A próbował ktoś - " MAX FACTOR - Lasting Performance " - podkłady do twarzy :?: :szeroki_usmiech
[O1] Hamowanie z jednoczesnym wcisnietym gazem
Zwiń
X
-
[O1] Hamowanie z jednoczesnym wcisnietym gazem
Witam.
Pewnie pomyslicie ze wariat jakis pisze cos takiego ...hamowac z wcisnietym gazem :shock: . My wlasciciele Octavi :diabelski_usmiech wiemy ze w pewnych sytuacjach czynnosc ta nie do konca pozbawiona jest sensu. Nie bede rozpisywal sie (bo wszyscy to wiemy :P ) ze dociska to oske na zakretach i lepiej trzyma opona badz ze mozna sobie w ten sposob ustawic samochod przed zakretem ale nie o tym chcialem...
Otoz dzisiaj rano jadac cos mnie naszlo zeby przypomniec sobie manewr ktorego nie uzywalem juz od wakacji na mazowieckich szutrach :diabelski_usmiech i....niespodzianka. Kiedy wcisnalem lewa noga hamulec trzymajac prawa gaz w podlodze poczulem ze... silnik nie ciagnie wogole zamiast sie dlawic :shock: Po kilkukrotnym "tescie" strwierdzielm ze wcisniecie hamulca odcina paliwo badz je ogranicza (wydaje mi sie ze do poziomu biegu jaklowego silnika). I teraz pytanie "jak to". Wczesniej jezdzilem benzyniakami i hamowanie zawsze powodowalo dlawienie silnika i nie wplywalo to na jego uklad podawania paliwa. Czy przy hamowaniu w naszych TDI paliwo zawsze jest odcinane i czy powodem odcinania paliwa/redukcji dawki jest elektronika? Wydaje mi sie ze cos na rzeczy musi byc...
A jak ma sie to do silnikow benzynowych - szczegolnie ciekawy jestem tych nowych FSI/TFSI czy tam tez wystepuje takie zjawisko?
Drugi watek polega na tym ze kiedy jadac np z gory badz hamujac silnikiem chwilowe spalanie to 0. Czy to prawda? - a jezeli tak to w jaki sposob jest to realizowane? Odciecie paliwa przy hamowaniu silnikiem i podanie go w momencie gdy obrotu spadaja powiedzmy <950rpm? Nie wspomne juz o tym ze UE oglosila ze taki "nowoczesny" system sterowania elektroniki podawania paliwa ma byc juz obowiazkowy za 2 lata. Wiec my "takie" systemy mamy juz teraz?
Uff... ale sie napisalem .
[ Dodano: Nie 21 Paź, 07 17:36 ]
choroba zapomnialem dodac zeby niewpraweni nie probwali hamowac lewa noga :!: :shock:Pozdrawiam
-
-
Odnośnie hamowania silnikiem i zerowego zużycia paliwa to nie prawda że silnik wogóle nie zużywa paliwa. Gdyby nie paliwo to silnik by po prostu zgasł, na samo powietrze nie chodzi. A wskazanie jest takie dlatego że ilość paliwa w mieszance paliwowo powietrznej w przeliczeniu na km jest mniejsza niż najniższe wskazanie komputera czyli mniej niż 0,1l/100km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MierzejDrugi watek polega na tym ze kiedy jadac np z gory badz hamujac silnikiem chwilowe spalanie to 0. Czy to prawda?O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MierzejA jak ma sie to do silnikow benzynowych - szczegolnie ciekawy jestem tych nowych FSI/TFSI czy tam tez wystepuje takie zjawisko?
Zamieszczone przez SevGdyby nie paliwo to silnik by po prostu zgasł, na samo powietrze nie chodzi.nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Jabar1975, a popchaj samochód z wyłaczonym silnikiem i włączonym którymkolwiek biegiem lub wyłącz silnik podczas jazdy - na pewno odetniesz dopływ paliwa i opisz wrażenia - czy są różnice? :roll:
Ja może jestem ze starej szkoły i nie uwierzę że paliwo jest całkiem odcinane. Mieszanka jest na bank mocno zubożona ale żeby całkiem?
Komentarz
-
-
Sev na 100% paliwo nie jest podawane, po prostu wtryski są w tym momencie odłączane i tyle. W starej "gaźnikowej" szkole trochę paliwa było podawane, ale przy wtryskach i ich elektronicznym sterowaniu nie ma takiej potrzeby...
Najlepiej słychać to przy LPG z wtryskiem sekwencyjnym, bo ustaje klekot wtryskiwaczy, ale w TDI też można to wychwycić ( szczególnie ponowne ich załączenie przy ok. 1200 rpm )...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Ad.1 Dokładnie - hamulec ma większy priorytet nad gazem, jego jakkolwiek wciśnięcie powoduje odłączenie/odcięcie gazu, co uniemożliwia jazdę z lewą nogą. Najprostszy sposób to żeby to przestało działać to zdjąć wtyczkę z wyłącznika pedału hamulca, ale wtedy nie działają światła stop więc nie polecam. Można to elektronicznie wyłączyć przeprogramowywując sterowniki silnika - tak są zrobione pucharowe golfy.
Ad. 2 - To jest oczywiste że podczas gdy hamujemy a silnik jest zasilany elektrycznymi wtryskiwaczami to paliwo jest odcinane do ZERA nie do minimum, a do zera i ta zasada jest stosowana w VAGu już od przynajmniej 10 lat. W silniku 2.0 16V w mojej Ibizie z 1998 roku też tak jest, a silnik do niej został zaprojektowany w 1992 roku, więc już od wtedy tak było - czysta oszczędność. UWAGA - nie dotyczy to mechanicznych pompowtryskiwaczy z oczywistego powodu, że ich się nieda wyłączyć.
Dla ciekawości moge powiedzieć że w Pugu 206 HDi ta sama sytuacja mimo że auto jest common rail nie odcina paliwa do zera a do około 0,2-0,4l/100km w zależności od prędkości oczywiście. Pytałem ludzi którzy się na tym lepiej znają i twierdzą, że czasem tak ma być, w tym czasie jak hamujemy silnikiem to są podawane cząstki stałe z filtra cząstek stałych do silnika do ponownego spalenia - ekologia.
Komentarz
-
-
Witam.
Potrzebuje porady.
Zakupiłem diodowe (led) zamienniki żarówek kierunkowskazów w samochodzie octavia.
Podczas włączenia kierunkowskazu czujnik pomiaru rezystancji w przerywaczu wykazuje błąd.
Jak obejść tem problem.
Co zrobić i jak przerobić żeby kierunkowskaz działał prawidłowo.
pozdr.SPRZEDAM TANIO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez octaviawrcWitam.
Potrzebuje porady.
Zakupiłem diodowe (led) zamienniki żarówek kierunkowskazów w samochodzie octavia.
Podczas włączenia kierunkowskazu czujnik pomiaru rezystancji w przerywaczu wykazuje błąd.
Jak obejść tem problem.
Co zrobić i jak przerobić żeby kierunkowskaz działał prawidłowo.
pozdr.
zamien na zarowki :szeroki_usmiech albo pewnie siakies rezystory trzeba dobrac
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yoschuaAd. 2 - To jest oczywiste że podczas gdy hamujemy a silnik jest zasilany elektrycznymi wtryskiwaczami to paliwo jest odcinane do ZERA nie do minimum, a do zera i ta zasada jest stosowana w VAGu już od przynajmniej 10 lat. W silniku 2.0 16V w mojej Ibizie z 1998 roku też tak jest, a silnik do niej został zaprojektowany w 1992 roku, więc już od wtedy tak było - czysta oszczędność. UWAGA - nie dotyczy to mechanicznych pompowtryskiwaczy z oczywistego powodu, że ich się nieda wyłączyć.
Dla ciekawości moge powiedzieć że w Pugu 206 HDi ta sama sytuacja mimo że auto jest common rail nie odcina paliwa do zera a do około 0,2-0,4l/100km w zależności od prędkości oczywiście. Pytałem ludzi którzy się na tym lepiej znają i twierdzą, że czasem tak ma być, w tym czasie jak hamujemy silnikiem to są podawane cząstki stałe z filtra cząstek stałych do silnika do ponownego spalenia - ekologia.
Pytam z ciekawości bo moja Octa z silnikem 1.6 słabiej hamuje silnikiem niż Punto I z silnikiem 1.1 i włączona klimą
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adamnCzy podczas hamowania silnikiem jest otwierana przepustnica na max-a?
Jeżeli masz linke i puścisz pedał gazu to zakniesz przepustnice - komputer jej sobie nie otworzy, więc silnik hamuje z zamkniętą przepustnicą, ewentualnie może sobie otworzyć powietrze wolnymi obrotami.
W przypadku gdy gaz jest elektroniczny - niewiem - być może otwiera, a być może jest zamknięta. Ja skłaniam się temu drugiemu, bo silnik jednak hamuje. Jakbybyła otwarta to silnik poprostu by pompował powietrze - opory są, ale nie tak znacze.
Jeżeli ktoś wie jak to jest z elektronicznym gazem to prosze o sprostowanie/wyjaśnienie.
Komentarz
-
-
Mierzej, Jeżeli chodzi o hamowanie lewą nogą, to nie wiem, bo nie potrafię tak jeździć i nie zamierzam próbować
Natomiast odcinanie paliwa podczas hamowania silnikiem to żadna nowość. Wszystkie marki stosują to od lat w swoich silnikach. Ta funkcja w benzynowych nazywa się CUT OFF i odcina paliwo po puszczeniu gazu przywracając jego dopływ dopiero jak obroty zbliżą się do wartośc i biegu jałowego. Nie wiem jak w dieslach się nazywa, ale podejrzewam, że tak samo.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yoschuaDokładnie - hamulec ma większy priorytet nad gazem, jego jakkolwiek wciśnięcie powoduje odłączenie/odcięcie gazu, co uniemożliwia jazdę z lewą nogą. Najprostszy sposób to żeby to przestało działać to zdjąć wtyczkę z wyłącznika pedału hamulca, ale wtedy nie działają światła stop więc nie polecam. Można to elektronicznie wyłączyć przeprogramowywując sterowniki silnika - tak są zrobione pucharowe golfy.
tu macie : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=349[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
Komentarz