dzisiaj pojawil sie nowy objaw. Gdy samochod stoi na luzie np. na swiatlach to zdarza mu sie zgasnac. I dopiero gdy dodaje mu sie troche gazu, to za 5-6 razem zapala...
Pomoc w wyborze
Zwiń
X
-
Pomoc w wyborze
Po pierwsze witam
Choc od jakiegos czasu sie przygladam jest to moj pierwszy post tutaj
Po drugie prosze o pomoc w wyborze
Zamierzam bowiem zanabyc Skode Octavie Tour 1,8T badz 1,9TDI
Nie, nie chodzi mi tu o opinie, ze cos pali jak smok, albo cos wogole nie jezdzi.
Prosze o pomoc w odpowiedzi na jedno z pytan tego testu:
W AutoCentrum.pl wiemy wszystko o Twoim aucie. Od opinii i raportów spalania po listę jego typowych usterek i przypomnienie o wymianie oleju. Od zdjęć i filmów po prognozę usterek i dane techniczne. Od porad i testów po dyskusje na forach i w społeczności kierowców. Od cen nowych po oferty używanych. Zapraszamy!
Pytanie, ktore mi sprawia trudnosc to koszty przegladu i ich czestotliwosc.
Prosze o podanie co ile wg ksiazki serwisowej Wasze Octy powinny trafiac na przeglad i ile Was taka "przyjemnosc" srednio kosztuje
Pozdrawiam
-
-
Pytanie, ktore mi sprawia trudnosc to koszty przegladu i ich czestotliwosc.
Prosze o podanie co ile wg ksiazki serwisowej Wasze Octy powinny trafiac na przeglad i ile Was taka "przyjemnosc" srednio kosztuje
przegląd olejowy - (poza warszawa) 350zł
przegląd co 30tyś - (poza wawką) ok. 550zł.
Komentarz
-
-
Zarowno 1,8T jak i 1,9TDi przeglady sa co 15kkm. Po 60kkm tzw duzy przeglad. W TDi po 90kkm jest wymiana razrzadu, ZTCW w 1,8T tez.
Koszty przegladow w obu silnikach podobne. Te co 15tys okolo 450-500zl, ten po 60tys okolo 900zl. Rozrzad to koszt 1200-1600zl w TDI."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dede_adamJeżeli jeździsz wiecej jak 30tys rocznie to zdecydowanie dieselka.
Jak sobie liczylem po wartosciach domyslnych to wyszlo mi, ze diesel zacznie mi sie oplacac dopiero po 4 latach.
Jako, ze nie zamierzam eksploatowac tego auta wiele dluzej powaznie sie zastanawiam nad 1.8T
Komentarz
-
-
Re: Pomoc w wyborze
Zamieszczone przez ZibiPo pierwsze witam
Choc od jakiegos czasu sie przygladam jest to moj pierwszy post tutaj
Po drugie prosze o pomoc w wyborze
Zamierzam bowiem zanabyc Skode Octavie Tour 1,8T badz 1,9TDI
Myślę, że najwięcej mogłaby ci powiedzieć jazda próbna, tak na papierze nie wszystko widac, trzeba ocenić charakterystykę silników, sposób oddawania mocy, głośność itp. Przy małych przebiegach TDI sie nie opłaca zbytnio ale na pewno w przyszłości TDI będzie łatwiej sprzedawalne i z troche mniejsza strata (choc akurat w PL Skody mają stosunkowo nieduży spadek wartości :kciukgora ).Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
To jesli liczysz kiedy sie zwroci np diesel to bierzesz pod uwage ile pali :wink:
Diesel do 7l a benzyna 12l?? Niech Leff sie wypowie, bo sam jestem ciekaw :twisted:
[ Dodano: 27-04-2005, 09:30 ]
Zamieszczone przez PerfexPrzy małych przebiegach TDI sie nie opłaca zbytnio ale na pewno w przyszłości TDI będzie łatwiej sprzedawalne i z troche mniejsza strata (choc akurat w PL Skody mają stosunkowo nieduży spadek wartości ).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSJesli bym ledwo dociagal do 15kkm rocznie i do tego glownie po miescie to nie kupowalbym samochodu turbo - ani 1.9tdi ani 1.8T.
Kupilbym wolnossacego banzyniaka.Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MartinezAle w Octaviach I nie ma mocnych wolnossących benzyniaków. Jak komuś zależy na osiągach to marny wybór. Ja bym wziął 1.8T. 15kkm rocznie, to po 6 latach do 100kkm będzie dobijał.
Tak w ogole to po co mocny silnik przy malych przebiegach po miescie? Przeciez ten motor nawet nie zdazy sie rozgrzac. Wiec jaka przyjemnosc z posiadania auta, ktorego mozliwosci nie mozna wykorzystac.
No chyba, ze chodzi o to, zeby sie poscigac raz na jakis czas to wtedy okej, ale jesli to ma sluzyc jedynie do wozenia dupy, to serio nie widze wiekszego sensu.
Oczywiscie to tylko moje zdanie...TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSZamieszczone przez MartinezAle w Octaviach I nie ma mocnych wolnossących benzyniaków. Jak komuś zależy na osiągach to marny wybór. Ja bym wziął 1.8T. 15kkm rocznie, to po 6 latach do 100kkm będzie dobijał.
Tak w ogole to po co mocny silnik przy malych przebiegach po miescie? Przeciez ten motor nawet nie zdazy sie rozgrzac. Wiec jaka przyjemnosc z posiadania auta, ktorego mozliwosci nie mozna wykorzystac.
No chyba, ze chodzi o to, zeby sie poscigac raz na jakis czas to wtedy okej, ale jesli to ma sluzyc jedynie do wozenia dupy, to serio nie widze wiekszego sensu.
Oczywiscie to tylko moje zdanie...Była Octavia II Turbo Diesel i Miała Power
Komentarz
-
-
No i kolejny temat ladnie nam zboczyl :lol:
Zanim totalnie zawroci prosze jeszcze kogos z 1,8 T by potwierdzil wstepne dane Purchawy co do przegladow
Generalnie odpowiadajac to:
- mocna wolnossaca benzyna wg mnie to min 3.0 v6 - nie stac mnie na taka zabawke
- lubie czasem mocniej przycisnac
jesli chodzi o ogolne cechy tych silnikow to jak dla mnie minusy tdi to:
- wieksza wrazliwosc na kiepskie paliwo
- wieksze klopoty zima (parkuje pod golym niebem)
dosyc specyficznym, ale w sumie niezlym plusem diesla jest jego klekot. Moj maly Krzys podczas jazdy cdi zasnal nawet w korku.
W przypadku benzyny trzeba rowno jechac jakies 50-60 zeby zasnal.
Komentarz
-
-
Ja robię rocznie diselkiem z 15 tys, do tłuczenia się po miescie mam benzyniaka.W tamtym roku kupiłem octe TDI i wogule nie myślałem o tym kiedy mi się zacznie opłacać czy zwruci mi się.Kupiłem dlatego ze miałem wcześniej benzyniaka z LPG i po 3 latach straćił połowe mocy.Wiem że teraz są super instalacje, ale od tamtej pory nie mam przekonania do gazu.Zresztą jak jeżdzę benzyną to czuję jakby to była zabaweczka w poruwnaniu z dislem, o dziwo kto się przejedzie moją octą deklaruje że następny samochód to będzie ON. I nie ze względu ile pali itd, tylko poprostu inna jazda jednym podchodzi innym nie.Nie mówiąc o tym że taki silnik jest zywotnieszy. No chyba znowu trochę zboczyłem z tematu :roll: :roll: :roll: :wink:
Komentarz
-
-
Jeśli moge coś wtrącić
Też niedawno stanąłem przed tym dylematem czy PB czy ON. Robie ok 10 tyś rocznie 80% po mieście - przynajmniej robiłem na poprzednim aucie z LPG. I juz niechce LPG. Ani też PB. Kupiłem fure na ON ze względu na to że poprostu fajnie sie tym jedzie Nie ma porównania z PB, do tego moge podjechać na stacje zalac za 50zł i długoooo pojeździć . Przy PB zalanie za 50zł to odwiedzanie stacji co 2 dni. A to mnie denerwowało. Pozatym odkąd mam ON to mi sie ciągle chce jeździć .. i jezdzic Jak miałem PB planowałem zeby jedzić tak aby podrodze pozałatwiac wszytko by jak najmniej nadrabiać drogi. A to też mnie denerowoało. Teraz z ON moge sobie zwiedzać miasto
W skrócie mi sie TDI super jeździ i tyle
Tanio Dynamicznie Iprzyjemnie :szeroki_usmiechOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Zibijesli chodzi o ogolne cechy tych silnikow to jak dla mnie minusy tdi to:
- wieksza wrazliwosc na kiepskie paliwo
- wieksze klopoty zima (parkuje pod golym niebem)
O jakie kłopoty zimą chodzi ?? Do tej pory nie zauważyłem prolemów u siebie oprócz tego że w lutym padł mi fabryczny akumulator :/Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MartinezO jakie kłopoty zimą chodzi ?? Do tej pory nie zauważyłem prolemów u siebie oprócz tego że w lutym padł mi fabryczny akumulator :/
TDiki pala z palca"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PurchawaZamieszczone przez MartinezO jakie kłopoty zimą chodzi ?? Do tej pory nie zauważyłem prolemów u siebie oprócz tego że w lutym padł mi fabryczny akumulator :/
TDiki pala z palca
Niektorzy pamietaja jeszcze czasy starych kibli na komorach wstepnych i takie tam, ktore, zeby je odpalic zima trzeba bylo ognisko pod bakiem rozpalac... :lol:
Niestety spora czesc osob pozostala z wiedza o turbodieslach w tamtych wlasnie czasach... :roll:TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSZamieszczone przez MartinezAle w Octaviach I nie ma mocnych wolnossących benzyniaków. Jak komuś zależy na osiągach to marny wybór. Ja bym wziął 1.8T. 15kkm rocznie, to po 6 latach do 100kkm będzie dobijał.
Tak w ogole to po co mocny silnik przy malych przebiegach po miescie? Przeciez ten motor nawet nie zdazy sie rozgrzac. Wiec jaka przyjemnosc z posiadania auta, ktorego mozliwosci nie mozna wykorzystac.
No chyba, ze chodzi o to, zeby sie poscigac raz na jakis czas to wtedy okej, ale jesli to ma sluzyc jedynie do wozenia dupy, to serio nie widze wiekszego sensu.
Oczywiscie to tylko moje zdanie...
1.8T grzeje sie bardzo szybko, MisiekWAW swiadkiem.
[ Dodano: Czw 28 Kwi, 05 11:02 ]
Zamieszczone przez ZibiNo i kolejny temat ladnie nam zboczyl :lol:
Zanim totalnie zawroci prosze jeszcze kogos z 1,8 T by potwierdzil wstepne dane Purchawy co do przegladow
Generalnie odpowiadajac to:
- mocna wolnossaca benzyna wg mnie to min 3.0 v6 - nie stac mnie na taka zabawke
- lubie czasem mocniej przycisnac
jesli chodzi o ogolne cechy tych silnikow to jak dla mnie minusy tdi to:
- wieksza wrazliwosc na kiepskie paliwo
- wieksze klopoty zima (parkuje pod golym niebem)
dosyc specyficznym, ale w sumie niezlym plusem diesla jest jego klekot. Moj maly Krzys podczas jazdy cdi zasnal nawet w korku.
W przypadku benzyny trzeba rowno jechac jakies 50-60 zeby zasnal.
powiem tak - mialem dylemat 1.9 TDI 130 PD vs 1.8T i wybralem 1.8T bo
1. zawsze marzylem o 1.8T
2. policzylem po ilu mniej wiecej latach zwroci mi sie roznica w cenie (a byla znaczna) i wyszlo ok 4-5 lat
3. jezdze na relatywnie krotkich trasach i diesla mialbym wiecznie niedogrzanego a 1.8T szybciutko lapie temperature.
4. potencjal podniesienia mocy duzo wiekszy niz w 1.9 TDI
5. przyzwyczailem sie do spalania na poziomie 10,5 - 11 w mojej astrze chociaz 1.8T potrafi wziac duuuuzo wiecej jak sie chce sprawdzac co potrafi
musze przyznac, ze gdybym jezdzil wiecej to jednak bym sie zdecydowal na 1.9 TDI.
Musisz sam zdecydowac czego oczekujesz od samochodu i podjac decyzje czy spalanie i hardcore czy mniejsze spalanie i ............ niewiele mniejszy harcore :diabelski_usmiech
[ Dodano: Czw 28 Kwi, 05 11:05 ]
Zamieszczone przez Maicroft
Jako, ze jestem ostatnio na etapie zmiany auta i szukam czegos w cenie do 25 tys co ma klekota pod maska bo zadne LPG nie wchodzi w gre, to jak tak patrze od pierwszych ktore mialy TDi pod maska to roznica na Golfie 3 miedzy benzyna a dieslem o tej samej mocy to jest zawsze nawet do 5-7tys wiecej za diesla z tego samego roku. Ciut mniejsza roznica jest w przypadku Ibizy, ale tez wystepuje. I to obojetnie ile maja przejechane. W sumie auto ktore ma 6-8 lat nie bedzie mialo 50 tyskm przejechane ani nawet tylko 100 bo w to nie dam wiary.
czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez QBA
QBA, leff moglibyscie opisac swoje wrazenia eksploatacyjne ?
Ja wlasnie wyjezdzam na majowke pozyczonym dieslem. Co prawda bedzie to CDI, ale o mniej wiecej tej samej mocy (A 180CDI). Mysle, ze da mi to niezly poglad jak taki turbodiesel jezdzi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZibiZamieszczone przez QBA
QBA, leff moglibyscie opisac swoje wrazenia eksploatacyjne ?
Ja wlasnie wyjezdzam na majowke pozyczonym dieslem. Co prawda bedzie to CDI, ale o mniej wiecej tej samej mocy (A 180CDI). Mysle, ze da mi to niezly poglad jak taki turbodiesel jezdzi
co tu opisywac, jezdzi calkiem przyzwoicie (chociaz jak dla mnie jakos wolno) i potrafi spalic :szeroki_usmiech
czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel
Komentarz
-
Komentarz