Podkładki pod amortyzatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukasz3112
    RS
    • 2008
    • 3607

    Podkładki pod amortyzatory

    Dig Dug, widze ze wzieły Cię emocje
    Po pierwsze, nikt w L-kach nie mierzy prędkosci nagywamnego auta, bo zamontowane tam kamery nie mają takich możliwości technicznych - czytaj uwaznie to co komentujesz
    Po drugie, jeśli ktos jeździ przepisowo tzn. nie wyprzedza na przejściach, używa kierunków przy zmienie pasa itd nie ma się czego bać.
    Po trzecie, złośliwością nie jest nagrywanie wariata za kierownicą. Nie podejrzewam Cię o to, że bronisz szalenców za kierownica, raczej o niewiedze. Jeśli jedzie jakis wariat który wyprzedza np. na przejściu dla pieszych i czuje się w tym temacie zupełnie bezkarny, bo ma np. CB i wie, że policji akurat w tym miejscu nie ma, to może jego głupote za kierownicą ostudzi przynajmniej możliwośc nagrania jego watpliwych umiejętniosci jazdy przez jadacą obok L-ke.
    Po czwarte w końcu - jakie przykład dają tacy kierowcy uczniom? W młodej głowie rodzi się od razu pytanie. Po co mam jeździć przepisowo skoro oni łamią przepisy i nie ponosza za to kary? Skoro oni mogą to i mi wolno.
    Co do skandynawii. Widziałem tam drogi i widziałem jak spokojnie i przepisowo ludzie tam jeżdża. Pomimo, że tam też jest pojście czasu i niektórym się spieszy.
    Nie usprawiedliwia to jednak narażania innego zdrowia i zycia.
    Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
  • Tedeusz
    Classic
    • 2007
    • 8

    #2
    Podkładki pod amortyzatory

    Chciałem na zimę podnieść zawieszenie, znaczy się podłożyć specjalne podkładki pod amortyzator. Czy ktoś może o tym słyszał lub to robił?
    Jesli tak to może podać koszt tego.

    Komentarz

    • piernik
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 975
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Tedeusz, Miałem coś takiego jak kupowałem szkodnika. Tył był podniesiony o jakieś 3 cm poprzez stalową tuleję. Pojeżdziłem z tym chwilę ale wywaliłem bo kiepsko wyglądało. W pracy zawieszenia nie zauważyłem różnic. Co do kosztów to każdy tokarz zrobi to za kilka piw/ :lol:
      Załączone pliki

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        piernik, Kolega to chyba potrzebuje to na przod.

        Tedeusz, Wlasnie jednej rzeczy nie wiadomo, czy to ma byc przod i tyl czy tylko przod. Na przod takie tulejki kupuje sie w ASO koszt ok.70zl i po sprawie. Gdzies na forum sa nawet numery tych czesci.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Almanis
          Ambiente
          • 2007
          • 123
          • Octavia II (1Z3)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Podkładki są 1 i 2 cm. Za 2 cm płaciłem 80 zł a za montaż 120 zł. Razem 200. Do tego osłona na spód samochodu. Jest sporo informacji na ten temat na forum.
          O1 1,9 TDI AGR
          O2 2,0 TDI CFHC

          Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

          Komentarz

          • rogoz
            Rider
            • 2006
            • 397

            #6
            Aktualnie przystosowuję moją Octę do "polskich" dróg w sposób następujący:

            - stage 1: przykręcenie dolnego rantu przedniego zderzaka do metalowego wspornika - dół zderzaka podnosi się wtedy o ok. 2-3cm do góry. Po tej modyfikacji minimalizujemy problem obcierania dołem zderzaka o krawężniki, progi itp. Koszta ok. 1zł, czas 10-20min.

            - stage 2: metalowa osłona pod komorę silnikową. Wybrałem osłony z firmy MROV (www.mrov.pl). Jest lżejsza i (ponoć) tańsza od fabrycznych rozwiązań ale bardziej upierdliwa w montażu. Koszt 419zł + montaż


            - stage 3: podwyższenie przodu o 2cm poprzez wstawienie tulei dystansowych do kolumny amortyzatora. Koszt modyfikacji to 70zł za 2 tuleje + robocizna. W celu ograniczenia kosztów rozwiązanie wdrożę przy okazji wymiany amorków.
            Nr części: 1J0412311/O, do zakupienia TU



            Komentarz

            • Geralt
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 589

              #7
              Tedeusz, w www.skodaczesci.pl masz je po 30~35zł/szt, ale kupisz je w każdym ASO. Koszt robocizny (nie w ASO) to ok 50zł/koło + ustawienie zbieżności, ale koszt zależy od miasta i od miejsca gdzie robisz.
              Objawy: przed założeniem przód był wyraźnie niżej niz tył, po założeniu "na oko" są dokładnie na tym samym poziomie. Nie odczuwam żadnego pogorszenia wlasciwosci jezdnych po zalozeniu tulei - i juz nie boje sie podjezdzac pod krawezniki

              PS:
              Tuleje montuje się w gniazda przednich amortyzatorów.
              pozdrawiam
              Adam W.

              Komentarz

              • Tedeusz
                Classic
                • 2007
                • 8

                #8
                Dziękuje za dobre rady.
                W niedługiej przyszłości się tym zajmę.

                Komentarz

                • Adrian
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 662
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Z zaobserwowanych minusów tego rozwiązania jest szybciej siadające łożyska McPershona. A to przez to że dostaje się tam więcej syfu.
                  PerfectService by DGW
                  Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                  Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                  Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                  Komentarz

                  • hubert78
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1576

                    #10
                    A tak przy okazji też się dołącze

                    Zamieszczone przez Geralt
                    Tuleje montuje się w gniazda przednich amortyzatorów
                    Czyli odkręcam amortyzator "od góry" i wstawiam tam tę oto piękną błyszczącą tuleję czy tak ????
                    Dużo z tym pier.... znaczy roboty ??????

                    Komentarz

                    • tobluski
                      Classic
                      • 2007
                      • 13

                      #11
                      To i ja dopisze parę słów od siebie.
                      Mam Oktavie Kombi, która ma założoną oryginalną metalową osłonę pod silnikiem.I tu pojawia się problem gdy jest trochę bardziej nierówna droga szoruję nią po asfalcie. Poczytałem trochę mądre forum ( założyć tuleje na przód lub sprężyny od modelu 4x4 ) i pojechałem dzisiaj do ASO umówić się na montaż. I jakie było moje zdziwienie gdy Pan z ASO powiedział że, podniesienie na tulejach (2 cm ) nic nie da bo osłona waży około 15 kg i to sprawia, że i tak samochód usiądzie i stosuje się je gdy jest standardowa plastikowa osłona silnika. Polecił mi dokupić zawieszenie na bezdroża ( sprężyny + amortyzatory ) za jedyne 6 tyś zł lub zdjęcie osłony i założenie tulej w połączeniu z plastikową osłoną silnika. W innym ASO powiedzieli mi że mogą zainstalować mi gumy pod sprężyny amortyzatorów, które będą blokować skok sprężyny a dzięki temu samochód nie będzie przy hamowaniu nurkował, ale czy tak się robi ?
                      Co wy na to czy nie ma taniego sposobu aby nie uderzać metalową osłoną o drogę ?

                      Komentarz

                      • oldwin
                        Drive
                        • 2005
                        • 61

                        #12
                        Zamieszczone przez tobluski
                        W innym ASO powiedzieli mi że mogą zainstalować mi gumy pod sprężyny amortyzatorów, które będą blokować skok sprężyny a dzięki temu samochód nie będzie przy hamowaniu nurkował, ale czy tak się robi ?
                        te 'gumy' to powolna smierc dla sprezyn (pekaja).. jak zalozysz tulejki to tak czy siak autko pojdzie o te 2 cm w gore.. po jakims czasie ciut przysiadzie ale nie znacznie..

                        aha przy rozkrecaniu gornego mocowania zalecam od razu wymienic poduchy i lozyska amortyzatora..

                        Komentarz

                        • Almanis
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 123
                          • Octavia II (1Z3)
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          W tym co mówił Pan mechanik wydaje mi się, że jest brak logiki. Moim zdaniem obniżenie na amortyzatorach przodu pojazdu z powodu dociążenia masą 15 kg jest o takiej samej wartości bez tulejek jak i z tulejkami. Jak się podniesie samochód o 2 cm to musi być o 2 centymetry wyżej niż w takim samym samochodzie bez podniesienia. Jezeli jest założona płyta to napewno warto samochód podnieść. Myślę, że to lepszy pomysł niż zdjęcie płyty i podniesienie samochodu. Do tego kompletu koledzy z forum zalecają założyć amortyzatory bilsteina, które są sztywniejsze i chronią przed zbyt gwałtownym nurkowaniem przy hamowaniu. I taki komplet to chyba ideał. (ewentualnie można dołożyć opony o rozmiarze 205.)

                          Mam płytę i tulejki ale nie przyszło mi do głowy żeby mierzyć przed i po założeniu. Może ktoś moje twierdzenia udowodni?.
                          O1 1,9 TDI AGR
                          O2 2,0 TDI CFHC

                          Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                          Komentarz

                          • Geralt
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 589

                            #14
                            hubert78, nie wymienialem ich osobiscie ale z tego co pamietam amortyzator byl wyjety "od dolu" - w godzine mialem wymienione 2 strony - robila 1 osoba.
                            (+20min zbierznosc)

                            tobluski - w pelni zgadzam sie z Almanis'em - jakby nie bylo podwyzszysz przod o ok 2cm i przy tej cenie i Twoich "przezyciach" nawet bym sie nie zastanawial. Moze 2cm to nie duzo ale moze znacznie wydluzyc zycie Twojej oslony... i pamietaj ze zima idzie duzymi krokami (koleiny z lodu/snigu)
                            pozdrawiam
                            Adam W.

                            Komentarz

                            • rogoz
                              Rider
                              • 2006
                              • 397

                              #15
                              Zamieszczone przez Almanis
                              Do tego kompletu koledzy z forum zalecają założyć amortyzatory bilsteina, które są sztywniejsze i chronią przed zbyt gwałtownym nurkowaniem przy hamowaniu. I taki komplet to chyba ideał. (ewentualnie można dołożyć opony o rozmiarze 205.)
                              Czy można prosić o info nt. tych amortyzatorów - jak jest ich symbol?
                              Domyślam się, że chodzi o B4 ale wolę mieć pewność

                              Opis za stroną:
                              VNE-4574
                              002036 BILSTEIN - B4 Gas
                              cisnienie gazu, dla pojazdów z podwyższonym dop. obciążeniem osi, dla pojazdów z wyposażeniem na trudne warunki drogowe

                              Komentarz

                              • tomek
                                L&K
                                • 2005
                                • 1078

                                #16
                                a ja sobie niedawno zalozylem nowe amortyzatory (4) + nowe sprezyny na przod - mocniejsze, czyli z pakietu na bezdroza. Efekt jest taki jak chcialem, lekko wyzej (zauwazalnie w porownaniu z poprzednim stanem) i twardziej z przodu. Nie dobija zawieszenie, nie nurkuje tak bardzo.
                                Byc moze moje wrazenie jest spotegowane tym, ze stare amorki byly juz bardzo slabe, a i sprezyny byly mocno wygniecione, bo porzebieg ponad 200kkm. Zastanawiam sie rowniez nad zmiana sprezyn z tylu, ale chyba sobie daruje.
                                O2FL RS | S2 | F2

                                Komentarz

                                • Garret
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1196
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tobluski
                                  I jakie było moje zdziwienie gdy Pan z ASO powiedział że, podniesienie na tulejach (2 cm ) nic nie da bo osłona waży około 15 kg i to sprawia, że i tak samochód usiądzie i stosuje się je gdy jest standardowa plastikowa osłona silnika.
                                  :shock: równie dobrze można by rzec, że wstawienie tych tulei nic nie da gdy z przodu oprócz kierowcy jedzie pasażer, którego ponad 50% wagi (a wiec znacznie więcej niż te 15kg) dociąża przód :lol:

                                  Z doświadczenia powiem, że po założeniu tulei jest wyżej i znacznie rzadziej szoruje się osłoną po koleinach i zahacza nurkując przy hamowaniu. O tym jak się to przydaje niech swiadczy fakt, iż MIMO tulei uszkodziłem już osłonę w taki sposób, iż bez tulei na pewno bym rozbił miskę :evil: Dlatego ( i nie tylko dlatego :wink: ) kolejny zakup to twardsze amorki :P
                                  Garret

                                  -----------
                                  Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                  Komentarz

                                  • Samiec
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 4287
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez piernik
                                    Tył był podniesiony o jakieś 3 cm poprzez stalową tuleję.
                                    Moglbys tego zrobic zdjecie?
                                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                    Komentarz

                                    • hubert78
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1576

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Geralt
                                      hubert78, nie wymienialem ich osobiscie ale z tego co pamietam amortyzator byl wyjety "od dolu" - w godzine mialem wymienione 2 strony - robila 1 osoba.
                                      (+20min zbierznosc)
                                      Chłodzi mi o to czy jak odkręce amortyzator od góry to czy musze go wybić z gniazda czy jakoś ten dystans będę wstanie założyć swoimi sprawnymi rączkami ???

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        hubert78, Tak, bedziesz w stanie, jak rozkrecisz cala kolumne. Musisz to wlozyc pod talerzyk, a nad lozysko. Bez wyjecia bedzie problem
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • hubert78
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1576

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          hubert78, Tak, bedziesz w stanie, jak rozkrecisz cala kolumne. Musisz to wlozyc pod talerzyk, a nad lozysko. Bez wyjecia bedzie problem
                                          Kurde a jusz myślałem że załatwię sprawę między jednym a drugim Piwem :szeroki_usmiech .

                                          Komentarz

                                          • Jureczek1964
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 132

                                            #22
                                            Nie chcę zakładać nowego tematu o tulejkach, takie pytanko, czym się różnią tuleje

                                            1J0412311 CZĘŚĆ DYSTANSUJ. 37.33zł

                                            1J0412311A CZĘŚĆ DYSTANSUJ. 17.36zł

                                            Z góry dziękuję za pomoc ;]

                                            Komentarz

                                            • kazik79
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 88

                                              #23
                                              Zamieszczone przez hubert78
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              hubert78, Tak, bedziesz w stanie, jak rozkrecisz cala kolumne. Musisz to wlozyc pod talerzyk, a nad lozysko. Bez wyjecia bedzie problem
                                              Kurde a jusz myślałem że załatwię sprawę między jednym a drugim Piwem :szeroki_usmiech .
                                              ja tulejki wkładałem tak:
                                              1. lewarujemy jedną stronę i zrzucamy koło
                                              2. odkręcamy nakrętkę z nurnika amortyzatora (tę z góry)
                                              3. odciągamy kolumnę mcpersona na max w dół bez wykręcania/rozkręcania jej
                                              4. ściskamy sprężynę kluczami/ściskami do sprężyn
                                              5. ściągamy poduszkę amortyzatora i odkręcamy kolejną nakrętkę z nurnika amortyzatora
                                              6. wkładamy kupione tulejki dystansowe nad talerzyk sprężyny
                                              7. składamy wszystko w odwrotnej kolejności

                                              zbieżności nie trzeba poprawiać, czas wykonania około 1h na stronę

                                              UWAGA - opisany sposób jest dość niebezpieczny - kroki 4do7 trzeba wykonać z szczególną uwagą bo jak się zluzuje sprężyna w chwili kiedy będziecie mieć rączki pomiędzy nią, a kielichem błotnika to gips murowany, mnie się udało i jest ok. - każdy robi to na własną odpowiedzialność!!!

                                              najbezpieczniej jest zdemontować całą kolumnę i rozbierać ją na warsztacie (tu też zalecam uwagę na energię zmagazynowaną w sprężynie) - jak się rozepnie zwrotnicę na stożku morse'a sworznia wahacza to IMHO też nie trzeba ustawiać zbieżności

                                              jak podniosłem tylko przód to miałem wrażenie uniesionego (zbytnio) przodu - jakoś dziwnie to wyglądało - ja dałem jeszcze tulejki/podkładki na tył i teraz jest dla mnie ok.

                                              Komentarz

                                              • haragon
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 310

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Jureczek1964
                                                Nie chcę zakładać nowego tematu o tulejkach, takie pytanko, czym się różnią tuleje

                                                1J0412311 CZĘŚĆ DYSTANSUJ. 37.33zł

                                                1J0412311A CZĘŚĆ DYSTANSUJ. 17.36zł

                                                Z góry dziękuję za pomoc ;]
                                                Ta pierwsza ma wysokość 21mm
                                                tu

                                                Ta druga jest niższa i ma 11mm
                                                tu

                                                Większość przytarć osłoną w O1 odbywa się na koleinach przy tak zwanych lekkich hoopkach, przy większych prędkościach (wiem to z doświadczenia- przejechałem tym samochodem kilkaset tysięcy kilometrów).
                                                Modyfikacje zawieszenia zacząłbym od wymiany przednich amortyzatorów na cieczowo-gazowe dobrej firmy. Po założeniu takiego cuda samochód bez tulei podniesiony jest o dobry 1-2cm dzięki wstępnemu naprężeniu amorka.
                                                Gdy amortyzator jest już słaby przód zaczyna łatwiej nurkować i bardziej się "huśtać"
                                                góra-dół co w znacznym stopniu sprzyja otarciom osłony silnika.
                                                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                                >>Software - rogalotti<<

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  kazik79, Po co sobie utrudniac zycie, jak tam nie ma miejsca i jeszcze mozna sobie uciac palce. Wyjecie kolumny to jedna sruba i dwa ruchy mlotkiem
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...