[O1] Blokada zapłonu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ali
    Drive
    • 2006
    • 91

    [O1] Blokada zapłonu

    i z czego się cieszysz???????????? :roll:
    Jest O3 1.4 TSI DSG elegance + amazing



    była 2008-2014 O2 1.9 BXE
    była 2005-2008 O1 1.9 AHF
  • qwyq
    Classic
    • 2005
    • 39

    #2
    [O1] Blokada zapłonu

    Witam serdecznie

    Chciałbym założyć sobie blokadę zapłonu do O1 benzyna (silnik AKL 74kW).

    I teraz nie wiem jaki obwód elektryczny przeciąć?

    Jeżeli ma ktoś jakieś doświadczenia to proszę o info na mail'a lub na gg.

    Pozdrawiam. Grzesiek.
    Just Grisza

    Komentarz

    • daneczek76
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 3642
      • Toyota

      #3
      Zamieszczone przez qwyq
      Chciałbym założyć sobie blokadę zapłonu do O1 benzyna
      Zamiast blokady zapłony czy iskry najlepiej zrobić odcięcie na pompie paliwa wtedy masz auto dostaje iskre a gośc niewie co jest zgrane bo autko odpala dosłownie na 3 sekundy poczym gasnie i dupa ja tak zrobilem kiedyś u szfagra w AUDI i zlodziej nie ukrad jego autka , i także usiebie jak miałem OI bezynke też miałem tak zrobione.
      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

      Komentarz

      • Marian 2
        L&K
        • 2007
        • 1086
        • Octavia I combi (1U5)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Dlaczego ubezpieczyciele żądają aby w drzwiach były co najmniej dwa zamki?
        Dobrze jest zrobić odcięcie w kilku miejscach, np. jeden przekażnik odcina pompę paliwa, drugi zasilanie komputera, trzeci, cewkę immobilizera, czwarty, rozrusznik, itd.
        Wszystkie przekażniki odcinające można sterować jednym układem zabezpieczającym.

        Komentarz

        • dklk
          Classic
          • 2007
          • 17

          #5
          Witam.
          w dieslu jest fioletowo czarny,koloru drugiego obwodu nie pamiętam nie pamiętam.
          Wbenzynie może być inaczej.
          Moja rada -odpal auto i wyciągaj po kolei bezpieczniki ,znajdziesz na 100% dwa po których wyjęciu auto zgaśnie.
          Wtedy odkręć skrzynke bezp(dwie śruby)+obudowe z włącznikiem świateł mijania i przetnij przewód wchodzący do bezpiecznika i podłącz pod dwa końce przewody z włącznikiem .
          Wyłącznik mały ,przewody dobrze schowane i pierwsze utrudnienie dla złodzieja jest .
          Dla elektryka amatora jest kilka prostych zabezpieczeń np.na tranzystor(dopuki nie włącze odpowiedniego obwodu np.zapalniczka,stop,pozycja, tylko na czas rozruchu auto nie odpali.
          unieruchomienie rozrusznika cienki czerwony przewód,klaksony przez przekaznik pod zapłon,mikrowyłącznik pod pedał sprzęgła,
          NAJWAŻNIEJSZE -GNIAZDO DIAGNOSTYCZNE ZAŚLEPIĆ LUB WYJĄĆ Z MOCOWANIA I PODKLEIĆ TAŚMĄ WYŻEJ POD INNE PRZEWODY(troszke pracy gdy będziesz musiał vaga podłączyć)
          Można samemu tak zabezpieczyć auto ,że zostaje tylko laweta.
          Kolega Marian 2 dobrze pisze ale z podłączeniem wszystkiego pod jeden układ to się nie zgodze.Kwestia do obgadania moze na jakimś spociku przy browarku :szeroki_usmiech
          dklk -Darek

          Komentarz

          • Marian 2
            L&K
            • 2007
            • 1086
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Można wiele przekażników sterować jednym układem zabezpieczającym.
            Proponuję poczytać:


            Są to dwa zabezpieczenia mojego autorstwa, sprawdzone, i działają.
            Można też wiele przekażników sterować jednym zwykłym, ukrytym przyciskiem, lub wyłącznikiem, bez żadnej skomplikowanej elektroniki.

            Komentarz

            • rafalus
              L&K
              • 2005
              • 1140
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Czy wystarcz w gniazdku diagnostycznym odciac jeden pin i nie bedzie działał komp podlaczony do gniazdka i go nie uszkodzi?
              nowy cSIMC od Aliego
              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

              półosie seryjne przebieg 273 tyś

              Komentarz

              • Marian 2
                L&K
                • 2007
                • 1086
                • Octavia I combi (1U5)
                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Odcięcie jednego lub kilku styków w gnieżdzie diagnostycznym niczym nie grozi dla komputera w samochodzie, a skutecznie uniemożliwi uruchomienie silnika za pomocą zewnętrznego komputera. Moim zdaniem, powinno to się robić zawsze, obok odcięcia np. pompy paliwa, lub innych.

                Komentarz

                • huwe
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 976

                  #9
                  pompa, rozrusznik,hmm....
                  a może by tak coś bardziej rozwojowego?
                  - zasilanie wtrysków - często połączone z zasilaniem pompy paliwa, ale można wtedy zostawić pompę pracującą - a co tam niech buczy, a zrobić tylko odcinkę na wtryski.
                  - sygnał wtrysków czyli pomiędzy ecu , a wtryskiwacz- rewelacyjnie nada się do tego celu np- .... emulator wtryskiwaczy stosowany przy inst. lpg- ustawiamy tam np dość długi czas przejścia, i próbujemy palić auto - fajnie odpali.... i zaraz zdechnie.
                  - sygnał obrotów- w zależności od układu - alo na cewkę, albo z czujnika obrotów.
                  a tak naprawdę - czy to będzie na przekaźniku, czy na jakimś wymyślnym ukjładzie, to jego skuteczność będzie zależała od pomysłowości montażysty.
                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                  Komentarz

                  • julek666
                    Drive
                    • 2008
                    • 65

                    #10
                    Wie ktoś może jakie przewody idą z kabiny na rozrusznik lub który przekażnik albo bezpiecznik trzeba rozłączyć żeby O1 TDi nie dało się odpalić?
                    Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

                    Komentarz

                    • czyzyk64
                      Elegance
                      • 2008
                      • 866

                      #11
                      A co myślicie o odcięciu na czujniku prędkości obrotowej, czy w dieslu czy w benzycie , napewno nie uruchomi.
                      Poza tym jak czytają to złodzieje , to mają niezłą lekturę.

                      Komentarz

                      • lukas_rzeszow
                        Classic
                        • 2009
                        • 6

                        #12
                        Witajcie,
                        bardzo się cieszę, że temat został odświeżony, ponieważ intensywnie poszukuję wymarzonej O1, i pierwszą rzeczą jaką będę musiał wykonać po zakupie,
                        będzie właśnie zabezpieczenie antykradzieżowe,
                        ale ja chciałem porozmawiać nie tyle o samym sposobie zabezpieczenia autka,
                        bo to każdy elektronik zrobi najlepiej wg. własnego pomysłu,
                        mnie interesuje kwestia immobilisera fabrycznego:
                        studiując forum znalazłem post dotyczący próby kradzieży auta, autor wspominał,
                        że zadziałał fabryczny immobiliser, i autko na lawecie pojechało do ASO,
                        napiszcie proszę dwa słowa na temat zasady działania tego fabrycznego immobilisera,
                        jak się domyślam, w kluczyku znajduje się transponder który w momencie włożenia kluczyka do stacyjki odblokowuje immo,
                        a przy próbie uruchomienia samochodu "na ostro" lub innym "kluczykiem uniwersalnym", jeśli immobiliser nie odczyta kodu
                        z transpondera, blokuje samochód, i wtedy autko zostaje zablokowane do czasu odblokowania przez ASO lub innego magika, czy działa to mniej więcej na tej zasadzie ?
                        Napiszcie proszę, czy mieliście jakieś problemy z tym immobiliserem
                        przy jego poprawnym użytkowaniu, czyli np. pomimo oryginalnego kluczyka
                        autko potraktowało Was jak intruza, i zablokowało się, ewentualnie inne przygody ?
                        Pytam, ponieważ jako elektronik kiedyś zajmowałem się wykonywaniem zabezpieczeń
                        w samochodach, aczkolwiek było to 10 lat temu, w tamtych czasach wielu dealerów
                        instalowało immobilisery u siebie w salonach, i niejednokrotnie zdarzało się,
                        że znajomym takie zabezpieczenie unieruchamiało samochód w najmniej oczekiwanym
                        momencie, dlatego wyznawałem prostą zasadę - po zakupie auta, nowego i używanego,
                        z "niefabrycznym" zabezpieczeniem, nawet takim instalowanym w ASO, (a w przypadku niektórych marek, szczególnie takim instalowanym w ASO... :| )
                        należy takie zabezpieczenie wydłubać, i zainstalować wszystko od nowa na swoich
                        podzespołach, co chyba się sprawdziło, gdyż wielu znajomych z moimi zabezpieczeniami
                        sprzed 10 lat jeździ bezawaryjnie do dzisiaj, ale oczywiście takich immobiliserów
                        instalowanych w ASO nie można porównać do zabezpieczeń zintegrowanych
                        z samochodem jak to w Octavii,
                        dlatego pytam - jak jest z awaryjnością tych zabezpieczeń ?

                        z góry dzięki za opinie
                        pozdrawiam !
                        Łukasz

                        Komentarz

                        • fabia2
                          Rider
                          • 2008
                          • 260

                          #13
                          To są chyba jednostkowe przypadki- ani ja ani zadna osoba ktora jako tako znam sie z czym takim nie spotkala :wink:
                          Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

                          Komentarz

                          • Biszczu
                            RS
                            • 2011
                            • 5567

                            #14
                            czy ktoś montował coś takiego w swoim aucie jak poniżej?


                            Warto takie coś zainstalować ?
                            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                            Komentarz

                            • haragon
                              Rider
                              • 2008
                              • 310

                              #15
                              Zamieszczone przez Biszczu
                              czy ktoś montował coś takiego w swoim aucie jak poniżej?


                              Warto takie coś zainstalować ?
                              Warto.
                              Jest to bardziej zaawansowana forma tzw. "ukrytego przycisku pod fotelem". Różnica polega na tym, że przed uruchomieniem nie musisz nerwowo szukać ukrytego wyłącznika i go naciskać. Te piloty robią to za Ciebie. W odległości kilku metrów od samochodu (jak się do niego zbliżasz) piloty nadawcze wyłączają zabezpieczenie, jak się oddalasz zabezpieczanie jest włączane. Wygodna sprawa, ale mająca jeden mały minus. Jeżeli masz ustawioną opcję komfort- czyli bezobsługową bateria CR2025 wytrzymuje około pół roku. Można również przełączyć na manuala, ale przed każdym uruchomieniem musiałbyś naciskać pilota, wtedy bateria trzyma znacznie dłużej.
                              Tak czy inaczej polecam.
                              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                              >>Software - rogalotti<<

                              Komentarz

                              • dwaoka
                                Elegance
                                • 2010
                                • 927

                                #16
                                haragon, ciekawe czy jeżeli bateria wysiądzie podczas jazdy, auto gaśnie? byłoby to bardzo niebezpieczne...
                                bkc+dsg

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #17
                                  dwaoka, nie powinno się nic stać, bo system do czasu wyłączenia zapłonu ( bądź wyjęcia kluczyka ) nie powinien w ogóle reagować na kluczyki. Po prostu po wyłączeniu zapłonu już byś nie odpalił. Urządzenie odcinające zapłon wykonane i zamontowane zgodnie z obowiązującymi przepisami powinno się aktywować dopiero po wyłączeniu zapłonu ( ewentualnie przy lekkim "nagięciu" faktów można uznać, że może też zadziałać po zatrzymaniu się pojazdu - nawet bez wyłączania zapłonu ).
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • Biszczu
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 5567

                                    #18
                                    czyli ogólnie jest to dobre zabezpieczenie? Cięężko coś takiego zamontować
                                    ?
                                    "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                    Komentarz

                                    • kowal 2002
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 5161

                                      #19
                                      Biszczu, jest z tym trochę zabawy, ale praktycznie każdy elektryk samochodowy zajmujący się nowymi autami ( z magistralami i kontrolą błędów ) powinien dać radę to zrobić.
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz

                                      • Biszczu
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 5567

                                        #20
                                        no właśnie elektryk :? a laik ?
                                        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                        Komentarz

                                        • Borsuk2
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1203

                                          #21
                                          Każde odcięcie jakiegokolwiek systemu uniemożliwiające odpalenie samochodu będzie dobrym rozwiązaniem, tym bardziej, jak będzie to sposób nietypowy.

                                          Ja mam trochę inne pytanie. Nie chodzi mi o odcinanie zapłonu, a odcięcie dopływu prądu do np. rozrusznika przy działających wszystkich innych obwodach. Czy komputer pokładowy będzie wyrzucał (wyświetlał) jakiś błąd informujący potencjalnego złodzieja gdzie tkwi problem ? I czy po usunięciu przerwy w obwodzie rozrusznika samochód wróci do normy, czy będzie utrudniał rozruch prawowitemu właścicielowi ?
                                          Fajna stronka

                                          Komentarz

                                          • Bambek1
                                            Elegance
                                            • 2015
                                            • 967
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                            #22
                                            Panowie i panie odświeżę kotleta, co by nie zakładać nowego wątku.
                                            Mam sensorową blokadę zapłonu z sensorem-przyciskiem, który gdzieś trzeba sobie ukryć. Blokadę tą chciałbym założyć na obwód rozrusznika (dlaczego akurat tu to za chwilę), ale nie może ona się znaleźć bezpośrednio na kablu zasilającym z uwagi na dopuszczalną obciążalność blokady 20A. Musi się ona więc znaleźć na kablu wychodzącym ze stacyjki. Chcę ją założyć na takim obwodzie, aby w przypadku awarii (usterki samej blokady wiadomo elektronika) nie spowodowała mi unieruchomienia silnika w czasie jazdy bo np. przy wyprzedzaniu może być przykro...
                                            W skrzynce bezpieczników w kabinie znalazłem dwa bezpieczniki po wyjęciu których silnik gaśnie co dyskwalifikuje te obwody z uwagi na powyższe.
                                            Nie znalazłem bezpiecznika, który byłby potrzebny tylko na czas uruchomienia silnika a później można go wyjąć bez konsekwencji, że silnik zgaśnie.
                                            Zostaje mi więc chyba jedyny obwód sterowania rozrusznika, bo jak go przetnę to zwyczajnie nie zakręci, a w czasie jazdy (usterka blokady) nie powoduje zgaśnięcia silnika więc sprawa jest po bezpiecznej stronie.
                                            Który kabel idący ze stacyjki przeciąć? A może macie jakieś inne pomysły?
                                            Załączone pliki
                                            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                            Spalanie - Motostat.pl
                                            Spalanie - Motostat.pl

                                            Komentarz

                                            • utek
                                              Elegance
                                              • 2007
                                              • 867
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • APK 2.0 MPI 115 KM

                                              #23
                                              Zrób to na najzwyklejszym przełączniku, który działa w pozycji ON/OFF, przecinając jeden z obwodów do bezpieczników które już ustaliłeś.

                                              Odcięcie rozrusznika to słabe zabezpieczenie.

                                              Komentarz

                                              • Bambek1
                                                Elegance
                                                • 2015
                                                • 967
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez utek
                                                Zrób to na najzwyklejszym przełączniku, który działa w pozycji ON/OFF, przecinając jeden z obwodów do bezpieczników które już ustaliłeś.

                                                Odcięcie rozrusznika to słabe zabezpieczenie.
                                                Oczywiście, że zrobię któryś z bezpieczników (a najprawdopodobniej oba) na dwóch oddzielnych i schowanych w różnych miejscach przełącznikach. Będzie zabezpieczenie x2 jutro zaczynam rzeźbę w końcu sobota i można coś podłubać przy skodzince.

                                                Ale dodatkowo chciałbym odłączyć też rozrusznik na tej blokadzie sensorowej, po co potencjalny złodziej ma męczyć aku i rozrusznik.

                                                A może pytanie pomocnicze zadam, dorwałem na sieci (www.elektroda.pl) schemat pinów stacyjki w octavii. Ktoś się orientuje jakie jest natężenie prądu w momencie rozruchu na linii 30*-50b (zwarte w pozycji rozruchu, rozrusznik kręci) to napięcie idzie bezpośrednio na cewkę bendixa, trach przesuwa się rdzeń, dostaje styk, zaczyna płynąć prąd po grubym kablu z aku do rozrusznika i rozrusznik zaczyna kręcić.
                                                Ile amper płynie na cewkę bendixa?

                                                Nie mam odpowiedniego miernika (mam tylko takiego dziada z marketu co mierzy do 5A) więc nie ugryzę tematu.
                                                Załączone pliki
                                                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                                Spalanie - Motostat.pl
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz

                                                • Marian 2
                                                  L&K
                                                  • 2007
                                                  • 1086
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                                  #25
                                                  Około 10A. Najzwyklejszy przekażnik lub wyłącznik błyskawiczny poradzi sobie. Typowa wartość większości popularnych wyłączników, przekażników (nie samochodowych) to 16A.
                                                  Przekażniki samochodowe mają większą obciążalność, każdy poradzi.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...