Zimny silnik i kontrolka temperatury silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Szczep
    Classic
    • 2008
    • 24

    Zimny silnik i kontrolka temperatury silnika

    Kierownice stanely

    Calkiem fajny efekt jest jak do 3tys nie jedzie, a powyzej dostaje kopa - cwiczylem to :twisted:
  • Lukas81
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 232

    #2
    Zimny silnik i kontrolka temperatury silnika

    Witam,

    Mam prolem, który dotychczas rzadko występował, a teraz z racji niższych temperatur pojawia się codziennie.
    Gdy auto stoi całą noc na dworzu i rano je odpalam to włącza mi się sygnał dźwiękowy i kontrolka temperatury silnika (nie wiem, czy ją dobrze nazywam - taki czerwony temometr w cieczy).

    Wystarczy że samochód popracuje 10 sek, zgaszę go i odpalę ponownie - problem znika.

    No i teraz moje pytanie, co to może być? Czy to awaria jakiegoś czujnika i się tym nie przejmować, czy też coś poważniejszego?

    Szukałem na naszym forum informacji o takim problemie, ale nic nie znalazłem.

    Z góry dzięki z info.

    Pozdrawiam,
    Były:
    Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
    Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
    Jest:
    Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8030
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      Dolej sobie płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • arci9
        RS
        • 2004
        • 2007

        #4
        Zamieszczone przez AdamB
        Dolej sobie płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym.
        Dokładnie.Możesz sobie uzupełnić płynem (koncentratem) albo doraźnie wodą.

        Komentarz

        • Lukas81
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2007
          • 232

          #5
          Dzięki Panowie, kamień z serca...

          W takim razie ruszam po robocie do ASO po litra
          Były:
          Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
          Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
          Jest:
          Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Zamieszczone przez Lukas81
            Mam prolem, który dotychczas rzadko występował, a teraz z racji niższych temperatur pojawia się codziennie.
            Gdy auto stoi całą noc na dworzu i rano je odpalam to włącza mi się sygnał dźwiękowy i kontrolka temperatury silnika (nie wiem, czy ją dobrze nazywam - taki czerwony temometr w cieczy).
            A ha jeszcze sprawdź sobie szczelność układu chłodzenia, płynu nie powinno tak ubywać.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • mad_mark
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 413

              #7
              Lukas81, polecam sprawdzic czy pompa plynu nie cieknie.

              Komentarz

              • Lukas81
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2007
                • 232

                #8
                Zamieszczone przez mad_mark
                Lukas81, polecam sprawdzic czy pompa plynu nie cieknie.
                Z racji mojej wiedzy technicznej mogę to póki co oceniać jedynie po "plamach na pod autem". Póki co nic takiego nie zaobserwowałem...

                Za 4 tys mam przegląd 60 tys, więc wtedy poproszę o dokładne przejrzenie problemu. Na razie doleję płynu i zobaczę co się będzie działo...
                Były:
                Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
                Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
                Jest:
                Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

                Komentarz

                • rafalus
                  L&K
                  • 2005
                  • 1140
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Po mojch obserwacjach dochodze do wniosku ,ze lampka sie pali jak jest zimno (nawet jak jest plyn ok) , nie ma co sie przejmowac. U mnie zapali sie nawet jak jest równo z kreską.
                  nowy cSIMC od Aliego
                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                  Komentarz

                  • rad10
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 180

                    #10
                    Zamieszczone przez Lukas81
                    Zamieszczone przez mad_mark
                    Lukas81, polecam sprawdzic czy pompa plynu nie cieknie.
                    Z racji mojej wiedzy technicznej mogę to póki co oceniać jedynie po "plamach na pod autem". Póki co nic takiego nie zaobserwowałem...

                    Za 4 tys mam przegląd 60 tys, więc wtedy poproszę o dokładne przejrzenie problemu. Na razie doleję płynu i zobaczę co się będzie działo...
                    Miałem podobny problem tzn. włączała mi sie rano ta kontrolka z tym, że u mnie pojawił się jeszcze początkowo problem z odpaleniem co wcześniej nie miało miejsca. Dolałem płynu i wszystko było OK do następnego dnia, gdzie historia się powtórzyła. Żadnej plamy pod autem nie było, a płyn znowu trzeba było dolać. Pojechałem pozałatwiać parę rzeczy i wtedy zapaliła się ponownie kontrolka tylko tym razem pod autem byłe duża plama!!! Jak sie później okazało pompa wody się rypneła!!!

                    Komentarz

                    • Lukas81
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 232

                      #11
                      Jadę dzisiaj po płyn do ASO także przy okazji przepytam mechaników i poproszę żeby zerknęli.
                      Z jednej strony bym to zbagatelizował, bo jak zgaszę i zapalę auto ponownie to problem znika, ale z drugiej strony hucham na tą moją Skodzinę i wolę być zapobiegliwy.

                      Dam Wam znać jak u mnie się rozwinie historia po dolaniu płynu.


                      ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

                      Nie będę zakładał nowego postu, żeby się moderatorzy nie denerwowali...

                      W piątek kupiłem koncentrat w ASO, rozcieńczyłem i dolałem. Od 3 dni "jak ręką odjął", mimo tego, że dzisiaj rano jak ruszałem było koło 5 stopni.

                      W ASO powiedzieli, że jak dolanie płynu nie pomoże to czeka mnie wymiana zbiorniczka - 60 zł materiały + 60 zł robocizna.

                      Dzięki za wsparcie.
                      Były:
                      Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
                      Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
                      Jest:
                      Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

                      Komentarz

                      • Szkita
                        Classic
                        • 2007
                        • 24

                        #12
                        Mialem dokladnie to samo, stan plynu byl ok, a kontrolka sie zapalala jak bylo zimno. Problem tkwi w uszkodzonym czujniku zbiorniczka wyrownawczego, na szczescie nie jest drogi. Trzeba wymienic i bedzie ok. Pozdrawiam :wink:
                        czarne combi L&K silnik AHF, wtryski 230, turbo ARL, pompa 11, hamulce i sprezyny RS, skrzynia 6-bieg, FMIC
                        185KM i 375Nm by Rogalotti (miło i profesjonalnie, a to rzadko idzie w parze)

                        Komentarz

                        • jlupino
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 362

                          #13
                          Zamieszczone przez Szkita
                          Problem tkwi w uszkodzonym czujniku zbiorniczka wyrownawczego, na szczescie nie jest drogi. Trzeba wymienic i bedzie ok. Pozdrawiam
                          A czy mozna w jakiś sposób taki czujnik sprawdzić?Dzis rano tez mi sie kontrolka zapaliła+sygnał,natomiast w drodze z pracy po 10-cio godzinnym postoju samochodu juz nie mimo,ze temperatura powietrza nie była wcale duzo wyzsza.Poziom płynu oczywiscie jest OK.Czy samemu da sie taki czujnik wymienic?
                          Jaro

                          Komentarz

                          • dariuspolo
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1168

                            #14
                            Zamieszczone przez jlupino
                            Zamieszczone przez Szkita
                            Problem tkwi w uszkodzonym czujniku zbiorniczka wyrownawczego, na szczescie nie jest drogi. Trzeba wymienic i bedzie ok. Pozdrawiam
                            A czy mozna w jakiś sposób taki czujnik sprawdzić?Dzis rano tez mi sie kontrolka zapaliła+sygnał,natomiast w drodze z pracy po 10-cio godzinnym postoju samochodu juz nie mimo,ze temperatura powietrza nie była wcale duzo wyzsza.Poziom płynu oczywiscie jest OK.Czy samemu da sie taki czujnik wymienic?
                            ...wymienic mozesz tylko z calym zbiorniczkiem, mozesz sprobowac naprawic, bo przyczyna bledu jest zanieczyszczenie elektrod w zbiorniku, nalezy drobnym papierem sciernym lub delikatna sczotka druciana przetrzec te elektrody nastepnie przeplukac zbiorniczek i zamontowac spowrotem.

                            Darek
                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                            Zuzycie paliwa

                            Komentarz

                            • rad10
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 180

                              #15
                              Widzę, że problem z uszkodzonym czujnikiem zbiornika wyrównawczego jest aktualnie na czasie, bo zrobiło się zimno i pojawił się problem. A już myslałem, że tylko moja Czeszka jak zmarznie to głupieje a tu jest nas niestety więcej. pozdro

                              Komentarz

                              • T_Piasek
                                Classic
                                • 2007
                                • 4

                                #16
                                Ja też miałem podobny problem. Gdy temeperatura spadła poniżej zera, rano po uruchamianiu silnika zapaliła się kontrolka ale później zgasła.

                                pozdrawiam
                                Tomek
                                T_Piasek

                                Komentarz

                                • zbychu
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 180

                                  #17
                                  Witam!
                                  u mnie też z rana zapalała się kontrolka i popiskiwał trochę, do momentu złapania temperatury, dolałem płynu trochę powyżej MAX i już nie piska.
                                  Płyn w temperaturach niskich dość znacznie zmienia objętość, jakoś nigdy nie pamiętałem aby sprawdzić poziom gdy płyn był zimny, sprawdzałem po odpaleniu silnika i przeważnie gdy przestał piszczeć, poziom był zawsze pomiędzy min-max. dolałem powyżej max :lol:
                                  Pozdrawiam!!
                                  mając poduchy...nie zapominaj o pasach

                                  Komentarz

                                  • Carlo8809
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 24

                                    #18
                                    Mam też ten sam problem. Silnik się nie przegrzewa, zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodzącego pełny a też czasem się zaraz po odpaleniu silnika zapali czerwona kontrolka. Mam nadzieje ze wymiana zbiorniczka wystarczy. Dzięki za pomoc, dobrze jest znaleźć jakieś archiwalne tematy. :szeroki_usmiech
                                    Diesels are for elderly people

                                    Komentarz

                                    Pracuję...