Octavia I 1.8T 150KM AUM - kilka PILNYCH pytan

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Geralt
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 589

    #26
    panowie - przejechalem na gazie ok... 200 000km amoze ciut wiecej, ogolnie wiem co mowie i zdaje sobie sprawe z ryzyka - wiem rowniez o tym ze spaliny LPG maja wyzsza temperature niz PB dlatego zakaladajc instalacje nie chce wziac "najprostszej taniej ale dzialajacej" a sprawdzona jaka niewatpliwie jest PRINS. Troszke czytalem na tym forum i na innych i w przypadku tegosilnika z turbina K03 lub "K03s" jest to bezpieczne pod warunkiem ze zadko przekraczamy 5000obrotow silnika - powyzej tej wartosci rzeczuywiscie temperatua moze znacznie wplynac na zywotnosc turbiny.
    Zgodze sie ze Diesel - dopuki bezawaryjnie dziala - jest ostatecznie tanszy w eksplowtacji ale jak cos sie sypnie w nowej generacji TDI przewaznie jest drozsze w naprawie. Dla mnie kluczowe znacznie ile musze wziac kredytu i ile on mnie bedzie kosztowal a w tym przypdaku 10000zł roznicy ma kolosalne znaczenie - na gaz moge przerobic auto za 2~3m ale zdecydowac sie na nie musze juz.
    pozdrawiam
    Adam W.

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #27
      Geralt, instalka pod 190 koni i niskie egt nie będzie kosztowała 5100 tylko coś koło 10kzł

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez MisiekWAW
        pamietajcie ze 3 osoby obciazenia to sporo, wiec jak ktos poda czas serii to trzeba bedzie dorzucic wage do tego wyniku jakos :idea:
        Czas serii został podany.
        Niemożliwe jest, żeby czas wzrastał do 20 sekund.
        Wiele razy jeździłem swoją 1,8 T z 4 osobami i nic takiego się nie działo.

        Komentarz

        • Geralt
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 589

          #29
          nie pamietam nazwy firmy... generalnie znana firma w warszawie zajmujaca sie montazem instalacji 4 i 5 generacji - strona www to na pewno 3 litery zaczyna sie na "e" - bardzo chwalona na audiklub polka i klub audi A3 - dzwonilem dzis i ok 20min rozmawaialem z mechanikiem ktory zakalda te instalacje (nie z handlowcem) mowil ze PRINS ma specjalnymodul do silnikow z chiptuningiem (w tym doladowanych) - koszt znikomy 300zł drozej niz seryjna instalacja. Troszke tych aud zrobili (audic w 1.8T) i nie slyszalem 1 slowa ze cos jest nie tak
          za chwile poszukam i podam link do strony
          ok mam: egp.pl - macie jakies doswiadczenia z ta firma?

          [ Dodano: Pon 17 Wrz, 07 21:21 ]
          ps: jak mowicie -zwazywszy na te braki w osiagach 26500zł to duo czy malo jak za skode octavie kombi z 2003r?? (przebieg 190000km, klimatronik, asr, 4xel szyby, spryskiwacze rflektorow itp. - kiedys lekko puknieta w nadkole - tak stan pceniam na db~bdb
          pozdrawiam
          Adam W.

          Komentarz

          • Piotr_T
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 479

            #30
            Re: Octavia I 1.8T 150KM AUM - kilka PILNYCH pytan

            Zamieszczone przez Geralt
            dzieki za konkretna odpowiedz

            gaz wcisnalem do dechy - wyrazny swist slychac od ok 2100rpm

            olej byl koloru "sraczkowatego" (obrazowo ale najbardziej konkretnie) byl matowy, nie przezroczysty - zupelnie inny niz 10W40 ktory leje do mojego paska - przezroczysty byl dopiero po roztarciu na cienka warstwe na palcu, byl czysty nie mial widocznych zanieczyszczen.
            Co do oleju to tudno mi powiedziec, poprzednie moje auto (Lanos) eksploatowalo (tzn. zmienialo wyglad) olej w podobnym stylu - tak jak opisalem. Matowy swiadczylby o jakims dodatku lub... plynie chlodniczym w oleju, ale to bys pewnie poznal po majonezie na korku. Co do swistu turbiny to wydaje sie, ze jest ok - u mnie jest tak samo.

            Komentarz

            • Geralt
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 589

              #31
              OK, klamka zapadla - biore to auto. Niebawem napisze wiecej szczegolow i opinie z 400km jazdy. Wyglada na to ze z niektorymi z Was zapoznam sie blizej
              pozdrawiam
              Adam W.

              Komentarz

              • borut
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 299

                #32
                Zamieszczone przez Geralt
                sprawdzona jaka niewatpliwie jest PRINS
                Ja osobiście polecam - okolo 40kkm bez problemow
                Powered by VSI PRINS

                Komentarz

                • Geralt
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 589

                  #33
                  a powiedz mi masz seryjne 150km czy robiles jakiegos moda?
                  pytam bo zastanawiam sie czy przy modzie i LPG nie ebde potrzebowal wiekszego IC..
                  pozdrawiam
                  Adam W.

                  Komentarz

                  • cieq
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 745
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGU 1.8 20VT 150 KM
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #34
                    A co ma LPG do większego IC? :roll:
                    www.pinkbike.com

                    Komentarz

                    • Geralt
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 589

                      #35
                      popraw mnie jesli sie myle ale:
                      1 Gaz ma wyzsza temperature spalania niz PB
                      2 Turbina jest zasilana gazami wylotowymi silnika
                      3 Turbina grzeje sie poprzez:
                      a) cieplo oddawane ze spalin
                      b) tarcie wlasne spowodowane duzymi predkosciami obrotowymi

                      jesli temperatura spalin jest wyzsza to wiecej ciepla jest przekazywane do turbiny
                      a ta ma pewna wytrzymalosc cieplna czyli MOZE wymagac lepszego chlodzenia (zarowno oleju jak i powietrza ktore pompuje).
                      Ale nie twierdze - moge sie mylic... to bedzie moj pierwszy samochod z turbo i do tej pory wiedze zglebialem czysto hobbistycznie - w tej chwili chce ja uzupelnic i stad moje pytania.
                      pozdrawiam
                      Adam W.

                      Komentarz

                      • borut
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 299

                        #36
                        Zamieszczone przez Geralt
                        a powiedz mi masz seryjne 150km czy robiles jakiegos moda?
                        Ja jestem zwykłym bananem i dla mnie 150 km jest wystarczające. Nawet nie myśle o zwiększaniu mocy...
                        Powered by VSI PRINS

                        Komentarz

                        • Geralt
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 589

                          #37
                          wiesz - ja tez wyroslem juz z szarzowania ale wieksza moc = wieksza elastycznosc a ta sie przydaje zarowno przy normalnej jezdzie jak i przy wyprzedzaniu a VR przyzwyczail mnie do w miare bezstresowego wyprzedzania... zreszta kiedys sobie powiedzialem ze jak bede zmianial auto to na szybsze wiec "chipa" chce zrobic (wszystkiego trzeba w zyciu sprobowac)
                          pozdrawiam
                          Adam W.

                          Komentarz

                          • cook
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 181

                            #38
                            Zamieszczone przez Geralt
                            Zgodze sie ze Diesel - dopuki bezawaryjnie dziala - jest ostatecznie tanszy w eksplowtacji ale jak cos sie sypnie w nowej generacji TDI przewaznie jest drozsze w naprawie.
                            może się mylę, niech ktoś poprawi jeśli tak, ale silnik AUM to chyba też była bardzo zaawansowana technicznie konstrukcja i zaryzykuje teorie że przy grubszej kaszanie naprawa będzie bardzo kosztowna.

                            Geralt, miałem AUM też z gazem generalnie się sprawdzało, ale parę gratów w eksploatacji powymieniałem, nie wiem czy gaz jakoś się do tego przyczynił. Wiem jedno nie kosztowało to mało.

                            Zamieszczone przez Geralt
                            rozrzad byl wymieniony 10000km temu a wymienia sie co 120 000.
                            raczej co 90000, 120000 to chyba igranie z losem przy tym silniku

                            podsumowując

                            teraz mam diesla - nie skodę i trochę więcej w portfelu ale może po prostu miałem niefart ....
                            Były posiadacz 1.8 Turbo

                            Nikt nie tańczy na trzeźwo, chyba że oszalał..

                            Komentarz

                            • Geralt
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 589

                              #39
                              wiesz - ja nie twierdze ze auto bedzie niazawodne czy tanie w eksploatacji ale wydaje mi sie ze koszta powinny byc zblizone do diesla - grunt to dbac o auto, w miare regularnie serwisowac i jesli cos nawali wymieniac na firmowe czesci...
                              znam ludzi ktorzy zajezdzily V8 i znam takich co polonezem zrobili 400 000 bez remontu silnika - duzo zalezy od szczescia i od stylu jazdy. Co do wymiany co 90 000 masz racje - kazdy mechanik w tym ASO zaleca tak robic, jednak wedlug oficjalnych spcyfikacji serwisowych dystans jaki powinien wytrzymac rozrzad w AUM to 120 000km (przynajmniej wedlug autodaty). Tak czy inaczej moja przygoda z tym autem zaczyna sie w sobote co z tego wyjdzie tylko czas okaze - jedno jest pewne: powinien byc tanszy w eksploatacji niz VR6
                              pozdrawiam
                              Adam W.

                              Komentarz

                              • cieq
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 745
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez Geralt
                                jedno jest pewne: powinien byc tanszy w eksploatacji niz VR6
                                :yay:
                                www.pinkbike.com

                                Komentarz

                                • djczas
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 9612

                                  #41
                                  Geralt, co do gazu i modów to jest temat rzeka

                                  Zamieszczone przez Geralt
                                  popraw mnie jeśli sie mylę ale:
                                  1 Gaz ma wyższa temperaturę spalania niż PB
                                  2 Turbina jest zasilana gazami wylotowymi silnika
                                  3 Turbina grzeje sie poprzez:
                                  a) ciepło oddawane ze spalin
                                  b) tarcie własne spowodowane dużymi prędkościami obrotowymi
                                  ad 1 tak co przy zawieszeniu sie sondy lambda w pozycji rich czyli za bogato może to doprowadzić do stopienia tłoków (przy zrobionym programi)
                                  ad 2 tak
                                  ad 3 największym czynnikiem temperaturowym jest ciepło ze spalin które dochodzi przy dużym obciążeniu nawet do 1000 stopni celcjusza

                                  rozrząd wymienia sie w aum co 180kkm ale niw widziałem żadnego auta który by osiągną taki wynik jaki założył gwarant SAP najczęściej przy 150kkm puszczała pompa wody lub pasek

                                  co do wymiany po modzie wymienia sie pasek co 90kkm

                                  Komentarz

                                  • Geralt
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 589

                                    #42
                                    djczas dziekuje za wyjasnienie/potwierdzenie - czy orientujesz sie jak zabezpieczyc turbine przed przegzaniem??
                                    osiagi osiagami ale pewna doze bezpieczenstwa trzeba zachowac...

                                    i jeszcze jedno: pisalem do aligatora w sprawie modyfikacji auta odpisal miedzy innymi:

                                    Zazwyczaj te silniki po przebiegu 150tyś nie trzymają już serii i przed modyfikacją konieczna jest wymiana przepływomierza, sondy lambda i ew. świece

                                    czy jelsi wag nie wywala bledu przeplywki tez trzeba go wyminiac? i jakich firm polecacie podzespoly (orientacyjne ceny mile widziane)
                                    z tego co czytalem o przeplywkach na innych postach przewaznie wymieniaja ludzie w boshu za 400zł. Z doswiadczenia sonda i swieczki stosuje NGK - czy bedzie to chulac i w tym silniku?
                                    pozdrawiam
                                    Adam W.

                                    Komentarz

                                    • djczas
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 9612

                                      #43
                                      Geralt, zabezpieczyć sie za bardzo nie da ale można zmontować wskaźnik egt który będzie cię informował co sie dzieje z temp wylotu spalin do kolektora wydechowego turbo samo w sobie jest chłodzone cieczą i olejem przy stosowaniu sie do zasad użytkowania auta z turbo nie powinno sie mieć problemu z autem co do podzespołów to może być tak jak napisał ci kolega Aligator powinno sie wymienić te podzespoły i w miarę możliwości aby nie były to zamienniki tylko oryginały z jednego powodu często wytrzymują dłużej niż jakikolwiek zamiennik

                                      Komentarz

                                      • Geralt
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 589

                                        #44
                                        hmm... orginalna lambda rowniez wytrzymuje dluzej niz NGK??
                                        pozdrawiam
                                        Adam W.

                                        Komentarz

                                        • djczas
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 9612

                                          #45
                                          Geralt, moja wytrzymała 170 kkm przy przebiegu około 70kkm była poważna modyfikacja i zwiększenie mocy mam nową założoną i nie jak na razie nie ma z nią problemów a mam 220kkm zrobione w tej chwili czyli na nowej sondzie już ponad 50kkm

                                          Komentarz

                                          • Geralt
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 589

                                            #46
                                            coz wynik niezly w VR6 na NGK przejechalem ok 80k i tez trzyma ale coz - jesli roznica w cenie bedzie niewielka wezme orginal, ale niestety... musze znalesc jakis kompromis miedzy kosztami a jakoscia.
                                            pozdrawiam
                                            Adam W.

                                            Komentarz

                                            • cook
                                              Ambiente
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 181

                                              #47
                                              z zamiennikiem sondy do tego silnika będą problemy, przerabiałem (u mnie uniwersalna sie nie sprawdzała) a bosch nie produkuje już tych sond.
                                              Oryginał w aso kosztuje coś pomiędzy 600 a 800pln, jeśli dobrze pamiętam
                                              Były posiadacz 1.8 Turbo

                                              Nikt nie tańczy na trzeźwo, chyba że oszalał..

                                              Komentarz

                                              • Geralt
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 589

                                                #48
                                                jutro rano bede wiedzial co i jak - dzis zapodalem temat mojemu mechanikowi.
                                                pozdrawiam
                                                Adam W.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...