[O1] Hamowanie z jednoczesnym wcisnietym gazem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zero7
    Classic
    • 2008
    • 39

    [O1] Hamowanie z jednoczesnym wcisnietym gazem

    A próbował ktoś - " MAX FACTOR - Lasting Performance " - podkłady do twarzy :?: :szeroki_usmiech
  • Mierzej
    Drive
    • 2007
    • 82

    #2
    [O1] Hamowanie z jednoczesnym wcisnietym gazem

    Witam.

    Pewnie pomyslicie ze wariat jakis pisze cos takiego ...hamowac z wcisnietym gazem :shock: . My wlasciciele Octavi :diabelski_usmiech wiemy ze w pewnych sytuacjach czynnosc ta nie do konca pozbawiona jest sensu. Nie bede rozpisywal sie (bo wszyscy to wiemy :P ) ze dociska to oske na zakretach i lepiej trzyma opona badz ze mozna sobie w ten sposob ustawic samochod przed zakretem ale nie o tym chcialem...
    Otoz dzisiaj rano jadac cos mnie naszlo zeby przypomniec sobie manewr ktorego nie uzywalem juz od wakacji na mazowieckich szutrach :diabelski_usmiech i....niespodzianka. Kiedy wcisnalem lewa noga hamulec trzymajac prawa gaz w podlodze poczulem ze... silnik nie ciagnie wogole zamiast sie dlawic :shock: Po kilkukrotnym "tescie" strwierdzielm ze wcisniecie hamulca odcina paliwo badz je ogranicza (wydaje mi sie ze do poziomu biegu jaklowego silnika). I teraz pytanie "jak to". Wczesniej jezdzilem benzyniakami i hamowanie zawsze powodowalo dlawienie silnika i nie wplywalo to na jego uklad podawania paliwa. Czy przy hamowaniu w naszych TDI paliwo zawsze jest odcinane i czy powodem odcinania paliwa/redukcji dawki jest elektronika? Wydaje mi sie ze cos na rzeczy musi byc...

    A jak ma sie to do silnikow benzynowych - szczegolnie ciekawy jestem tych nowych FSI/TFSI czy tam tez wystepuje takie zjawisko?

    Drugi watek polega na tym ze kiedy jadac np z gory badz hamujac silnikiem chwilowe spalanie to 0. Czy to prawda? - a jezeli tak to w jaki sposob jest to realizowane? Odciecie paliwa przy hamowaniu silnikiem i podanie go w momencie gdy obrotu spadaja powiedzmy <950rpm? Nie wspomne juz o tym ze UE oglosila ze taki "nowoczesny" system sterowania elektroniki podawania paliwa ma byc juz obowiazkowy za 2 lata. Wiec my "takie" systemy mamy juz teraz?

    Uff... ale sie napisalem .

    [ Dodano: Nie 21 Paź, 07 17:36 ]
    choroba zapomnialem dodac zeby niewpraweni nie probwali hamowac lewa noga :!: :shock:
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      ad1. pewnie elektronika to robi - u mnie stwierdzilem to samo

      Komentarz

      • Sev
        L&K
        • 2007
        • 1295

        #4
        Odnośnie hamowania silnikiem i zerowego zużycia paliwa to nie prawda że silnik wogóle nie zużywa paliwa. Gdyby nie paliwo to silnik by po prostu zgasł, na samo powietrze nie chodzi. A wskazanie jest takie dlatego że ilość paliwa w mieszance paliwowo powietrznej w przeliczeniu na km jest mniejsza niż najniższe wskazanie komputera czyli mniej niż 0,1l/100km.
        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

        Komentarz

        • -Piotr-
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1018
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez Mierzej
          Drugi watek polega na tym ze kiedy jadac np z gory badz hamujac silnikiem chwilowe spalanie to 0. Czy to prawda?
          Tak, jadać przykładowo z górki na odpuszczonym gazie przy obrotach silnika powyżej 1300, odcięte jest podawanie paliwa. Jest to wartość standardowa i ustalona w UE. Było to opisane w jednym z numerów tygodnika "Motor".
          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
          O III czarna liftback - reaktywacja

          Komentarz

          • Jabar1975
            RS
            • 2006
            • 3331

            #6
            Zamieszczone przez Mierzej
            A jak ma sie to do silnikow benzynowych - szczegolnie ciekawy jestem tych nowych FSI/TFSI czy tam tez wystepuje takie zjawisko?
            tak samo - zabezpiecza to (teoretycznie) przed zablokowaniem sie gazu - bo zawsze wcisniecie hamulca spowoduje rozlaczenie "gazu". IMO to jedna z najwiekszych wad VAGa (i nie tylko) - ale tak naprawde malo doskwierajaca w codziennym uzytkowaniu. Ponoc jest mozliwosc elektrycznej (elektronicznej) modyfikacji ukladu inicjujacego takie dzialanie.


            Zamieszczone przez Sev
            Gdyby nie paliwo to silnik by po prostu zgasł, na samo powietrze nie chodzi.
            a nie dopuszczasz mysli ze to sila bezwladnosci pchajaca auto do przodu na ktoryms biegu (np. na 3ce z gory) powoduje obracanie sie walu korbowego, a co za tym idzie cylindrow itd.?
            nasza droga: www.wpzs.pl

            Komentarz

            • Sev
              L&K
              • 2007
              • 1295

              #7
              Jabar1975, a popchaj samochód z wyłaczonym silnikiem i włączonym którymkolwiek biegiem lub wyłącz silnik podczas jazdy - na pewno odetniesz dopływ paliwa i opisz wrażenia - czy są różnice? :roll:
              Ja może jestem ze starej szkoły i nie uwierzę że paliwo jest całkiem odcinane. Mieszanka jest na bank mocno zubożona ale żeby całkiem?
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Sev na 100% paliwo nie jest podawane, po prostu wtryski są w tym momencie odłączane i tyle. W starej "gaźnikowej" szkole trochę paliwa było podawane, ale przy wtryskach i ich elektronicznym sterowaniu nie ma takiej potrzeby...
                Najlepiej słychać to przy LPG z wtryskiem sekwencyjnym, bo ustaje klekot wtryskiwaczy, ale w TDI też można to wychwycić ( szczególnie ponowne ich załączenie przy ok. 1200 rpm )...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • yoschua
                  Rider
                  • 2006
                  • 339

                  #9
                  Ad.1 Dokładnie - hamulec ma większy priorytet nad gazem, jego jakkolwiek wciśnięcie powoduje odłączenie/odcięcie gazu, co uniemożliwia jazdę z lewą nogą. Najprostszy sposób to żeby to przestało działać to zdjąć wtyczkę z wyłącznika pedału hamulca, ale wtedy nie działają światła stop więc nie polecam. Można to elektronicznie wyłączyć przeprogramowywując sterowniki silnika - tak są zrobione pucharowe golfy.

                  Ad. 2 - To jest oczywiste że podczas gdy hamujemy a silnik jest zasilany elektrycznymi wtryskiwaczami to paliwo jest odcinane do ZERA nie do minimum, a do zera i ta zasada jest stosowana w VAGu już od przynajmniej 10 lat. W silniku 2.0 16V w mojej Ibizie z 1998 roku też tak jest, a silnik do niej został zaprojektowany w 1992 roku, więc już od wtedy tak było - czysta oszczędność. UWAGA - nie dotyczy to mechanicznych pompowtryskiwaczy z oczywistego powodu, że ich się nieda wyłączyć.
                  Dla ciekawości moge powiedzieć że w Pugu 206 HDi ta sama sytuacja mimo że auto jest common rail nie odcina paliwa do zera a do około 0,2-0,4l/100km w zależności od prędkości oczywiście. Pytałem ludzi którzy się na tym lepiej znają i twierdzą, że czasem tak ma być, w tym czasie jak hamujemy silnikiem to są podawane cząstki stałe z filtra cząstek stałych do silnika do ponownego spalenia - ekologia.
                  Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                  HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                  Komentarz

                  • Sev
                    L&K
                    • 2007
                    • 1295

                    #10
                    Wot technika panie! Ja jeszcze na słuch gaźniki Webera regulowałem
                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                    Komentarz

                    • octaviawrc
                      Rider
                      • 2007
                      • 337
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      #11
                      Witam.
                      Potrzebuje porady.
                      Zakupiłem diodowe (led) zamienniki żarówek kierunkowskazów w samochodzie octavia.
                      Podczas włączenia kierunkowskazu czujnik pomiaru rezystancji w przerywaczu wykazuje błąd.
                      Jak obejść tem problem.
                      Co zrobić i jak przerobić żeby kierunkowskaz działał prawidłowo.
                      pozdr.
                      SPRZEDAM TANIO

                      Komentarz

                      • marekzu
                        L&K
                        • 2007
                        • 1412
                        • Superb II combi (3V5)

                        #12
                        Zamieszczone przez octaviawrc
                        Witam.
                        Potrzebuje porady.
                        Zakupiłem diodowe (led) zamienniki żarówek kierunkowskazów w samochodzie octavia.
                        Podczas włączenia kierunkowskazu czujnik pomiaru rezystancji w przerywaczu wykazuje błąd.
                        Jak obejść tem problem.
                        Co zrobić i jak przerobić żeby kierunkowskaz działał prawidłowo.
                        pozdr.
                        a jak to sie ma do tematu pierwszego postu???????? :shock:

                        zamien na zarowki :szeroki_usmiech albo pewnie siakies rezystory trzeba dobrac

                        Komentarz

                        • yoschua
                          Rider
                          • 2006
                          • 339

                          #13
                          To kup z powrotem żarówki bo stracisz dowód rejestracyjny, no i oczywiście nijak się to ma do tematu.
                          Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                          HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                          Komentarz

                          • adamn
                            Drive
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 99

                            #14
                            Zamieszczone przez yoschua
                            Ad. 2 - To jest oczywiste że podczas gdy hamujemy a silnik jest zasilany elektrycznymi wtryskiwaczami to paliwo jest odcinane do ZERA nie do minimum, a do zera i ta zasada jest stosowana w VAGu już od przynajmniej 10 lat. W silniku 2.0 16V w mojej Ibizie z 1998 roku też tak jest, a silnik do niej został zaprojektowany w 1992 roku, więc już od wtedy tak było - czysta oszczędność. UWAGA - nie dotyczy to mechanicznych pompowtryskiwaczy z oczywistego powodu, że ich się nieda wyłączyć.
                            Dla ciekawości moge powiedzieć że w Pugu 206 HDi ta sama sytuacja mimo że auto jest common rail nie odcina paliwa do zera a do około 0,2-0,4l/100km w zależności od prędkości oczywiście. Pytałem ludzi którzy się na tym lepiej znają i twierdzą, że czasem tak ma być, w tym czasie jak hamujemy silnikiem to są podawane cząstki stałe z filtra cząstek stałych do silnika do ponownego spalenia - ekologia.
                            Czy podczas hamowania silnikiem jest otwierana przepustnica na max-a?
                            Pytam z ciekawości bo moja Octa z silnikem 1.6 słabiej hamuje silnikiem niż Punto I z silnikiem 1.1 i włączona klimą

                            Komentarz

                            • yoschua
                              Rider
                              • 2006
                              • 339

                              #15
                              Zamieszczone przez adamn
                              Czy podczas hamowania silnikiem jest otwierana przepustnica na max-a?
                              Przy silnikach z przepustnicą na linkę to jest otwarta na tele na ile była jeżeli zaczynasz zjeżdzać z góry to silnik po prostu pompuje powietrze.
                              Jeżeli masz linke i puścisz pedał gazu to zakniesz przepustnice - komputer jej sobie nie otworzy, więc silnik hamuje z zamkniętą przepustnicą, ewentualnie może sobie otworzyć powietrze wolnymi obrotami.

                              W przypadku gdy gaz jest elektroniczny - niewiem - być może otwiera, a być może jest zamknięta. Ja skłaniam się temu drugiemu, bo silnik jednak hamuje. Jakbybyła otwarta to silnik poprostu by pompował powietrze - opory są, ale nie tak znacze.

                              Jeżeli ktoś wie jak to jest z elektronicznym gazem to prosze o sprostowanie/wyjaśnienie.
                              Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                              HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                              Komentarz

                              • Mierzej
                                Drive
                                • 2007
                                • 82

                                #16
                                Yoschua...u Panie ale masz fotke :diabelski_usmiech Po pierwszym sniegu tez jakies bede miec :dewil

                                Dzieki za odpowiedzi
                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • alfee
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 2583

                                  #17
                                  Mierzej, Jeżeli chodzi o hamowanie lewą nogą, to nie wiem, bo nie potrafię tak jeździć i nie zamierzam próbować
                                  Natomiast odcinanie paliwa podczas hamowania silnikiem to żadna nowość. Wszystkie marki stosują to od lat w swoich silnikach. Ta funkcja w benzynowych nazywa się CUT OFF i odcina paliwo po puszczeniu gazu przywracając jego dopływ dopiero jak obroty zbliżą się do wartośc i biegu jałowego. Nie wiem jak w dieslach się nazywa, ale podejrzewam, że tak samo.
                                  Alfee
                                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                  Kawasaki ER5 :-)

                                  Komentarz

                                  • yoschua
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 339

                                    #18
                                    Dzięki, fotka jest z rajdu rozegranego na bieżni sławnego Stadionu Dziesięciolecia. Bieg na dochodzenie z Miśkiem - jako jedyni tak nakurzyliśmy że po połowie okrążenia jechaliśmy na czuja i na słuch ale fajnie było - jeden jedyny raz
                                    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                    HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                    Komentarz

                                    • octaviawrc
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 337
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      #19
                                      Sorki chłopaki, że sie wtrąciłem z tematem.
                                      Jestem nowy w ocp.
                                      Pozdr. :roll:
                                      SPRZEDAM TANIO

                                      Komentarz

                                      • daneczek76
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 3642
                                        • Toyota

                                        #20
                                        Zamieszczone przez yoschua
                                        Dokładnie - hamulec ma większy priorytet nad gazem, jego jakkolwiek wciśnięcie powoduje odłączenie/odcięcie gazu, co uniemożliwia jazdę z lewą nogą. Najprostszy sposób to żeby to przestało działać to zdjąć wtyczkę z wyłącznika pedału hamulca, ale wtedy nie działają światła stop więc nie polecam. Można to elektronicznie wyłączyć przeprogramowywując sterowniki silnika - tak są zrobione pucharowe golfy.
                                        niewiem umine w AGR działa a cały temat już był wałkowany i radze poszukać.

                                        tu macie : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=349
                                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                        Komentarz

                                        Pracuję...