300 000 km Octavia 2.0 AQY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kejek
    Drive
    • 2005
    • 40

    300 000 km Octavia 2.0 AQY

    Zamieszczone przez Jabar1975
    nie sa krotsze przez przypadek od RS-owych??
    nie wiem czy krótsze, ale na pewno dają większe obniżenie -> -30 mm
    w stosunku do -15 mm sprężyn od RS'a
  • DirkDiggler
    Ambiente
    • 2005
    • 220
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #2
    300 000 km Octavia 2.0 AQY

    Jeśli ktoś może powiedzieć coś o awaryjności tego modelu Skody to jestem to ja. 300 000 km to znaczący przebieg i wystarczająco reprezentatywny by wypowiedzieć się na temat awaryjności Octy.

    Trochę historii:
    - Auto kupione u dealera w Bydgoszczy w 1999r.
    - Rok modelowy 2000
    - Miejsce produkcji – Poznań
    - Ilość właścicieli – 1
    - Cena zakupu 75 000 PLN
    - auto używane w proporcjach: trasa w tym europejskie autostrady ok 75%, 25% miasto

    Specyfikacja techniczna:
    - wersja SLX kombi
    - kolor czerwony
    - wyposażenie obejmujące m.in. : klimatyzator sterowany manualnie, elektryczne szyby x 4, ABS, komp. pokładowy, 15” felgi alu plus zimówki na stalówkach, spryskiwacze reflektorów, relingi listwy progowe itd.
    - silnik 2.0 AQY – benzyna, 8V, 115KM
    - zasilany alternatywnie przez LPG – ponad 100 000 km – wcześniej tylko noPb95
    - instalacja gazowa – BRC SEQUENT 24
    - olej silnikowy – od początku do dziś Mobil 1 - 0W-40 – syntetyczny
    - pełny serwis w ASO – od 200 000km robione pod wytyczne kierowcy – większa kontrola nad ułańską fantazją serwisu

    Teraz do sedna sprawy, historia książki serwisowej raportuje:

    1. Przebieg 35 000 km – wymiana wykładziny podłogowej – była nieprawidłowo spasowana – naprawa gwarancyjna do tego wymiana łożysk kół przednich – również w ramach gwarancji (wymiana pierwsza i ostatnia)
    2. Przebieg 60 000 km - wymiana świec
    3. Przebieg 90 000 km – wymiana rozrządu z pompą wody
    4. Przebieg 125 000 km - wymiana amortyzatorów i klocków hamulcowych przód/tył oraz świec
    5. Przebieg 135 000 km – wymiana szyby czołowej – odpryśnięty kamień
    6. Przebieg 180 000 km – wymiana rozrządu po raz drugi – również wymiana pompy wody
    7. Przebieg 195 000 km – zainstalowano zasilanie LPG
    8. Przebieg 251 000 km – wymiana klocki i po raz pierwszy tarcze hamulcowe!, dodatkowo nowe amortyzatory
    9. Przebieg 254 000 km – uszkodzenie mechaniczne katalizatora – pęknięcie wkładu po wjeździe do b. głębokiej kałuży
    10. Przebieg 265 000 km – rozrząd z pompą wody po raz trzeci
    11. Podczas wymiany rozrządu mechnik coś spier***lił i w rezultacie uszkodzeniu uległ zestaw zegarów (wskaźnik temp i paliwa martwy) – naprawa sfinansowana przez ASO – do dziś nie potrafię wytłumaczyć tego zdarzenia
    12. Przebieg 295 000 km – uszkodzony silniczek wycieraczki tylnej
    13.
    A tak poza tym:
    - układ wydechowy wciąż fabryczny – prócz katalizatora (patrz powyżej)
    - sprzęgło i skrzynia biegów – fabryczna
    - wnętrze niezniszczone i zadbane
    - ślady rdzy na klapie tylnej – dolna krawędź

    Generalnie jestem z auta bardziej niż zadowolony. Rozważałem sprzedaż lecz w tej chwili takie posunięcie dalekie jest od racjonalnego. Auto spełnia swoją podstawową rolę czyli pozwala na bezproblemowe przemieszczanie. Gdybym zdecydował się na sprzedaż to tylko i wyłącznie z kaprysu. Technicznie brak mi argumentów by pozbyć się mojej Octy.

    Generalnie z czystym sumieniem polecam.
    WORK: Mondeo Titanium
    FUN: TypeR ver.IV

    Komentarz

    • cieq
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 745
      • Octavia I (1U2)
      • AGU 1.8 20VT 150 KM
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      DirkDiggler, powiedz jak z olejem? Dolewałeś między wymianami? Jeżeli tak to ile?

      Gratuluję i życzę następnych 300k km
      www.pinkbike.com

      Komentarz

      • Dzida
        RS
        • 2006
        • 2253

        #4
        Gratki, piękny przebieg

        Komentarz

        • phrix
          L&K
          • 2007
          • 1000
          • Audi
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          U mnie identycznie to samo tylko dziwi mnie ze u Ciebie przerywacz nie siadl .. :wink:
          Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

          _

          Komentarz

          • misiek^wro
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8321

            #6
            DirkDiggler, nic tylko zyczyc nastepnych 300k
            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


            Komentarz

            • bubuDE
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2007
              • 763
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              DirkDiggler, Pamietasz jakie opony zjezdziles na nim i jakie zauwazyles roznice? Przy 300 to 2kompl. letnie i 2 na zime.
              PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

              Komentarz

              • DirkDiggler
                Ambiente
                • 2005
                • 220
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                Zamieszczone przez cieq
                DirkDiggler, powiedz jak z olejem? Dolewałeś między wymianami? Jeżeli tak to ile?
                Dolewki na poziomie 0,5-1 litr /15 000 km.

                [ Dodano: Nie 23 Wrz, 07 20:52 ]
                Zamieszczone przez bubuDE
                DirkDiggler, Pamietasz jakie opony zjezdziles na nim i jakie zauwazyles roznice? Przy 300 to 2kompl. letnie i 2 na zime.
                Generalnie Goodyear'y. Lato i zima.
                WORK: Mondeo Titanium
                FUN: TypeR ver.IV

                Komentarz

                • Ziomus1987
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 202

                  #9
                  DirkDiggler tylko pozazdroscic tego jakich wymian musiales dokonywac. Ja mam "na liczniku" 72tys i lista moich powazniejszych wymian oprocz tych ktore ulegaja zuzyciu jest troszke dluzsza :diabelski_usmiech
                  Szukam pracy

                  Komentarz

                  • Marian 2
                    L&K
                    • 2007
                    • 1085
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AQY 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Octavia kombi 2,0 115KM (AQY), mój przebieg mniej więcej o połowę mniejszy, 141000km, i mogę też powiedzieć, że jak na razie, to samochód praktycznie bezawaryjny.

                    85000km- wymiana pompy wody, gdyż zaczęło piszczeć łożysko, przy okazji wymiana paska zębatego,
                    90000km- klocki hamulcowe tył, oraz łożysko lewe przód,
                    102000km- klocki hamulcowe przód, oraz opony przód 2szt.,
                    107000km- przepływomierz,
                    115000km- opony tył 2szt.,
                    118000km- gumki stabilizatora z przodu, oraz łączniki,
                    121000km- łożysko prawe przód,
                    135000km- sonda Lambda.

                    Nie korzystam z opon zimowych, i tak duży przebieg na jednym komplecie świadczy o stylu jazdy, co pewnie ma też wpływ na trwałość reszty podzespołów.

                    Nie pamiętam przebiegu, ale były też wymienione sprężyny gazowe klapy bagażnika (raz), ale to chyba z winy użytkowania, gdyż bagażnik u mnie jest otwierany co najmniej 10 razy dziennie.
                    Jak do tej pory nigdy nie było konieczności dolewania oleju pomiędzy wymianami.
                    Przy okazji mam pytanko, jak często trzeba wymieniać pasek rozrządu w tym silniku. W instrukcji doczytałem się, że co 180000km, ale to odnosiło się do innych silników (nie AQY)

                    Komentarz

                    • artur_jak
                      Classic
                      • 2008
                      • 21

                      #11
                      Ile wchodzi oleju do 2.0 AQY ???

                      ???

                      Komentarz

                      • kazik4x4
                        RS
                        • 2008
                        • 2728

                        #12
                        300000km powiadasz...
                        No coż przebieg słuszny.
                        Jako posiadacz Skody którą kupiłem ze względu na zimowe właściwości trakcyjne jestem zadowolony z zakupu. Jeżdżę b. dużo, tygodniowe przebiegi sięgają 2000km, ale nie jeżdżę tylko tym autem. Często jeżdzę w rejony górskie więc na zimę autko jak znalazł.
                        Kupiłem octavkę w kwietniu i przez pół roku bezawaryjnie (pup, puk, puk - odpukać) zrobiłem 20000km. Jest to auto rocznik 2002, kupione z salonu gdzie przez 5 lat jeżdziło jako pokazówka dopóki nie wszedł na rynek scout. Kupiłem z przebiegiem 121000km, pełną książką, auto tip top. Wymieniłem dla świętego spokoju rozrząd i pompę wody przy przebiegu 150000km. Na przeglądzie 180000km planuję amory i tarcze+klocki i mały lift o 1" zawieszenia.
                        Jestem ogólnie zadowolony z autka.

                        Komentarz

                        • zurcio
                          RS
                          • 2008
                          • 2046

                          #13
                          DirkDiggler, gratuluję, jak na taki przebieg wydaje się być bezawaryjny
                          Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                          Komentarz

                          • dontak
                            Rider
                            • 2008
                            • 586
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #14
                            DirkDiggler, Co do rdzy na tylnej klapie proponuję udać się do ASO i zrobić to w ramach gwarancji (10 lat na perforację). Ja właśnie odebrałem moją skodzinkę z ASO (rocznik 2003). Nie robili żadnych problemów. Jedyny warunek to regularne przeglądy dokonywane w ASO. Mój szkodnik był robiony u Bieranowskiego.
                            OIII 1.2 TSI 105 KM

                            Komentarz

                            • Agamek12
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 9935
                              • Ford

                              #15
                              z tego co wiem, to kolega już dawno sprzedał auto...
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz

                              • ponadtuzin
                                Classic
                                • 2007
                                • 20

                                #16
                                Zamieszczone przez Marian 2
                                Przy okazji mam pytanko, jak często trzeba wymieniać pasek rozrządu w tym silniku. W instrukcji doczytałem się, że co 180000km, ale to odnosiło się do innych silników (nie AQY)
                                Dołączam się do pytania, nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

                                Komentarz

                                • pilek
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 15

                                  #17
                                  odgrzewam

                                  jak to jest z rozrządem w 2.0 AQY ? Co ile km należy go wymieniać ?

                                  Przeszukałem forum , przepytałem wujka googla i nic ...

                                  Komentarz

                                  • Lashlo
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1455

                                    #18
                                    Piekny,godny przebieg...
                                    Ja nie mialem takiego szczescia:
                                    80 tys z hakiem lozysko przod i synchronizator II biegu,pozniej pedal gazu (juz po gwarancji) i teraz akcja z klapa bagaznika-czekam na opinie,czy na gwarancji zrobia (auto ciagle w ASO)

                                    Komentarz

                                    • piernik
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 975
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      pilek, załóż osobny temat bo tu raczej nie doczekasz się odpowiedzi.

                                      Komentarz

                                      • Dig Dug
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1306
                                        • Seat

                                        #20
                                        pilek, ja wymienialem przy 90 tys z pompa wodna
                                        Była O1 jest F2.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...