[O2] ile oleju jest w 1.9 Tdi BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bzymek
    Drive
    • 2009
    • 51

    [O2] ile oleju jest w 1.9 Tdi BXE

    Zamieszczone przez rafau12
    No to kto obstawiał na wysraną turbawkę ? :-)
    Pojechałem dzisiaj rano do znajomego mechanika, pierwsza diagnoza z VAG'a - cisnienie nie takie (za małe niż być powinno, tak około 2000RPM zaczynalo sie rozjezdzac od tego co pokazywal VAG). Wymienilismy N75, pojechałem na trasę lubelską, rozbujałem furmankę do 130KM i buuuuuuuuuu, notlauf. Wracam, odpielismy gume od turbawki, niby kierownica turbiny chodziła ok, bez oporów, ale co z tego skoro w samej turbinie luz taki że aż dzwoni... Tylna część bloku silnika w okolicach okołoturbawkowych zarzygana olejem. W ciągu tygodnia czasu normalnej jazdy ubyło mi pół litra oleju... Więc zaśpiewałem RIP mojej turbałce i zostawiłem oktawkę u mechanika. Albo regeneracja w turboservice albo nówka (ponoć cos nowego znajomy wypatrzył za 2.2kpln) yhhhh, moja pierwsza chęć po radosnej nowinie: "zepchnąć do rowu razem z teściową, podpalić"...
    i na jakiej podstawie stwierdziliście że turbina jest uszkodzona, do wymiany?
    każda turbina ma luz na wałku bo musi mieć :idea:
    olej leci pewnie z góry (jest kilka miejsc z których standardowo może się przedostawać)
    czy sztanga pracuje na "ustawieniach podstawowych"?
    czy w ogóle "ściąga" ją po odpaleniu?

    [ Dodano: Wto 25 Mar, 08 23:26 ]
    Zamieszczone przez Ziomal
    rafau12, popatrz po forach bo za 2200 mozna nowa gt22 wsadzić :diabelski_usmiech
    wsadzić to można tylko czy się trzymać będzie :wink: :szeroki_usmiech
  • gebek
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1214

    #2
    [O2] ile oleju jest w 1.9 Tdi BXE

    Wymienilem olej razem z filtrem po przebiegu 5000km.Wlalem banke Mobil 1 4litry i mam
    stan ponad max.Czegos nie rozumiem,w instrukcji jest napisane 4,5 litra a u mnie wchodzi
    ponizej 4 litrow.
    Pytanie czy TTTM ,czy to tylko moj egzemplarz ?
    pozdrawiam
    Tato,tato...czy to auto jest chore?
    Nie synku...to diesel PD.

    Honda...the power of dreams.
    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

    Komentarz

    • Dzida
      RS
      • 2006
      • 2253

      #3
      Re: ile oleju jest w 1.9 Tdi BXE

      Zamieszczone przez gebek
      Wymienilem olej razem z filtrem po przebiegu 5000km.Wlalem banke Mobil 1 4litry
      jeżeli masz motor taki jak w profilu to wlałeś IMHO zły olej. :roll:

      Zamieszczone przez gebek
      Czegos nie rozumiem,w instrukcji jest napisane 4,5 litra a u mnie wchodzi
      ponizej 4 litrow.
      U mnie jest napisane 4,3 i zawsze wlewam 4 l. Nie spuszczono Ci całego oleju?

      Komentarz

      • gebek
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1214

        #4
        Dzida...dlaczego zly ? Olej spuszczalem osobiscie i na 100% nic nie zostalo.
        Tato,tato...czy to auto jest chore?
        Nie synku...to diesel PD.

        Honda...the power of dreams.
        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Dzida, Why?? A moze to tylko skrot myslowy :twisted: Tez leje Mobil 1 do VP i PD :diabelski_usmiech

          gebek, Sprecyzuj jaki ten Mobil tak dla pewnosci
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • gebek
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1214

            #6
            Mobil 1 5w30 ESP 507.00
            Tato,tato...czy to auto jest chore?
            Nie synku...to diesel PD.

            Honda...the power of dreams.
            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

            Komentarz

            • Dzida
              RS
              • 2006
              • 2253

              #7
              A możesz napisać pełną nazwę tego oleju?

              Komentarz

              • gebek
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1214

                #8
                Panowie mnie chodzi o ilosc a nie o rodzaj oleju
                pozdrawiam
                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                Nie synku...to diesel PD.

                Honda...the power of dreams.
                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                Komentarz

                • JanuszSz
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2835
                  • Superb II combi (3T5)

                  #9
                  gebek, do suchego silnika powinno wejść 4,5l.Praktycznie przy wymianie ,do stanu max.powinno się wlać 4,1-4,3l.gdyż po spuszczeniu zawsze trochę zostaje.Ale u Ciebie zostało zbyt dużo.Może nie usunąłeś oleju spod filtra olejowego,ja tam stosuję strzykawkę z rurką plastikową 6 mm i zawsze wyciągam ok 200 ml starego oleju.
                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Zalezy jak kto spusci olej. Czesto te 0,5l zostaje w chlodnicy oleju i stad ta roznica, ze powinno wejsc na max 4,5l a wchodzi nieraz nie cale 4l.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • gebek
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1214

                      #11
                      Maicroft...jezeli mam chlodnice oleju,czego nie wiem :lol: to by wszystko tlumaczylo.
                      Dzieki.
                      Tato,tato...czy to auto jest chore?
                      Nie synku...to diesel PD.

                      Honda...the power of dreams.
                      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                      Komentarz

                      • blackspot
                        Rider
                        • 2007
                        • 291

                        #12
                        Olej który wlał kolega jest jak najbardziej odpowiedni. Jest to typowy produkt typu "long life" stosowany przy wydłuzonych przebiegach miedzy przeglądami. Olej ten spełnia również normę 505.01 do PD więc nie widzę problemu.
                        Powered by Rogalotti + DSG

                        Komentarz

                        • Dzida
                          RS
                          • 2006
                          • 2253

                          #13
                          Zamieszczone przez blackspot
                          Jest to typowy produkt typu "long life" stosowany przy wydłuzonych przebiegach miedzy przeglądami.
                          OK OK, może nie tyle odpowiedni, co jeżeli chodzi o normy to przedobrzony. No ale kto mu broni....
                          Proponowałbym też lekturę nt. oleju X W 30 do silnika z turbiną.

                          Komentarz

                          • shado
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 5315
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Ja wczoraj dzwoniłem do Interauto, żeby się umówić na wymianę oleju po 2k km, to mnie gość zaczął przekonywać, że nie warto i że po co mi to, bo przecież tam jest longlife i takie tam. Ja tam nie widzę potrzeby lać longlife i wolę wlać Motula i zmieniać go co 15k km.
                            [OT]
                            Ostatnio jak zmieniałem ojcu w Fabii olej na Castrola Magnateca 5W40 to mnie ten sam gość przekonywał, że nie wolno mi wlewać takiego oleju i że zrobię to na własną odpowiedzialność, bo tam powinien być 0W40. Dopiero poszedł pytać kierownika i ten mu wytłumaczył, że nie ma różnicy wielkiej i też może być.
                            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                            Komentarz

                            • blackspot
                              Rider
                              • 2007
                              • 291

                              #15
                              Zamieszczone przez Dzida
                              Zamieszczone przez blackspot
                              Jest to typowy produkt typu "long life" stosowany przy wydłuzonych przebiegach miedzy przeglądami.
                              OK OK, może nie tyle odpowiedni, co jeżeli chodzi o normy to przedobrzony. No ale kto mu broni....
                              Proponowałbym też lekturę nt. oleju X W 30 do silnika z turbiną.
                              Ja się z Tobą zgadzam w całej rozciągłości. Ja też do swojego motorka BXE leją 5W40 i ma zamiar wymieniać co 15kk. Stwierdziłem tylko, że ten olej jest w porządku jeśli ktoś ma zamiar korzystać z wydłużonych (zmiennych) okresów serwisowych. Tego nikomu nie można zabronić. Każdy z nas ma wybór.
                              Powered by Rogalotti + DSG

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                #16
                                Tego nikomu nie można zabronić. Każdy z nas ma wybór
                                Dokładnie tak.

                                Komentarz

                                • stysiek
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 537

                                  #17
                                  a wracając do tematu [O2] ile oleju jest w 1.9 Tdi BXE
                                  to wg mnie za dużo...

                                  Komentarz

                                  • gebek
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1214

                                    #18
                                    Panowie to co piszecie o oleju 5w30 do tdi nie dotyczy mojego pytania o ilosc tegoz oleju w moim silniku,ale mnie zaintrygowaliscie.
                                    Coz jest nieodpowiedniego w stosowaniu oleju dedykowanego przez fabryke,a wrecz stosowanego przez nia do pierwszego napelnienia.Moim skromnym zdaniem sa to oleje
                                    najwyzszej jakosci w pelni syntetyczne.
                                    Jesli popatrzymy na innych producentow silnikow turbo doladowanych,to tez zalecaja
                                    oleje long life 0w30 lub 5w30 i auta jezdza.Dlatego nie bardzo rozumiem wasze uprzedzenia.
                                    Czy sa one poparte jakimis miarodajnymi wynikami badan,czy tylko waszymi prywatnymi odczuciami?
                                    Ja moglbym zacytowac AUTO BILD,gdzie wielokrotnie zalecaja stosowanie olejow lekkobieznych o w/w specyfikacjach.Takie ich prawo dziennikarskie.
                                    Osobiscie mysle,ze fabryka nie strzelilaby sobie samobuja i ryzykowala naprawy gwarancyjne turbosprezarek w imie marketingu i ekologii.
                                    Ale moze sie myle(takie moje prawo).
                                    pozdrawiam
                                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                    Nie synku...to diesel PD.

                                    Honda...the power of dreams.
                                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                    Komentarz

                                    • stysiek
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 537

                                      #19
                                      gebek, wiesz że opinii na temat stosowania oleju jest tyle co użytkowników.

                                      jeśli stosujesz olej dobrej jakości (firmowy) i w zalecanej specyfikacji przez producenta to nie ma się co martwić.

                                      Ja osobiście z LongLifa rezygnuje ale tylko dlatego że nie opłaca mi się on, za małe przebiegi, ale jak bym robił ze 30.000 rocznie to może bym się i zdecydował.

                                      PS.
                                      większość na tym forum i tak Ci powie że każdy olej jest dobry jeśli jest to MOTUL

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8030
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez stysiek
                                        gebek, wiesz że opinii na temat stosowania oleju jest tyle co użytkowników.

                                        jeśli stosujesz olej dobrej jakości (firmowy) i w zalecanej specyfikacji przez producenta to nie ma się co martwić.

                                        Ja osobiście z LongLifa rezygnuje ale tylko dlatego że nie opłaca mi się on, za małe przebiegi, ale jak bym robił ze 30.000 rocznie to może bym się i zdecydował.

                                        PS.
                                        większość na tym forum i tak Ci powie że każdy olej jest dobry jeśli jest to MOTUL
                                        Można lać longlife Motula wg odpowiedniej specyfikacji i po problemie.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • Dzida
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 2253

                                          #21
                                          Zamieszczone przez gebek
                                          Mobil 1 5w30 ESP 507.00
                                          Dobrze, powiedz mi po co lejesz olej przeznaczony do LL i w dodatku do FAP-a? Zapewne nie masz FAP-a, i serwisy ustawione wg. QG0 lub QG2. Mogę zapytać ile kosztuje litr oleju Mobil ESP 5 W 30?
                                          Zamieszczone przez gebek
                                          Ja moglbym zacytowac AUTO BILD,gdzie wielokrotnie zalecaja stosowanie olejow lekkobieznych o w/w specyfikacjach.Takie ich prawo dziennikarskie.
                                          Może nie prawo dziennikarskie. Po prostu w DE tak samo jak w Austrii całe VW Group jeździ na zmiennym oresie przeglądowym. I stąd taki a nie inny olej.
                                          Zamieszczone przez stysiek
                                          Ja osobiście z LongLifa rezygnuje ale tylko dlatego że nie opłaca mi się on, za małe przebiegi, ale jak bym robił ze 30.000 rocznie to może bym się i zdecydował.
                                          A ja nie, za nerwowy jestem. :wink:
                                          Zamieszczone przez AdamB
                                          Można lać longlife Motula wg odpowiedniej specyfikacji i po problemie
                                          Oczywiście że można, tylko po co?

                                          Komentarz

                                          • gebek
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1214

                                            #22
                                            Dzida...mam QG1.To moja druga [O2] i w tamtej FSI tez mialem QG1.Mysle,ze wszystkie nowe maja zmienny okres przegladow.
                                            Co do ceny Mobila,to kosztuje 248,50 PLN za banke 4 litry.
                                            pozdrawiam

                                            [ Dodano: Wto 20 Lis, 07 18:22 ]
                                            DPF u mnie nie wystepuje
                                            Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                            Nie synku...to diesel PD.

                                            Honda...the power of dreams.
                                            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                            Komentarz

                                            • Dzida
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 2253

                                              #23
                                              Zamieszczone przez gebek
                                              Dzida...mam QG1
                                              Ja też tak miałem jak odbierałem czeszkę z salonu. Kwestia czy chcesz na tym jeździć.
                                              Zamieszczone przez gebek
                                              Mysle,ze wszystkie nowe maja zmienny okres przegladow.
                                              Dokładnie, mają tak ustawione defaultowo i tak leci na EU.
                                              Zamieszczone przez gebek
                                              Co do ceny Mobila,to kosztuje 248,50 PLN za banke 4 litry.
                                              Ja za 4 litry Mobila do PD w W-wie płacę 152 PLN brutto z fakturą. Twoje pieniążki Twoja sprawa. Było pisane wiele razy na forum iż lanie oleju LL po prostu się nie opłaca.

                                              Również Cię pozdrawiam gebek

                                              Komentarz

                                              • stysiek
                                                Rider
                                                • 2007
                                                • 537

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Dzida
                                                Było pisane wiele razy na forum iż lanie oleju LL po prostu się nie opłaca
                                                może i tak, ale jego samochód, jego sprawa, chce jeździć na LL to niech jeździ.
                                                tak samo jak niektórzy po 3000km wymieniają olej, jak dla mnie to bez sensu, ale co kto lubi...

                                                Komentarz

                                                • AdamB
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 8030
                                                  • Octavia IV (NX3)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  #25
                                                  Panowie, można podejść do tematu tak, jeżeli ktoś robi około 30tyś rocznie lub więcej zostaje sobie przy QG1 i leje olej long life (system QG1 jest właśnie dla kierowców robiących ponad 30tyś km rocznie). Jeżeli ktoś robi około 15tyś÷20 tyś rocznie robi sobie przeglądy co 15 tyś i zalewa olejem syntetycznym dla przeglądów krótszych.
                                                  Temat już był wałkowany i wszystko opierało się i tak, że każdy robi wg uznania.
                                                  Ja osobiście robię około 24 tyś.km. rocznie i będę zalewał silnik olejem long life i przegląd będę robił co rok- czyli coś wypośrodkowane. Samochód będzie przejrzany raz w roku przez serwis i jest dobry olejem zalany.
                                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...