Witam i pytam.
Nadmieniam, że w opcji "szukaj" takiego konkretnego tematu nie znalazłem.
Otóż planuję przed zimą wymienić akumulator bo zakupiona przeze mnie na rynku wtórnym Octa ma fabryczny od 4 lat i różnie może być.
I tu pojawia się pytanie: czy czasowe odłączenie akumulatora podczas jego wymiany i podłączenie nowego grozi jakimiś konsekwencjami w funkcjonowaniu elektroniki, w szczególności:
- fabrycznego immobilisera,
- centralnego zamka i elektryki szyb i lusterek,
- alarmu (powiązanego z centralnym zamkiem),
- komputera pokładowego (wyświetlanie spalania, przebiegu, temperatury zewn. itp.),
- głównego komputera sterującego (zakodowane fabryczne ustawienia zapłonu, wtrysku, ESP, ABS itp.),
- radia typu Symphony.
Jednym słowem czy autko mi nie padnie i czy trzeba po wymianie aku korygować jakieś ustawienia VAGiem ?
I ostatnie pytanko - jakie paramerty musi mieć aku do Octy 1.9 TDI 110 KM (ile kWh) i jakiej marki aku polecacie ?
Nic się nie stanie, trzeba będzie tylko od nowa nastawić zegarek, skasują się wskazania komputera odnośnie dziennego, i długo okresowego przebiegu, oraz wprowadzić kod do radia, jeżeli jest kodowane. Nie wiem jak jest z szybami elektrycznymi, gdyż nie mam takowych, ale chyba trzeba będzie ustawić od nowa, a to wytłumaczą koledzy co mają.
nic sie nie stanie z elektroniką samochodu, może być tylko konieczność wpisania kodu radia, ustawienia stacji w radyjku, ustawienia zegara, skasuje sie licznik przebiegu dziennego, informacje o średnim spalaniu (wyswietlane na komputerze pokładowym), itp. Wartość pojemności akumuloatora podaje się w Ah (amperogodzinach) nie w kWh (kilowatogodzinach). Akumulator powinien mieć 70-75 Ah.
Póki co jestem zadowolony i w miarę nie drogi (dałem jakieś 240). Na ostateczną ocenę poczekam do wiosny
Chociaż akumulatory ostatnio podrożały w porównaniu do lipca2007 ten model jest jakieś 30-60 PLN droższy.
Dzięki za odpowiedzi. Pocieszyliście mnie.
Z tymi kWh się rzeczywiście pomyliłem
Proponuję jeszcze nie zamykać tematu bo może ktoś wpisze jeszcze pozytywne oceny jakichś konkretnych modeli akumulatorów.
A swoją drogą ile lat wytrzymuje przeciętnie aku w dieslu (bazując na Waszych doświadczeniach) ?
Nie mam co prawda diesla, tylko 2,0 115KM AQY, zakupiony w lutym 2000r, a więc to już prawie 8 lat, akumulator jest ciągle ten sam, "fabryczny", i ma się dobrze. Zasadą jest, że o akumulator trzeba jednak dbać. Trzeba pilnować poziomu elektrolitu (dolewać wody destylowanej), doładować w razie potrzeby, szczególnie na jesień, gdy zaczynają się chłody. Jeżeli jest dużo krótkich i częstych przebiegów (rozruchów), to szczególnie w zimie trzeba doładowywać częściej, np. co kilka tygodni. Kiedy trzeba doładować, to łatwo wyczuć po pracy rozrusznika.
Polecam też zamontowanie woltomierza w samochodzie. Bardzo to ułatwi kontrolę pracy akumulatora.
witam!!
oprócz tego wszystkiego opisanego w powyższych postach --" po odłączeniu i ponownym przyłączeniu akumulatora należy nastawić górną pozycję zamkniętych okien, tzn (uaktywnić układ)-kluczykiem otworzyć do oporu wszystkie szyby (kluczykiem przekręcając w kierunku otwarcia), następnie przekręcając kluczyk zamknąć wszystkie szyby i po zamknięciu przytrzymać kluczyk jeszcze przez około 3 sekundy w pozycji zamykania.
Ja kupiłem akumulator firmy MOLL,(74Ah/680A(EN) i użytkuję go trzy lata, jak do tej pory nie narzekam, w innym aucie też miałem aku tej firmy był użytkowany 7 lat i został sprzedany razem z samochodem w jeszcze dość dobrej kondycji, dlatego uważam że jest to dobra firma, ale i cena jest odpowiednia :twisted:
Dzis poszedlem kupic i zalozylem Centra Futura 75Ah. W ten plastik w TDI to wejdzie IMO akumulator z 85-90Ah, bo na szerokosc jest tam duzo miejsca jeszcze. Jutro zobacze, czy znikna slynne lampki ASR i ABS przy pierwszym uruchomieniu silnika rano.
Stary wlozylem do drugiego auta, gdzie pewnie jeszcze ze 2-3 lata pojezdzi
Marian 2, Niby tak, trzeba dolewac, ale tu pojawia sie problem. Nowe akumulatory maja gwarancje, np ten co kupilem 3 lata i nie mozna otwierac gornej pokrywy, pod ktora ewentualnie beda korki, zeby uzupelnic wode. W starych akumulatorach nie bylo z tym problemu.
A co do glownego pytania, odlaczylem syrene alarmu, odpialem jeden, wkrecilem drugi, ustawilem godzine, radio i wszystko inne dziala.
Ja właśnie jestem w trakcie reklamacji akumulatora bosh silver. Wytrzymał 1,5 roku normalnej eksploatacji.
Dokładnie takie opinie słyszałem o Boschu. Oni teraz podobno kupują od Chinoli i tylko naklejają swoją naklejkę. Poza tym zawsze jest różnica pomiędzy częściami, które idą do OEM, a które trafiają do sklepów - nawet jeśli tak samo wyglądają.
Zamieszczone przez dariuszn
Ja ostatnio wymieniałem akumulator i kupiłem austriackiego Banner'a, którego polecił mi kolega z pracy.
Póki co jestem zadowolony i w miarę nie drogi (dałem jakieś 240). Na ostateczną ocenę poczekam do wiosny
Też mam tej firmy od jakiś 2-3 lat i jestem zadowolony - jak na razie zero problemów.
Z tym Boschem to kraza rozne legendy. Do starego auta jakies 6 lat temu kupilem wlasnie Silvera i wszyscy mowili, ze zaraz sie wysypie itd. Przejezdzilem 4 lata, potem auto poszlo dalej, a zima stary diesel krecil dlugo zanim zaskoczyl i nawet jazda po miescie po 4-6km i przerwa nie robily na nim wrazenia.
Teraz pierwsza rzecz ktora sprawdzilem to wlasnie tez byl Bosch, ale cena takiego ktory mnie interesowal, lekko mnie rozsmieszyla do tego tylko 2 lata gwarancji. Zobaczymy czy dobrze wybralem
Wogóle nie kręci? Obstawiałbym kiepski kontak na klemie
A nie świeci się czasem kontrolka od immobilizera? Wtedy powiedziałbym, że immo Ci się rozkodowało.
A swieci cos na desce czy tez nie?? Jakies IMMO tam jest czy nie?? Sprawdzic czy przy kreceniu jest prad na swiecach, bo rownie dobrze mogla akurat uszkodzic sie kostka przy stacyjce.
Jak kręci, a niczego poza aku nie ruszałeś to obstawiam immo. Podobno w niektórych autach jak odepniesz w złej kolejności klemy to immo traktuje to jako próbę kradzieży lub po prostu głupieje.
czytam na forum ze nic się nie stanie bo wyciągnięciu akumulatora.
a ja chciałem zapytać czy mogę ładować akumulator jak jest w środku bo nie chce go wyciągać
z góry dzięki!!!
Witam a moze mozna obeisc zmiane akumulator i podłaczyc jakis mały np z motorku i wtedy wszystkie dane zostaną zachowane jesli jest obawa o to wszystko to bedzie najlepszy sposób ale musiałbys sie zagłabic w temat jaki najlepiej podłaczyc na czas zmiany
Mozna podlaczyc jakikolwiek o napieciu dwunastu woltow. Najlepiej nie wlaczac stacyjki a napewno nie rozrusznik (jesli aku ma tylko kilka Ah). Wydaje mi sie ze przy takich eksperymentach mozna szybko cos zewrzec lub skopcic- ostroznie.
Komentarz