[O1] czy konieczna wymiana oleju???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • moto-mario
    Drive
    • 2009
    • 60

    [O1] czy konieczna wymiana oleju???

    Zamieszczone przez orzel720
    1. z rana ~ 9:00 na N.Kleparzu Kierowniczka srebrnej O II z OCP na grillu
    to maja mama dziękuje w jej imieniu i również pozdrawiam
  • oziemi
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 399

    #2
    [O1] czy konieczna wymiana oleju???

    Witam niedawno zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego w sporych ilościach. okazało się że była to uszczelka pod głowica. Czy teraz gdy wszystko jest juz ok powinienem wymienic olej w silniku??czy mozliwe zeby plyn w jakichs ilosciach dostał sie do oleju?? Dodam że ani w trakcie gdy jeszcze płyn mi ubywał poziom oleju ani sie nie zmieniał ani burzyny tez sie nie robiły. proszę o opinie
    Elegance
    ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
    -------------------------------------------

    Komentarz

    • Geralt
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 589

      #3
      sprawdz kolor/konsystencje oleju - jelsi jest identyczna z orginalnym to nie musisz
      poza tym pekniecie uszczelki czesto oznacza ze plyn chlodniczy dostaje sie do komory spalania lub po prostu wycieka bokiem i odparowuje na glowicy - jesli nie miales burzyn na korku itp. to powinno byc ok
      (mialem peknieta uszczerke w poprzednim aucie)
      pozdrawiam
      Adam W.

      Komentarz

      • hubert78
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1576

        #4
        Dla świętego spokoju na Twoim miejscu wymienił bym

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          powiem tak
          zależy kto to robił
          uszczelka nie została uszkodzona na kanał olejowy wiec oleju nie zapaprało. jest tylko pytanie czy ten kto to robił nie spuścił trochę w kanały ponieważ przy nieudolnym spuszczeniu płynu (99%przypadków) właśnie tak się dzieje kiedy czapka idzie do góry. dodatkowo przy czyszczeniu powierzchni bloku silnika stykającej się z głowicą (poprzez uszczelkę) syf niestety pewnie poleciał zarówno w kanały spustowe oleju jak i wodne więc...

          ...koszt niewielki a przynajmniej bedziesz spać spokojnie
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • Bartek_2012
            Ambiente
            • 2006
            • 208

            #6
            oziemi, jeżeli na korku bądz bagnecie będziesz miał mieszaninę oleju z wodą taka szaro-czarna, czasem bruatna pianka to od razu wymieniaj. Tylko że przy okazji radziłbym umyć miskę i silnik od środka - duże koszta. Ale jeżeli mechanik który wymieniał Ci uszczelkę tego nie zrobił to moim zdaniem nie ma takiej potrzeby, bo chop się pewnie znał na rzeczy. Ja podobnie jak hubert78, po takiej naprawie wymieniłbym olej - tak dla świętego spokoju.
            BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
            JEST: Volvo S80 II D5
            JEST: BMW R1200GS Adventure

            Komentarz


            • #7
              a ja bym wymieni i miał świety spokój

              Komentarz

              • oziemi
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 399

                #8
                a jakie mogą byc ewentualne skutki jazdy na takim oleju?? chyba jednak sie skusze na wymianę od naprawy uszczelki mam przejechane dopiero 500km wiec chyba nic sie nie stało nawet gdy jakis tam syf wpadł.. jak myslicie??
                Elegance
                ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                -------------------------------------------

                Komentarz

                • hubert78
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1576

                  #9
                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                  pytanie czy ten kto to robił nie spuścił trochę w kanały ponieważ przy nieudolnym spuszczeniu płynu (99%przypadków) właśnie tak się dzieje kiedy czapka idzie do góry
                  A czy mógłbyś rozwinąć o co chodzi z tym spuszczaniem jak to robić żeby było OK ???

                  Komentarz

                  • DGW
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 2330

                    #10
                    Zamieszczone przez hubert78
                    dobrygrzeswawa napisał/a:
                    pytanie czy ten kto to robił nie spuścił trochę w kanały ponieważ przy nieudolnym spuszczeniu płynu (99%przypadków) właśnie tak się dzieje kiedy czapka idzie do góry


                    A czy mógłbyś rozwinąć o co chodzi z tym spuszczaniem jak to robić żeby było OK ???
                    mogę napisać jak ja to robie.
                    spuszczam na ciepłym silniku tak żeby termostat był otwarty, gdy już (niby) wszystko zleci w ruch idzie sprężone powietrze do zbiorniczka wyrównawczego.
                    i tyle :szeroki_usmiech

                    [ Dodano: Sro 31 Paź, 07 10:56 ]
                    mam przejechane dopiero 500km wiec chyba nic sie nie stało nawet gdy jakis tam syf wpadł.. jak myslicie??
                    tego czy coś się stało to nikt nie stwierdzi tak od razu ale nie bądźmy pesymistami. wymień olej i powinno być ok. Tylko spuść olej do samego końca. Najlepiej przed wymianą nalej środek czyszczący np. taki jak znajdziesz w ofercie Motula. Być może zbierze wszystek syf i już.
                    NFPNorth-West
                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                    WARSZTAT www.dsize.pl
                    ->
                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                    Komentarz

                    • hubert78
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1576

                      #11
                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                      mogę napisać jak ja to robie.
                      spuszczam na ciepłym silniku tak żeby termostat był otwarty, gdy już (niby) wszystko zleci w ruch idzie sprężone powietrze do zbiorniczka wyrównawczego.
                      i tyle
                      Dzięki

                      Komentarz

                      Pracuję...