Pomoc w wyborze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czarna mamba
    Drive
    • 2005
    • 94

    Pomoc w wyborze

    dzisiaj pojawil sie nowy objaw. Gdy samochod stoi na luzie np. na swiatlach to zdarza mu sie zgasnac. I dopiero gdy dodaje mu sie troche gazu, to za 5-6 razem zapala...
    kilka dni temu było coś z takimi objawami na forum i było to cewka... wiec nowa hipoteza :twisted:
  • Zibi
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 491

    #2
    Pomoc w wyborze

    Po pierwsze witam
    Choc od jakiegos czasu sie przygladam jest to moj pierwszy post tutaj

    Po drugie prosze o pomoc w wyborze
    Zamierzam bowiem zanabyc Skode Octavie Tour 1,8T badz 1,9TDI

    Nie, nie chodzi mi tu o opinie, ze cos pali jak smok, albo cos wogole nie jezdzi.
    Prosze o pomoc w odpowiedzi na jedno z pytan tego testu:
    W AutoCentrum.pl wiemy wszystko o Twoim aucie. Od opinii i raportów spalania po listę jego typowych usterek i przypomnienie o wymianie oleju. Od zdjęć i filmów po prognozę usterek i dane techniczne. Od porad i testów po dyskusje na forach i w społeczności kierowców. Od cen nowych po oferty używanych. Zapraszamy!


    Pytanie, ktore mi sprawia trudnosc to koszty przegladu i ich czestotliwosc.
    Prosze o podanie co ile wg ksiazki serwisowej Wasze Octy powinny trafiac na przeglad i ile Was taka "przyjemnosc" srednio kosztuje

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • dede_adam
      L&K
      S_OCP Member
      • 2004
      • 1449

      #3
      Jeżeli jeździsz wiecej jak 30tys rocznie to zdecydowanie dieselka.
      co 15tys przeglad. pierwszy z olejem ok300zl po 30tys 600 a poźniej to jeszcze nie wiem :wink:





      ------tdi 110 po stosunku ---------

      Komentarz

      • arci9
        RS
        • 2004
        • 2007

        #4
        Pytanie, ktore mi sprawia trudnosc to koszty przegladu i ich czestotliwosc.
        Prosze o podanie co ile wg ksiazki serwisowej Wasze Octy powinny trafiac na przeglad i ile Was taka "przyjemnosc" srednio kosztuje
        DIESEL PD - Co 15tyś olej , filtry i ogólne sprawdzenie auta, co kolejne 15 większy przegląd wg. ksiazki servisowej.(w kolejnych etapach co 30kkm dochodzą nowe rzeczy)
        przegląd olejowy - (poza warszawa) 350zł
        przegląd co 30tyś - (poza wawką) ok. 550zł.

        Komentarz

        • Purchawa
          Admin
          S_OCP Member
          • 2004
          • 8007

          #5
          Zarowno 1,8T jak i 1,9TDi przeglady sa co 15kkm. Po 60kkm tzw duzy przeglad. W TDi po 90kkm jest wymiana razrzadu, ZTCW w 1,8T tez.
          Koszty przegladow w obu silnikach podobne. Te co 15tys okolo 450-500zl, ten po 60tys okolo 900zl. Rozrzad to koszt 1200-1600zl w TDI.
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz

          • Zibi
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 491

            #6
            Zamieszczone przez dede_adam
            Jeżeli jeździsz wiecej jak 30tys rocznie to zdecydowanie dieselka.
            No wlasnie nie jezdze. Do 15 tys ledwo dociagam i to glownie po miescie.
            Jak sobie liczylem po wartosciach domyslnych to wyszlo mi, ze diesel zacznie mi sie oplacac dopiero po 4 latach.
            Jako, ze nie zamierzam eksploatowac tego auta wiele dluzej powaznie sie zastanawiam nad 1.8T

            Komentarz

            • Purchawa
              Admin
              S_OCP Member
              • 2004
              • 8007

              #7
              Wlasnie nasz kolega leff robi podobne przebiegi i on zdecydowal sie na 1,8T.
              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

              STOP ECO-TERRORISM!

              Komentarz

              • perfex
                L&K
                • 2005
                • 1117

                #8
                Re: Pomoc w wyborze

                Zamieszczone przez Zibi
                Po pierwsze witam
                Choc od jakiegos czasu sie przygladam jest to moj pierwszy post tutaj

                Po drugie prosze o pomoc w wyborze
                Zamierzam bowiem zanabyc Skode Octavie Tour 1,8T badz 1,9TDI
                Kilka dni temu zamówiłem 1.8 T. Jednak nie rozważałem TDI ze względu na własne preferencje.
                Myślę, że najwięcej mogłaby ci powiedzieć jazda próbna, tak na papierze nie wszystko widac, trzeba ocenić charakterystykę silników, sposób oddawania mocy, głośność itp. Przy małych przebiegach TDI sie nie opłaca zbytnio ale na pewno w przyszłości TDI będzie łatwiej sprzedawalne i z troche mniejsza strata (choc akurat w PL Skody mają stosunkowo nieduży spadek wartości :kciukgora ).
                Pozdrawiam
                perfex

                Octavia HTP

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  To jesli liczysz kiedy sie zwroci np diesel to bierzesz pod uwage ile pali :wink:
                  Diesel do 7l a benzyna 12l?? Niech Leff sie wypowie, bo sam jestem ciekaw :twisted:

                  [ Dodano: 27-04-2005, 09:30 ]
                  Zamieszczone przez Perfex
                  Przy małych przebiegach TDI sie nie opłaca zbytnio ale na pewno w przyszłości TDI będzie łatwiej sprzedawalne i z troche mniejsza strata (choc akurat w PL Skody mają stosunkowo nieduży spadek wartości ).
                  Jako, ze jestem ostatnio na etapie zmiany auta i szukam czegos w cenie do 25 tys co ma klekota pod maska bo zadne LPG nie wchodzi w gre, to jak tak patrze od pierwszych ktore mialy TDi pod maska to roznica na Golfie 3 miedzy benzyna a dieslem o tej samej mocy to jest zawsze nawet do 5-7tys wiecej za diesla z tego samego roku. Ciut mniejsza roznica jest w przypadku Ibizy, ale tez wystepuje. I to obojetnie ile maja przejechane. W sumie auto ktore ma 6-8 lat nie bedzie mialo 50 tyskm przejechane ani nawet tylko 100 bo w to nie dam wiary.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Martinez
                    L&K
                    • 2004
                    • 1366
                    • Audi

                    #10
                    @Maicroft w cenach ok 25kzł są Ibizy z 2000 r. TDI ofkors.
                    Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                    teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                    czarna AR 156 1.8 T.Spark

                    Komentarz

                    • MiKruS
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7976

                      #11
                      Jesli bym ledwo dociagal do 15kkm rocznie i do tego glownie po miescie to nie kupowalbym samochodu turbo - ani 1.9tdi ani 1.8T.

                      Kupilbym wolnossacego banzyniaka.
                      TDI 205PS

                      Komentarz

                      • Martinez
                        L&K
                        • 2004
                        • 1366
                        • Audi

                        #12
                        Zamieszczone przez MiKruS
                        Jesli bym ledwo dociagal do 15kkm rocznie i do tego glownie po miescie to nie kupowalbym samochodu turbo - ani 1.9tdi ani 1.8T.

                        Kupilbym wolnossacego banzyniaka.
                        Ale w Octaviach I nie ma mocnych wolnossących benzyniaków. Jak komuś zależy na osiągach to marny wybór. Ja bym wziął 1.8T. 15kkm rocznie, to po 6 latach do 100kkm będzie dobijał.
                        Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                        teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                        czarna AR 156 1.8 T.Spark

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          #13
                          Zamieszczone przez Martinez
                          Ale w Octaviach I nie ma mocnych wolnossących benzyniaków. Jak komuś zależy na osiągach to marny wybór. Ja bym wziął 1.8T. 15kkm rocznie, to po 6 latach do 100kkm będzie dobijał.
                          Dlatego nie bralbym Octavii... 8)

                          Tak w ogole to po co mocny silnik przy malych przebiegach po miescie? Przeciez ten motor nawet nie zdazy sie rozgrzac. Wiec jaka przyjemnosc z posiadania auta, ktorego mozliwosci nie mozna wykorzystac.

                          No chyba, ze chodzi o to, zeby sie poscigac raz na jakis czas to wtedy okej, ale jesli to ma sluzyc jedynie do wozenia dupy, to serio nie widze wiekszego sensu.

                          Oczywiscie to tylko moje zdanie...
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • mr.diablin
                            Classic
                            • 2005
                            • 34

                            #14
                            Zamieszczone przez MiKruS
                            Zamieszczone przez Martinez
                            Ale w Octaviach I nie ma mocnych wolnossących benzyniaków. Jak komuś zależy na osiągach to marny wybór. Ja bym wziął 1.8T. 15kkm rocznie, to po 6 latach do 100kkm będzie dobijał.
                            Dlatego nie bralbym Octavii... 8)

                            Tak w ogole to po co mocny silnik przy malych przebiegach po miescie? Przeciez ten motor nawet nie zdazy sie rozgrzac. Wiec jaka przyjemnosc z posiadania auta, ktorego mozliwosci nie mozna wykorzystac.

                            No chyba, ze chodzi o to, zeby sie poscigac raz na jakis czas to wtedy okej, ale jesli to ma sluzyc jedynie do wozenia dupy, to serio nie widze wiekszego sensu.

                            Oczywiscie to tylko moje zdanie...
                            Ale podejżewam, że tutaj właśnie chodzi o to by czasami móc przycisnąć i odjechać:szeroki_usmiech. W przypadku młodego człowieka moc także ma znaczenie(szczególnie teraz w dobie rozwoju szeroko pojętego tuningu) i nie sądzę aby, jeśli go stać, kupował samochód tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B w tempie autobusu miejskiego.
                            Była Octavia II Turbo Diesel i Miała Power

                            Komentarz

                            • Zibi
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 491

                              #15
                              No i kolejny temat ladnie nam zboczyl :lol:

                              Zanim totalnie zawroci prosze jeszcze kogos z 1,8 T by potwierdzil wstepne dane Purchawy co do przegladow

                              Generalnie odpowiadajac to:

                              - mocna wolnossaca benzyna wg mnie to min 3.0 v6 - nie stac mnie na taka zabawke
                              - lubie czasem mocniej przycisnac

                              jesli chodzi o ogolne cechy tych silnikow to jak dla mnie minusy tdi to:
                              - wieksza wrazliwosc na kiepskie paliwo
                              - wieksze klopoty zima (parkuje pod golym niebem)

                              dosyc specyficznym, ale w sumie niezlym plusem diesla jest jego klekot. Moj maly Krzys podczas jazdy cdi zasnal nawet w korku.
                              W przypadku benzyny trzeba rowno jechac jakies 50-60 zeby zasnal.

                              Komentarz

                              • henio
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 631

                                #16
                                Ja robię rocznie diselkiem z 15 tys, do tłuczenia się po miescie mam benzyniaka.W tamtym roku kupiłem octe TDI i wogule nie myślałem o tym kiedy mi się zacznie opłacać czy zwruci mi się.Kupiłem dlatego ze miałem wcześniej benzyniaka z LPG i po 3 latach straćił połowe mocy.Wiem że teraz są super instalacje, ale od tamtej pory nie mam przekonania do gazu.Zresztą jak jeżdzę benzyną to czuję jakby to była zabaweczka w poruwnaniu z dislem, o dziwo kto się przejedzie moją octą deklaruje że następny samochód to będzie ON. I nie ze względu ile pali itd, tylko poprostu inna jazda jednym podchodzi innym nie.Nie mówiąc o tym że taki silnik jest zywotnieszy. No chyba znowu trochę zboczyłem z tematu :roll: :roll: :roll: :wink:

                                Komentarz

                                • neck99
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1326

                                  #17
                                  Jeśli moge coś wtrącić

                                  Też niedawno stanąłem przed tym dylematem czy PB czy ON. Robie ok 10 tyś rocznie 80% po mieście - przynajmniej robiłem na poprzednim aucie z LPG. I juz niechce LPG. Ani też PB. Kupiłem fure na ON ze względu na to że poprostu fajnie sie tym jedzie Nie ma porównania z PB, do tego moge podjechać na stacje zalac za 50zł i długoooo pojeździć . Przy PB zalanie za 50zł to odwiedzanie stacji co 2 dni. A to mnie denerwowało. Pozatym odkąd mam ON to mi sie ciągle chce jeździć .. i jezdzic Jak miałem PB planowałem zeby jedzić tak aby podrodze pozałatwiac wszytko by jak najmniej nadrabiać drogi. A to też mnie denerowoało. Teraz z ON moge sobie zwiedzać miasto

                                  W skrócie mi sie TDI super jeździ i tyle
                                  Tanio Dynamicznie Iprzyjemnie :szeroki_usmiech
                                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                  Komentarz

                                  • Martinez
                                    L&K
                                    • 2004
                                    • 1366
                                    • Audi

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Zibi
                                    jesli chodzi o ogolne cechy tych silnikow to jak dla mnie minusy tdi to:
                                    - wieksza wrazliwosc na kiepskie paliwo
                                    - wieksze klopoty zima (parkuje pod golym niebem)
                                    kiepskie paliwo? No chyba że tankujesz na stacjach typu "Karzeł", "Skrzat", "Zuzia". Jak sie zalewa na porządnych problemu nie ma. Poza tym w co byś nie lał chrzczone paliwo prędzej czy później jakaś afera wyjdzie.

                                    O jakie kłopoty zimą chodzi ?? Do tej pory nie zauważyłem prolemów u siebie oprócz tego że w lutym padł mi fabryczny akumulator :/
                                    Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                                    teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                                    czarna AR 156 1.8 T.Spark

                                    Komentarz

                                    • Purchawa
                                      Admin
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 8007

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Martinez
                                      O jakie kłopoty zimą chodzi ?? Do tej pory nie zauważyłem prolemów u siebie oprócz tego że w lutym padł mi fabryczny akumulator :/
                                      No ja tez nie wiem o jakie zimowe problemy chodzi :roll:
                                      TDiki pala z palca
                                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                      STOP ECO-TERRORISM!

                                      Komentarz

                                      • MiKruS
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7976

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Purchawa
                                        Zamieszczone przez Martinez
                                        O jakie kłopoty zimą chodzi ?? Do tej pory nie zauważyłem prolemów u siebie oprócz tego że w lutym padł mi fabryczny akumulator :/
                                        No ja tez nie wiem o jakie zimowe problemy chodzi :roll:
                                        TDiki pala z palca
                                        Chodzi o zabobony... :twisted:

                                        Niektorzy pamietaja jeszcze czasy starych kibli na komorach wstepnych i takie tam, ktore, zeby je odpalic zima trzeba bylo ognisko pod bakiem rozpalac... :lol:

                                        Niestety spora czesc osob pozostala z wiedza o turbodieslach w tamtych wlasnie czasach... :roll:
                                        TDI 205PS

                                        Komentarz

                                        • leff
                                          Elegance
                                          • 2004
                                          • 862

                                          #21
                                          Zamieszczone przez MiKruS
                                          Zamieszczone przez Martinez
                                          Ale w Octaviach I nie ma mocnych wolnossących benzyniaków. Jak komuś zależy na osiągach to marny wybór. Ja bym wziął 1.8T. 15kkm rocznie, to po 6 latach do 100kkm będzie dobijał.
                                          Dlatego nie bralbym Octavii... 8)

                                          Tak w ogole to po co mocny silnik przy malych przebiegach po miescie? Przeciez ten motor nawet nie zdazy sie rozgrzac. Wiec jaka przyjemnosc z posiadania auta, ktorego mozliwosci nie mozna wykorzystac.

                                          No chyba, ze chodzi o to, zeby sie poscigac raz na jakis czas to wtedy okej, ale jesli to ma sluzyc jedynie do wozenia dupy, to serio nie widze wiekszego sensu.

                                          Oczywiscie to tylko moje zdanie...
                                          blad
                                          1.8T grzeje sie bardzo szybko, MisiekWAW swiadkiem.

                                          [ Dodano: Czw 28 Kwi, 05 11:02 ]
                                          Zamieszczone przez Zibi
                                          No i kolejny temat ladnie nam zboczyl :lol:

                                          Zanim totalnie zawroci prosze jeszcze kogos z 1,8 T by potwierdzil wstepne dane Purchawy co do przegladow

                                          Generalnie odpowiadajac to:

                                          - mocna wolnossaca benzyna wg mnie to min 3.0 v6 - nie stac mnie na taka zabawke
                                          - lubie czasem mocniej przycisnac

                                          jesli chodzi o ogolne cechy tych silnikow to jak dla mnie minusy tdi to:
                                          - wieksza wrazliwosc na kiepskie paliwo
                                          - wieksze klopoty zima (parkuje pod golym niebem)

                                          dosyc specyficznym, ale w sumie niezlym plusem diesla jest jego klekot. Moj maly Krzys podczas jazdy cdi zasnal nawet w korku.
                                          W przypadku benzyny trzeba rowno jechac jakies 50-60 zeby zasnal.

                                          powiem tak - mialem dylemat 1.9 TDI 130 PD vs 1.8T i wybralem 1.8T bo
                                          1. zawsze marzylem o 1.8T
                                          2. policzylem po ilu mniej wiecej latach zwroci mi sie roznica w cenie (a byla znaczna) i wyszlo ok 4-5 lat
                                          3. jezdze na relatywnie krotkich trasach i diesla mialbym wiecznie niedogrzanego a 1.8T szybciutko lapie temperature.
                                          4. potencjal podniesienia mocy duzo wiekszy niz w 1.9 TDI
                                          5. przyzwyczailem sie do spalania na poziomie 10,5 - 11 w mojej astrze chociaz 1.8T potrafi wziac duuuuzo wiecej jak sie chce sprawdzac co potrafi

                                          musze przyznac, ze gdybym jezdzil wiecej to jednak bym sie zdecydowal na 1.9 TDI.

                                          Musisz sam zdecydowac czego oczekujesz od samochodu i podjac decyzje czy spalanie i hardcore czy mniejsze spalanie i ............ niewiele mniejszy harcore :diabelski_usmiech

                                          [ Dodano: Czw 28 Kwi, 05 11:05 ]
                                          Zamieszczone przez Maicroft

                                          Jako, ze jestem ostatnio na etapie zmiany auta i szukam czegos w cenie do 25 tys co ma klekota pod maska bo zadne LPG nie wchodzi w gre, to jak tak patrze od pierwszych ktore mialy TDi pod maska to roznica na Golfie 3 miedzy benzyna a dieslem o tej samej mocy to jest zawsze nawet do 5-7tys wiecej za diesla z tego samego roku. Ciut mniejsza roznica jest w przypadku Ibizy, ale tez wystepuje. I to obojetnie ile maja przejechane. W sumie auto ktore ma 6-8 lat nie bedzie mialo 50 tyskm przejechane ani nawet tylko 100 bo w to nie dam wiary.
                                          a 8 lat i 120 kkm uwierzysz? tyle miala moja astra jak ja pchnalem do ludzi :szeroki_usmiech

                                          czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                          Komentarz

                                          • QBA
                                            RS
                                            • 2004
                                            • 2646

                                            #22
                                            A tutaj znalazlem ladne 1.8T:

                                            Komentarz

                                            • Zibi
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 491

                                              #23
                                              Zamieszczone przez QBA
                                              Myslalem o uzywce, ale ciezko dostac 2-3 letnia Octe w dobrym stanie z malym przebiegiem. Zreszta taka Octa bylaby malo konkurencyjna w porownaniu do Octy Tour z 8 tys rabatem.

                                              QBA, leff moglibyscie opisac swoje wrazenia eksploatacyjne ?

                                              Ja wlasnie wyjezdzam na majowke pozyczonym dieslem. Co prawda bedzie to CDI, ale o mniej wiecej tej samej mocy (A 180CDI). Mysle, ze da mi to niezly poglad jak taki turbodiesel jezdzi

                                              Komentarz

                                              • QBA
                                                RS
                                                • 2004
                                                • 2646

                                                #24
                                                Mój egzempalrz jest jakiś felerny, wiec nie bede opisywal po raz kolejny jego historii, bo aż włos jerzy się na głowie. Poszukaj na forum, to na pewno coś znajdziesz.

                                                Komentarz

                                                • leff
                                                  Elegance
                                                  • 2004
                                                  • 862

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Zibi
                                                  Zamieszczone przez QBA
                                                  Myslalem o uzywce, ale ciezko dostac 2-3 letnia Octe w dobrym stanie z malym przebiegiem. Zreszta taka Octa bylaby malo konkurencyjna w porownaniu do Octy Tour z 8 tys rabatem.

                                                  QBA, leff moglibyscie opisac swoje wrazenia eksploatacyjne ?

                                                  Ja wlasnie wyjezdzam na majowke pozyczonym dieslem. Co prawda bedzie to CDI, ale o mniej wiecej tej samej mocy (A 180CDI). Mysle, ze da mi to niezly poglad jak taki turbodiesel jezdzi

                                                  co tu opisywac, jezdzi calkiem przyzwoicie (chociaz jak dla mnie jakos wolno) i potrafi spalic :szeroki_usmiech

                                                  czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...