Podaj nazwę tego serwisu i może od razu napisz o zaistniałej sytuacji do SAP.Jak można odradzać rozmiar felgi,który jest montowany w standardzie do niektórych wersji Octy?Sam wyjechałem na 16" z salonu i jakoś tam nie zauważyłem jakiegokolwiek dyskomfortu.
Octavia nie jedzie
Zwiń
X
-
Octavia nie jedzie
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Skody Octavia z silnikiem 1.6 AEE 55kW.(benzyna). Jest to auto 5 letnie z nieduzym przebiegiem (55000 km) i jak to sie mowi kupione "z dobrych rąk". Na razie jestem na etapie poznawania samochodu i staram sie poznac wszystkie wady i zalety.
Juz na samym poczatku pojawil sie problem. Polega on na tym, ze w czasie jazdy auto niespodziewanie gasnie, pomimo, ze w zbiorniku jest jeszcze ok.15-16 litrow paliwa. Po ponownym uruchomieniu auto jedzie 5-10 km i znowu gasnie. Po zatankowaniu do poziomu ponad 15-16 litrow auto jedzie bez zarzutu az do opisywanego wyzej momentu. Wynika z tego, ze nie moge miec mniej niz 15 litrow paliwa. Zaznaczam, ze w czasie jazdy nie mam zadnej sygnalizacji o bledach, nie zapala sie zadna kontrolka ostrzegawcza. Rowniez zachowanie sie auta (praca silnika) nie wsakazuje na to, azeby za chwile auto mialo zgasnac. Badalem auto na komputerze w stacji obslugi samochodow.... wynik byl pozytywny nie wykryto zadnych bledow. Czy może ktos wie, co jest przyczyna takiego zachowania sie samochodu? Czekam z niecierpliwoscia na jakies sugestie podpowiedzi w jaki sposob uporac sie z tym problemem. Pozdrawiam i z gory dziekuje.
-
-
moze Cie oszukuje plywak w baku? i pomimo iz pokazuje Ci ze masz jeszcze ~2 krechy, tak naprawde na oparze jezdzisz?
sprawdz czy nie uszkodzony czujnik poziomu paliwa lub wskaznik poziomu.President Johnny II + President Florida/ ML-145
O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrokoTo jest problem z filtrem z węglem aktywnym. Spróbuj oczyścić styki od elektrozaworu który steruje tym filtrem . A i poszukaj na forum "filtr z węglem aktywnym" bo wydaje mi się że już taki temat był poruszany.
Pozdr.
Komentarz
-
-
jako, a nie zaobserwowałeś czy przypadkiem przy odkręcaniu korka wlewu paliwa nie słychać jakby powietrze zasysało do środka :?: To jest jeden z objawów złego działania tego zaworu. Gdy zbiornik się nieodpowietrza może powstaje podciśnienie i pompa nie może zaciągnąć paliwa.
A tu masz wszystko o tym zaworze:
Zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80
(system odpowietrzenia zbiornika paliwa)
W obecnych pojazdach paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów. Mieszanka paliwowo-powietrzna przygotowywana jest za pomocą sterowania powietrzem. Dlatego zbiornik z wkładem węgla aktywnego ma bardzo duże znaczenie dla utrzymywania odpwiedniego odpowietrzania układów paliwowych.
:!: Działanie układu zbiornika węgla aktywnego:
Nad powierzchnią paliwa w zbiorniku tworzą się, zależnie od ciśnienia powietrza i temperatury otoczenia, mniejsze lub większe ilości oparów paliwa. Układ zbiornika węgla aktywnego zapobiega temu, aby emisja węglowodorów (HC) nie następowała do wdychanego powietrza.
Opary paliwa przedostają się z najwyższego punktu zbiornika paliwa przez zawór bezpieczeństwa (zamknięty przy pochyleniu 45 stopni) i zawór odpowietrzający do zbiornika węgla aktywnego. Węgiel aktywny wchłania te gazy jak gąbka. Podczas jazdy z aktywną regulacją lambda (ciepły silnik), zawór magnetyczny N80, zwany także zaworem
regenerującym, jest sterowany impulsowo przez komputer sterujący, w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Czas otwarcia zależy od nadchodzących sygnałów. Podczas fazy przepłukiwania (regeneracja węgla aktywnego), wskutek podciśnienia w rurze ssącej, przez otwór napowietrzający zasysane jest świeże powietrze na dolną stronę zbiornika węgla aktywnego. Opary paliwa zmagazynowane przez węgiel aktywny oraz świeże powietrze zostają w sposób dozowany doprowadzone do komory spalania.
Zawór odpowietrzający zapobiega zasysaniu oparów paliwa ze zbiornika wtedy, gdy otwarty jest zawór magnetyczny N80 i dochodzi podciśnienie z rury ssącej. W ten sposób gwarantowane jest, że najpierw opróżniony zostanie zbiornik węgla aktywnego.
Bez zasilania prądowego (np. przerwa przewodu) zawór magnetyczny N80 jest zamknięty. Zbiornik węgla aktywnego nie może być opróżniany.
:!: Wskazówki
- Połączenia węży są zabezpieczone opaskami sprężynowymi lub zaciskowymi.
- Opaski zaciskowe zasadniczo należy wymieniać na sprężynowe.
- W celu montowania opasek sprężynowych zaleca się stosować przyrząd VAS5024 lub cęgi VAG 1921.
:!: Naprawa/Części układu zbiornika węgla aktywnego
1 – zbiornik węgla aktywnego miejsce zamontowania:
(w prawej, przedniej wnęce błotnika koła, przymocowany jest do karoserii. W celu wymontowania zdemontować osłonę przedniej prawej wnęki błotnika koła).
2 – moment dokręcania 10 Nm
3 – obudowa filtra powietrza
4 – pierścień mocujący, mocuje zawór magnetyczny
5 – zawór magnetyczny N80
(zawór jest sterowany (taktowany) przez komputer sterujący, gdy silnik jest ciepły). Położenie montażowe, strzałka zwrócona w kierunku przepływu.
6 – wtyczka zaworu magnetycznego (czarna 2-stykowa)
7 – jednostka sterująca przepustnicą
8 – pierścień uszczelniający typu o-ring (przypadku uszkodzenia wymienićna nowy)
9 – przewódod powietrzający Czarny (zwrócić uwagę na mocne osadzenie).
10 – śruba mocująca
11 – przewód doprowadzający powietrze
:!: Diagnostyka zaworu elektromagnetycznego N80 zbiornika węgla aktywnego:
Zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego musi się włączać. Jeżeli zawór elektromagnetyczny nie włącza się (nie występuje słyszalny odgłos „kliknięcia”), można podejrzewać że nie pracuje właściwie lub jest uszkodzony. Należy wtedy sprawdzić poprawność działania zaworu lub instalacji. (Bez zasilania prądowego zawór magnetyczny jest zamknięty).
:!: Sprawdzanie zaworu elektromagnetycznego:
Warunki sprawdzania:
VAG silnik [01] grupa wskazań [04] pole wskazań [3].
Temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80°C, (Bezpiecznik nr 29 sprawny)
Sprawdzanie działania:
VAG silnik [01] nastawy podstawowe [04] grupa wskazań [070].
Gdy wprowadzona zostanie diagnoza przez komputer sterujący, zawartość pola wskazań [4] zmieni się z [TEST/AUS] (test wył) na [TEST/EIN] (test wł).
– pozostawić silnik na obrotach jałowego biegu dotąd, aż w polu wskazań [4] pojawi się wynik krótkiego testu symulacyjnego (Kurztrip): Wartość wymagana: [TEV iO] [TEST OK]
(TEV oznacza zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (zawór magnetyczny układu zbiornika węgla aktywnego). Jeżeli w polu wskazań [4] będzie widoczny napis [TEV niO] (zawór odpowietrzający niesprawny), wprowadzić sprawdzanie działania elementów wykonawczych i wysterować zawór magnetyczny zbiornika węgla aktywnego N80).Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Witam. Nie uporalem sie jeszcze z tym problemem. Jakos tak mi schodzilo, ze nie wybralem sie do ASO. W zbiorniku zawsze mam ponad 20 litrow paliwa i skodzinka smiga bez zarzutu. Ale caly czas on(ten problem) mnie gnebi. Zrobilo sie cieplo to i przy skodzince przyjemniej robic. Wlasnie wymienilem olej, filtr oleju, filtr powietrza i filtr przecipylkowy. Po robocie odpalilem autko i zostawilem go na jakis czas na wolnych obrotach, delektujac sie rowna i cichutka praca silnika. Po wylaczeniu silnika odkrecilem korek wlewu paliwa ( tak sugerował Mroko) i uslyszalem jakies zassanie powietrza i dziwne bulgotanie. Potwierdzałoby to diagnoze Mroko, ze uszkodzony jest zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80(system odpowietrzenia zbiornika paliwa).
Wczesniej Mroko bardzo szeroko opisal sposob postepowania z tym zaworem. Jako ze bardzo lubie sam majsterkowac przy samochodzie, prosze o informacje czy jestem w stanie sam poradzic sobie z tym problemem? Czy zawor ten jest naprawialny? Czy tez moze go wymienic na nowy? Jezeli nowy, to czy oryginal czy moze jakas podrobka? Jakie sa ceny tych zaworow? Czy trudno go wymontowac? Jak sie do niego dostac? Jak sie do tego zabrac? itp. Prosze o informacje najlepiej w formie "krok po kroku" Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Komentarz
-
Komentarz