czesc koledzy mam problem z zamkiem i lusterkiem zaczolem kombinowac samemu ale to nie fiat 126 po wyjeciu duzej kostki zauwazylem coś zielonego jak by brakowalo igielek.czy to moze powodowac moje usterki prosze o pomoc jakies zdiecia jak to powino wygladac jle igielek powino byc i jak sie wyjmuje ten caly silownik z gory dzieki pozdrowionka
[O1] zamek drzwi kierowcy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez adiiczesc koledzy mam problem z zamkiem i lusterkiemW Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
adii, ta duza kostka to prawd. modul komfortu, a brakujace (przerdzewiale) piny zostaly w gniezdzie. Czeka Cie wydatek lub precyzyjne odnowienie (dolutowanie) brakujacych koncowek i oczyszczenie gniazda. Silnika do podnoszenia szyb nie trzeba rozbierac ale zdaza sie ze i do niego dostaje sie woda. Zdjecia przed i po naprawie tych elementow sa w tym temacie.PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex
Komentarz
-
-
wymiana????
Przecież kostka tylko łączy jeden kabel z drugim (moduł z modułem)
U mnie dostała się woda do wtyczki i również pin zosyał w gnieździe.
Wycięty kawałem plastikowej obudowy, dolutowanie bezpośrednio do ścieżki mostka i to samo po drugiej stronie
Na koniec izolacja na całości i dam głowę, że nie ma prawa się to sp...... :szeroki_usmiechbyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
-
Hey ,
Ciekawe jest to, ze mimo iż drzwi prawe i lewe sa podobne, to usterka ta pojawia się w lewych po 2-3 latach uzytkowania, w serwisie wymieniaja cały silnik ze stykami coś około 400 PLN bez robocizny, a winny jest jeden gnijacy styk....
Kolejny mankament to manetka od kierunkowskazów bez tempomatu, ten sam czas 2-3 lata....
Pozdrówka....ECO POWER ;-)
Komentarz
-
-
siemka koledzy, to prawda jak cos nie dziala w drzwiach skody to modul zardzewnialy umnie trzy bolce zostaly wtej drugiej kostce,przylutowalem i jest w miare dzialaja lusterka,central ok.ale jeszcze swieci mi sie kontrolka drzwi i brak oswietlenia.na forum przeczytalem ze mikrostyk mozna zamienic na przelacznik w progui tak zaczolem kombinowac,znalazlem dwa kable od lampki w drzwiach i sw wew ale nie moge znalesc kabli od kontrolki od drzwi na desce.nie mam czym sie chwalic ale jak zaczolem szukac po omacku to sie teraz swieci poduszka powietrzna, czy ktos wie ktory kabel odpowiada za co przy zamku ja mam az 8.jakis krotki schemacik.pozdrowionka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PZ13Hey ,
Ciekawe jest to, ze mimo iż drzwi prawe i lewe sa podobne, to usterka ta pojawia się w lewych po 2-3 latach uzytkowania, w serwisie wymieniaja cały silnik ze stykami coś około 400 PLN bez robocizny, a winny jest jeden gnijacy styk....
Kolejny mankament to manetka od kierunkowskazów bez tempomatu, ten sam czas 2-3 lata....
Pozdrówka....była Octavia 1,9TDI ASV jest Yeti 1,8TSI
Komentarz
-
-
Z tego co pamietam plytka pokryta jest lakierem, dolutuj urdzewiala nozke i sprobuj czy dziala. Jesli na plytce jest jakis nalot, zmyj alkoholem.
[ Dodano: Sro 18 Lis, 09 16:41 ]
Kilka fotek dla planujacych zajrzec samemu w drzwi gdy nie dziala lusterko, nie mruga dioda, zamek centr. szwankuje: nie zapomniec przy lutowaniu o ladunku statycznym, bez potrzeby nie dotykac elektroniki w srodku czarnej obudowy, uziemiony grot lutownicy, dotknac lapä kaloryfera albo puszki z piwemZałączone plikiPL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex
Komentarz
-
-
Dzięki, O to mi właśnie chodziło. W piątek rozbieram drzwi, bo właśnie takie mam objawy, tzn. lewe lusterko nie działa, podgrzewanie lewego lusterka również padło, dioda od ryglowania nie mruga, a przy niższych temperaturach centralny szwankuje. Mam nadzieję że nie będzie trzeba z tym jechać do warsztatu, że sam dam rade, bo kolega bubuDE zrobił naprawdę rewelacyjna robotę i co najważniejsze podzielił się nią z nami. pozdrawiam i wielkie dzięki dla bubuDE :wink:
[ Dodano: Sro 25 Lis, 09 22:18 ]
Uff..i po zabiegu. Lusterko lewe oraz jego podgrzewanie już działa kontrolka od centralnego ryglowania też już działa. Zabieg dokładnie ten sam co u bubuDE, z tym że u mnie samo dolutowanie pina, który był tak zardzewiały że po wyjęciu gniazda po prostu odpadł za dużo nie dało. Jak się okazało to we wtyczce z kabelkami, która jest widoczna na zdjęciach nr 1 oraz 2 zamieszczonych przez bubuDe gniazdo do którego wchodził pin (to w środku najbardziej zardzewiałe) oderwało się od kabelka i trzeba było je wyjąć. Jedyne na co wpadliśmy ze znajomym to dolutować taki długi pin aby przeszedł na wylot przez wtyczkę aż do samego kabla i tam już złączyliśmy lutownicą kabel z pinem i jak na razie to działa. Zobaczymy jak długo.
Fakt jest taki że Skoda niestety z tym modułem w drzwiach nie popisała się. Wszelkiego rodzaju zabezpieczenia taśmami foliami itp nic nie dadzą bo woda tak czy inaczej będzie się dostawać. Osoby, których ten problem jeszcze nie dotknął radziłbym sprawdzić swoje Skody aby później nie musiały przechodzić podobnych niechcianych-przygód
Komentarz
-
-
Witam, a gdzie ewentualnie jeszcze mozna sprawdzić jeśli w/w opisane czynności zostały sprawdzone? tzn. wszystkie połączenia (kostki) w moich drzwiach wyglądają jak nowe, nie ma śladów korozji czy innego szkodliwego czynnika. Czy w środku w aucie jest jakieś urządzenie, które może powodować takie same usterki? U mnie nie działa lusterko i jego ogrzewanie, lampka, dioda i centralny. Jeżeli chodzi o zamek to jest wymieniony na nowy.
Z góry dzięki. Pozdr. 8)OCP o/Jaworzno
Komentarz
-
-
Witam,
czy ten wtyk żeński da się jakoś otworzyć (zdjąć ten plastik) ? Na zdjęciu bubuDE widać, że we wtyku brakuje 2 końcówek w środkowym rzędzie, u mnie np. brakuje 3, czy to zależy od wersji samochodu, czy może końcówka się ułamała. Ja raczej muszę szukać przyczyny awarii centralnego w zamku, bo moduł mam w dobrej kondycji (martwi mnie tylko brak tej jednej końcówki we wtyku)Załączone pliki
Komentarz
-
-
Czyli ten wtyk powinien być cały wypełniony końcówkami ? ( jak widać brak 2 końcówek mamy w tym samym miejscu, u mnie 3 końcówka brakuje w dolnym rzędzie). Tylko jak otworzyć ten wtyk? (ewentualnie kupiłbym nowy, to kawałek plastiku więc nie może być drogi). bubuDE czy wiesz może jaki numer ma ta część i czy możliwy jest zakup samej wtyki ?
Komentarz
-
-
No i mnie to dopadło Mój problem, szukałem ale tak ciekawego tematu nie znalazłem.
Mam pytanko, czy jak się okaże że także mam ułamane bolce z wtyczki, to da się całą wtyczkę zdemontować z silniczkiem do szyb i na spokojnie w domu popróbować dolutować brakujące elementy?
Gdyby się nie udało tego zreanimować to trzeba kupić cały silniczek do opuszczania szyby? bo zrozumiałem, że w tym elemencie jest właśnie moduł który odpowiada za większą część elektroniki w tych drzwiach.
U mnie są te same symptomy: nie zamyka pilotem zamka, podgrzewanie i sterowanie lusterkiem kierowcy nie działa.
Ja mam ten problem, że mam wygłuszone drzwi i widzę że sporo będzie trzeba zrywać.
Najgorsze jest to, że w to zimno co jest nic się nie da zrobić, a sam nie wiem komu by w okolicy to zlecić, który zrobi to poprawnie... a nie na zasadzie wymieniamy aż będzie działać.
Komentarz
-
-
Evil sam moduł konfortu wyciągniesz bez problemu, natomiast wtyk, który do niego wchodzi chyba trzeba wyciągać z kablami - sam chcę go zdemontować i dostać się do wnętrza, bo brakuje mi tam co najmniej jednej końcówki.
bubuDE jak ma się sprawa z tym wtykiem ? Da się jakoś prosto go rozłożyć lub wymienić ( o ile coś takiego sprzedają ) ?
Komentarz
-
Komentarz