Mam prolem, który dotychczas rzadko występował, a teraz z racji niższych temperatur pojawia się codziennie.
Gdy auto stoi całą noc na dworzu i rano je odpalam to włącza mi się sygnał dźwiękowy i kontrolka temperatury silnika (nie wiem, czy ją dobrze nazywam - taki czerwony temometr w cieczy).
Wystarczy że samochód popracuje 10 sek, zgaszę go i odpalę ponownie - problem znika.
No i teraz moje pytanie, co to może być? Czy to awaria jakiegoś czujnika i się tym nie przejmować, czy też coś poważniejszego?
Szukałem na naszym forum informacji o takim problemie, ale nic nie znalazłem.
Z góry dzięki z info.
Pozdrawiam,
Były:
Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
Jest:
Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km
Mam prolem, który dotychczas rzadko występował, a teraz z racji niższych temperatur pojawia się codziennie.
Gdy auto stoi całą noc na dworzu i rano je odpalam to włącza mi się sygnał dźwiękowy i kontrolka temperatury silnika (nie wiem, czy ją dobrze nazywam - taki czerwony temometr w cieczy).
A ha jeszcze sprawdź sobie szczelność układu chłodzenia, płynu nie powinno tak ubywać.
Po mojch obserwacjach dochodze do wniosku ,ze lampka sie pali jak jest zimno (nawet jak jest plyn ok) , nie ma co sie przejmowac. U mnie zapali sie nawet jak jest równo z kreską.
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
Lukas81, polecam sprawdzic czy pompa plynu nie cieknie.
Z racji mojej wiedzy technicznej mogę to póki co oceniać jedynie po "plamach na pod autem". Póki co nic takiego nie zaobserwowałem...
Za 4 tys mam przegląd 60 tys, więc wtedy poproszę o dokładne przejrzenie problemu. Na razie doleję płynu i zobaczę co się będzie działo...
Miałem podobny problem tzn. włączała mi sie rano ta kontrolka z tym, że u mnie pojawił się jeszcze początkowo problem z odpaleniem co wcześniej nie miało miejsca. Dolałem płynu i wszystko było OK do następnego dnia, gdzie historia się powtórzyła. Żadnej plamy pod autem nie było, a płyn znowu trzeba było dolać. Pojechałem pozałatwiać parę rzeczy i wtedy zapaliła się ponownie kontrolka tylko tym razem pod autem byłe duża plama!!! Jak sie później okazało pompa wody się rypneła!!!
Jadę dzisiaj po płyn do ASO także przy okazji przepytam mechaników i poproszę żeby zerknęli.
Z jednej strony bym to zbagatelizował, bo jak zgaszę i zapalę auto ponownie to problem znika, ale z drugiej strony hucham na tą moją Skodzinę i wolę być zapobiegliwy.
Dam Wam znać jak u mnie się rozwinie historia po dolaniu płynu.
Mialem dokladnie to samo, stan plynu byl ok, a kontrolka sie zapalala jak bylo zimno. Problem tkwi w uszkodzonym czujniku zbiorniczka wyrownawczego, na szczescie nie jest drogi. Trzeba wymienic i bedzie ok. Pozdrawiam :wink:
czarne combi L&K silnik AHF, wtryski 230, turbo ARL, pompa 11, hamulce i sprezyny RS, skrzynia 6-bieg, FMIC
185KM i 375Nm by Rogalotti (miło i profesjonalnie, a to rzadko idzie w parze)
Problem tkwi w uszkodzonym czujniku zbiorniczka wyrownawczego, na szczescie nie jest drogi. Trzeba wymienic i bedzie ok. Pozdrawiam
A czy mozna w jakiś sposób taki czujnik sprawdzić?Dzis rano tez mi sie kontrolka zapaliła+sygnał,natomiast w drodze z pracy po 10-cio godzinnym postoju samochodu juz nie mimo,ze temperatura powietrza nie była wcale duzo wyzsza.Poziom płynu oczywiscie jest OK.Czy samemu da sie taki czujnik wymienic?
Problem tkwi w uszkodzonym czujniku zbiorniczka wyrownawczego, na szczescie nie jest drogi. Trzeba wymienic i bedzie ok. Pozdrawiam
A czy mozna w jakiś sposób taki czujnik sprawdzić?Dzis rano tez mi sie kontrolka zapaliła+sygnał,natomiast w drodze z pracy po 10-cio godzinnym postoju samochodu juz nie mimo,ze temperatura powietrza nie była wcale duzo wyzsza.Poziom płynu oczywiscie jest OK.Czy samemu da sie taki czujnik wymienic?
...wymienic mozesz tylko z calym zbiorniczkiem, mozesz sprobowac naprawic, bo przyczyna bledu jest zanieczyszczenie elektrod w zbiorniku, nalezy drobnym papierem sciernym lub delikatna sczotka druciana przetrzec te elektrody nastepnie przeplukac zbiorniczek i zamontowac spowrotem.
Widzę, że problem z uszkodzonym czujnikiem zbiornika wyrównawczego jest aktualnie na czasie, bo zrobiło się zimno i pojawił się problem. A już myslałem, że tylko moja Czeszka jak zmarznie to głupieje a tu jest nas niestety więcej. pozdro
Witam!
u mnie też z rana zapalała się kontrolka i popiskiwał trochę, do momentu złapania temperatury, dolałem płynu trochę powyżej MAX i już nie piska.
Płyn w temperaturach niskich dość znacznie zmienia objętość, jakoś nigdy nie pamiętałem aby sprawdzić poziom gdy płyn był zimny, sprawdzałem po odpaleniu silnika i przeważnie gdy przestał piszczeć, poziom był zawsze pomiędzy min-max. dolałem powyżej max :lol:
Pozdrawiam!!
Mam też ten sam problem. Silnik się nie przegrzewa, zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodzącego pełny a też czasem się zaraz po odpaleniu silnika zapali czerwona kontrolka. Mam nadzieje ze wymiana zbiorniczka wystarczy. Dzięki za pomoc, dobrze jest znaleźć jakieś archiwalne tematy. :szeroki_usmiech
Komentarz