Drżenie kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiek^wro
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8321

    #26
    rafalus, w marcu wsadzam brand new opony i daje felgi do sprawdzenia i jesli beda krzywe ... to ida sobie na emeryture do kogos innego :twisted:

    Takze zmienie tarcze. Jesli bedzie bicie, to bede mogl smialo powiedziec, ze do d... jest cos innego :roll:
    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


    Komentarz

    • Doba
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 357
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #27
      Nie spotkałem się nigdy z przypadkiem, że opony są powodem bicia przy hamowaniu.
      Tarcze przy złym pierwszym montażu zaczynają bić przy hamowaniu po pierwszym tys km. Jak tylko objawy nastaną trzeba rozebrać, wyczyścić i równomiernie złożyć. Miałem tak u siebie i teraz po 6 tys km. nic się nie dzieje , zero drgań przy hamowaniu.
      Dodam, że tarcze TRW.
      MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

      Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


      # # # # # # # # # # #

      Moja O2
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

      Komentarz

      • maciejposz
        Classic
        • 2007
        • 6

        #28
        Witam wszystkich i dziękuję za wszystkie porady

        Na obecną chwilę sprawa wygląda następująco:
        -Wymieniłem amortyzatory z przodu (bo i tak im się już należało)
        -założyłem nowe tarcze i klocki mimo że wcześniejsze były nowe i ponoć (zdanie ASO były ok)

        skutek następujący:
        -drżenie kierownicy ustało ale nadal czuję drżenie już nie na kierownicy gdzieś w okolicy hamulców, minimalne ale zawsze...

        Chwilowo muszę zaprzestać poszukiwań wibracji ze względów finansowych...
        O wszelkich postępach poinformuję Was...
        Pozdry dla wszystkich

        Komentarz

        • alfee
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2583

          #29
          maciejposz, miałem podobnie w swojej O. problem znikł po wymianie tarcz i klocków. Założyłem sam, dokładnie oczyszczając wszystkie powierzchnie przylegania, dokładnie wyczyściłem klockotrzymacze i zaciski. I problem ustał. Narazie przejechałem ok 3 kkm od wymiany i nie powraca problem. A tarcze to wentylowane Brembo MAX 280mm i klocki Ferodo Premier.
          Alfee
          Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
          Kawasaki ER5 :-)

          Komentarz

          • ===Tomy===
            Rider
            • 2006
            • 552

            #30
            Odświeżam temat - w moim przypadku udało się całkowicie usunąć podrygiwania przy lekkim hamowaniu. Skorzystałem z okazji wymiany napinacza paska wielorowkowego i sprzęgła alternatora (przy okazji 133000km i dopiero teraz wymieniałem) prosząc mechanika aby na nowo rozebrał i złożył przód. Wyczyścił piasty, założył na nowo klocki, coś tam przesmarował. Efekt taki, że nic już nie wibruje (tarcze ATE PD), a hamulec jest znacznie twardszy niż uprzednio - bierze już na samym początku. Obstawiam, że mechanik który mi to montował dał ciała. Następny naprawił błąd kolegi. Mam pecha zresztą. Od 4,5 roku autka pilnuje mi ten sam jeden człowiek w ASO. Akurat podczas zmiany tarcz i klocków przebywał na urlopie a jego zmiennik wydawał się być pewnym Grunt, że wszystko jest OK. Od razu inaczej się jedzie.

            BTW: EGR też wyczyszczony - zawartość wewnątrz masakryczna
            Silnik teraz ma o wiele ładniejszą kulturę pracy na wolnych obrotach.
            Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
            Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
            Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #31
              maciejposz, jakie masz felgi i przy jakiej prędkości Ci bije :?:
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • futer
                Drive
                • 2005
                • 60

                #32
                Zamieszczone przez jaro4444
                Zamieszczone przez maciejposz
                Podczas jazdy kierownica bardzo delikatnie zaczyna wibrować, natomiast podczas hamowania między 150 a 70km/h kierownica bardzo mocno drży na wszystkie strony...
                Czy czujesz wibracje mocniej jak przyśpieszasz ? Jak tak to prawdopodobnie przeguby wewnętrzne.

                Jakie miałeś watrości bicia tarczy zamontowanej na piaście? Nie na tokarce a na piaście :szeroki_usmiech

                no właśniee: ja u siebie zauwazyłem takie własnie wibracje jak opisujesz,
                czyli jak przeyspieszam przy ok 120-140 km/h

                czy mozecie napisac cos wiecej o tych przegubach wewnętrznych? co to takiego?
                czy to co na łączeniu drążków i przekładni kierowiczej?
                futer
                1.8T
                czysta benzyna (bez LPG)

                Komentarz

                • JanuszSz
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2835
                  • Superb II combi (3T5)

                  #33
                  przeguby,to elementy przenoszące napęd z mostu na koła.Wewnętrzne są bliżej skrzyni biegów,zewnętrzne bliżej koła.
                  Zobaczyć się nie da,gdyż są zasłonięte gumowymi osłonami(harmonijkami)
                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                  Komentarz

                  • mario_o
                    Classic
                    • 2007
                    • 7

                    #34
                    Ja równiez stawiałbym na tarcze.
                    1.9 TDI 121PS

                    Komentarz

                    • futer
                      Drive
                      • 2005
                      • 60

                      #35
                      no przyznam sie ze tarcze nie sa w najlepszym stanie i nadaja sie do wymiany :P
                      futer
                      1.8T
                      czysta benzyna (bez LPG)

                      Komentarz

                      Pracuję...