i z czego się cieszysz???????????? :roll:
[O1] Blokada zapłonu
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez qwyqChciałbym założyć sobie blokadę zapłonu do O1 benzyna[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Dlaczego ubezpieczyciele żądają aby w drzwiach były co najmniej dwa zamki?
Dobrze jest zrobić odcięcie w kilku miejscach, np. jeden przekażnik odcina pompę paliwa, drugi zasilanie komputera, trzeci, cewkę immobilizera, czwarty, rozrusznik, itd.
Wszystkie przekażniki odcinające można sterować jednym układem zabezpieczającym.
Komentarz
-
-
Witam.
w dieslu jest fioletowo czarny,koloru drugiego obwodu nie pamiętam nie pamiętam.
Wbenzynie może być inaczej.
Moja rada -odpal auto i wyciągaj po kolei bezpieczniki ,znajdziesz na 100% dwa po których wyjęciu auto zgaśnie.
Wtedy odkręć skrzynke bezp(dwie śruby)+obudowe z włącznikiem świateł mijania i przetnij przewód wchodzący do bezpiecznika i podłącz pod dwa końce przewody z włącznikiem .
Wyłącznik mały ,przewody dobrze schowane i pierwsze utrudnienie dla złodzieja jest .
Dla elektryka amatora jest kilka prostych zabezpieczeń np.na tranzystor(dopuki nie włącze odpowiedniego obwodu np.zapalniczka,stop,pozycja, tylko na czas rozruchu auto nie odpali.
unieruchomienie rozrusznika cienki czerwony przewód,klaksony przez przekaznik pod zapłon,mikrowyłącznik pod pedał sprzęgła,
NAJWAŻNIEJSZE -GNIAZDO DIAGNOSTYCZNE ZAŚLEPIĆ LUB WYJĄĆ Z MOCOWANIA I PODKLEIĆ TAŚMĄ WYŻEJ POD INNE PRZEWODY(troszke pracy gdy będziesz musiał vaga podłączyć)
Można samemu tak zabezpieczyć auto ,że zostaje tylko laweta.
Kolega Marian 2 dobrze pisze ale z podłączeniem wszystkiego pod jeden układ to się nie zgodze.Kwestia do obgadania moze na jakimś spociku przy browarku :szeroki_usmiechdklk -Darek
Komentarz
-
-
pompa, rozrusznik,hmm....
a może by tak coś bardziej rozwojowego?
- zasilanie wtrysków - często połączone z zasilaniem pompy paliwa, ale można wtedy zostawić pompę pracującą - a co tam niech buczy, a zrobić tylko odcinkę na wtryski.
- sygnał wtrysków czyli pomiędzy ecu , a wtryskiwacz- rewelacyjnie nada się do tego celu np- .... emulator wtryskiwaczy stosowany przy inst. lpg- ustawiamy tam np dość długi czas przejścia, i próbujemy palić auto - fajnie odpali.... i zaraz zdechnie.
- sygnał obrotów- w zależności od układu - alo na cewkę, albo z czujnika obrotów.
a tak naprawdę - czy to będzie na przekaźniku, czy na jakimś wymyślnym ukjładzie, to jego skuteczność będzie zależała od pomysłowości montażysty.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra.masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Witajcie,
bardzo się cieszę, że temat został odświeżony, ponieważ intensywnie poszukuję wymarzonej O1, i pierwszą rzeczą jaką będę musiał wykonać po zakupie,
będzie właśnie zabezpieczenie antykradzieżowe,
ale ja chciałem porozmawiać nie tyle o samym sposobie zabezpieczenia autka,
bo to każdy elektronik zrobi najlepiej wg. własnego pomysłu,
mnie interesuje kwestia immobilisera fabrycznego:
studiując forum znalazłem post dotyczący próby kradzieży auta, autor wspominał,
że zadziałał fabryczny immobiliser, i autko na lawecie pojechało do ASO,
napiszcie proszę dwa słowa na temat zasady działania tego fabrycznego immobilisera,
jak się domyślam, w kluczyku znajduje się transponder który w momencie włożenia kluczyka do stacyjki odblokowuje immo,
a przy próbie uruchomienia samochodu "na ostro" lub innym "kluczykiem uniwersalnym", jeśli immobiliser nie odczyta kodu
z transpondera, blokuje samochód, i wtedy autko zostaje zablokowane do czasu odblokowania przez ASO lub innego magika, czy działa to mniej więcej na tej zasadzie ?
Napiszcie proszę, czy mieliście jakieś problemy z tym immobiliserem
przy jego poprawnym użytkowaniu, czyli np. pomimo oryginalnego kluczyka
autko potraktowało Was jak intruza, i zablokowało się, ewentualnie inne przygody ?
Pytam, ponieważ jako elektronik kiedyś zajmowałem się wykonywaniem zabezpieczeń
w samochodach, aczkolwiek było to 10 lat temu, w tamtych czasach wielu dealerów
instalowało immobilisery u siebie w salonach, i niejednokrotnie zdarzało się,
że znajomym takie zabezpieczenie unieruchamiało samochód w najmniej oczekiwanym
momencie, dlatego wyznawałem prostą zasadę - po zakupie auta, nowego i używanego,
z "niefabrycznym" zabezpieczeniem, nawet takim instalowanym w ASO, (a w przypadku niektórych marek, szczególnie takim instalowanym w ASO... :| )
należy takie zabezpieczenie wydłubać, i zainstalować wszystko od nowa na swoich
podzespołach, co chyba się sprawdziło, gdyż wielu znajomych z moimi zabezpieczeniami
sprzed 10 lat jeździ bezawaryjnie do dzisiaj, ale oczywiście takich immobiliserów
instalowanych w ASO nie można porównać do zabezpieczeń zintegrowanych
z samochodem jak to w Octavii,
dlatego pytam - jak jest z awaryjnością tych zabezpieczeń ?
z góry dzięki za opinie
pozdrawiam !
Łukasz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Biszczuczy ktoś montował coś takiego w swoim aucie jak poniżej?
Warto takie coś zainstalować ?
Jest to bardziej zaawansowana forma tzw. "ukrytego przycisku pod fotelem". Różnica polega na tym, że przed uruchomieniem nie musisz nerwowo szukać ukrytego wyłącznika i go naciskać. Te piloty robią to za Ciebie. W odległości kilku metrów od samochodu (jak się do niego zbliżasz) piloty nadawcze wyłączają zabezpieczenie, jak się oddalasz zabezpieczanie jest włączane. Wygodna sprawa, ale mająca jeden mały minus. Jeżeli masz ustawioną opcję komfort- czyli bezobsługową bateria CR2025 wytrzymuje około pół roku. Można również przełączyć na manuala, ale przed każdym uruchomieniem musiałbyś naciskać pilota, wtedy bateria trzyma znacznie dłużej.
Tak czy inaczej polecam."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
dwaoka, nie powinno się nic stać, bo system do czasu wyłączenia zapłonu ( bądź wyjęcia kluczyka ) nie powinien w ogóle reagować na kluczyki. Po prostu po wyłączeniu zapłonu już byś nie odpalił. Urządzenie odcinające zapłon wykonane i zamontowane zgodnie z obowiązującymi przepisami powinno się aktywować dopiero po wyłączeniu zapłonu ( ewentualnie przy lekkim "nagięciu" faktów można uznać, że może też zadziałać po zatrzymaniu się pojazdu - nawet bez wyłączania zapłonu ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Każde odcięcie jakiegokolwiek systemu uniemożliwiające odpalenie samochodu będzie dobrym rozwiązaniem, tym bardziej, jak będzie to sposób nietypowy.
Ja mam trochę inne pytanie. Nie chodzi mi o odcinanie zapłonu, a odcięcie dopływu prądu do np. rozrusznika przy działających wszystkich innych obwodach. Czy komputer pokładowy będzie wyrzucał (wyświetlał) jakiś błąd informujący potencjalnego złodzieja gdzie tkwi problem ? I czy po usunięciu przerwy w obwodzie rozrusznika samochód wróci do normy, czy będzie utrudniał rozruch prawowitemu właścicielowi ?
Komentarz
-
-
Panowie i panie odświeżę kotleta, co by nie zakładać nowego wątku.
Mam sensorową blokadę zapłonu z sensorem-przyciskiem, który gdzieś trzeba sobie ukryć. Blokadę tą chciałbym założyć na obwód rozrusznika (dlaczego akurat tu to za chwilę), ale nie może ona się znaleźć bezpośrednio na kablu zasilającym z uwagi na dopuszczalną obciążalność blokady 20A. Musi się ona więc znaleźć na kablu wychodzącym ze stacyjki. Chcę ją założyć na takim obwodzie, aby w przypadku awarii (usterki samej blokady wiadomo elektronika) nie spowodowała mi unieruchomienia silnika w czasie jazdy bo np. przy wyprzedzaniu może być przykro...
W skrzynce bezpieczników w kabinie znalazłem dwa bezpieczniki po wyjęciu których silnik gaśnie co dyskwalifikuje te obwody z uwagi na powyższe.
Nie znalazłem bezpiecznika, który byłby potrzebny tylko na czas uruchomienia silnika a później można go wyjąć bez konsekwencji, że silnik zgaśnie.
Zostaje mi więc chyba jedyny obwód sterowania rozrusznika, bo jak go przetnę to zwyczajnie nie zakręci, a w czasie jazdy (usterka blokady) nie powoduje zgaśnięcia silnika więc sprawa jest po bezpiecznej stronie.
Który kabel idący ze stacyjki przeciąć? A może macie jakieś inne pomysły?Załączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez utekZrób to na najzwyklejszym przełączniku, który działa w pozycji ON/OFF, przecinając jeden z obwodów do bezpieczników które już ustaliłeś.
Odcięcie rozrusznika to słabe zabezpieczenie.w końcu sobota i można coś podłubać przy skodzince.
Ale dodatkowo chciałbym odłączyć też rozrusznik na tej blokadzie sensorowej, po co potencjalny złodziej ma męczyć aku i rozrusznik.
A może pytanie pomocnicze zadam, dorwałem na sieci (www.elektroda.pl) schemat pinów stacyjki w octavii. Ktoś się orientuje jakie jest natężenie prądu w momencie rozruchu na linii 30*-50b (zwarte w pozycji rozruchu, rozrusznik kręci) to napięcie idzie bezpośrednio na cewkę bendixa, trach przesuwa się rdzeń, dostaje styk, zaczyna płynąć prąd po grubym kablu z aku do rozrusznika i rozrusznik zaczyna kręcić.
Ile amper płynie na cewkę bendixa?
Nie mam odpowiedniego miernika (mam tylko takiego dziada z marketu co mierzy do 5A) więc nie ugryzę tematu.Załączone pliki
Komentarz
-
Komentarz