Octavia nie jedzie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawiu
    Classic
    • 2009
    • 1

    Octavia nie jedzie

    Podaj nazwę tego serwisu i może od razu napisz o zaistniałej sytuacji do SAP.Jak można odradzać rozmiar felgi,który jest montowany w standardzie do niektórych wersji Octy?Sam wyjechałem na 16" z salonu i jakoś tam nie zauważyłem jakiegokolwiek dyskomfortu.
  • jako
    Classic
    • 2007
    • 4

    #2
    Octavia nie jedzie

    Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Skody Octavia z silnikiem 1.6 AEE 55kW.(benzyna). Jest to auto 5 letnie z nieduzym przebiegiem (55000 km) i jak to sie mowi kupione "z dobrych rąk". Na razie jestem na etapie poznawania samochodu i staram sie poznac wszystkie wady i zalety.
    Juz na samym poczatku pojawil sie problem. Polega on na tym, ze w czasie jazdy auto niespodziewanie gasnie, pomimo, ze w zbiorniku jest jeszcze ok.15-16 litrow paliwa. Po ponownym uruchomieniu auto jedzie 5-10 km i znowu gasnie. Po zatankowaniu do poziomu ponad 15-16 litrow auto jedzie bez zarzutu az do opisywanego wyzej momentu. Wynika z tego, ze nie moge miec mniej niz 15 litrow paliwa. Zaznaczam, ze w czasie jazdy nie mam zadnej sygnalizacji o bledach, nie zapala sie zadna kontrolka ostrzegawcza. Rowniez zachowanie sie auta (praca silnika) nie wsakazuje na to, azeby za chwile auto mialo zgasnac. Badalem auto na komputerze w stacji obslugi samochodow.... wynik byl pozytywny nie wykryto zadnych bledow. Czy może ktos wie, co jest przyczyna takiego zachowania sie samochodu? Czekam z niecierpliwoscia na jakies sugestie podpowiedzi w jaki sposob uporac sie z tym problemem. Pozdrawiam i z gory dziekuje.

    Komentarz

    • 2pac
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1476
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      moze Cie oszukuje plywak w baku? i pomimo iz pokazuje Ci ze masz jeszcze ~2 krechy, tak naprawde na oparze jezdzisz?

      sprawdz czy nie uszkodzony czujnik poziomu paliwa lub wskaznik poziomu.
      President Johnny II + President Florida/ ML-145
      O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
      OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

      Komentarz

      • jako
        Classic
        • 2007
        • 4

        #4
        Czujnik poziomu paliwa jest w porzadku. Zatankowalem do pelna i jechalem do momentu zgasniecia samochodu. Potem zatankowalem do pelna - weszlo 40 litrow paliwa. Jako ze zbiornik octavii ma pojemnosc 55 litrow stad wiem ze auto gasnie przy poziomie 15-16 litrow paliwa w baku. Pozdr.

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          a moze pompa paliwa powoli zdycha????

          Komentarz

          • mroko
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 659
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            To jest problem z filtrem z węglem aktywnym. Spróbuj oczyścić styki od elektrozaworu który steruje tym filtrem . A i poszukaj na forum "filtr z węglem aktywnym" bo wydaje mi się że już taki temat był poruszany.
            Pozdr.
            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

            Komentarz

            • jako
              Classic
              • 2007
              • 4

              #7
              Zamieszczone przez mroko
              To jest problem z filtrem z węglem aktywnym. Spróbuj oczyścić styki od elektrozaworu który steruje tym filtrem . A i poszukaj na forum "filtr z węglem aktywnym" bo wydaje mi się że już taki temat był poruszany.
              Pozdr.
              Byc moze, ze to wina tego filtra...tylko dlaczego nie ma problemu z tym filtrem jak w baku jest wiecej niz 15 litrow paliwa. Czy poziom paliwa ma wplyw na dzialanie tego filtra?. Myslalem rowniez, ze to awaria pompy paliwowej...tylko dlaczego auto jedzie bez zarzutu gdy w baku jest wiecj niz 15 litrow paliwa? Mysle, ze gdyby byla uszkodzona, to by szwankowala bez wzgledu na ilosc paliwa w zbiorniku. Takich i innych pytan mozna stawiac wiele, ale z konkretnymi odpowiedziami juz trudniej. Tak czy siak bede musial pojechac na ASO, moze oni uporaja sie z tym problemem. Tylko boje sie,ze podejda do tego tematu metoda prob i bledow, "a moze to, a moze to", zedra ze mnie kupe kasy, wymienia mase rzeczy i byc moze trafia a jak nie trafia to powiedza, "ze te typy tak maja". A na koncu okaze sie ze wystarczylo cos tam "podciagnac" czy "podkrecic". Moze ktos z Was mial lub spotkal sie z takim przypadkiem. Dlatego prosze Was drodzy "skodziarze" - pomozcie. Pozdrawiam.

              Komentarz

              • Marian 2
                L&K
                • 2007
                • 1085
                • Octavia I combi (1U5)
                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Na zdrowy rozum, to poprostu pompa paliwa nie sięga poniżej pewnego poziomu. Nigdy jej nie wymontowywałem, i nie wiem jak to w rzeczywistości wygląda. Możliwe, że np. spadła jakaś rurka przedłużająca (ssąca) z pompy, wewnątrz baku.

                Komentarz

                • hubert78
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1576

                  #9
                  Także stawiam na pompe

                  Komentarz

                  • mroko
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 659
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    jako, a nie zaobserwowałeś czy przypadkiem przy odkręcaniu korka wlewu paliwa nie słychać jakby powietrze zasysało do środka :?: To jest jeden z objawów złego działania tego zaworu. Gdy zbiornik się nieodpowietrza może powstaje podciśnienie i pompa nie może zaciągnąć paliwa.

                    A tu masz wszystko o tym zaworze:

                    Zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80
                    (system odpowietrzenia zbiornika paliwa)

                    W obecnych pojazdach paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów. Mieszanka paliwowo-powietrzna przygotowywana jest za pomocą sterowania powietrzem. Dlatego zbiornik z wkładem węgla aktywnego ma bardzo duże znaczenie dla utrzymywania odpwiedniego odpowietrzania układów paliwowych.

                    :!: Działanie układu zbiornika węgla aktywnego:

                    Nad powierzchnią paliwa w zbiorniku tworzą się, zależnie od ciśnienia powietrza i temperatury otoczenia, mniejsze lub większe ilości oparów paliwa. Układ zbiornika węgla aktywnego zapobiega temu, aby emisja węglowodorów (HC) nie następowała do wdychanego powietrza.

                    Opary paliwa przedostają się z najwyższego punktu zbiornika paliwa przez zawór bezpieczeństwa (zamknięty przy pochyleniu 45 stopni) i zawór odpowietrzający do zbiornika węgla aktywnego. Węgiel aktywny wchłania te gazy jak gąbka. Podczas jazdy z aktywną regulacją lambda (ciepły silnik), zawór magnetyczny N80, zwany także zaworem
                    regenerującym, jest sterowany impulsowo przez komputer sterujący, w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Czas otwarcia zależy od nadchodzących sygnałów. Podczas fazy przepłukiwania (regeneracja węgla aktywnego), wskutek podciśnienia w rurze ssącej, przez otwór napowietrzający zasysane jest świeże powietrze na dolną stronę zbiornika węgla aktywnego. Opary paliwa zmagazynowane przez węgiel aktywny oraz świeże powietrze zostają w sposób dozowany doprowadzone do komory spalania.

                    Zawór odpowietrzający zapobiega zasysaniu oparów paliwa ze zbiornika wtedy, gdy otwarty jest zawór magnetyczny N80 i dochodzi podciśnienie z rury ssącej. W ten sposób gwarantowane jest, że najpierw opróżniony zostanie zbiornik węgla aktywnego.

                    Bez zasilania prądowego (np. przerwa przewodu) zawór magnetyczny N80 jest zamknięty. Zbiornik węgla aktywnego nie może być opróżniany.

                    :!: Wskazówki
                    - Połączenia węży są zabezpieczone opaskami sprężynowymi lub zaciskowymi.
                    - Opaski zaciskowe zasadniczo należy wymieniać na sprężynowe.
                    - W celu montowania opasek sprężynowych zaleca się stosować przyrząd VAS5024 lub cęgi VAG 1921.



                    :!: Naprawa/Części układu zbiornika węgla aktywnego
                    1 – zbiornik węgla aktywnego miejsce zamontowania:
                    (w prawej, przedniej wnęce błotnika koła, przymocowany jest do karoserii. W celu wymontowania zdemontować osłonę przedniej prawej wnęki błotnika koła).
                    2 – moment dokręcania 10 Nm
                    3 – obudowa filtra powietrza
                    4 – pierścień mocujący, mocuje zawór magnetyczny
                    5 – zawór magnetyczny N80
                    (zawór jest sterowany (taktowany) przez komputer sterujący, gdy silnik jest ciepły). Położenie montażowe, strzałka zwrócona w kierunku przepływu.
                    6 – wtyczka zaworu magnetycznego (czarna 2-stykowa)
                    7 – jednostka sterująca przepustnicą
                    8 – pierścień uszczelniający typu o-ring (przypadku uszkodzenia wymienićna nowy)
                    9 – przewódod powietrzający Czarny (zwrócić uwagę na mocne osadzenie).
                    10 – śruba mocująca
                    11 – przewód doprowadzający powietrze

                    :!: Diagnostyka zaworu elektromagnetycznego N80 zbiornika węgla aktywnego:
                    Zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego musi się włączać. Jeżeli zawór elektromagnetyczny nie włącza się (nie występuje słyszalny odgłos „kliknięcia”), można podejrzewać że nie pracuje właściwie lub jest uszkodzony. Należy wtedy sprawdzić poprawność działania zaworu lub instalacji. (Bez zasilania prądowego zawór magnetyczny jest zamknięty).

                    :!: Sprawdzanie zaworu elektromagnetycznego:
                    Warunki sprawdzania:
                    VAG silnik [01] grupa wskazań [04] pole wskazań [3].
                    Temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80°C, (Bezpiecznik nr 29 sprawny)
                    Sprawdzanie działania:
                    VAG silnik [01] nastawy podstawowe [04] grupa wskazań [070].

                    Gdy wprowadzona zostanie diagnoza przez komputer sterujący, zawartość pola wskazań [4] zmieni się z [TEST/AUS] (test wył) na [TEST/EIN] (test wł).
                    – pozostawić silnik na obrotach jałowego biegu dotąd, aż w polu wskazań [4] pojawi się wynik krótkiego testu symulacyjnego (Kurztrip): Wartość wymagana: [TEV iO] [TEST OK]

                    (TEV oznacza zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (zawór magnetyczny układu zbiornika węgla aktywnego). Jeżeli w polu wskazań [4] będzie widoczny napis [TEV niO] (zawór odpowietrzający niesprawny), wprowadzić sprawdzanie działania elementów wykonawczych i wysterować zawór magnetyczny zbiornika węgla aktywnego N80).
                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                    Komentarz

                    • jako
                      Classic
                      • 2007
                      • 4

                      #11
                      Witam. Nie uporalem sie jeszcze z tym problemem. Jakos tak mi schodzilo, ze nie wybralem sie do ASO. W zbiorniku zawsze mam ponad 20 litrow paliwa i skodzinka smiga bez zarzutu. Ale caly czas on(ten problem) mnie gnebi. Zrobilo sie cieplo to i przy skodzince przyjemniej robic. Wlasnie wymienilem olej, filtr oleju, filtr powietrza i filtr przecipylkowy. Po robocie odpalilem autko i zostawilem go na jakis czas na wolnych obrotach, delektujac sie rowna i cichutka praca silnika. Po wylaczeniu silnika odkrecilem korek wlewu paliwa ( tak sugerował Mroko) i uslyszalem jakies zassanie powietrza i dziwne bulgotanie. Potwierdzałoby to diagnoze Mroko, ze uszkodzony jest zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80(system odpowietrzenia zbiornika paliwa).
                      Wczesniej Mroko bardzo szeroko opisal sposob postepowania z tym zaworem. Jako ze bardzo lubie sam majsterkowac przy samochodzie, prosze o informacje czy jestem w stanie sam poradzic sobie z tym problemem? Czy zawor ten jest naprawialny? Czy tez moze go wymienic na nowy? Jezeli nowy, to czy oryginal czy moze jakas podrobka? Jakie sa ceny tych zaworow? Czy trudno go wymontowac? Jak sie do niego dostac? Jak sie do tego zabrac? itp. Prosze o informacje najlepiej w formie "krok po kroku" Z gory dziekuje i pozdrawiam.

                      Komentarz

                      Pracuję...