Witam Szanownych uzytkownikow forum.
Jako ze jestem tu nowy, prosze o wyrozumienie do moich pytan. Dla wiekszosci z Was wydzadza sie one blache ale ja przesiadlem sie z Diesla, a ostatni silnik benzynowy jaki widzialem byl w Fiacie 125p
Mam Octavie z 2000r. silnik 1.8T 20V. Przymierzam sie do wymiany oleju i wszelakich filtrow i o to moje pytania:
1. Jaki olej polecacie (przelatane 117kkm) - chodzi mi po glowie Castrol - dostepne opcje to 5W30; 10W40 albo Edge 0W40(drogi skubany)
2. Gdzie w tym aucie jest filtr paliwa :roll: (w dieslu byl tak wielki ze nie szlo go przeoczyc)
3. Jakie swiece zaplonowe polecacie; i czy sa w tym aucie normalne kable zaplonowe (zdjalem plastikowa oslone ale nie widzialem kabli jak w Fiacie 125p ops: )
Kolejne trzy aspekty dotycza:
1. Jak wykasowac info. o inspekcji, itp. za pomoca VAG-a
2. Co moze byc przyczyna, ze obroty silnika co jakis czas same skacze na 1100/1200rpm a potem wracaja na ok 900rpm (tak sie dzieja na goracym silniku)
3. Co moze stukac w przednim zawieszeniu gdy skrecam kola (bez roznicy w prawo czy lewo). Dodam, ze problem pojawil sie po kilku nawrotach na recznym :P . Koncowki drazkow wygladaja dobrze, auto prowadzi sie wciaz dobrze. Moje przypuszczenia to lozysko na McPersonach - czy ktos potwierdzi.
Z gory przepraszam za brak polskich znakow, ale komp w pracy jest ustawiony pod Szkotow.
Troche tego wyszlo i wiem ze pewnie znalazlbym to wszystko juz na forum ale mam ograniczony dostep do netu wiec prosze o podpowiedzi.
powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią
1. Jaki olej polecacie (przelatane 117kkm) - chodzi mi po glowie Castrol - dostepne opcje to 5W30; 10W40 albo Edge 0W40(drogi skubany)
3. Jakie swiece zaplonowe polecacie; i czy sa w tym aucie normalne kable zaplonowe (zdjalem plastikowa oslone ale nie widzialem kabli jak w Fiacie 125p ops: )
2a. Co moze byc przyczyna, ze obroty silnika co jakis czas same skacze na 1100/1200rpm a potem wracaja na ok 900rpm (tak sie dzieja na goracym silniku)
ad.1. Ja bym Castrola nie lal, zwlaszcza 5W30, nedzna temp. zaplonu (niska) i generalnie to jakos nie mam przekonania do Castrola. Jezdzilem na Motulu 0W40, a teraz jezdze na Mobilu 0W40 - IMO ten drugi nie jest drogi (ponizej 200zl za 5l, a potrzebujesz 4.5l), Motul moze i jest lepszy, ale jest wyraznie drozszy, teraz zamierzam sprobowac Motula 504/507, albo Mobila ESP 5W30 - ten ma dobre parametry jak na 5W30.
ad.3. bo tam sa cewki na swiecach, a typ swiec znajdziesz w instrukcji (nie pamietam symbolu).
ad.2. Moze sie cos zalacza ? chociaz przyznam, ze u mnie tak sie nie dzieje zeby mi obroty lataly, moze jakis czujnik lub przeplywomierz ? Najlepiej podlaczyc do VAG'a.
ad.3. bo tam sa cewki na swiecach, a typ swiec znajdziesz w instrukcji (nie pamietam symbolu).
Popatrzylem jeszcze raz na te swieczki i pytanie: zeby sie do nich dostac musze zdjac "listwe", ktora jest przymocowana na dwa imbusy (chyba 8)? I czy problem ze swiecami moze byc przyczyna skakania obrotow jak w pkt.3 ??
powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią
3. Co moze stukac w przednim zawieszeniu gdy skrecam kola (bez roznicy w prawo czy lewo). Dodam, ze problem pojawil sie po kilku nawrotach na recznym . Koncowki drazkow wygladaja dobrze, auto prowadzi sie wciaz dobrze. Moje przypuszczenia to lozysko na McPersonach - czy ktos potwierdzi.
Stawiam na przegub
Zamieszczone przez Aro23
1. Jak wykasowac info. o inspekcji, itp. za pomoca VAG-a
co do stukania do na bank nie jest przegub, stukanie dochodzi tylko w momencie skrecania, a potem moge jezdzic w kolko i juz nic nie stuka. Chodzi o sam moment kiedy kola zmieniaja polozenie.
powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią
Komentarz