[O1] Wymiana akumulatora a elektronika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zbychu
    Ambiente
    • 2007
    • 180

    #26
    Witam!(-
    Zamieszczone przez bubuDE
    Mozna podlaczyc jakikolwiek o napieciu dwunastu woltow. Najlepiej nie wlaczac stacyjki a napewno nie rozrusznik
    jeżeli jest obawa o utratę danych, przy wymianie akumulatora to najbezpieczniej jest kupić podtrzymywacz pamięci który wkłada się do gniazda zapalniczki, i po kłopocie, bez potrzeby kombinowania jakiś wynalazków, które nieumiejętnie podłanczane mogą narobić nie lada kłopotu.
    Pzdrawiam
    mając poduchy...nie zapominaj o pasach

    Komentarz

    • Samiec
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4287
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #27
      Re: Wymiana akumulatora a elektronika

      Zamieszczone przez Tomex
      Otóż planuję przed zimą wymienić akumulator bo zakupiona przeze mnie na rynku wtórnym Octa ma fabryczny od 4 lat i różnie może być.
      U mnie tez juz 4 rok minal z fabrycznym aku, dopuki nie padnie go nie ruszam :wink: Ale ja nie mam problemu wrazie czego z odpaleniem z kabli, bo w garazu mam prostownik z rozruchem.

      [ Dodano: Sob 20 Paź, 07 21:21 ]
      Zamieszczone przez Maicroft
      Z tym Boschem to kraza rozne legendy. Do starego auta jakies 6 lat temu kupilem wlasnie Silvera i wszyscy mowili, ze zaraz sie wysypie itd. Przejezdzilem 4 lata, potem auto poszlo dalej, a zima stary diesel krecil dlugo zanim zaskoczyl i nawet jazda po miescie po 4-6km i przerwa nie robily na nim wrazenia.
      Ja go nie polecam, kupilem nowego do forda transita, nie ma jeszcze 2 lat, a jak postoi 2-3 dni to padlina(mowa o lecie). Po podladowaniu trzyma przez jeden dzien.
      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

      Komentarz

      • Mihau
        RS
        • 2009
        • 7460
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        #28
        witam, wymieniłem dziś akumulator i pali mi się cały czas kontrolka ABS i ASR. mam pytanie co się mogło stać?? czy to bezpieczniki czy coś poważnego??
        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          A pojezdziles ?? Nie wypadl bezpiecznik na akumulatorze, albo nie ulamal sie tam przewod, bo one takie czesto przegrzane sa.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Mihau
            RS
            • 2009
            • 7460
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #30
            Pojeździłem i dalej się świecą. Bezpiecznikom nie przyglądałem się.
            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

            Komentarz

            • Lashlo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1455

              #31
              Kumpel,ktory ma warsztat i "nie jedno widzial" poleca Centre.
              Bron Boze jakies wynalazki z marketow.
              Lepiej zaplacic 30% wiecej i miec kilka lat bezproblemowej jazdy.

              Komentarz

              • jacog
                Rider
                • 2008
                • 420
                • Felicia I (6U1)

                #32
                Centra, Varta są ok, najlepiej z tradycyjnymi korkami do kontroli poziomu elektrolitu (upierdliwe jest to, że trzeba wode dolewac ale mam wrażenie, że sa trwalsze niż bezobsługowe).

                A jak już temat jest poruszony to na elektrodzie znalazłem szarlatański na pozór sposób na odsiarczenie akumulatora: aku pod prostownik (ważne aby transformatorowy bez żadnej automatyki) i równolegle żarówka 12V/5-10W. Nim się wymieni aku na nowy warto tego spróbować. Pewnie zaraz będą komentarze, że to nie ma prawa działać imho ta metoda zapewnia mniej wiecej warunki ładowania odsiarczającego (ładowanie przez 90% czasu i rozładowanie przez 10% niewielkim prądem) - warunek prostownik typu trafo+mostek prostowniczy

                Komentarz

                • Bialy
                  Rider
                  • 2009
                  • 306

                  #33
                  Octavię mam od 4 miesięcy, gdzie aku nie był od nowości wymieniany 2002/2003 rej. I nadal kręci, choć lampki ASR ABS się pojawiają. Ale mam garaż to ma cieplej, bo jak byłem u znajomych gdzie stał na dworze przy - 15 to po nocce już słabiej kręcił, a po cały weekendzie wcześniej to już ledwo ledwo, ale odpalił
                  O zgrozo sprawdziłem świeczki żarowe i tylko na jedne j się żaróweczka zapala, więc pewnie jutro wymiana będzie

                  Komentarz

                  • Mihau
                    RS
                    • 2009
                    • 7460
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    #34
                    no niestety to nie są bezpieczniki. dziś sprawdzane były i wszystko OK. mechanik robił testy komputerem i tu ZONK, bo się nie chce podłączyć
                    o 16 wizyta na Syreny może coś ogarną
                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                    Komentarz

                    • miru38
                      Classic
                      • 2011
                      • 2

                      #35
                      Z tą wymiana to jest różnie, u mnie wyskoczył taki problem po podpięciu nowego, po jego wymianie zapaliła sie kontrolka od ABS-u i po chwili zaczyna migać kontrolka od hamulca ręcznego i tak już się palą w trakcie jazdy, na dodatek wogóle nie można włączyć też ASR-u. Oczywiście sprawdzałem bezpieczniki, podłaczenie akumulatora i niby wszystko w porządku. Podłączyłem go później pod komputer, wywaliło błąd 01316 czyli że niby błąd Sterownia układu hamulcowego, tego błędu nie można skasować gdyż znowu wywala komunikat o braku kominikacji z magistralą CAN. Jednym słowem gdybym wiedział że coś takiego mi się przytrafi to bym podładował ten stary akumulator i nie zawracał sobie głowy nowym. A tak to nie wiadomo gdzie tkwi problem tak na prawdę. pozdrawiam.

                      Komentarz

                      • macluke
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875

                        #36
                        czeka mnie wymiana akumulatora w O1 AGR, ale czytam ten wątek i nie za bardzo rozumiem: czy teoretycznie nieskomplikowana czynność, czyli:

                        - odkręcenie aku
                        - odłączenie -
                        - odłączone +
                        - przełożenie aku
                        - podłączenie +
                        - podłączenie -
                        - przykręcenie aku

                        powoduje problemy ze sterownikami ABS, z ASR, itp?

                        Komentarz

                        • stefcio
                          Drive
                          • 2010
                          • 64

                          #37
                          Zamieszczone przez macluke
                          powoduje problemy ze sterownikami ABS, z ASR, itp?
                          Lepiej zlecić wymianę specjalistycznemu warsztatowi

                          Komentarz

                          • ulysse
                            Rider
                            • 2010
                            • 496

                            #38
                            Zamieszczone przez stefcio
                            Zamieszczone przez macluke
                            powoduje problemy ze sterownikami ABS, z ASR, itp?
                            Lepiej zlecić wymianę specjalistycznemu warsztatowi
                            Żartujesz sobie kolego teraz ??

                            Wymiana akumulatora to chyba najłatwiejsza czynność przy obsłudze samochodu....

                            Potrzebne:

                            Grzechotka z przedłużką i do tego nasadki 10mm i 13mm

                            10 odkręcamy klemy a 13 z przedłużką odkręcamy blachę mocującą akumulator.
                            Wyjmujemy stary i postępujemy w odwrotnej kolejności.

                            Czas operacyjny : 2 minuty

                            Komentarz

                            • astw
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 107

                              #39
                              Zamieszczone przez stefcio
                              Zamieszczone przez macluke
                              powoduje problemy ze sterownikami ABS, z ASR, itp?
                              Lepiej zlecić wymianę specjalistycznemu warsztatowi
                              A dlaczego należy jechać do warsztatu po wymianę akumulatora?
                              Wystarczy podłączyć taki lub podobny "podtrzymywacz" do gniazda zapalniczki:

                              Komentarz

                              • dziadekk
                                Rider
                                • 2011
                                • 355
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                A taki patent- do klem żabkami podłączmy drugi akumulator zgodnie z biegunowością i napięciem. Odłączmy ten do wymiany (napięcie w instalacji jest nadal)podłączamy nówkę i odłączamy ten, co podtrzymywał. Tylko zrobic to sprytnie, bo różnica między akumulatorami spowoduję przelewanie prądu do słabszego akumulatora, ale przez moment zamiany klem - 15 sekund-spoko.
                                Co myślicie?

                                Komentarz

                                • macluke
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 875

                                  #41
                                  Zamieszczone przez dziadekk
                                  A taki patent- do klem żabkami podłączmy drugi akumulator zgodnie z biegunowością i napięciem. Odłączmy ten do wymiany (napięcie w instalacji jest nadal)podłączamy nówkę i odłączamy ten, co podtrzymywał. Tylko zrobic to sprytnie, bo różnica między akumulatorami spowoduję przelewanie prądu do słabszego akumulatora, ale przez moment zamiany klem - 15 sekund-spoko.
                                  Co myślicie?
                                  pewnie można podłączyć też prostownik do klem na czas wymiany...

                                  Komentarz

                                  • dziadekk
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 355
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez macluke
                                    Zamieszczone przez dziadekk
                                    A taki patent- do klem żabkami podłączmy drugi akumulator zgodnie z biegunowością i napięciem. Odłączmy ten do wymiany (napięcie w instalacji jest nadal)podłączamy nówkę i odłączamy ten, co podtrzymywał. Tylko zrobic to sprytnie, bo różnica między akumulatorami spowoduję przelewanie prądu do słabszego akumulatora, ale przez moment zamiany klem - 15 sekund-spoko.
                                    Co myślicie?
                                    pewnie można podłączyć też prostownik do klem na czas wymiany...
                                    Polak potrafi - można?

                                    Komentarz

                                    • MrOwA
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 64

                                      #43
                                      No i u mnie przyszła kolej na wymianę aku. Objawy: rano nie ma szans na odpalenie - nie ma siły zakręcić (podpięcie klem od innego samo i startuje). Przejechanie np. 40km, postój 1h i dalej działa. Ale już na wieczór znowu lipa AKu ma już 7lat i zazwyczaj malutkie przebiegi codziennie do pracy (10km).
                                      Czy faktycznie mam się martwić jak sam będę wymieniał, że coś ten kontrolki ABS i ASR zaczną świrować?
                                      JAki aku polecicie, czytałem kilka wątków i :
                                      ZAP/Sznajder
                                      Moll
                                      Centra
                                      Nie chciałbym wydać zbyt dużo kaski, ale chciałbym żeby nowy aku jeszcze trochę mi posłużył.

                                      Komentarz

                                      • eroberto1
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 350

                                        #44
                                        Zamieszczone przez shado
                                        Podobno w niektórych autach jak odepniesz w złej kolejności klemy to immo traktuje to jako próbę kradzieży lub po prostu głupieje
                                        A w jakiej powinno się odpinać? najpierw - potem +?
                                        2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508

                                        Komentarz

                                        Pracuję...