Szczeki hamulcowe o1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tincer
    Classic
    • 2009
    • 13

    Szczeki hamulcowe o1

    A nie ma żadnego przedstawiciela RENAULT na Polskę?
    Poza tym jest Rzecznik Praw Konsumenta, który podpowie jak wziąć na koszt Renault biegłego i ich udupić
  • Maro2225
    Ambiente
    • 2007
    • 113

    #2
    Szczeki hamulcowe o1

    Witam wszystkich. Jezeli bylo-przepraszam,nie znalazlem. Musze wymienic bo stanal jeden cylinderek i przytarlo w prawym kole szczeki. Objawialo sie to tylko podczas pierwszego ruszania po nocnym postoju - pisk. Chociaz ich koniec i tak byl bliski. Mechanik proponuje mi szczeki BREMBO lub BOSCH. Koszt podobny. Na ktore sie zdecydowac?
    Maro

    Komentarz

    • deespe
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1468

      #3
      brembo
      :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

      Komentarz

      • atbrtr2
        Drive
        • 2007
        • 54

        #4
        Brembo, Bosch to nawet wycieraczek nie ma dobrych a ile se za nie zyczy, ja se kupilem Made IN podroba, i narazie nic mi nie piszczy, a jak dlugo to potrwa to sie okaz, coz mialem ciecia w budzecie i padlo na takie
        RTR
        Nic Tak Nie Boli Jak Zlamane Serece.

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          Zamieszczone przez Maro2225
          Mechanik proponuje mi szczeki BREMBO lub BOSCH. Koszt podobny. Na ktore sie zdecydowac?
          Dlaczego akurat te??? skoro oryginały masz w cenie od 100 do 135zł.
          Pewne i na pewno lepsze od tych które wymieniłęś.
          Podróbki odradzam ponieważ co 5-10tyś km bedziesz ściągał bęben aby wysypać z niego szczęki lub też inne niespodzianki mogą się pojawić nawet już przy montażu
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • huwe
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 976

            #6
            dobrygrzeswawa, ja akurat założyłem FERODO , mam przejechane na nich 60 tys i nic jeszcze z bębna nie wysypywałem.
            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

            Komentarz

            • koja86
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 3178

              #7
              Maro2225, brembo trochę je słychać ale efekt zamierzony
              Takie zwykłe Ambiente

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #8
                Zamieszczone przez huwe
                dobrygrzeswawa, ja akurat założyłem FERODO , mam przejechane na nich 60 tys i nic jeszcze z bębna nie wysypywałem.
                a może powinieneś :wink: hamulce na pewno by się poprawiły
                ale nie o to chodzi. Może akurat Ferodo szczęki się sprawdzają ale miałem klocki ferodo (zwykłe, podobny zwykły materiał jak na szczękach) i niestety okładzina odeszła od metalu
                ale również nie chodzi mi o to że ferodo są złe. Miałem kilka razy nie przyjemność wymieniać przywiezione przez klienta szczęki. Niestety jedne były źle złożone (przestawione otwory itd) a były też takie na które "podcięty" bęben nie chciał wejść- po prostu były za wysokie okładziny
                I jeszcze tylko informacyjnie (bardzo proszę nie zaczynać dyskusji bo nie ten temat): chodzi o zwykłe tarcze Brembo. Mój ojciec w warsztacie przestał je w ogóle zakładać bo było więcej reklamacji niż to warte

                dalej obstaje za ori bo za taką cene po co szukać czegoś innego
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • Maro2225
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 113

                  #9
                  dobrygrzeswawa, czy oryginaly na pewno w tej cenie? Mechanik twierdzi ze 270!! Jutro zadzwonie do Skody na Radzyminska .Na ich stronie sa jakies za 127,ale nie wiem po czym poznac ORYGINALY ? Te,ktore chce mi wlozyc mechanik maja kosztowac 170 +90 za cylinderek+wymiana(nie uzgodniona cena).Co o tym wszystkim sadzisz? Moze ktos wymienial u siebie niedawno i pamieta co wkladal i za ile?Jaki moze byc koszt wymiany?Napewno wymienie od razu plyn ham.,bo przypomne ze auto z 2001r kombi. Prosze o rady,ewentualnie gdzie w sklepie w W-wie mozna kupic ORI? Pozdrawiam.
                  Maro

                  Komentarz

                  • DGW
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 2330

                    #10
                    Najważniejsze to czy bębny jeszcze się nadają do użytku. Jak piszesz, auto z 2001 roku a jaki przelot? Z doświadczenia wiem że przy dynamicznej jeździe i ustawieniu ręcznego na 1-2 ząbek bębny są do wyrzucenia po około 130tyś km.
                    Co do cen powiem Ci tak: Wymiana szczęk + cylinderka + oryginalne szczęki + cylinderek TRW Lukas to koszt ok. 300zł, jeśli będą potrzebne nowe zabezpieczenia, daje cały zestaw ze sprężynami > koszt + ok.30zł

                    Wymiana płynu jest oczywiście możliwa tylko i wyłącznie wtedy gdy wszystkie odpowietrzniki dadzą się odkręcić. Jeśli któryś nie będzie chciał się ruszyć > nie bawię się w kombinowanie i po prostu płynu nie wymienię. W moim podpisie masz cennik

                    pozdr.
                    NFPNorth-West
                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                    WARSZTAT www.dsize.pl
                    ->
                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                    Komentarz

                    • Maro2225
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 113

                      #11
                      dobrygrzeswawa, auto ma 111tyskm i jak sadze nie bylo mocno eksploatowane(zadbany,kupiony po leasingu z ksiazka serwisowa z przebiegiem 82tyskm)Z powazniejszych rzeczy robilem:rozrzad,lozysko kola lewego,gumki drazka stabilizatora,sinenbloki wahaczy+okresowe wymiany olejow i filtrow+plynu w ukladzie chlodzenia.Przy 105tys wymiana tarcz Brembo(nie jestem zadowolony-puchna)i przy 110tys przeplywomierz..Klocki ABS do tarcz.Czas zajac sie tylem.Wiem ze cylinderek TRW Lukas jest OK,a co sadzisz o szczekach Jurid?(nie znam prawidlowej pisowni)Podobno sa chwalone przez mechanikow i uzytkownikow.Bebny byly sciagane w celu diagnozy uterki i nic nie mowil zeby kwalifikowaly sie do wymiany. POZDRAWIAM
                      Maro

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        Zamieszczone przez Maro2225
                        ,a co sadzisz o szczekach Jurid?
                        Jurid ma przynajmniej dwie linie produktów (tańszą i droższą)ale ogólnie jest OK.
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • Maro2225
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 113

                          #13
                          Dziekuje wszystkim , a zwlaszcza dobrygrzeswawa, za pomoc
                          Maro

                          Komentarz

                          • firmek
                            Rider
                            • 2008
                            • 477

                            #14
                            Odgrzebe temat. Sytuacja sie troche zmienila, za ori szczeki w ASO zazyczyli sobie 360zl, natomiast czesc sprzedawana z pominieciem serwisu to polowa tej ceny. Nie chodzi o koszt tylko o to ze nie lubie byc robiony w balona i placic o polowe wiecej za to samo. Chociaz w sumie to pytanie brzmi czy rzeczywiscie to samo i czym roznia sie szczeki:

                            ASO, Ferodo 3629 FF - jak rozumiem oryginal (z wybitym znaczkiem VW, Audi)


                            i Ferodo FSB549
                            Sklep motoryzacyjny Inter Cars ➤ największy sprzedawca części samochodowych oraz opon. W ofercie posiadamy ponad 2 mln części! Sprawdź naszą ofertę!


                            w porownywalnej cenie jest jeszcze Textar oraz Lucas-TRW - na stronie skoczaczesci.pl ( http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=193 ) ten jest wystawiony jako oryginal.

                            Komentarz

                            • Tomek_dx
                              Rider
                              • 2008
                              • 398

                              #15
                              firmek, Po pierwsze cena w ASO jest z kosmosu.
                              Kupowałem ze dwa m-ce temu ori szczęki u kolegi maciejek za całe 130 PLN!!


                              Oryginalne ze znaczkami VAG i opakowaniu z oznaczeniami i numerem Skody.

                              Poszukując szczęk zwróciłem uwagę że orygialne okładziny są nitowane a nie naklejane. Te naklejane lubią się odkleić i narobić bałaganu w środku bębna. Nitowane będą się ścierać prawie do zera i nie puszczą. Poza tym mają dobre zabezpieczenie antykorozyjne coś jak lakier z żywicą i moim zdaniem sa np o wiele lepiej zrobione (dokładność obróbki) od szczęk ATE które są w podobnej cenie a dodatkowo klejone...
                              Tomek

                              Komentarz

                              • firmek
                                Rider
                                • 2008
                                • 477

                                #16
                                Tomek_dx, dzieki za info i link!. Ferodo FSB549 (te z intercarsow) tez sa nitowane. Te ktore kupiles mialy oznaczenia producenta?

                                Komentarz

                                • mozgi
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1127
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                  #17
                                  ja dzisiaj też kupiłem orginalne szczeki hamulcowe u kolegi Maciejka , w bardzo dobrej cenie posiada jeszcze ostatni zestaw orginalnych bębnów

                                  Polecam!!! http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=23381&start=0


                                  made in Germany, mają znaczek VW, jest napis: FER 0S 2046 40V04552
                                  ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                                  Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                                  Komentarz

                                  • Tomek_dx
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 398

                                    #18
                                    firmek, Pamiętaj aby przy wymianie szczęk dodatkowo kupić sobie komplet "ślizgów tarczy kotwicznej". To takie 6 szt na stronę plastikowe okrągłe ślizgi po których porusza się minimalnie szczęka. Zazwyczaj są w nich wyżłobione rowki lub nawet mogą być zdarte do blachy. Wtedy nowe szczęki sa pod kątem, trą o blachę tarczy kotwicznej, mogą piszczeć i nie ułożą się idealnie. Komplet tych 12 ślizgów plus specjalny smar wysokotemperaturowy 6U0 698 589 kosztuje w ASO ok 26 pln.

                                    Z tego co pamiętam szczęki oryginalne robi właśnie Ferodo.
                                    Tomek

                                    Komentarz

                                    • Kajtiii
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 291

                                      #19
                                      A ja się kiedyś dałem namówić na szczęki 4max. Szajs - wiem. Ale nie sądziłem że aż taki! Dwa razy reklamowałem bo mi okładziny odeszły od szczęk! Ale jak to mówią: polak mądry po szkodzie i zakupiłem nasze polskie szczęki Delphi. Przejechały już 40.000 i zero kłopotów Dobre bo polskie

                                      Komentarz

                                      • firmek
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 477

                                        #20
                                        Mozgi, Tomek_dx, Dzieki!

                                        Komentarz

                                        • jkg1004
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 51

                                          #21
                                          A czy montował ktos z Was szczeki firmy Master Sport?np.takie

                                          Jest to cos warte?
                                          jkg

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #22
                                            Zamieszczone przez jkg1004
                                            A czy montował ktos z Was szczeki firmy Master Sport?np.takie

                                            Jest to cos warte?
                                            jeśli jakość taka sama (a podejrzewam że tak jest) jak łożysk tej "firmy" to szczerze odradzam. Hamulce to jednak jeden z najważniejszych układów w aucie i nie warto na nich oszczędzać 8)
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • kemotd
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 21

                                              #23
                                              ja dziś zakupiłem szczęki firmy VAP ze Słowacji. sprzedawca w sklepie z częściami do Skody zachwalał że jak oryginały. wczesniej przez telefon stwierdził ze oryginaly wiec pojechałem a tu niespodzianka, ale juz wziałęm bo kawałek przejechałem po nie . cylinderki kupiłem Delphi

                                              Komentarz

                                              • danielosy
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 269
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                koledzy widze ze juz znacie swoje auta itp to powiedzcie mi prosze jaki symbol maja orginalne szczeki do skody oktawi I z rocznika 2008.Bedzie to moja pierwsza wymiana ale nie wiem jaki maja symbol zeby kupic a nie chce podrobek cche orginalne takie jakie byly jestem baardzo zadowolony od nowosci mam auto i hamulce i mam juz 70tys przejechane i przymierzam sie na wymiane na wiosne lub lato i wole wczesniej juz pokupic co trzeba.Na przod juz mam klocki orginalne tylko jescze tyl zostal.A czytalem ze do przodu potrzebnny jest klucz imbuls 7mm zgadza sie?? znalalzem info odnisie przednich klockow


                                                witam,

                                                klocki z przodu ma Pan z czujnikiem do tarcz 256 mm
                                                a wiec ich koszt to 155 zł za orginały i 100 zł za zamienniki - cena za komplet

                                                szczeki to koszt 130 zł lub 90 zł za komplet

                                                co do wymiany z przodu to skrócona instrukcja wygląda tak:

                                                zdejmujemy koło
                                                nastepnie odkręcamy obie śruby mocujące zacisk do zwrotnicy - imbus chyba 7 mm
                                                ostrożnie aby nie urwać bo to śruba M8, załączam lik do niej żeby ją obejrzeć - http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1357
                                                po odkręceniu zdejmujemy zacisk i wyjmujemy stare klocki
                                                dwoma dzwigniami wciskamy tłoczek do zacisku, do końca
                                                montujemy klocki w kolejności odwrotnej
                                                uwaga przykręcamy śrubę m8 odpowiednim momentem aby jej nie zerwać
                                                uwaga klocki nie sa jednakowe - różnią się miedzy sobą
                                                trzeba je zamontować dokładnie tak jak stare klocki

                                                wiec tylko rekawy do gory i heja )
                                                moja czarna perla
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                                Komentarz

                                                • DGW
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 2330

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez danielosy
                                                  jaki symbol maja orginalne szczeki do skody oktawi I z rocznika 2008
                                                  wydaje mi się że to ten: 1J0 698 525B (230x32mm)
                                                  Zamieszczone przez danielosy
                                                  skrócona instrukcja wygląda tak:
                                                  bardzo skrócona
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...