[O1] pomocy! brak iskry na cewce w 1.8 turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Piotrcsmj
    Classic
    • 2008
    • 15

    [O1] pomocy! brak iskry na cewce w 1.8 turbo

    Zamieszczone przez lilo
    przem1978, taki efek można uzyskać jak sie pomaluje samochód i na niedoschnięty lakier poleje sie wodę .
    Radziłbym spróbować polerki być może że to wystarczy
    i kolega trafił w "10"

    byłem rano w ASO, koleś spojrzał na lakier, przyniósł mleczko polerskie i szmatkę, po 3 minutach polerowania lakier w tym miejscu jak nowy prawdziwy BLACK MAGIC

    odpowiedź ASO: proszę dać auto do polerowania, a później myć go tylko gąbką na myjni ręcznej...
    Octavia II Elegance-lipiec 2008
  • maru123
    Drive
    • 2007
    • 54

    #2
    [O1] pomocy! brak iskry na cewce w 1.8 turbo

    zwracam się do was z pytaniem czy ktoś wcześniej miał coś takiego? silnik pracuje tylko na 3 cylindrach bo do 1 cewki nie dochodzi napięcie nie ma iskry. cewka napewno jest dobra bo jest nowa świece też są wymienione... auto było podłączone pok komputer który wykazał błąd na sondzie lambda... silnik przcuje strasznie nierówno i nie ma mocy przez co turbo się nie załącza a do tego pali 20l/ 100 km :cry: jeden z elektryków powiedział że to może być popsuty komputer albo uszkodzona wiązka dochodząca z komputera do cewki... co robić? :cry:
    LAURIN & KLEMENT 99' 1.8T 20V

    Komentarz

    • Sev
      L&K
      • 2007
      • 1295

      #3
      Czy VAG pokazuje misfire na pierwszym cylindrze?
      Spróbuj skasować błędy, zamienić cewki np. pierwszą z drugą.

      Później bym sprawdził które to przewody idą do kompa od tej właśnie cewki i wpierw sam je sprawdził mierniczkiem. Jeżeli będą dobre to wtedy bym się martwił.

      Gdzieś wyczytałem że w octach przed FL złącze przy kompie było nieszczelne i potrafiło zaśniedzieć ale tego nie jestem pewien i nie wiem czy to prawda.
      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

      Komentarz

      • maru123
        Drive
        • 2007
        • 54

        #4
        a co sądzicie o wizycie w ASO? Opłaca się tam jechać czy tylko forsę wyciągną i powiedzą że pół silnika nowego trzeba włożyć? :evil:
        LAURIN & KLEMENT 99' 1.8T 20V

        Komentarz

        • bubuDE
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 763
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Do tej pory spotkalem sie ze zdychaniem cewek w 1.8 czesto, bylo o tym na forum. W Twoim wypadku to cos innego jesli je sprawdzales. Zasniedziale koncowki , zdarzaja sie rowniez.
          PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

          Komentarz

          • maru123
            Drive
            • 2007
            • 54

            #6
            a ile wogóle może kosztować naprawa takiego czegos? orientuje się ktoś? cholera załamany jestem... do tej pory było OCTAVIA, OCTAVIA PROBLEMÓW NIE SPRAWIA... a tu o dupa i tyle :?
            LAURIN & KLEMENT 99' 1.8T 20V

            Komentarz

            • bubuDE
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2007
              • 763
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              Poczekaj jeszcze az ktos dopatrzy sie co moze byc przyczyna tego bledu. W Serwisie wszystko kosztuje, kazdy drobiazg.
              PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

              Komentarz

              • Sev
                L&K
                • 2007
                • 1295

                #8
                Trudno mówić o kosztach naprawy skoro faktycznie nie wiadomo co dolega. Jeżeli to przewód to mniej niż paczka gumy do żucia. Jeżeli to zaśniedziałe końcówki to zależy ile czasu zejdzie na ich przeczyszczenie. Jeżeli coś dalej to... Po prostu wróżenie z fusów.
                Piszesz że są błędy z sondą lambda, nie wiem czy w AGU sa dwie jak w AUM ale to nie było by przyczyną nierównej pracy a raczej wpłynęło by na zużycia paliwa.

                Poszukaj lepiej jakiegoś dobrego elektryka w okolicy poza ASO. Tam nie zawsze znają się na robocie a potrafią tylko wymieniać części.
                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                Komentarz

                • maru123
                  Drive
                  • 2007
                  • 54

                  #9
                  Sev, i właśnie tego się boje że pojadę do ASO a tam jedynys sposobem na "naprawę" jest wymiada wszystkiego co łączy komputer z cewką :?
                  LAURIN & KLEMENT 99' 1.8T 20V

                  Komentarz

                  • Sev
                    L&K
                    • 2007
                    • 1295

                    #10
                    Ja ze swoim pojechałem do ASO bo mi komp wyrzucił zbyt ubogą mieszankę ale nie znaleźli co go boli. Dlatego szukam "na własną rękę" - dosłownie. Przynajmniej poznam dokładnie budowę octavki ;-)
                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                    Komentarz

                    • adamos12
                      Drive
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 82
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      witam

                      walczę z tym samym jednak w innym aucie (audi A8 4.2 V8) brak iskry na świecy na piątym cylindrze. WAS wykazał tylko brak iskry wiec trzeba było szukać ręcznie. Powodem usterki był padnięty moduł zapłonowy (koszt modułu w ASO 550 pln)

                      pozdrawiam adam

                      Komentarz

                      • Geralt
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 589

                        #12
                        maru123, czy jestes pewien ze to na pewno brak iskry? a moze cos z dostarczaniem paliwa? w sumie nie probowalem tego w samochodach ale:
                        1 po pierwsze tak jak pisano zamien cewki miejscami
                        2 jesli nie zadziala to wykrec wadliwa swiece, przytknij do glowicy i popros kogos niech zapali auto lub po prostu zakreci rozrusznikiem - bedziesz widzial czy jest iskra czy nie

                        dopiero po sprawdzeniu tego zacznij sie martwic

                        [ Dodano: Pon 26 Lis, 07 21:05 ]
                        ps: jakie dokladnie bledy pokazuje Ci Vag?
                        pozdrawiam
                        Adam W.

                        Komentarz

                        • tomek
                          L&K
                          • 2005
                          • 1078

                          #13
                          mialem cos takiego, najpierw sporadycznie, az w koncu na dobre przestal chodzic na trzecim cylindrze. ASO skasowalo mnie pare stowek, wymienili cewke z fajka, ktora teraz jezdzi w bagazniku jako zapasowa.
                          W koncu sam doszedlem co bylo nie tak.

                          w AGU z komputera ktory jest pod szyba wychodza cztery sygnaly sterujace zaplonem - czyli cztery kabelki (wszystkie w jednej wtyczce, chyba prawej jak patrzysz od przodu samochodu). Kabelki te ida pod szyba w prawo i wchodza do komory silnika takim plastikowym tunelem po stronie kierowcy. potem ida do takiego cuda co znajduje sie na obudowie filtra powietrza. Z jednej strony wchodzi wtyczka czteropinowa (od kompa) a z drugiej piecio-pinowa - jedno wejscie, czyli "zasilanie" oraz cztery wyjscia biegnace bezposrednio na cewki. Jest to nic innego jak taki zintegrowany zestaw czterech przkaznikow. U mnie byly zasniedziale wtyczki w tym ustrojstwie - wystarczylo wyjac i przeczyscic. Sprawdz, jezeli wypniesz-wepniesz i bedzie chodzil, to jestes w domu. Jezeli to nie pomoze, to to ustrojstwo moze byc wlasnie padniete - kiedys w necie znalazlem jak to testowac przy pomocy miernika i baterii, ale niestety nie mam juz do tego linka.
                          Mozesz tez wypiac i wpiac wtyczki przy komputerze na podszybiu - tylko ostroznie, co by nic nie polamac. Wypina sie w ten sposob, ze wysuwa sie z wtyczki taka "wsuwke" i wtyczka wychodzi.

                          Z tego co pamietam, to u mnie VAG nie pokazywal zadnych bledow.

                          W nowszych modelach, czyli AUM itd. dziala to inaczej - ten przekaznik z filtra powietrza jest przeniesiony na kazda z cewek z osobna, i to sie lubi psuc, dlatego jest fama, ze "w 1.8T czesto padaja cewki". Owszem jest to prawda, ale nie w AGU.

                          powodzenia.
                          O2FL RS | S2 | F2

                          Komentarz

                          • maru123
                            Drive
                            • 2007
                            • 54

                            #14
                            tomek, dzięki stary za porady. byłem jednak u elektryka- werdykt PADŁ KOMPUTER STERUJĄCY SILNIKIEM :cry: :cry: :cry:
                            LAURIN & KLEMENT 99' 1.8T 20V

                            Komentarz

                            • koja86
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 3178

                              #15
                              maru123, głowa do góry podaj tylko nr tej części załatwimy w czechach :wink:
                              Takie zwykłe Ambiente

                              Komentarz

                              • jlupino
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 362

                                #16
                                Zamieszczone przez maru123
                                tomek, dzięki stary za porady. byłem jednak u elektryka- werdykt PADŁ KOMPUTER STERUJĄCY SILNIKIEM
                                No i ile takie coś kosztuje.Tak z ciekawości pytam,bo taka informacja też może mi sie w przyszłości przydac.
                                Jaro

                                Komentarz

                                • koja86
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 3178

                                  #17
                                  Zamieszczone przez jlupino
                                  No i ile takie coś kosztuje.Tak z ciekawości pytam,bo taka informacja też może mi sie w przyszłości przydac.
                                  cena to 8000zł w ASO w czechach około 1000zł :wink:
                                  Takie zwykłe Ambiente

                                  Komentarz

                                  • maru123
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 54

                                    #18
                                    jlupino, gość za komputer (używany) wraz z zaprogramowaniem montażem i wogóle na gotowo zażyczył sobie 700 zł...
                                    LAURIN & KLEMENT 99' 1.8T 20V

                                    Komentarz

                                    • koja86
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 3178

                                      #19
                                      Zamieszczone przez maru123
                                      jlupino, gość za komputer (używany) wraz z zaprogramowaniem montażem i wogóle na gotowo zażyczył sobie 700 zł...
                                      cena bardzo dobra .
                                      Takie zwykłe Ambiente

                                      Komentarz

                                      • EŁ
                                        L&K
                                        • 2004
                                        • 1168
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez maru123
                                        jlupino, gość za komputer (używany) wraz z zaprogramowaniem montażem i wogóle na gotowo zażyczył sobie 700 zł...
                                        czy to ten sam gość co stwierdził że komputer padł? :lol:

                                        podjedź moze jeszcze do kogoś kto 1.8T zna na wyrywki :wink: ..proponuje Unitronic , Diagtronik itp.
                                        Ja np z każdym takim problemem jezdze do unitronika i jeszcze sie nie zawiodłem.

                                        Komentarz

                                        • czarny108
                                          Drive
                                          • 2006
                                          • 92

                                          #21
                                          Miałem dokłądnie to samo. I jeszcze raz powtórzę, że dla wielu mechaników i elektryków niestety 1.8T jest jak UFO. Ten u którego byłem tez najpierw zdiagnozował awarię kompa. Dopiero jak go poprosiłem o przelutowanie w owym module zapłonowym, który jest w filtrze powietrza koncówek to się okazało, że to nie komp, tylko ten "wzmacniacz impulsu". To jest urządzenie czterokanałowe, więc możesz zamienić tak końcówki, żeby się zorientować.
                                          Chociaż nie wiem w sumie co jest lepsze, bo owego modułu szukałem w Seacie, Skodzie, Audi i VW w małopolsce i na śląsku i okazało się że jest jedna sztuka w Polsce.

                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • tomek
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1078

                                            #22
                                            znalazlem link opisujacy jak testowac ten modul: http://forums.audiworld.com/a4/msgs/1594531.phtml

                                            U mnie test byl poprawny, ale powtorze, u mnie wystarczylo tylko przeczyscic same styki.

                                            Zanim wymienisz kompa, to sprawdz czy dochodza wszystkie sygnaly z komputera do tego urzadzenia.

                                            oczywiscie link dotyczy audi i ten modol jego lokalizacja jest inna, ale wyglada tak samo

                                            powodzenia
                                            O2FL RS | S2 | F2

                                            Komentarz

                                            • jlupino
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 362

                                              #23
                                              Zamieszczone przez tomek
                                              znalazlem link opisujacy jak testowac ten modul: http://forums.audiworld.com/a4/msgs/1594531.phtml
                                              Panowie,czy ktoś w takim razie mógłby procedurę diagnostyki modułu zapłonowego z powyższego linka na nasze przełożyć,bo też mi zaczyna szwankować,przeczyściłem i chodzi,ale zdiagnozować by sie przydało.
                                              Nie chodzi o każde słowo.
                                              Ogólnie,w kilku punktach o tej bateryjce,głośniku itp,bo nie wszystko rozumię
                                              Dzieki z góry
                                              Jaro

                                              Komentarz

                                              Pracuję...