Zamieszczone przez orzel720
[O1] czy konieczna wymiana oleju???
Zwiń
X
-
[O1] czy konieczna wymiana oleju???
Witam niedawno zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego w sporych ilościach. okazało się że była to uszczelka pod głowica. Czy teraz gdy wszystko jest juz ok powinienem wymienic olej w silniku??czy mozliwe zeby plyn w jakichs ilosciach dostał sie do oleju?? Dodam że ani w trakcie gdy jeszcze płyn mi ubywał poziom oleju ani sie nie zmieniał ani burzyny tez sie nie robiły. proszę o opinieElegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
-
-
sprawdz kolor/konsystencje oleju - jelsi jest identyczna z orginalnym to nie musisz
poza tym pekniecie uszczelki czesto oznacza ze plyn chlodniczy dostaje sie do komory spalania lub po prostu wycieka bokiem i odparowuje na glowicy - jesli nie miales burzyn na korku itp. to powinno byc ok
(mialem peknieta uszczerke w poprzednim aucie)
Komentarz
-
-
powiem tak
zależy kto to robił
uszczelka nie została uszkodzona na kanał olejowy wiec oleju nie zapaprało. jest tylko pytanie czy ten kto to robił nie spuścił trochę w kanały ponieważ przy nieudolnym spuszczeniu płynu (99%przypadków) właśnie tak się dzieje kiedy czapka idzie do góry. dodatkowo przy czyszczeniu powierzchni bloku silnika stykającej się z głowicą (poprzez uszczelkę) syf niestety pewnie poleciał zarówno w kanały spustowe oleju jak i wodne więc...
...koszt niewielki a przynajmniej bedziesz spać spokojnieNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
oziemi, jeżeli na korku bądz bagnecie będziesz miał mieszaninę oleju z wodą taka szaro-czarna, czasem bruatna pianka to od razu wymieniaj. Tylko że przy okazji radziłbym umyć miskę i silnik od środka - duże koszta. Ale jeżeli mechanik który wymieniał Ci uszczelkę tego nie zrobił to moim zdaniem nie ma takiej potrzeby, bo chop się pewnie znał na rzeczy. Ja podobnie jak hubert78, po takiej naprawie wymieniłbym olej - tak dla świętego spokoju.BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
JEST: Volvo S80 II D5
JEST: BMW R1200GS Adventure
Komentarz
-
-
Sigma_74
-
a jakie mogą byc ewentualne skutki jazdy na takim oleju?? chyba jednak sie skusze na wymianę od naprawy uszczelki mam przejechane dopiero 500km wiec chyba nic sie nie stało nawet gdy jakis tam syf wpadł.. jak myslicie??Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hubert78dobrygrzeswawa napisał/a:
pytanie czy ten kto to robił nie spuścił trochę w kanały ponieważ przy nieudolnym spuszczeniu płynu (99%przypadków) właśnie tak się dzieje kiedy czapka idzie do góry
A czy mógłbyś rozwinąć o co chodzi z tym spuszczaniem jak to robić żeby było OK ???
spuszczam na ciepłym silniku tak żeby termostat był otwarty, gdy już (niby) wszystko zleci w ruch idzie sprężone powietrze do zbiorniczka wyrównawczego.
i tyle :szeroki_usmiech
[ Dodano: Sro 31 Paź, 07 10:56 ]
mam przejechane dopiero 500km wiec chyba nic sie nie stało nawet gdy jakis tam syf wpadł.. jak myslicie??NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz