Pare pytan o Octavi 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bort77
    Classic
    • 2009
    • 8

    Pare pytan o Octavi 1.8T

    Zamieszczone przez tomi98
    a też się zdecydowałem na radyjko.....tti770
    a nie przeszkadzaja Ci w kreceniu te podwojne i cienkie pokretla?

    Bo ja tez je mialem brac, ale jak sobie "pomacalem" to stwierdzilem, ze w trakcie jazdy moze byc problem
  • Aro23
    Drive
    • 2007
    • 57

    #2
    Pare pytan o Octavi 1.8T

    Witam Szanownych uzytkownikow forum.
    Jako ze jestem tu nowy, prosze o wyrozumienie do moich pytan. Dla wiekszosci z Was wydzadza sie one blache ale ja przesiadlem sie z Diesla, a ostatni silnik benzynowy jaki widzialem byl w Fiacie 125p
    Mam Octavie z 2000r. silnik 1.8T 20V. Przymierzam sie do wymiany oleju i wszelakich filtrow i o to moje pytania:
    1. Jaki olej polecacie (przelatane 117kkm) - chodzi mi po glowie Castrol - dostepne opcje to 5W30; 10W40 albo Edge 0W40(drogi skubany)

    2. Gdzie w tym aucie jest filtr paliwa :roll: (w dieslu byl tak wielki ze nie szlo go przeoczyc)

    3. Jakie swiece zaplonowe polecacie; i czy sa w tym aucie normalne kable zaplonowe (zdjalem plastikowa oslone ale nie widzialem kabli jak w Fiacie 125p ops: )

    Kolejne trzy aspekty dotycza:
    1. Jak wykasowac info. o inspekcji, itp. za pomoca VAG-a

    2. Co moze byc przyczyna, ze obroty silnika co jakis czas same skacze na 1100/1200rpm a potem wracaja na ok 900rpm (tak sie dzieja na goracym silniku)

    3. Co moze stukac w przednim zawieszeniu gdy skrecam kola (bez roznicy w prawo czy lewo). Dodam, ze problem pojawil sie po kilku nawrotach na recznym :P . Koncowki drazkow wygladaja dobrze, auto prowadzi sie wciaz dobrze. Moje przypuszczenia to lozysko na McPersonach - czy ktos potwierdzi.

    Z gory przepraszam za brak polskich znakow, ale komp w pracy jest ustawiony pod Szkotow.

    Troche tego wyszlo i wiem ze pewnie znalazlbym to wszystko juz na forum ale mam ograniczony dostep do netu wiec prosze o podpowiedzi.
    powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

    Komentarz

    • Piotr_T
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 479

      #3
      Re: Pare pytan o Octavi 1.8T

      Zamieszczone przez Aro23
      1. Jaki olej polecacie (przelatane 117kkm) - chodzi mi po glowie Castrol - dostepne opcje to 5W30; 10W40 albo Edge 0W40(drogi skubany)
      3. Jakie swiece zaplonowe polecacie; i czy sa w tym aucie normalne kable zaplonowe (zdjalem plastikowa oslone ale nie widzialem kabli jak w Fiacie 125p ops: )

      2a. Co moze byc przyczyna, ze obroty silnika co jakis czas same skacze na 1100/1200rpm a potem wracaja na ok 900rpm (tak sie dzieja na goracym silniku)
      ad.1. Ja bym Castrola nie lal, zwlaszcza 5W30, nedzna temp. zaplonu (niska) i generalnie to jakos nie mam przekonania do Castrola. Jezdzilem na Motulu 0W40, a teraz jezdze na Mobilu 0W40 - IMO ten drugi nie jest drogi (ponizej 200zl za 5l, a potrzebujesz 4.5l), Motul moze i jest lepszy, ale jest wyraznie drozszy, teraz zamierzam sprobowac Motula 504/507, albo Mobila ESP 5W30 - ten ma dobre parametry jak na 5W30.
      ad.3. bo tam sa cewki na swiecach, a typ swiec znajdziesz w instrukcji (nie pamietam symbolu).
      ad.2. Moze sie cos zalacza ? chociaz przyznam, ze u mnie tak sie nie dzieje zeby mi obroty lataly, moze jakis czujnik lub przeplywomierz ? Najlepiej podlaczyc do VAG'a.

      Komentarz

      • cieq
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 745
        • Octavia I (1U2)
        • AGU 1.8 20VT 150 KM
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Ja ze swojej strony do AGU mogę polecić Mobila 1 5W/50, bardzo dobry olej.

        Świece albo oryginalne platynowe VW/Audi albo NGK PFR6Q.

        Zamieszczone przez Aro23
        2. Co moze byc przyczyna, ze obroty silnika co jakis czas same skacze na 1100/1200rpm a potem wracaja na ok 900rpm (tak sie dzieja na goracym silniku)
        Może pomóc przeczyszczenie przepustnicy (pamiętaj o wymianie tej papierowej uszczelki na nową).

        [ Dodano: Wto 18 Wrz, 07 11:13 ]
        Co do tego stukania w zawieszeniu to jest sporo opcji, mogą to być np. łączniki stabilizatorów.
        www.pinkbike.com

        Komentarz

        • Piotr_T
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 479

          #6
          Ja bym wzial Mobila bo lubie te firme Castrol z linku jest teoretycznie taki sam parametrami, ale nie lubie Castrola

          Komentarz

          • Aro23
            Drive
            • 2007
            • 57

            #7
            Re: Pare pytan o Octavi 1.8T

            ad.3. bo tam sa cewki na swiecach, a typ swiec znajdziesz w instrukcji (nie pamietam symbolu).

            Popatrzylem jeszcze raz na te swieczki i pytanie: zeby sie do nich dostac musze zdjac "listwe", ktora jest przymocowana na dwa imbusy (chyba 8)? I czy problem ze swiecami moze byc przyczyna skakania obrotow jak w pkt.3 ??
            powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

            Komentarz

            • hubert78
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1576

              #8
              Zamieszczone przez Aro23
              3. Co moze stukac w przednim zawieszeniu gdy skrecam kola (bez roznicy w prawo czy lewo). Dodam, ze problem pojawil sie po kilku nawrotach na recznym . Koncowki drazkow wygladaja dobrze, auto prowadzi sie wciaz dobrze. Moje przypuszczenia to lozysko na McPersonach - czy ktos potwierdzi.
              Stawiam na przegub

              Zamieszczone przez Aro23
              1. Jak wykasowac info. o inspekcji, itp. za pomoca VAG-a
              W poniższym linku instrukcja
              Moze tak się uda

              Komentarz

              • borut
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 299

                #9
                Zamieszczone przez Aro23
                2. Co moze byc przyczyna, ze obroty silnika co jakis czas same skacze na 1100/1200rpm a potem wracaja na ok 900rpm (tak sie dzieja na goracym silniku)
                Ja stawiam na przepływomierz jakieś 99% - dokładnie takie objawy.

                Świece jak napisano NGK PFR6Q - ich wadą jest cena...
                Powered by VSI PRINS

                Komentarz

                • Aro23
                  Drive
                  • 2007
                  • 57

                  #10
                  Zamieszczone przez hubert78
                  W poniższym linku instrukcja
                  Moze tak się uda
                  http://www.skodaczesci.pl/porady/?grp=2
                  no i sie udalo :lol:

                  co do stukania do na bank nie jest przegub, stukanie dochodzi tylko w momencie skrecania, a potem moge jezdzic w kolko i juz nic nie stuka. Chodzi o sam moment kiedy kola zmieniaja polozenie.
                  powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                  Komentarz

                  Pracuję...