Jest chłodzona olejem poprzez najzwyklejsze smarowanie.Nic takiego jak piszesz nie słyszałem i chyba nawet nie jest mozliwe.Dlatego tez po dłuzszej lub ostrzejszej jezdzie nalezy pozwoli silnikowi pochodzic na wolnych obrotach,zeby turbina sie zdazyła ochłodzic.W przeciwnym razie gdy zbyt szybko wyłaczysz silnik brak cisnienia w układzie smarowania silnika i co za tym idzie równiez turbiny moze sie ona krecic na tzw.sucho coznacznie skraca jej zywotnosc (łozyska).Tyle co ja wiem.
Jest chłodzona olejem poprzez najzwyklejsze smarowanie.Nic takiego jak piszesz nie słyszałem i chyba nawet nie jest mozliwe.Dlatego tez po dłuzszej lub ostrzejszej jezdzie nalezy pozwoli silnikowi pochodzic na wolnych obrotach,zeby turbina sie zdazyła ochłodzic.W przeciwnym razie gdy zbyt szybko wyłaczysz silnik brak cisnienia w układzie smarowania silnika i co za tym idzie równiez turbiny moze sie ona krecic na tzw.sucho coznacznie skraca jej zywotnosc (łozyska).Tyle co ja wiem.
nie wiem jak jest w 1.8T - w 2.0 TFSI jest chlodzona ciecza po wylaczeniu silnika
każdy 1.9TDI też 2.0 TDi też tylko stare turbiny były chłodzone olejem
no patrz, mam u siebie turbine ARL-a i nie jest chłodzona płynem :P w 2.0 tdi BKD również nie jest :P
no chyba że w ARL i BKD siedzą tzw. "stare" turbiny :lol:
nie wypowiadam się o benzynowych ponieważ nie mam pojęcia co tam siedzi i proszę was, jeśli ktoś nie jest do końca pewny odnośnie diesla niech użyje np. google i nie pisze błędnych info
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Marian, w ksiazce Cedrycha jest napisane ze KKK03 (tam jest tylko o silniku AGU) jest chlodzona plynem z ukladu silnika i oczywiscie jest tez smarowana olejem z ukladu silnika.
Komentarz