ULTIMATE czy NORMAL diesel

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzela22
    Drive
    • 2009
    • 40

    ULTIMATE czy NORMAL diesel

    leszekmw, // MR-Motors - ul. Mineralna 26 - 0-694-046-807 - 510-501-505 //
  • wojtass
    Rider
    • 2007
    • 473

    #2
    ULTIMATE czy NORMAL diesel

    Witam serecznie Mam pytanko Czy opłaca się lać lepszą ropkę ( Ultimate, V power, Verva ) czy lepiej normalną ropkę na renomowanej stacji do Octavi, która NIE posiada pompowtryskiwaczy ?
    Jeśli lepiej, to dlaczego ? Pozdrawiam

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...moim skromnym zdaniem powinno sie lac takie paliwo pod jakie jest skonstruowany silnik( instrukcja obslugi prawde ci powie), z chwila jak wszedl na rynek VP TDI nie bylo SuperDiesla.
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • bubuDE
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 763
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Paliwa o ktorych piszesz maja zwiekszona ilosc dodatkow chroniacych silnik (u Niemcow Pb98 i te wspominane przez Ciebie). Na pewno nie zwiekszaja mocy silnika, tu przeprowadzono badania.
        PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

        Komentarz

        • b-bar01
          Elegance
          • 2007
          • 985
          • Octavia I (1U2)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Zamieszczone przez wojtass
          Czy opłaca się lać lepszą ropkę
          z punktu widzenia ekonomii nie warto, nic nie daje poza lepszym samopoczuciem.
          wystarczy tankować w sprawdzonych stacjach.
          testowano wielokrotnie lepsze paliwo, zarówno ropę i benzynę. co ciekawe w przypadku lepszej benzyny zanotowano gorsze osiągi.
          pzdr.
          *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

          Komentarz

          • Gugcio
            Ambiente
            • 2006
            • 152

            #6
            U mnie wrecz przeciwnie leje Vpower diesel od samego poczatku i na tej samej ilosci paliwa robie wiekszy dystans niz na normalnym dieslu.Testowalem sam nie wyssalem z reki.Choc ogolnie tez czytalem artykuly ze to tylko paliwa uszlachetnione srodkami ochronnymi.Do tego male spostrzerzenie wskazowka obrotomierza stoi w miejscu na zwyklym dieslu mialem lekkie wahania.Szwagier tez to zauwazyl z tym ze ona jezdzie BMW 530i a wczesniej mial vectre 1,6 i od zawsze leje vpowera.mysle ze cos jednak w tym jest.

            Pozdrawiam
            L&K moja pierwsza Miłość
            Hamulce ATE PD + Klocki TRW
            KYB Excel G

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Gugcio, Z opsiu wynika, ze tankujesz w Niemczech, samo to moze wskazywac na lepszosc tego paliwa tam, a u nas. Tu niestety wiekszosc kombinuje jak moze, bo nie uwierze ze to paliwo przejezdza 1000km i jest prosto z bazy Shella :roll:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Gugcio
                Ambiente
                • 2006
                • 152

                #8
                Calkiem mozliwe w polsce tez tankuje na shelu i lub orlen i ich verva ale tam czesza pali duzo mniej bo smigam obwodnica i nie zwracalem zbytnio uwagi.Mysle ze duzo racji w tym co piszesz Maicroft bo wystarczylo sie przyjzec na akcje z oznaczaniem Stacji paliw choragiewkami wg jakosci paliwa.wtedy naprawde wyszlo na jaw jaka jest uczciwosc sprzedawcow.
                pozdrawiam
                L&K moja pierwsza Miłość
                Hamulce ATE PD + Klocki TRW
                KYB Excel G

                Komentarz

                • Qulek
                  RS
                  • 2005
                  • 1630
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  U mnie od poczatku an Ultimate Diesel.. innego nei lałem wiec porównania nie moge przedstawić..
                  BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                  Było O1 jest O3

                  Komentarz

                  • RT
                    Drive
                    • 2007
                    • 80

                    #10
                    Ostatnio, tj przez ostatnie 2 miesiace testowalem. Najpierw Ultimate pozniej V-Power, oczywiscie DIESEL. Po tych testach stwierdzilem jednoznacznie ze NIE WARTO. Auto ani troche lepiej sie nie zbieralo, spalanie dokladnie takie samo.
                    Tankuje zawsze na 2 stacjach JET, ktore mam praktycznie po drugiej stronie ulicy. Wszystko super, autko z paleniem problemow nie ma...

                    Komentarz

                    • zwierzak1971
                      Classic
                      • 2007
                      • 24

                      #11
                      Ja zawsze tankuję SupraDiesel na STATOIL. Rewelacja - żadnych problemów, nawet zimą. Cena normalna. Verva, Ultimate i Vpower to marketingowe gadżety...
                      CB Alan 199-A + Hustler
                      srebrna Octavia II Combi 1,9TDI

                      Komentarz

                      • Dzida
                        RS
                        • 2006
                        • 2253

                        #12
                        Zamieszczone przez zwierzak1971
                        Cena normalna.
                        no nie cena to nie jest normalna, ale paliwo super to fakt.

                        Komentarz

                        • kris1235
                          Rider
                          • 2007
                          • 332

                          #13
                          no ja tez tankuje ultimate i naprawde czuc roznice...i faktycznie robie na niej wiecej km...

                          Komentarz

                          • stysiek
                            Rider
                            • 2007
                            • 537

                            #14
                            jak dla mnie to nie warto, szczegolnie ze większość czasu i tak w korkach spędzam

                            Komentarz

                            • kris1235
                              Rider
                              • 2007
                              • 332

                              #15
                              no ja natomiast z 500 km dziennie robie...

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                #16
                                wojtass, powiem Ci tak
                                choć tyle zdań co użytkowników najlepszym paliwem (jeśli chodzi o dostępność i takie tam) okazał się zwykły diesel na orlenie. Na innych, auto nie wykazywało większej chęci do współpacy, może poza Shelem V-power. ale sądzę jednak że nie warto przepłacać ponieważ to co daje V-power nie jest warte jego ceny.
                                Jedynie mogę powiedzieć coś nt. BP Ultimate > większość aut do których tankowałem ów paliwo wykazywała większe zapotrzebowanie nań oraz większe dymienie (nie tankowałem na jednej stacji)
                                Do czasu jak auto jeździło tankowałem na Neste i stwierdzić mogę że jakość zależy od stacji a ogólnie nie jest najgorsze ( w niektórych przypadkach takie same objawy jak na BP ultimate)

                                Poza tym większość tych nazw paliw to jedynie chwyt marketingowy. Kiedyś jak robiłem w branży jedynym 'innym' paliwem było właśnie shelowskie. teraz myśle wiele się nie zmieniło. większość zależy od stcji (zbiorników i właściciela)
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz

                                • ginter
                                  Drive
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 43

                                  #17
                                  a ja robiłem różne doświadczenia i był czas kiedy tankowałem (ON) na różnych stacjach, oczywiście firmowych i zwracałem uwagę na ilość przejechanych km, na zachowanie i osiągi silnika. Moje osobiste wnioski: większy przebieg robię na ON z NESTE, niż na paliwie z SHELL a osiągi silnika identyczne (AGR 90KM - SERIA). Oczywiście mam na myśłi zwykły ON z SHELLa. Przekonałem się że nie ma sensu przepłacać i tankować tych "super paliw". Mam do czynienia z branżą petrochemiczną i coś na temat paliw wiem.
                                  Tylko raz byłem mocno zaskoczony: wracałem z Włoch i po przejechaniu 1200km wjechałem do kraju i oczywiście od razu na pierwszą stację jaka była, a był to ORLEN. Środek nocy, trochę zmęczony, więc złapałem za pistolet i leje, dopiero po zatankowaniu zorientowałem się że nalałem VERVĘ, auto nie do poznania - wyścigówka. :drive:
                                  AUTOMATY SPRZEDAJĄCE
                                  NIEZALEŻNY OPERATOR W TRÓJMIEŚCIE
                                  www.kawomat.eu

                                  Komentarz

                                  • wojtass
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 473

                                    #18
                                    ginter
                                    Czyli jak mówisz wlałeś verve i szedł lepiej, czyli może warto lać lepsze paliwo ? A jeśli chodzi o NESTE to fakt super paliwko, tylko nie można nigdy wlać pod korek bo jak, automat nie zwróci Ci kasy.

                                    Komentarz

                                    • Adrian
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 662
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      wojtass, zawsze można tankować na kartę płatniczą i wtedy Ci zwraca "resztę'.
                                      PerfectService by DGW
                                      Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                                      Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                                      Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                                      Komentarz

                                      • Raymond
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 26

                                        #20
                                        Re: ULTIMATE czy NORMAL diesel

                                        Jak nie masz pompowtryskiwaczy to śmiało lej zwyczajną ropkę.Mój koleś jeżdzi na opałówie i nie ma problemu z silnikiem.Ale ja myślę że do czasu aż silnik odmówi posłuszeństwa,ale zwykła ropka jest ok więc polecam.

                                        Komentarz

                                        • ViRuE
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 358

                                          #21
                                          Hehe a przy okazji masz o 5 gr taniej placac karta :P a co do neste to ojca znajomy sie taknowal a kilometrow robil sporo w miesiacu na okolo 1,5tys zl f-va i po pewnym czasie zaczela siadac pompa paliwa .....

                                          Komentarz

                                          • Dzida
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 2253

                                            #22
                                            Zamieszczone przez ViRuE
                                            po pewnym czasie zaczela siadac pompa paliwa
                                            ta to napewno od paliwa :roll:

                                            Komentarz

                                            • zwierzak1971
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 24

                                              #23
                                              Zamieszczone przez ViRuE
                                              Hehe a przy okazji masz o 5 gr taniej placac karta .....
                                              Już nie masz taniej. To było tylko w październiku, na przynętę...
                                              Cena SupraDiesel na STATOIL jest u mnie taka sama jak zwykłego ON na BP i Orlenie.
                                              Więc lepszy jest bezsiarkowy SupraDiesel....
                                              CB Alan 199-A + Hustler
                                              srebrna Octavia II Combi 1,9TDI

                                              Komentarz

                                              • gebek
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1214

                                                #24
                                                Pytalem sie na Statoilu skad maja to paliwo.Sprzedawca powiedzial,ze paliwo jest dostarczane z polskich rafinerii a Statoil dodaje tylko swoje dodatki.Z tego wniosek,ze albo wszystkie paliwa produkowane w polskich rafineriach sa bezsiarkowe albo Statoil troche sie mija z prawda.Jako laik nie moge sobie wyobrazic,pozbycia sie siarki poprzez dodanie pakietu uszlachetniaczy.A co do tych innych super paliw,to wiem od osoby pracujacej w Shellu,ze tylko V-Power Racing jest jedynym paliwem przywozonym z Niemiec.Cala reszta pochodzi z polskich rafinerii.A tak przy okazji nadmienie,ze w zeszlym roku przy -25 stopniach odpalalem Tdi na paliwie kupionym na stcji przy Auchan,a kilka Hond tankujacych na Shellu bylo sciaganych na lawecie gdyz zamarzly. Pozdrawim
                                                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                                Nie synku...to diesel PD.

                                                Honda...the power of dreams.
                                                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                                Komentarz

                                                • kmink
                                                  L&K
                                                  • 2007
                                                  • 1360
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #25
                                                  1. ,,zwykły'' diesle i 95ka na Shellu sa z Orlena - to samo Statoil...te ,,lepsze paliwa'' poszczególne koncerny uszlachetniają po swojemu....ale..droga od producenta jesta kręta i długa...osobiście znam przypadki wywozu całej cysterny która ,,jechała'' do hurtowni...swoja droga nie wszystkie paliwo za 3zł jest do d..py :wink: .....jak taka cysterna znikała to jakoś trzeba było ją ,,odzyskać'' dodając różności do tego co zostało....to jest mały przykład ale podowbnych jest wiele w całej Polsce...powiedzmy że zależy gdzie zniknie cysterna..po drodze do hurtowni czy po drodze z hurtowni na stacje...bo hurtownia poniosłaby wiekszą strate....więc więcej gówna by lali - mniej by mieli dobrego paliwa do mieszania z gównem...

                                                  2. Jeśli chodzi od benzyne to nic dziwnego że auta mulą sie po Vpowerze....jak zapłon jest ustawiony na 95ke i sie zaleje 98 to za dużo leje/nie przepala wszystkiego....i na odwrót gdy zapłon jest na 98ke i zalejemy 95ke to w ciepły dzień może nas zaskoczyć niemiłe dla ucha spalanie sutkowe....jak chcecie lać 98 to przyspieszcie zapłon o 2/3stopnie(w p11 GT o tyle przyspieszałem)...wtedy czuć różnice między zwykła 95ką a Vpowerem
                                                  Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                                  https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                                  www.tuneforce.pl
                                                  www.dpfserwis.pl

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...