się poluzowało (np kabelek przy czujniku) i jak styka to ok a jak nie styka to świeci kontrolka (no i nie działa wspomaganie)
          Była: O1 1.6 MPI
          Jest: O3 1.2 TSI

          Komentarz

          • jerzy
            Classic
            • 2007
            • 4

            #6
            muszę znaleźć zaufanego mechanika, który będzie się orientował we wspólczesnych samochodach a jednocześnie byłby uczciwy

            [ Dodano: Sro 12 Wrz, 07 16:54 ]
            A może ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie tego czujnika szukać, może faktycznie poluzował sie kabelek bo kontrolka reaguje na wyboje i gwałtowniejsze skręty.

            [ Dodano: Sob 15 Wrz, 07 18:52 ]
            Witam!!!
            No i wyjaśniło się. W środę został sprawdzony akumulator przez faceta znajacego sie i okazało się że 2,5 letni magazyn energii jestst do bani. Zakupiłem centrę, i od tego momenty wspomaganie przestało się wyłączać. To już trzy dni mam spokój i cała inwestycja wyniosła 300 zł. pozdrawiam
            jerzy

            Komentarz

            Pracuję...