[O1] Przepływka _raz jeszcze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • majk-i
    Ambiente
    • 2008
    • 101

    [O1] Przepływka _raz jeszcze

    Zamieszczone przez MiKruS
    Jesli tak, to jest to ta sama sytuacja co tu u kolegi.
    Nie ma czego zbierać.

    No to szkoda serducha. To juz bedzie chyba 4te w przeciagu 2 miesiacy, o ktorym slyszalem :roll:
  • szuwar
    Drive
    • 2007
    • 47

    #2
    [O1] Przepływka _raz jeszcze

    Witam wszystkich po przerwie



    Czy to możliwe zeby w ciągu 4 m-cy po raz drugi wysrała mi się przepływka ??
    przejechałem 8 tysiecy km i dzisiaj przy wyprzedzaniu na 4 biegu dokładnie przy 130 km/h lekie szarpniecie i mocny spadek mocy i max 120/h przyspieszał jak zółw . Po wyłączeniu auta i ponownym rozruchu wszystko wraca do normy dziwne jest to ze gazowałem skode poźniej podczas jazdy na 3 biegu do ok 4.8 tys obrotów i nic sie ne wysrało jednak przerzucenie na 4 i 130/h znowu to samo
    jak myslicie poszła przepływka ??? oczywsiscie kupiłem orginał Bosha wiec chyba mam go na gwarancji


    pozdrawiam i tHanx za wszystkie podpowiedzi

    Szuwar

    pps do moderatorów sorki za zdublowanego posta
    1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      Najprosciej bedzie jak zczytasz bledy z sterownika i wstawisz na forum, tryb awaryjny nie zawsze oznacza przeplywke, wpisz w szukajce NOTLAUF tematow bedzie napewno duzo, dodatkowo podaj rocznik typ auta i silnika.

      Darek
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • koja86
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 3178

        #4
        Może być N75 a najczęściej mieszek na turbince lub zapieczone kierowniczki najlepiej sprawdzić wagiem podczas jazdy
        Takie zwykłe Ambiente

        Komentarz

        • szuwar
          Drive
          • 2007
          • 47

          #5
          kierowniczki rozruszane napewno ok ,
          przy 130/h dopiero zaczyna sie problem bo auto wpada w tryb awaryjny
          pytanie brzmi czy to znowu przypływka
          jutro pojade na Vaga

          zobaczymy
          1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            Raczej napewno nie przepływka to raczej n75 najczesciej nie wiecej jak 130 km/h i to juz max i po zgaszeniu silnika i znowu odpaleniu jest znów dobrze.
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • vernix
              Ambiente
              • 2007
              • 135

              #7
              sorki za off'a...czy są dostępne przepływomierze do BFQ poza ASO, tam chcą ponad 800 zł, w B-stoku nie mogłem tego znaleźć
              BIA 4XXX

              Komentarz

              • Mierzej
                Drive
                • 2007
                • 82

                #8
                Witam.

                Kiedys mialem podobnie...do 2100 ciagnela normalnie ale np przy wcisnieciu gazu od 2100-2200 przestawala ciagnac i rozpedzala sie slabiej jakby bez turbiny (przy okazji czarny dym) po czym od 2200-2400 znowu szla normalnie i ponownie spadek mocy przy przy 2400-2600 - dalej nie testowalem . Pisalem juz o tym kiedys, odpowiedzi od kolegow z forum byly takie same - albo przyplywka albo N75. Przypadkowo zdjalem tylko kostke od elektroniki na przeplywce przy zgaszonym silniku i problem zniknal. Mialem tak juz dwa razy i sciagniecie zawsze pomagalo...Acha nadmienic nalezy fakt ze sytuacja ta miala miejsce po ostrym wciskaniu gazu w dlugiej trasie. Jezdzac normalnie nidgy takiego przypadku nie bylo. Moze jakies bledy komputera...trudno mi powiedziec.
                Pozdrawiam

                Komentarz


                • #9
                  Ja miałem dokładnie to samo, wymieniłem przepływkę i jak nie ten samochód.

                  Komentarz

                  • szuwar
                    Drive
                    • 2007
                    • 47

                    #10
                    To nie przepływomieerz niestety ten obecny ma przejechane dopiero 10 KKm i jest na gwarancji do maja 2008

                    Vag pokazuje przeładowanie turbo dokładnie nie pamietam kodu błedu jednak chodzi o cisnienie w dolocie

                    Komp na kolana i heja w trasie wyszło ze Turbina pompuje prawidłowe wartości jak na prawie 170 tysi i to nawet za dobrze niektóre wartości są za duze (moze tu tez tkwi problem)
                    na 1- 3 biegu spokojnie osiąga te 4.8 obrotów bez wejscia Noutlaf
                    dopiero na 4 biegu przy predkości 130 km/ sie wykrzacza i tryb awaryjny
                    sprawdzałem równiez jak idzie na 5 biegu jednak z powodu braku dobrej drogi max co osiągnołem bez wejscia w Noutlaf to 150 km/h oczywiscie zmiana IV na V przed magicznymi 130/h

                    Opinia mechanika to niewiadomo co z samych błedów kompa nie da sie jednoznacznie stwierdzic. Samochód trzeba postawic na kilka godzin i sprawdzac wszystko pokolei tj:
                    - przewody podcisniniowe (sa juz w kiepskim stanie)
                    -N 75
                    - na koncu turbo (kierownice , mieszek czyszczenie ,)
                    - najgorsza opcja to regeneracja badz wymiana Turbo ale to sie okaze w przyszłym tygodniu

                    Jesli macie jakies inne propozycje dajcie znac

                    pozdrawiam
                    1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

                    Komentarz

                    • dariuspolo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1168

                      #11
                      ...stawialbym bardziej na N75 lub jego przewody cisnieniowe.
                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                      Zuzycie paliwa

                      Komentarz

                      • Czader
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 145

                        #12
                        Czesc,

                        jezeli chodzi o notlaufy to nie maja sensu testy typu na IV magiczne 130km/h czy na I ze doszlo do 4,8 obr/min - sterownik dziala tak : dopuszczone sa chwilowe skoki cisnienia doladowania rzeczywistego ( porownujac do watrosci wymaganej zczytywanej z mapy w komputerze) ale jezeli ten stan trwa ponad ( tu ten czas sie rozni w roznych sterownikach) zwykle kilkanascie sekund to wtedy jest notlauf. Wiec aby sie przekonac wystarczy zwykle II/III bieg i obroty rzedu 3,5 tys/min i jechac tak pol minuty. Jak nic sie nie stanie to najprawdopodobnie regulacja dziala. Ten test nie dotyczy pewnych sytuacji kiedy regulacja dziala ale niestabilnie ( zacinaja sie czasem kierownice turbo, zacina sie czasem N75, wezyki maja jakas nieszczelnosc ...) Wtedy notlauf wystepuja w roznych konfiguracjach obroty/obciazenie ...
                        Czader

                        OCTA COMBI 2003 ALH

                        Komentarz

                        • Maro2225
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 113

                          #13
                          Witam .Jestem nowym forumowiczem i ,,szczesliwym" uzytkownikiem Octavi 90KM.Jezdze nia juz 2 lata i nic specjalnie mi nie nawalalo, choc auto jest z 2001r . Po leasingu z ksiazka serwisowa.Obecnie ma przebieg 109tys.Poniewaz jezdze wmiare ekonomicznie,nie wpedzalem silnika powyzej 2400obr.Od pewnego czasu zauwazylem ,ze mam problem z dynamiczna jazda, ale nastepowalo to powoli. Jak troche poczytalem, mam do wymiany przeplywomierz,gdyz nie moge osiagnac 3000obr na poszczegolnych biegach. Gdzie tanio i dobrze to zrobic w Warszawie? A moze samemu?Prosze o rady . Moze ktos wie gdzie kupic i jak sie do tego zabrac zeby na nowo czerpac przyjemnosc z jazdy. Z gory dziekuje za wszystkie rady i pozdrawiam.
                          Maro

                          Komentarz

                          • szuwar
                            Drive
                            • 2007
                            • 47

                            #14
                            Zamieszczone przez Czader
                            Czesc,

                            jezeli chodzi o notlaufy to nie maja sensu testy typu na IV magiczne 130km/h czy na I ze doszlo do 4,8 obr/min - sterownik dziala tak : dopuszczone sa chwilowe skoki cisnienia doladowania rzeczywistego ( porownujac do watrosci wymaganej zczytywanej z mapy w komputerze) ale jezeli ten stan trwa ponad ( tu ten czas sie rozni w roznych sterownikach) zwykle kilkanascie sekund to wtedy jest notlauf. Wiec aby sie przekonac wystarczy zwykle II/III bieg i obroty rzedu 3,5 tys/min i jechac tak pol minuty. Jak nic sie nie stanie to najprawdopodobnie regulacja dziala. Ten test nie dotyczy pewnych sytuacji kiedy regulacja dziala ale niestabilnie ( zacinaja sie czasem kierownice turbo, zacina sie czasem N75, wezyki maja jakas nieszczelnosc ...) Wtedy notlauf wystepuja w roznych konfiguracjach obroty/obciazenie ...

                            Tu masz racje jednak testowane było to tak jak napisałes powyzej 4 tysiecy obrótów i jazda ok 30 -6o sekund nic sie nie działo zarówno na 2 jak i 3 biegu
                            jesli chodzi o 4 bieg to problem moze tkwic w tym ze jest wieksze obciązenie , wtedy turbo moze nie doładowuje i komputer podstawia dawkę zastępczą no i Noutlaf.
                            Nie umiem wytłumaczyc dlaczego na 5 tak nie jest !
                            Testowane 20 razy zawsze przy 130 km/h pedał w podłodze włacza noutlaf w innych przypadkach nie
                            POczekam do przyszłego tygodnia Octa idzie na warsztat zibaczymy
                            mam tylko nadzieje ze to nie Turbo

                            POzdro szuwar
                            1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

                            Komentarz

                            • Tomex
                              Classic
                              • 2007
                              • 37

                              #15


                              Proponuję przeczytać powyższy link a także wiele innych topiców na tym forum, traktujących o tym problemie. Przyczyn utraty mocy jest kilka, szeroko tu opisywanych, ale proponuję jednak zacząć od wymiany N75 jako najprostrzej i najczęstszej.

                              Dodam, w nawiązaniu do mojej wypowiedzi w powyższym linku, że wzajemna zamiana zaworów jeden z drugim miejscami pomogła (nie jestem fachowcem ale to chyba N75 i EGR choć głowy nie dam) i od tamtej pory nie zdarzył mi się opisywany notlauf, kręcę dość często do 3,5 / 4 rpm i autko myka. Dziś nakręciłem nawet budzik do 200 km/h, po pierwsze żeby sprawdzić czy auto daje radę (kupiłem używane) a po drugie, żeby realizować zasadę "turbina nie lubi PSJ"
                              PSJ - stali forumowicze wiedzą o co chodzi, inni niech poszukają
                              (Ja też na początku nie wiedziałem co to jest PSJ).

                              Pozdrawiam.
                              Octavia Combi 2003 r. Ambiente 1.9 TDI 110 KM

                              Komentarz

                              • janusz_007
                                Rider
                                • 2007
                                • 473

                                #16
                                Maro2225, jak sie do tego zabrac? proste: podpiac pod vaga i rura - w czasie jazdy wtedy wyjdzie czy przeplywka siedzi czy nie - to jest na nia jedyny sposób, a ogólnie - to zrob diagnostyke, no i troche wsadz nos'ek w monitor bo na naszym forum mozna wydobyc steeeeeerte dobrych porad i informacji)) ja od kwietnia mam octe a juz w miare duzo sie dowiedzialem wiec zasiadaj za kompa i pogadaj z szukajką:P hehe :diabelski_usmiech
                                VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                Komentarz

                                • Maro2225
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 113

                                  #17
                                  Witam wszystkich. Auto juz smiga ze hej!Padnieta byla przeplywka. janusz_007 dziekuje za rade i pomoc.
                                  Maro

                                  Komentarz

                                  Pracuję...